מטיילים בנלסון והסביבה - פרק חמישי

זהו השבוע החמישי של הטיול. המשפחה יוצאת לכיוון הקרחונים, ממשיכה אל אגמי נלסון, אייבל טזמן, העיר נלסון ופיקטון, שבצפון האי הדרומי.
עודד אור
תמונה ראשית עבור: מטיילים בנלסון והסביבה - פרק חמישי
© מאורי הירש

הוקיטה

היום מחליפים תקליט .קורה במשפחות הכי טובות . עוזבים את פרנץ ג`וזף ומתחילים לנוע צפונה. אנו מבחינים בשני טרמפיסטים על אם הדרך ואוספים אותם .נוסעים ומגיעים להוקהיטה, בירת אבני הירקן של ניו-זילנד. אנו ממלאים את מאגרינו המדולדלים בסופר המקומי .אוכלים צהריים על חוף הים וממשיכים צפונה . היום הזה מוקדש לנסיעה בלבד .אוספים עוד פעם את הטרמפיסט הג`ינג`י ועוד גרמני גבוה ומצפינים .עוברים את גריימאות` ומתקדמים לסלעי הפנקייק המפורסמים. בדרך מחליפים טרמפיסטים ולוקחים במקרה בחור ישראלי בשם דניאל שמלווה אותנו עד סוף היום. סלעי הפנקייק נחמדים ומאד מתויירים. הקשר בינהם ובין פנקייק די מיקרי לדעתי. עדו אבל מרוויח וזוכה לאכול את הפנקייק המקומי. הילד קורן . ממשיכים לווסט-פורט בדרך עוד עוצרים בחוף ורואים מושבה ענקית של כלבי ים עם גורים. מבלים קצת בחוף הסמוך שנחשף בשפל ונוצץ כולו כמו מראה. בערב בקמפינג בווסטפורט ארוחת ערב כיד המלך: סלט, עוף, תפוחי אדמה, תירס והמבורגר לעדו. זהו כולם למיטות וחסל .

אגמי נלסון

מווסטפורט אנחנו נכנסים שוב לפנים הארץ ואל ההרים. הדרך הנמשכת לאורך נהר הבולר. יפה אפילו בסטנדרטים הגבוהים של הארץ הזאת. עוצרים כדי לעבור על הגשר התלוי הארוך ביותר בניו-זילנד. את הדרך חזרה אנחנו עושים באומגת טנדם מדליקה.

אנחנו מגיעים לאגמי נלסון. שני אגמים בעלי שם בלתי ניתן להגייה. אנחנו מתמקמים ליד הקטן יותר ויוצאים לטייל. עושים מסלול של כשעה וחצי בחצי האי של האגם. המסלול יפה והאגם על רקע ההרים הענקיים שמקיפים אותו מדהים. הבעיה במקום מתגלה כאשר עוצרים, מליוני זבובי חול תוקפים אותנו ודוחה היתושים כלל אינו משפיע עליהם. אנחנו מתמקמים בקמפינג של ה DOC. ארוחת הערב עוברת תוך מלחמה עם הזבובים ואנחנו מתקשים להנות מהאגם היפה שנמצא ממש בקצה אתר הקמפינג. מחר בבוקר מתחפפים מפה .

נלסון

יום ראשון ובהחלטה של רגע אנחנו משנים מסלול ונוסעים לנלסון. לפנינו יום של התארגנויות לקראת הטרק מחר. מוזר להיות שוב בעיר גדולה אחרי כל כך הרבה זמן בספר ואנחנו משוטטים ברחובות ללא מטרה ברורה. על חוף הים של נלסון מתקיים יריד צועני ואנחנו משוטטים לנו בין משאיות הקרון הצבעוניות והדוכנים השונים. לאחר מכן קניות של אוכל וציוד לטרק. אל התחנה הבאה, מטאוקה, העיירה הקרובה ביותר לטרק האייבל טסמן. אנחנו מגיעים די מאוחר ולא מספיקים לסיים את כל הבירוקרטיה שלפני היציאה, לא נורא נעשה את זה מחר בבוקר.

