היי, המלצות לטיול שבוע ברומניה (2 בחורים בני 20): סינאיה > בראשוב > בוקרשט

תחבורה
סינאיה: מוניות (לא מצאנו אובר), בראשוב ובוקרשט: אובר
רכבות: (מחלקה שנייה, לא חייב להזמין מראש)
בוקרשט>סינאיה: 40 ליי
סינאיה>בראשוב: 17 ליי
 בראשוב>בוקרשט: 49 ליי

דירות
אני אוסיף את 3 הדירות שהיינו בהם במפה. שכרנו דרך airbnb.
בסינאיה הדירה הייתה בתוך מן טירה עם הרבה חדרים, מאוד יפה אבל מרגיש קצת מיושן, המקלחת לא היתה תקנית לגמרי והמטבח הוא משותף ולכן לא בתוך הדירה. המיקום של הדירה היה טוב ודיי מרכזי.
בבראשוב הדירה הייתה ממש יפה ומעוצבת הכל היה מאוד נוח והמיקום נהדר ממש קרוב לעיר הישנה.
 בבוקרשט הייתה גם כן דירה מעולה עם מיקום דיי טוב, הדירה הכי טובה כנראה משלושת הדירות, מרווחת, מאובזרת, נוחה מאוד.

אטרקציות
סינאיה: (יום - יום וחצי, גג יומיים)
1. רכבל גונדולה: עולה ב2 חלקים עד 1400 ואז עד 2000 מטר גובה, סך הכל 55 ליי.
יש מסלולים מעגליים בפסגה למעלה, אנחנו עשינו מסלול מהפסגה עד לתחנת הרכבל של 1400 מטר ומשם ירדנו ברכבל למטה (הלכנו במסלול הצהוב ואז באדום).
מאוד נהנינו, נוף נפלא! היינו בספטמבר וכדאי להצטייד בלבוש חם בשביל הפסגה.
2. טירת פלש: מאוד יפה, לא נכנסנו פנימה כי היה סגור (אז שווה לבדוק מתי פתוח) הבנו שיש שוק נחמד בדרך לטירה אבל לא מצאנו על מה מדובר.
 3. נחמד מאוד גם סתם להסתובב בסינאיה, הכל מאוד יפה שם, לפחות באזור בו היינו.

בראשוב: (יומיים)
1. קניון שבעת הסולמות: מגיעים לאן שהגוגל מאפ מראה (כי זה לא היה ברור לנו ככ בהתחלה), הולכים במסלול הצהוב (יש שלט בהתחלה שהמסלול הצהוב הוא לקניון 7 הסולמות), המסלול משתלב לרוב עם שביל ג׳יפים סמוך, גם כשהוא יוצא משם אפשר להמשיך בשביל הג׳יפים - הם מגיעים לאותו מקום.
לאחר שעה-שעה וחצי מגיעים לבקתה:
כניסה ל7 הסולמות 10 ליי, מסלול מעגלי של פחות משעה שחוזר לבקתה.
מהבקתה אפשר לחזור למטה דרך האומגות: 100 ליי עד הסוף או 60 ליי האמצע (חצי שעה הליכה משם ליציאה).
מאוד מאוד נהנינו! המסלול מהמם והחזרה באומגות כיפית במיוחד ומרגישה בטיחותית.
2. פארק החבלים אוונטורה: כניסה 60 ליי + 10 ליי לכפפות (חייב לקנות אם אין לכם). היה חוויתי מגוון מסלולים ואומגה מהממת מעל אגם. אני פחות התחברתי אבל מי שבעניין יהנה.
 3. מצנח רחיפה paramania: חוויה משוגעת ומומלצת מאוד! כדאי לתאם מראש, אנחנו התקשרנו ערב לפני כן וקבענו לבוקר (בהתאם למזג אויר). עולה 250 ליי (מזומן/אשראי) הצניחה כולל צילום וידאו ותמונות אבל חייב להשתמש גם ברכבל שעולה 20 ליי ואפשר לשלם עבורו רק במזומן.
הרגיש בטיחותי והצוות מאוד נחמד.
 4. העיר הישנה: העיר הישנה בבראשוב מאוד יפה, מדרחוב עם אווירה טובה והמון מקומות לאכול, במרכז כיכר, וסמוך לשם הכנסייה השחורה (למי שמעניין יש סיורים). קנינו צ'יפס ואחרי זה גם גלידה והיתה חוויה נעימה וכיפית.

בוקרשט: (יום)
1. ארמון הפרלמנט: מבנה עצום בגודלו, למעוניינים יש סיורים כדאי להזמין מראש (40 ליי). אנחנו ויתרנו, פחות עניין אותנו, אך כנראה יעניין חובבי תרבות והיסטוריה.
2. פארק מים טרמה: 49 כניסה לחלק של המגלשות ל3 שעות (יש עוד 2 חלקים שלא הינו בהם, של ספא ועוד משהו). מהנה מאוד אבל לא וואו לדעתי. היינו בתקופה בלי תורים אז 3 שעות היה דיי והותר.
3. מוזיאון הכפר: מקום נחמד מאוד, 15 ליי כניסה (לסטודנטים 4 ליי, לא יודע אם מקבלים כרטיס סטודנט בינלאומי). מציג המון מבנים ישנים מרחבי רומניה, ממצה את עצמו דיי מהר למי שלא חובב גדול של היסטוריה, אבל כן יפה מאוד.
4. הלכנו גם לאכול:
מסעדה חלבית dacha כשרה בבעלות ישראלי, חבר שלי אכל ומאוד נהנה, יש הרבה אוכל ישראלי וגם אוכל רומני.
מסעדה טבעונית level up מקום כיפי ממש, מאוד ביתי ויפה, האוכל מעולה! ממליץ ללכת.
חנות קורונפלקסים cereal crunch cafe מקום מגניב שמציע המון סוגי דגנים עם תוספות מעל (אוריאו, מרשמלו ועוד). כמו כן יש חלב רגיל, סויה (רגיל, וניל, שוקו), שקדים ועוד כמה.
 5. העיר עצמה לא כיפית, דיי מכוערת בהשוואה לשאר הטיול, אפשט לוותר לדעתי, בכל מקרה לא צריך שם יותר מיום אחד.

דבר נוסף:
 רכישת סים: ביציאה מהשדה (בפנים לא בחוץ) יש מצד ימין אחרי חנות פרחים מקום לקנות סים: 55 ליי ל50GB עם sms ושיחות.