ברצוני לשתף בטיול בן 7 ימים שעשינו בסוכות לחבל קמפניה: ביום הראשון- טיסה לרומא, לקיחת הרכב השכור (רכב קטן- הכי נוח מבחינת הדרכים והחניות), ונסיעה עד לעיר בה שהינו כל הלילות- סלרנו. זמן הנסיעה ללא עצירות הוא כשלוש שעות. אם מישהו מצליח לקנות את הטיסה הישירה לנפולי כמובן שזה עדיף ומקצר זמנים.

ביום השני- נסענו לפומפיי, סיירנו לבד על פי החוברת המחולקת חינם באתר. המקום גדול וכל אחד יכול להחליט כמה זמן להסתובב ולראות. לנו הספיק לראות את האטרקציות המרכזיות ולא נכנסנו לכל בית ובית. לאחר מכן נסענו לווזוב. חונים לפני העלייה במן משאית ספארי עד לפני הפסגה, ומשם עליה רגלית (מאתגרת) על לפתח הלוע. הנוף מהמם אם כי היה קצת ערפילי והרבה רוח.

ביום השלישי- נסענו בתחבורה ציבורית לנאפולי. (רכבת מסלרנו ורכבת תחתית בתוך העיר). לנו היו כרטיסים למשחק כדורגל ולכן נסענו רק למוזיאון הארכיאולוגיה (מומלץ ביותר) ואחר כך להספיק לאכול פיצה ולאצטדיון. היציאה מהמשחק והנסיעה חזרה היתה ארוכה מאד בגלל ההמונים, אך החוויה היתה שווה.

ביום הרביעי נסענו עד לסורנטו בכביש המתפתל והמקסים. ישר פנינו למרינה כדי לקנות כרטיסים למעבורת לקפרי. היה יום ראשון בשילוב מזג אויר נפלא לחודש אוקטובר ולכן היה עומס, (לכן רצוי להגיע מוקדם). ישר כשהגענו קנינו כרטיסי אוטובוס לאנה קפרי ומשם עליה ברכבל למונטה סולרו. הנוף מלמעלה עוצר נשימה. בחזרה ירדנו לקפרי במעלית המיוחדת והספקנו להסתובב ברחובות קפרי זמן קצר עד המעבורת האחרונה חזרה לסורנטו. גם בסורנטו הסתובבנו בעיקר במרכז השוקק חיים. (גילינו שיש מעלית שעולה מהמרינה עד למרכז). התחלנו את דרכינו חזרה לסלרנו בפקק ארוך ארוך ולקח לנו כמעט 3 שעות להגיע. (שימו לב לגבי התכנון בסופי שבוע!)

ביום החמישי עשינו את כל החוף האמלפיטני- נסענו עד לפוזיטנו בדרך המדהימה שמושכת לעצור כל הזמן ולצלם. חנינו בתחילה במקום שנראה קרוב למרכז (בעלי החניונים עומדים ומשכנעים להכנס לחניון שלהם) אך ראינו שיש ירידה עם מדרגות והדרך עדיין ארוכה, לכן חזרנו לאוטו והמשכנו לנסוע ממש עד המרכז, גם שם יש חניונים באותו המחיר. לא ירדנו עד לחוף אלא טיילנו רק ברחוב הראשי. משם חזרנו לכיוון אמלפי אותה רק עברנו ולא עצרנו. בהמשך עצרנו במערה הירוקה (יש חנייה על הכביש, וירידה במעלית עד למערה). משם נסענו לרבלו- לטעמנו העיר היפה ביותר בטיול. גם אכלנו במסעדה מקסימה בכניסה למרכז העיר (wine bar) וגם בהמלצת המקומיים נכנסנו לוילה צ'מברונה (ולא לוילה רפולו). הנופים מלמעלה באמת יוצאים מן הכלל! מרבלו חזרנו לסלרנו כשמידי פעם עצרנו במפרצים לעוד נופים וצילומים.

ביום השישי החלטנו לנסוע צפונה לכיוון קזרטה על מנת לראות את הארמון. לצערינו הגענו וגילינו שהארמון היה סגור. התחיל גם לרדת גשם, אז המשכנו ישר לאאוטלט ומרכז הקניות שקרוב לקזרטה (centro commerciale campania)- תיכננו להיות שם מראש. בדרך חזרה ממש ליד סלרנו נכנסנו לעיירה ויאטרי סול מרה- עיירת הקרמיקה על מנת לראות קצת את החנויות והרחוב הראשי.

ביום השביעי- התחלנו להצפין לכיוון רומא, הטיסה שלנו היתה אחר הצהרים. הספקנו לעצור במונטה קסינו ולעלות עד למנזר. המקום יפה כמו גם הנוף הנשקף ממנו.

מסקנות: היינו עושים שינוי בתכנון ולנים את הלילה האחרון באיזור קזרטה על מנת לא לחזור דרומה ולמחרת להצפין שוב לכיוון רומא.

את העיר סלרנו עצמה חווינו בעצם כל ערב כששוטטנו בעיר העתיקה וחיפשנו בכל יום מסעדה מעניינת אחרת. העיר שוקקת חיים בערבים ובמיוחד בסופי שבוע. קיבלנו המלצות למסעדות טובות מבעלי הבית אצלם לנו. שם הצימר: B&B DIMORA SALERNUM. המיקום נהדר וקל להתמצא, קרוב מאד לאוטוסטרדות מצד אחד וקרוב רגלית למרכז העיר.

שימו לב שצריך לקחת בחשבון את החניות- גם מבחינת זמן לחיפוש חנייה וגם מבחינת עלויות.

לכל מי שנוסע לטייל באיזור זה- תהנו, המקום מקסים ומאד נעים לטיול!