טיול לאירופה - מסלול טיול בגרמניה, אוסטריה וסלובניה

אם אתם מתכננים טיול לאירופה, הרשו לנו לשתף אתכם במסלול טיול קסום בין אגמים, מפלים, הרים מושלגים, טבע עוצר נשימה ואוכל משובח בגרמניה, אוסטריה וסלובניה. המסלול מציע שבועיים ויותר של שהות בכפרים קסומים בניתוק מהמולת העיר לטובת פינוק לגוף ולנפש.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיול לאירופה - מסלול טיול בגרמניה, אוסטריה וסלובניה
Depositphotos/Photogearch ©

יום 1+2: אי הנשים ואי הגברים בבוואריה

נקודת המוצא של המסלול מתחילה במינכן, שם תוכלו לאסוף את הרכב ולהתחיל בנסיעה בין שלוש מדינות יפות וירוקות. הנקודה הראשונה שבה תבקרו היא העיירה קיאמזה (Chiemsee), השוכנת באיזור בוואריה שבגרמניה, ומאפשרת מגוון אטרקציות ימיות ויפות במיוחד. התחילו בשייט על אגם קיאמזה, שבו שני איים מעניינים: אי הגברים (Herreninsel), הגדול יותר, בו תוכלו לבקר בארמון, שהוא גרסת החיקוי של המלך לודוויג השני לארמון וורסאי. לצידו יש אי קטן יותר וקסום בשם אי הנשים (Fraueninse), בו יש מנזר, בית ספר וקהילת דייגים, שממעדניה תוכלו לטעום ברגע שתהיו רעבים ותיגשו לאחת המסעדות. את הביקור באיים תוכלו לעשות באמצעות מעבורת.

אגם בלד, צילום: גלעד בן צוראגם בלד, צילום: גלעד בן צור

ימים 3-7: אגם קרחוני וטבע בסלובניה

מאיזור קיאמזה המשיכו לכיוון אגם בלד (Lake Bled), המהווה את אחת מן האטרקציות המרכזיות של סלובניה. אגם בלד הוא אגם השוכן בין האלפים היוליאניים לבין אגן לובליאנה וממנו מתחיל הפארק הלאומי טריגלאב (Triglav). אגם בלד נוצר על ידי קרחון שנכלא בין ההרים ובחורף הוא קפוא. במרכז האגם אי ועליו כנסיה קטנה על שם יוחנן המטביל. תוכלו לטייל לאורך האגם, לטפס אל המצודה שבראש ההר לכיוון פעמון המשאלות, שמי שמצלצל בו נוהג להביע משאלה.

מבלד המשיכו לכיוון שמורת מפלי סאוויצ'ה (Savica) ואגם בוהיני (Bohinj), השוכן בנוף הררי יפהפה, של האלפים היוליים. האגם, שהוא הגדול ביותר בסלובניה, ניזון ממימי נהר סאוויצה. מעל האגם מתנשא הר ווגל (Vogel), אתר סקי המציע תצפיות מרהיבות על רכס האלפים היוליים ועל פסגת הטריגלאב, שהיא השמורה הגדולה ביותר בשטחה של סלובניה. השמורה קרויה על שם שלוש פסגות גבוהות ומושלגות והיא כוללת את אגם בוהיני ועוד מספר אטרקציות מים נהדרות. בנוסף, יש כאן יערות ענקיים ומסלולי הליכה רבים. בתחומי הפארק נמצא אתר סקי, הנחשב לגדול במדינה ונמצא בעיירה קרניסקה גורה (Kranjska Gora). תוכלו לבלות ולנפוש באיזור מספר ימים, במהלכם תלונו בכפרי נופש מפנקים.

