כבר לקראת סוף הטיול ואת הדבר הכי טוב שמרנו לסוף - לראות את ההתפרצות של הר הגעש סטרומבולי. גם הסיור הזה עולה 35 יורו וצריך להזמין אותו מראש. לסיור קוראים "Stromboli by night" ויש אליו פרסומות בכל מקום. ואנחנו כבר מתורגלים - שאטל מחכה לנו ב-2 בצהריים, נוסעים לנמל של טרופיאה ועולים עם עוד 200 איטלקים. הפעם כבר באנו מצויידים באוזניות. השילוב של המוזיקה, הרוח והאוויר היה נהדר. הפעם השייט עבר מהר יותר והגענו לאי סטרומבולי סביבות 17:00. יש לנו שעתיים וחצי בערך להסותבב באי, אז קצת חנויות מזכרות, מגש פיצה כמובן וסיור באחוזה שנמצאת במעלה ההר עם כנסיה מפוארת, אמפיתאטרון ועוד. ניתן גם להכנס לים שנמצא למרגלות החוף השחור. סביבות 19:30 אנחנו חוזרים לאונייה והיא עושה סיבוב מסביב לאי עד לצידו האחורי הלא מיושב, משם בלב ים אנחנו רואים את ההתפרצויות של ההר געש. ההתפרצויות לא ניתנות לחיזוי כמובן, אז כולם יושבים בשקט עם עיניים לפסגת ההר געש ומחכים בסבלנות להתפרצות. כל זמן שעדיין יש אור יום, רואים רק עשן.

השמש שוקעת לאיטה ופתאום כל האנשים צועקים בהתרגשות - אורה הכתום של הלבה נראה בליווי עשן שחור. המראה מרהיב. אח"כ שמענו שישנה גם אפשרות לעלות להר לראות מקרוב את ההתפרצויות, אבל בשביל זה צריך להשאר לישון באי. נמצאים שם קצת יותר משעה ומפליגים חזרה לטרופיאה. אני ממליצה על הסיור הזה בחום, מבין שני הסיורים להרי הגעש, זה המומלץ יותר.

יום אחרון המוקדש כולו למנוחה. ים, פינג פונג והרבה בריכה.

הבריכה במלון

להתראות קלבריה, היה כיף מאוד! אריבדרצ'י!!!