מכיוון שיש באתר למטייל מידע מועט לגבי האי זקינטוס החלטתי לכתוב כמה שיותר מידע.

לפני שמתחילים, קצת פרטים על זקינטוס. האי נכלל בקבוצת האיים היוונים ושטחו הוא 410 קמ"ר, האי מונה כ45 אלף תושבים והעיר בירה נקראת זנטה.

כמו בכל מקום יש כמה אזורים עיקריים שבהם לנים בחופשה.

לאגאנס-רצועת חוף (עם חוף לא יפה במיוחד) מתאים בעיקר לצעירים (למרות שהיו שם גם מלא אנשים עם משפחות), רחוב מלא במועדונים, פאבים, חנויות מזכרות ומסעדות.

צליבי- מתאים בעיקר למשפחות, גם שם יש חוף ואזור עם מעט פאבים, בעיקר מסעדות וטברנות מקומיות.

בצליבי יש מיני גולף שממש נחמד לשחק שם. אווירה מגניבה וכיפית. מומלץ!

בתור אחת שטיילה פעמיים בתאילנד אני רוצה להגיד שזקינטוס מדהימה! יש חופים עוצרי נשימה ומקומות מדהימים.

אני חזרתי לפני יומיים מטיול בן 7 לילות, סגרתי דיל למלון majestic and spa .

המלון ממקום בלאגאנס במיקום מעולה. האוכל ברמה בינונית מינוס. למי שמקפיד לא לאכול דברים שלא כשרים אין יותר מדי מה לאכול שם. ארוחת בוקר בעיקר מורכבת מביצה קשה, לחם עם חמאה, סלט וגבינה בולגרית, (יש גם בורקסים וקוראסונים יבשים) בנוסף יש נקניקיות, נקניק חזיר וכדומה. ארוחת צהריים וערב מורכבת בעיקר מסלט, פסטה, וצ'יפס, המון צ'יפס. בנוסף יש פולים מבושלים עם חתיכות חזיר, לעיתים יש עוף בלימון וחלב, תפוחי אדמה בטעם חמוץ (כמו רוב האוכל המבושל שם). לפני שטסתי היו המון ביקורות על רעש מהרחוב, אני קיבלתי חדר עם נוף לבריכה ולא היה שום רעש. המלון מבוסס על הכל כלול. זה אומר שיש גלידות במשך היום, בירה חופשי ואלכוהול. אבל שתייה בסיסית כמו קולה, ספרייט וכדומה אין להם.

יש שולחן טניס בצד הבריכה ושני שולחנות ביליארד ליד הבר (עלות משחק ביליארד עולה 2 יורו)

החדרים היו סבבה לגמרי עם מרפסת, חדר יחסית מרווח עם מיני בר. אין אמצעים להכנת קפה תה. בבוקינג ודרך סוכנות הנסיעות היה רשום שצריך להוסיף סכום מסויים כדי לקבל שלט למזגן אבל אני קיבלתי חינם (כנראה שסוכנות הנסיעות סידרה איתם משהו)

במלון יש WiFi בתשלום של 3 יורו לשעה. הספא היה יקר מאוד ובגלל זה גם היה ריק.

חשוב להדגיש ששאר המלונות באזור לא נראו משהו בכלל! והוא בין המלונות היפים שם. באזור צליבי ראיתי מבחוץ המון מלונות שנראים טוב.

סך הכל הציון שלי למלון 6.5.

כרטיס סים- כרטיסי סים ניתן להשיג כמעט בכל סופרמרקט בעלות של 5 יורו ועוד 10 יורו הטענה. השיחות לארץ נורא יקרות אז רצוי להשתמש בעיקר באינטרנט. שימו לב! תקנו כרטיס סים מיוחד לטלפון שלכם, אנחנו בהתחלה קנינו לאייפון 4 והיה צריך לגזור כדי להתאים אותו למכשיר וזה לא נגזר טוב. אחר כך מצאנו כרטיס סים שניתן לשבור אותו ולקבל גודל מדוייק ללא צורך בגזירה.

מזג אוויר- אני הייתי שבוע בסוף אוגוסט, היה חם בטירוף במהלך היום ומעט קריר בלילה. למי שמתכנן להשכיר טרקטורון שייקח בגדים חמים כי שנוסעים עליו בלילה מאוד קר.