בבוקר הראשון יש עוד קצת התארגנויות (לקחת כרטיסים לבקתה, לגמור לארוז, לשים תיקים אצל הסירה) ואז יוצאים אל הדרך (כבר 11:00). היום הראשון הוא היום הארוך ביותר ואנחנו קצת לחוצים על לוח הזמנים. ההליכה לא קשה, רוב הדרך מישור. הדרך עוברת בתוך יער גשם עם מבטים וגיחות אל החוף. החופים מדהימים, משהו שמזכיר קצת את תאילנד, רק שבמקום דקלי קוקוס יש יער גשם. איך הולכים? עדו רץ קדימה ללא כל קושי ,נעם הולכת לא רע ואת רוני צריך לדרבן. אנחנו מספרים את פו הדב בכל מיני ואריאציות והקטנה מדדה קדימה. את היום הראשון אנחנו עוברים בשלום. בקתת אנקרג` יושבת בתוך מפרץ יפיפה. חול זהוב ומים צלולים. את השעות עד החושך אנחנו מבלים על חוף הים שהולך וגדל כל רגע עם בוא השפל.

היום השני הוא יום קצר יותר ואנחנו גם מתחילים אותו מוקדם יותר. בבוקר אנחנו חוצים מפרץ גדול אותו ניתן לחצות רק בזמן השפל (מזל שמישהו פה מתכנן משהו בטיול הזה), זה חוסך לנו איזה שעת הליכה. מגיעים למין כפר מוזר שיושב על מפרץ גדול. איך הם מגיעים לכאן? איך בנו את הבתים? המקום לא מחובר לשום כביש. המשך היום ברובו בתוך היער והגישה הבאה לים היא כבר בבקתה הבאה, ברק ביי. הפעם אנחנו מגיעים ממש מוקדם ולמרות מזג אויר סגרירי מבלים את כל אחר הצהריים בחוף הים. יש קצת זבובי חול, לא נורא. אנחנו משחקים 1,2,3 דג מלוח עם השחפים. לפחות הלילה אף אחד לא נחר משמעותית.

היום השלישי כבר ממש קליל. אנחנו בכושר טוב והיום קצר. עוד פעם חציה במפרץ אותו ניתן לחצות רק בשפל ומיד אחר כך עליה תלולה. המשך הבוקר הוא ירידה ארוכה לתחנתנו הסופית Tonga Bay. אנחנו מגיעים בערך שעתיים לפני הסירה אז יש לנו הרבה זמן לבלות על החוף. היום יפה, השמש מאירה ואנחנו נחים, בונים בחול, מטפסים על סלעים ובאין ברירה (וביחוד אין דרך חזרה) גם שוחים.

הסירה שלוקחת אותנו חזרה מראה לנו הילוך מהיר של היומיים וחצי האחרונים ואנחנו מלאי גאווה. הסירה מגיעה חזרה ל Marau, עולה על העגלה אותה מושך טרקטור אל החוף וחזרה לתחנת המוצא שלנו כאשר אנחנו עדיין ישובים בתוכה. אנחנו מניעים וחוזרים למטאוקה. ב top ten המקומי יש קפצית ענקית מיוחדת במינה והילדים פשוט מכורים. את סיום הטרק חוגגים הילדים בנקניקיות וצ`יפס וההורים במסעדה הודית מקסימה.

היום נוסעים לנלסון על מנת לתקן שוב את הצינור השבור. את הקרוון אנחנו משאירים ממש במרכז העיר ויוצאים לטיול עירוני. קצת חנויות, קתדרלה אחת, רחוב עתיק והקרוון שלנו חוזר מתוקן. בצהריים אנחנו נוסעים למרכז העיצוב. מקום די מדהים שמשמש מרכז לתחרות שנתית של עיצוב בגדים משוגעים. במקום תצוגה של כל הבגדים הזוכים בשנים האחרונות. לבנים יש גם תצוגת מכוניות עתיקות וקלאסיות. בקיצור מקום שווה.

אנחנו מחליטים לעזוב את נלסון ומגיעים לעיירה קטנה שנקראת הבלוק, שם אנחנו מנסים להשכיר קייקים כדי לתור מחר את אזור מרלבורו בעזרתם. מפאת גילם הצעיר של ילדינו אנחנו לא מצליחים, אבל תולעים זוהרות אנחנו כן מוצאים. עדו אומר שחבל שהתולעים בתחת לא זוהרות -;צודק.