מסלול עד שבוע בברטאן ”טיול עומק בבריטאני צרפת“

טיול עומק בחבל בבריטאני הנמצא בצפון מערב צרפת בחודש מאי 2011 בעל נופים דרמטיים, פראיים ועוצרי נשימה.

יום 1 – פאריס – ז'יברני - Dinan לאחר נחיתה רכה בבוקר בפאריס, לקחנו את הרכב השכור ונסענו מערבה לכיוון בריטאני. על מנת לשבור את הנסיעה הארוכה עצרנו בדרך ב-Giverny שם התגורר הצייר קלוד מונה. הביקור בבית ובגנים הפורחים בשלל צבעים יפה מאוד. המשכנו בנסיעה ארוכה של כ-300 ק"מ עד Dinan, שם ישנו במלון Ibis המקסים, הצופה על הכיכר המרכזית בעיר.

יום 2 – מונט סאן מישל – Saint Malo - Dinan יצאנו מ-Dinan לעבר האתר המתוייר ביותר מחוץ לפאריס, הלא הוא Mont San Michele - מנזר תלת מפלסי הבנוי על גבעת סלעי גרניט, מוקף חומות ומגדלים. כדאי להגיע מוקדם לפני כל נחילי התיירים וליהנות מתופעת הגאות והשפל המרשימה והכנסייה היפה על ראש האי. משם המשכנו לעיירה המוקפת חומה Saint Malo. העיירה הרומנטית סנט מאלו השוכנת על שפת תעלת לה מאנש ונראית כמבצר ענק מימי הביניים. מומלץ מאוד לעשות טיול מעגלי על החומות מהן נשקף הים מצד אחד והעיר העתיקה מצד שני. לסיום טיילנו ב-Dinan המקסימה. זוהי עיירה קטנה היושבת על גבעה, הצופה על גבעות מיוערות מוקפת החומות עם רחובות קטנים ובתים עתיקים. חובה לרדת לכיוון הנהר לראות את הגשר הגבוה המתוח על נהר הרנס, הסירות, והבתים העתיקים בשקיעה. יום 3 – Fort La Latte , Cap Ferhel , Treguier לינה ב- Perros Guirec. מ-Dinan יצאנו מוקדם לכיוון מערב לאורך החוף. העצירה הראשונה הייתה במצודה עתיקה וציורית הממוקמת על צוק החודר לים בשם Fort La Latte. מרשים מאוד ומומלץ. המשכנו משם ל-Cap Ferhel זהו צוק גבוה מאוד החודר לים ועליו שני מגדלורים ציוריים. לאחר צפייה במאות השחפים המקננים על הצוק, המשכנו מערבה לעיירה Treguier המפורסמת בזכות הקתדרלה המרשימה שלה. משם המשכנו למלון שלנו בעיירה השוכנת על החוף בשם Perros Guirec. תופעת הגיאות והשפל נראתה בצורה בולטת מאוד מחלון המרפסת של המלון שלנו. יום 4 – Perros Guirec, דרך המוכסים ב-Ploumenach , Lannion, Morlaix, Saint Thegonnec - סיור בחוף הגרניט הוורודה La côte de granit rose. התחלנו את היום בעיירה Ploumenach הצמודה ל-Perros Guirec בסיור רגלי לאורכה של דרך המוכסים – לא להפסיד – דרך מדהימה לאורך הים בין אבנים מיוחדות בצבע גרניט, צוקים משוננים, ומגדלורים. הדרך לוקחת כשעתיים ושווה כל רגע. לאחר בסיור לאורך "דרך המוכסים", עברנו דרך בירת המחוז Lannion עם עצירה קצרה לכיוון העיירה Morlaix המפורסמת בזכות הגשר העתיר והמרשים שבה וכיכר העיר היפיפייה. הסתובבנו על הגשר ובמרכז העיר. לסיום נסענו דרך שתי עיירות מקסימות בשם Guimiliau ו-Saint Thegonnec בהם נמצא מרכז קהילתי עתיק הכולל כנסייה, Calvary ובית קברות. המרכזים הקהילתיים אופייניים מאוד לבריטאני והם מרשימים מאוד בעושר הארכיטקטוני שלהם.

יום 5 – ברסט (Brest), לוקרונן (Locranan) ביום החמישי ביקרנו בעיר המחוז הגדולה Brest המשמשת כעיר נמל גדולה בצרפת ומרכזה של מערב בריטאני. ביקרנו במוזיאון הימי המרשים (גם מבוגרים) ובנמל. ביציאה מברסט עצרנו לטיול קצר על גשר מיתרים מרשים. המשכנו דרומה דרך העיירה הציורית Chateaulin לכיוון העיר העתיקה Locranan שהיא פנינה אמיתית. עיירה עתיקה וקטנטנה שמשמרת את אופי החיים בבריטאני.

יום 6 – Pointe du Raz , Concarneau , Pont Aven – לינה ב-Carnac - את היום השישי והארוך התחלנו בנקודה המערבית ביותר בצרפת בשם Pointe du Raz – מקום מרשים ביותר עם מסלול מעגלי המתחיל במגדלור ענקי לאורך הצוקים שנופלים לים. אחד מהמקומות החובה בטיול בבריטאני. מראה האוקיאנוס, שגליו נשברים אל מצוקי הפרא המתנשאים לגובה של 80 מ' לא במהרה ישכח. משם המשכנו לעיירת הדיג הציורית Concarneau האטרקציה המרכזית בעיר היא "העיר הסגורה"- עיירה מיניאטורית מוקפת חומה הבנויה על אי קטן בלב המפרץ. חצינו את הגשר וטילנו רגלית על החומה. במרחק נסיעה קטן שוכנת העיירה Pont Aven מעוז הביסקוויטים והציירים. ב-1866, קבוצת (המורסם מבינהם הוא פול גוגן) שחיפשו מפלט מיוקר המחיה של פריז, נמשכו לאורח החיים של אנשי ברטאן וליופיו הטבעי של האזור והתיישבו בכפר פונט אוון.

יום 7 – קרנק carnac, ואנס, ז'וסלין Josselin, לינה ב-laval. התחלנו את היום באתר המרשים מתקופת האדם הקדמון – שדות הדולומיטים של קרנק (carnac). אתר דולמנים מדהים ,שדות עצומים של גושי אבן אדירים. מקרנק המשכנו לעיר Vannes הממוקמת בראש מפרץ מורביאן. ביקרנו ברובע המשומר מתקופת ימי הביניים. את הטיול המדהים בבריטאני חתמנו בטירת Josselin. טירת ג'וסלין היא מבצר מרשים מהמאה ה- 11 - מצד אחד נראית כמו מבצר מצד שני כמו טירה מהאגדות. נמצאת על שפת נהר בעיירה.