קחו בחשבון שמחשיך רק לקראת השעה 8 וחצי-9.

השכרת רכבטרקטורון- יש אפשרות להשכיר טרקטורון במחיר של 35 יורו ליום. אנחנו השכרנו רכב מסוג יונדאי i10 עם גיר ידני במחיר של 96 יורו ל48 שעות בחברתmotorclub כמה מטרים מצד ימין למלון שלנו. מצאנו גם בחברת אוטופוקס קאיה פיקנטו ידנית ב80 יורו ל48 שעות . מחיר הדלק הוא כמו בארץ. חשוב להגיד שכמו שלקחת את הרכב ככה אתה מחזיר אותו, עם אותו מד דלק. אנחנו החזרנו את המד עם קו אחד פחות ואמרו לנו לשלם 20 יורו או ללכת לתדלק. שהלכנו לתחנת דלק תדלקנו כל פעם ב5 יורו והקו לא עלה. רק אחרי כ25 יורו המד קפץ לפול טנק!! מה שאומר שיש מצב שהם שולטים על הדלק דרך המחשב (וכן, יש דבר כזה) הם פשוט גורמים לך כל פעם לתדלק קצת והמד לא עולה, פתאום הוא קופץ לפול טנק אחרי ששמת סכום מסויים ואין לך מה לעשות עם זה. אפילו המתדלק בתחנת דלק אמר לנו שאחרי 10 יורו המד חייב לקפוץ בקו אחד. מחיר הוספת GPS לרכב 5 יורו ליום.

בכל מקרה, ממליצה בחום להשכיר רכב! למה? פירוט בהמשך.

בילויים- רחוב המועדונים מפוצץ בצעירים לפני גיוס בגילאי 17-18, אותו הדבר גם צעירים שמגיעים ממדינות אירופה. אני בת 23 וטסתי עם הבן זוג שלי אבל בכל זאת ניסיתי את המועדונים. רוב המוזיקה שמושמעת במקומות האלה זה סגנון MTV. הכי נחשבים שם זה מועדון הזירו והרסקיו. לא משהו בכלל. יש מבחר ברים שפרוסים שם, תנסו אותם.

יש מסיבה שנקראת המסיבה הלבנה, זה מסיבה שמתקיימת באי קטן עם גשר שמוביל אליו, בימי ראשון. המסיבה מתחילה ב7 בערב עד 12 בלילה, כולם באים בלבן. אני קניתי כרטיסים בצהריי היום מחוץ למועדון הסיזל ב35 יורו. אין לי מושג בכמה אחרים השיגו, אני מאמינה שפחות. המסיבה נחמדה, אבל שוב, מיועד לבני 17-18.

יש גם מסיבת עם תותחי צבע בימי רביעי ברסקיו.

אוכל ומסעדות: יש לאגאנס מקדולנס, סאב וואי. יש גם מסעדה קטנה בשם souv like it, מקום יחסית חדש, עם בעלים שדומה לזמר אברהם טל. המקום נחמד ומוכרים שם בעיקר גירוס. שזה כמו השווארמה פה בארץ רק ששם צריך לבקש עם עוף וללא גבינה.

מול מסעדת הbig boy וליד תחנת האוטובוס יש מסעדה נחמדה. כדאי להזמין שם את הגבינה הזקינטנית שלהם (גבינה בולגרית מעט חריפה) והלחם שום. אנחנו הזמנו את שני אלו עם 2 מנות דג ושתייה ב27 יורו.

דוגמאות למחירים:

מים גדול כ0.80 יורו, בירות כ0.5 עד 2 יורו. (במועדונים בעיקר מוכרים בירות מקומיות כ2 יורו ושוטים ביורו) מנת דג או בשר במסעדה בין 7-12 יורו. סך הכל טיפה יותר זול מהארץ.

טיולי יום:

אנחנו יצאנו לשתי טיולים יום דרך חברת My tour

טיול ראשון יצא לחוף האונייה הטרופה ולמערות הכחולות. עלה 25 יורו לאדם לטיול בין 4 שעות. אפשר גם למצוא אפילו ב18 יורו אבל בספינה ענקית עם מאות תיירים וזמן הפלגה ארוך יותר. אנחנו לקחנו את הסירה הקטנה יחסית (70 אנשים) ב25 יורו. שעה הפלגה לחוף האוניה הטרופה ועצירה של כשעה שם. (בקושי שאפשר לשחות שם כי הגלים חזקים גם בשעות הבוקר) אחר כך הגעה למערות הכחולות, עצירה קצרה לשחייה וחזרה למלון.