יום 8-11: בין עיירות קייט באוסטריה

מכאן המשיכו לעיירה וולדן (Velden), הנמצאת בדרום אוסטריה, לא רחוק מהגבול האיטלקי. העיירה נמצאת בקצה המזרחי של אגם ורתר ויש בה אווירה ססגונית ומיוחדת. ממנה תצאו לטיולים בערים והכפרים הסמוכים. ליד חופי האגם ישנה טיילת ירוקה עם שפע של בתי קפה ומסעדות, שבהם אפשר לאכול ליד שפת האגם, חנויות קטנות וגלידריות משובחות. תוכלו לבלות כאן מספר ימים שבמהלכם מומלץ לערוך טיול סביב האגם לעיירת הקייט Portchach ולעיירה קלגנפורט (Klagenfurt), בהן תוכלו לבקר ב-Mimimondus, שהוא פארק מיניאטורות עם אוסף עצום של דגמים של מבנים מפורסמים מהעולם. קלגנפורט ממוקמת בדרום מזרח קרינתיה (Carinthia), המדינה הפדרלית האוסטרית על גדות נהר גלאן. היא עיר ימי ביניימית עתיקה ומעניינת, במרכזה תראו פסל של דרקון, שהוא סמל העיר. תוכלו לבקר כאן גם בגן חיות Happ Reptilienzoo, המציג מגוון של זוחלים ובעלי חיים.

Hochosterwitz - צילום: גלעד בן צורHochosterwitz - צילום: גלעד בן צור

משם המשיכו לעיירה Dellach ותוכלו לרחוץ באגם. בערב, חיזרו ללינת לילה בעיירה Velden. בעיירה יש קזינו וגם מופע אורקולי ליד האגם. למחרת, סעו לעיירה וילאך (Villach), הממוקמת בחלקו הצפוני של אגם Worther. טירת Landskron ממוקמת כמה קילומטרים מהעיירה וילאך. בסיור בטירה ניתן לצפות בכלובים הכוללים עופות דורסים ומופע, משם, המשיכו לאגם Ossiarach See. למחרת סעו לעיירה Snt. Veit, שהיא עיירה ציורית מאוד ויפה ומשם סעו לטירת Hochosterwitz. טירה זו, החולשת על כל העמק מסביב, היא בת למעלה מאלף שנה והיא ממוקמת על גבעה מעל לעיירה.

ימים 11-12: כפרים עתיקים וסיום באיזור זלצבורג

לאחר יומיים-שלושה המשיכו לשמורת Mal Tatal. יש בקצה השמורה סכר גדול וממנו נשקף נוף מדהים של הרים מושלגים וכן של העמק. משם המשיכו לעיירה וולפגאנג (Wolfgang), עיירה חמודה לחופו של אגם למרגלות הר שאפברג, בה תוכלו ללון. יש בה 3,000 תושבים והיא מאד תיירותית ועמוסה בבתי מלון, מסעדות וחנויות. רצוי לטייל ברחוב Markt ולהמשיך לאגם, שם נמצאת כנסיית הצליינים, שנבנתה במאה ה-15. מרכז הכפר שוכן על שפת האגם ובקצהו מזח שלידו עוגנות ספינות טיולים. בצמוד למעגן הסירות הגדולות ניתן לקחת רכבת לתחנה האחרונה ולטפס כ-45 דקות לפסגת ההר ממנה ניתן להשקיף על הנוף המדהים של כל אגמי האזור.

הלשטט, צילום: אלי בוררהלשטט, צילום: אלי בורר

בהתאם לזמן שיש ברשותכם, המשיכו בטיולים לעיירות Lauffen ,Weibenbach וכן לאגם Gosau. אלו איזורים קסומים ביופיים ומומלץ להקדיש להם מספר שעות. משם המשיכו לעיירה הציורית Hallsttat וממנה לאיזור זלצבורג. תוכלו לבקר במערת המלח ב-Hallein ובמפלי המים ב- Golling ומקבץ האגמים והעיירות באזור.

מסלול זה מבוסס על טיפ של גלעד בן צור שפורסם באתר למטייל ומהווה המלצה למעוניינים בטיול באיזור