מסלול עד שבוע בלוזון ”צפון לוזון בסוף שבוע“

הנה טיפ למי שמגיע לפליפינים למטרות עבודה (כמוני) והזמן היחידי לטיול הוא בסוף השבוע. כפי שכבר המליצו לפני, את צפון לוזון כדאי עשות בשבוע עד 10 ימים. אבל... אם כל מה שיש זה סוף שבוע הנה התכנית..

לוקחים אוטובוס לבנווה שיוצא ב-10 בלילה ומגיע ב-7 בבקר. ישנה רק חברה אחת שעושה את זה ויש לרכוש את הכרטיסים מהם. אני סידרתי את רכישת הכרטיסים דרך המלון ושלמתי עבור טקסי להביא אותם.

עם ``הנחיתה`` בבנווה כבר יעוטו עליכם נהגי התלת אופנוע ויסבירו לכם שלא כדאי לחכות לגיפני שנוסע לבטאד רק בצהרים, אלא לצאת אתם על הבקר ואז כל היום לפניך. המחיר שלהם כפול מכיוון שלטענתם הם חוזרים ריקים. 100 פזו לגיפני, 200 לתלת אופנוע. כמובן שהמחיר מתחלק אם אתם שניים. אני קניתי את זה והחלטתי להגיע לבטאד כמה שיותר מהר. כמובן לא לפני ארוחת בוקר בבנווה עם נוף מדהים לעמק.

התלת אופנוע עוצר בנקודה בדרך ממנה יש להתחיל ברגל. (הגיפני מגיע יותר קרוב). זה מתחיל בעליה של שעה ואז ירידה של עוד שעה לעבר הכפר. בדרך יש דוכני מכירת מזכרות. אחד מהם הציע את עצמו להיות מדריך שלנו. קיבלנו ושמחנו על החחלטה הנבונה. תמורת 350 פזו קיבלנו מדריך מקומי ל-3-4 שעות שהוביל אותנו בדרכים שלא היינו מעיזים ללכת בהם... חוץ מזה, אפשר ללמוד ממנו המון על החיים במקום... ואפילו לבקר את המשפחה שלו... (לא לשכוח להביא סוכריות ולחלק לילדים המקומיים).

השתכנו במלון מפואר (יש חשמל!) שנקרא Hill Side Hotel. ניתן לאכול במקום ולהנות מנוף משגע. מחיר החדר 100 פזו (9 שקל). לאחר מכן יצאנו לסייר בכפר, בין הטרסות אורז ובמפל מים (50 מ`) וחזרנו עייפים ומרוצים לאחר שלוש וחצי שעות.

למחרת השכמנו ב-6:30 ולאחר ארוחת בוקר התחלנו במסע בשביל העולה לראש ההר שם ניתן לקחת גיפני לבנווה. מבנווה לקחנו שוב תלת אופנוע ויצאנו לסיבוב של כמה שעות שכלל את הטרסות היפות של הפאו, כפר עם בתי יפוגאו ישנים (לא חובה) ונקודת תצפית על הטרסות של בנווה כאן ניתן לעשות קניות של פסלי עץ וגם לראות אנשי יפוגאו עם תלבושות מקוריות. (על כל הסיבוב הזה שילמנו 800 פזו).

חוזרים לבנווה לארוחת צהרים/ערב ולוקחים את האוטובוס חזרה למנילה בשעה 17:30. מגיעים למנילה בין 2-3 בבוקר.