במהלך חופשת הפסח, בתחילת חודש אפריל 2018, יצאנו לטיול משפחתי ל 6 ימים בבולגריה. אחרי קריאה של חומרים רבים וטובים ( גם מהבלוגים כאן ) בנינו מסלול שמשלב גם טיול עירוני בסופיה, וגם יציאה לטבע ולאתר הסקי בנסקו. כאחד שלא עשה סקי בעבר, האתר בבנסקו נתן לי הזדמנות נהדרת ללמוד ולבן זוגי שכבר ידע לתרגל ,לעשות סקי מתקדם, באתר ידידותי ומדהים. משתף אתכם בהמלצות, טיפים לחוויה נהדרת בנוף הבולגרי.

טיפים כללים:

1. השכרת רכב – רצוי להשכיר את הרכב משדה התעופה שנוחתים. השכרת רכב מחברות גדולות לא קיימת בסופיה ( נכון לתאריך שהיינו בו). המליצו לנו לא להשכיר רכב מחברות של מקומיים כי הם לא תמיד אמינים. במידה וזקוקים לרכב לא ביום הראשון עם הנחיתה, אזי רצוי לאחר הנחיתה להגיע לדלפק ולערוך הזמנה ולבוא לאסוף את הרכב משדה התעופה ביום שצריכים. הרכבת התחתית מגיע ישירות לשדה כ – 25 דקות ונוח מאד לאסוף את הרכב.
  2. מחירים – המחירים בסופיה מאד זולים כפי שהם זולים בכל מזרח אירופה לכן רצוי ומומלץ להשקיע במלונות מפנקים ( ניתן להיעזר ב google map – אשר מדרג בכוכבים על פי המלצות אנשים שהיו קודם לכן. אנחנו נעזרנו והגענו למלונות נפלאים כפי שאפרט בהמשך ).
  3. אתר סקי בנסקו – אתר ידידותי מאד לישראלים. המארחים הבולגרים כבר דוברי השפה העברית. בהמשך אפרט עוד על האתר, ובינתיים כתובת לאתר: BANSKO

סופיה

1. עיר הבירה של בולגריה, היא עיר המשלבת ישן וחדש, עיר שניכרת בה חיי הלילה, אך יש לקחת בחשבון שיחסית לערי בירה אחרות באירופה אפשר למצוא בה חן, אדריכלות, גנים אך בפורפורציות המתאימות ובטח בהשוואה לערי הבירה האירופאיות האחרות.
  2. מלון אנאל – המחירים בסופיה זולים כך ששווה להשקיע במלונות שלכאורה יכולים לעלות יקר יותר. אנחנו בחרנו במלון אנאל, שנמצא קרוב למרכז. בהליכה איטית ונינוחה ניתן להגיע תוך 10 דקות לשדירה המרכזית ( מדרחוב ויטושה) ולשאר המונומנטים. מצרף קישור למשוב שנתתי בגוגל למלון:ביקורת על מלון אנאל - שלומי
  3. מסעדה מומלצת – לא לפספס – Hadjidraganov's Houses Restaurant. המסעדה ממקומת במרכז העיר. אוכל מסורתי בלקני, אווירה נהדרת, אוכל טעים מאד והשירות אדיב. רצוי להזמין מקומות מיד שנוחתים. המסעדה מלאה ואטרקטיבית כך שאם לא הזמנתם מקום כנראה ולא תוכלו למצוא מקום פנוי.
     להלן הקישור לביקורת על המסעדה: ביקורת על מסעדת - Hadjidraganov's Houses -Restaurant

1. אתרים מרכזיים בסופיה –
     א. קתדרלה אלכסנדר נבסקי – מיקום : כיכר Sveti Aleksandar Nevski
     ב. בית כנסת ספרדי הגדול באירופה – שעות הפעילות החל מתשע בבוקר. יש לשים לב שמיד שנכנסים בשער ניתן להיכנס לבית כנס משמאל. לא לפספס להקיף את הבניין, יש עלייה לקומה שנייה לחדר עם מוזיאון ואוספים קטן.
     ג. מדרחוב ויטושה - המדרחוב המרכזי. בשעות היום פועלות חנויות ובתי קפה אך המדרחוב מתחיל להיות שוקק בעיקר בשעות הערב. מקום מומלץ לשבת ולהנות מקפה טוב, מוסיקה במחיר זול:
    Social Cafe.
     ד. ארמון הנשיא: בפתח הארמון עומדים חיילי המשמר ובכל שעה עגולה נערך טקס מרשים של חילופי המשמרות. מיקום: שדרות הנסיך דונדוקוב (מול מוזיאון ההיסטוריה(
     ה. התיאטרון הלאומי, הפארק העירוני
     ו. אתרים נוספים ופעילות לילדים – לכל מי שמעוניין מצרף לינק לאתר שמרכז בתוכו הסברים על פארקים ופעילויות לילדים, אולי זה יכול לעזור. מצאתי את האתר אך אנחנו לא השתמשנו בו. סופיה – 10 אטרקציות לטיול משפחות בבירת בולגריה

שמורת הטבע פירין

חזרנו לשדה התעופה להשכיר את הרכב ( נסיעה ברכבת תחתית של 25 דקות) ומשם יצאנו היישר לטבע. הכבישים נוחים לנהיגה, GOOGLE MAP עזר מאד ( רצוי להוריד את המפה טרם הנסיעה ואז הוא יכול לעבוד גם ללא חבילת גלישה ) והתחנה הראשונה הייתה מנזר רילה.