טיול שני היה למערות קרי ולאי הצבים. הטיול עלה 14 יורו , טיול של 3 שעות שבקושי רואים צבים אבל אנחנו הצלחנו לראות. אחר כך עוצרים בכמה חופים קטנים לשחייה עוצרי נשימה וחוזרים. רצוי לשבת בצד הפתוח של הספינה ולא באמצע הספינה. כך תראו את הצבים יותר טוב ולא דרך זכוכית ברצפה. שני הטיולים מומלצים בחום!!!!

תחבורה ציבורית: אוטובוסים עולים כ2 יורו. מוניות עולות יחסית יקר. לדוגמא נסיעה של 7 דקות מלאגאנס לעיר זנטה עולה 12 יורו. המחירים קבועים ובכל תחנת מוניות יש מחירון, אין טעם להתווכח.

אנחנו השכרנו רכב יומיים וטיילנו מחוץ ללאגאנס. הכבישים שם הם צדדים וצריך לנסוע בזהירות. חובה GPS או וויז. אם הוויז מפנה אותם לכביש שנראה לכם כאילו מוביל לשום מקום, תפנו!! ככה זה כל הכבישים. צרים ונמצאים בתוך כפרים ויערות. כמה מקומות שחובה לבקר בהם!!

1. עיר הנמל זנטה. מקום מדהים מול הנמל, טברנות מקומיות, אווירה כיפית!! מומלץ לבוא לקראת החשכה. יש שם את רחוב אלכסנדר רומא. המקום מפוצץ בשעות הערב. כדאי ללכת לכיוון השוק ולטעום מאכלים מקומיים. יש שם דוכנים של כדורי בצק שנראים כמו סופגניות שעליהם שמים רטבים שאתם בוחרים כמו קרמל, שוקולד, פירות. טעים!! הקטן יספיק לזוג ועולה 3 יורו. בהמשך לדוכנים יש שוק ענק. חשוב לדעת שמאוד קשה לנסוע שם ברכב, הרחובות שם נורא נורא צרים!!
  2. חוף dafni beach חוף מדהים ששם מטילים צבי הים את הביצים שלהם. אנחנו זכינו לראות צב ים קטן.
  3. חוף Azzuro חוף עם מסעדות, כיף אמיתי!! שווה ביקור. עלות השכרת שמשיה וכסאות 7 יורו.
  4. תצפית Bochali שנמצאת בעיר זנטה. יש שם מבצר שנכנסים אליו , תפנו בצד שמאל ואז תראו את העיר מלמעלה!! מראה מדהים. המקום פתוח עד 3 בצהריים ועולה 3 יורו.
  5. הלשוניות porto roxa ו porto limmonas שני מקומות מדהימים שווה לעצור ולשחות בהם. אי אפשר לעבור טיול מבלי לעצור שם.
  6. תצפית מטברנה ליד המלון mabely kampi יש טברנה מדהימה שם עם נוף מטורף!
  7. Porto vromi רצועת חוף קטנטנה שממנה ניתן לשוט לחוף האונייה הטרופה בעלות של 15 יורו. השייט יוצא כל 40 דקות.
  8. תצפית על חוף האוניה הטרופה- חובה!!!!!! מראה מדהים
  9. חוף Xigia ששם יש שני חופים. החוף מוכר בסגולותיו לעור מכיוון שיש שם גופרית.
  • ממליצה בחום לקנות שמן זית מקומי. יש להם שמן זית עם פלפל חריץ ושמן זית עם שום. טעים בטירוף!
  • רחוב החנויות שם זה חנויות של מזכרות ואין יותר מדי מה לקנות.
  • ממליצה לעשות רשימה מסודרת של ימי טיול עם הרכב כדי שלא תיסעו פעמיים לכל מקום. אם תרצו אוכל לרשום את סדר הטיול שלי.

כל שאלה , בקשה, תלונה. תרגישו חופשי.