חזרנו מ8 ימים בקייב, 4 מבוגרים, 2 מתבגרים (18,22) ושני ילדים (9,14). התאכסנו במלון “אובולון” “Obolon hotel” ליד מטרו “מינסקי” (5 דק הליכה). מלון נחמד מאוד, סה”כ 19 חדרים, 4 קומות. חדרים מרווחים וזולללל (שילמנו על שסויטה של סלון ושני חדרי שינה כ-85 מ”ר 2000 ש”ח עבור 8 לילות). ארוחת בוקר מזנון מגוונת. החיסרון היחיד:אין מעלית. ביום שהגענו היה מבול, למרות שהיה עדיין חמים. בשאר הימים היה חםםםם. היינו במלא אטרקציות, את רובן לא אהבנו. מה שכן אהבנו היה פארק מים ב”dream town”. מקום ענק עם מגוון מגלשות. לכל הגילאים! כניסה ליום שלם למבוגר עולה 210 גריבן (כ-30 ש”ח) ולילד 160 גריבן (כ-20 ש”ח). בתוך המתחם יש מלא מסעדות – זולללל וספא מעולה עם טיפולים מעולים ו...זול!!! לדוגמא: חמאם טורקי עם פילינג גוף + עיסוי מרגיע של שעה עלה כ-70 ש”ח.

אטרקציה נוספת שאהבנו: דולפינריאום. כניסה לכל המשפחה עלתה כ500 גריבן (70 ש”ח). מופע מהמם ומהפנט.

אטרקציה נוספת שאהבנו: אקספרמנטריום – מדעטק. מלא התנסויות מגוונים לילדים. שווה! כניסה למשפחה 2+2 עלתה 460 גריבן (כ65 ש”ח למשפחה).

קייבסקופיצ'רסקאיה לאברה – מיותר לחלוטין, אלא אם כן אתם נוצרים מאמינים (בלי טיפת ציניות).

הגן הבוטני – יפה, אם אתם אוהבים להסתובב ולראות מבלי פעילות כלשהי.

ארמון וגן מאריינסקי – הארמון היה סגור לשיפוצים. גן והפארק נחמדים. עשינו סאגווי – 50 גריבן ל-5 דקות (כ7 ש”ח), שעה 300 גריבן (כ45 ש”ח)…

קרשצ'אטיק וכיכר מאידן – נחמד (פעם אחת מספיקה), מזרקות יפות, רחוב מרכזי, מלא בחנויות, בנקים ו...קפה! בכלל בקייב כל 50 מטר מוכרים קפה. קרוב לשם שוק בסארבסקי – מיותר.

גן חיות – נחמד, זול, שווה ביקור.

פוצ'טובאיה פלושצ'אד (כיכר הדואר) ומשם מורד אנדראייבסקי – מקום עם מלא חנויות לתיירים.

פלנטריום – מיותר!!!

הכל מאוד זול בקייב! אוכל במסעדות, אוכל רחוב, אוכל בסופרים ממש זול! ארוחה ל-4 במסעדה ברמה גבוהה תעלה מקסימום 200 ש”ח. בשאר המקומות (לא פחות שויים) אותה ארוחה תעלה כ-100 ש”ח לארבע אנשים. כולל מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ושתיה.

שופינג – מי שאוהב יתלהב מאוד מהמבחר ומהמחירים – רוב הדברים הרבה יותר זולים מהארץ. אנחנו פחות בקטע של קניות. בכל זאת קנינו לכל אחד כמה דברים.