1. מנזר רילה - הוא המנזר הגדול והמפורסם בבולגריה. הוא שוכן בעמק סמוך לנהר רילסקה בחלק המערבי של רכס הרי רילה, בשטחו של מחוז קיוסטנדיל. מצויין במפה המצורפת כנקודה B.
    המנזר נחשב לאחד מאתרי התרבות והיעדים התיירותיים המרכזיים במדינה, והוא הוכרז כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו בשנת 1983.
     עלות חנייה – כ – 4 לב כלומר 8 ש”ח.
    2. שבעת אגמי רילה - הם מקבץ של שבעה מתוך כ-120 אגמים קרחוניים קטנים הפזורים על רכס הרי רילה שבבולגריה. מקוצר זמן אנחנו לא הספקנו להגיע למסלולים הללו, אך לאלו שטרקים מעניינים אותם אני מצרף את ההמלצה שקראתי עליה בבלוגים השונים על אגמי רילה.
     האגמים נוצרו על ידי קרחונים, שכיסו את הרכס בתקופת הקרח האחרונה. שבעת אגמי רילה מצויים בחלקו הצפוני של רכס הרי רילה, וגובהם נע בין 2,100-2,500 מטר מעל פני הים. בזכות האגמים הפך האזור לאחד ממסלולי הטיול הפופולריים ביותר בבולגריה. מסלולי טיול מסומנים ובקתות הרים רבות משרתים את המטיילים בו.

עיירת סקי – Bansko

1. כשעתיים נסיעה דרומה מסופיה, נמצאת עיירת הסקי בנסקו. העליה לפס דרך הגונדולה, המלונות, חנויות להשכרת ציוד ואביזרי סקי נמצאים ברחוב בחלקה העליון של העירייה. אך שימו לב לא לפספס את מרכז העיירה, המדרחוב שנמצאים בחלק התחתון שלה. מומלץ להיכנס לתחנת מידע לתייר שממוקמת במרכז המדרחוב בחלק התחתון של העירייה ולקבל מידע על אירועים ופעילויות נוספות למי שבה לא רק לסקי. Bansko Tourist Information
  2. מסעדות – יש הרבה מסעדות טובות וטעימות וניכר כי הרבה ישראלים כבר פקדו את האתר לאור העובדה כי מחוץ למסעדות עומדים בעלי העסקים ומזמינים אתכם בעברית להיכנס למסעדה. לדוגמה: ארוחת ערב במסעדה ממוצעת לשלושה אנשים כולל אלכוהול וטיפ:
     50 לב – כ 100ש”ח.
  3. מסעדת ויקטוריה – מסעדה מומלצת מאד. Restaurant Victoria Bansko . מסעדה יותר יוקרתית אך יחד עם זה מחירים זולים. האווירה נעימה מאד, אך יש להזמין מראש מקום, אפילו כמה ימים מראש תלוי בעונה. עלות ארוחה לשלושה אנשים כולל מנות פתיחה, מנה עיקרית, קינוח ואלכוהול – 100 לב – כ – 200 ש”ח.
  4. מלון MPM Hotel Sport – המלון יושב ממש על הפס, מהחדרים ניתן לראות את הגונדולה שעולה לראש ההר. ארוחת בוקר טובה מאד וצוות אדיב. MPM Hotel Sport
  5. סקי –
    א. סקי למתחילים – בעירייה ניתן למצוא הרבה חנויות של השכרת ציוד וכמו כן הדרכת סקי. רצוי לעשות סקר שוק קצר ולמצוא את המקום הזול ביותר בעונה הספציפית שבה אתם נוסעים.
    לשם קבלת הערכת מחיר:
    עלות ההדרכה של מדריכה ( שכבר למדה את קצת השפה העברית… ) למשך הדרכה של שעתיים כולל השכרת ציוד – 100 לב – 200 ש”ח. עלות כרטיס פס ליום שלם בגנדולה – 50 פס – 100 ש”ח. ההדרכות מאד טובות, כמי שחשש מללמוד סקי בגיל מאוחר יחסית, אזי התבדתי. אמנם הילדים בני השלוש עקפו אותי ולמדו מהר יותר, אך כעבור שעה כבר הצלחתי לעשות סקי ולעבור למתקנים מתקדמים.
     ב. מתקני האתר – מתקני האתר מאד טובים ללימוד סקי למתחילים וגם למתקדמים. האתר מותאם לכל גיל ולכל רמה ועל כן מומלץ מאד. בעונת השיא יש להגיע מד מוקדם בבוקר לגונדולה כי עלולה להיות המתנה ארוכה מאד.

*התמונה צולמה באתר בנסקו

* קינוח במסעדת ויקטוריה – בנסקו.

חזרה לסופיה

את הדרך חזרה מבנסקו לסופיה החלטנו לעשות בדרך שונה ולחזור מצפון מזרח, כפי שסימנתי במפה המצורפת. בדרך ישנם אגמים נחמדים שניתן לטייל, לעשות עצירה ופשוט להנות מדרך אחרת ויפיפייה לא פחות מזו שהגענו. אחד המקומות שניתן לעצור לקפה: Hotel complex Camelot 1137, Bulgaria

מאחל לכם חופשה נעימה, קרירה וזולה, עם אוכל טוב, אנשים נחמדים ונוף פסגות מושלג.

ואם הבלוג עזר לכם מוזמנים לשתף לעוד אנשים ולעשות לייק:)