מקומות ואטרקציות שאסור לכם לפספס בהמבורג

העיר השנייה בגודלה בגרמניה מציעה למבקריה אפשרויות שופינג שלא מביישות אף עיר אירופאית, אגמים, תעלות, מעל 2,000, גשרים שמשאירים אבק לאמסטרדם, פארקים ירוקים ונמל ענק. אספנו עבורכם את כל המקומות שכדאי לבקר בהם בהמבורג
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מקומות ואטרקציות שאסור לכם לפספס בהמבורג
ליאור כהן

העיר המבורג (Hamburg) שוכנת על גדות נהר האלבה (Elbe) בצפון גרמניה ואם תמיד חלמתם לבקר בוונציה או ממש אהבתם את אמסטרדם, אז דעו כי את המבורג חוצים המון תעלות ו-2,500 גשרים (יותר מהכמות באמסטרדם, ונציה ולונדון יחד!). מספר המנעולים של זוגות אוהבים התלויים על הגשרים לא ידוע, אבל תאמינו לי שיש כנראה בהמבורג המון הצהרות אהבה. קסמה הרב טמון בגשרים ובמים שעוטפים מכל עבר, אבל חשיבותה היא גם בהיותה עיר עם הנמל השני בגודלו באירופה. כך, שניתן לצאת מכאן לקרוזים שונים או פשוט להתרשם מהארכיטקטורה המודרנית שאופפת את אזור הנמל. ואכן, אחד הדברים הבולטים שמאפיינים את המבורג היא האמנות והאדריכלות המעניינת של מבניה.

טסנו עם חברת תל אביב אייר (Tel Aviv Air), חברה גרמנית אירופאית שכיום הינה החברה היחידה שמפעילה טיסות ישירות מתל אביב להמבורג. בחודש מרץ 2022, החברה התחילה להפעיל טיסות ישירות להמבורג כפעמיים בשבוע בימים ראשון וחמישי ובהמשך, בכוונת החברה להרחיב את פעילותה ולהפעיל טיסות ליעדים נוספים בגרמניה.

שוטי ספינתי: אדריכלות מפתיעה ושייט פסטורלי

רובע Kontorhausviertel הוא אחד הסמלים המרשימים להיסטוריה העשירה של העיר בתחום המסחר והאדריכלות, וכאן מחכים לכם מספר מבנים מיוחדים ומפתיעים. בניין המשרדים Sprinkenhof נבנה בין השנים 1927-1930 ותוכלו לזהות אותו בזכות הלבנים בצבע חום/שחור הטיפוסיים לבנייה בהמבורג. בניין זה מסמל את תחילת זרם האקספרסיוניזם המשמעותי בעיר ולמשך מספר שנים אף נחשב לבניין המשרדים הגדול באירופה. כתובת: Burchardstraße 8

אם תצאו חזרה לרחוב Burchardstraße, ככל הנראה שלא תוכלו להתעלם ממבנה ענק בצורת ספינה בשם Chilehaus. הבניין הוקם בין השנים 1922-1924 ומשמש כיום כמתחם משרדים בן עשר קומות. השם של הבניין ניתן לו בזכות קשרי הסחר שהיו בין המבורג לצ'ילה ונחשב לאחד מגורדי השחקים הראשונים שנבנו בעיר.

• כתובת: Fischertwiete 2

מול בניין Chilehaus שוכן מוזיאון השוקולד (Chocoversum Schokoladen - Museum), שיכול להתאים לבילוי עם הילדים ביום גשום או אם נתקפתם בחשק עז לשוקולד. במוזיאון תוכלו לקבל הסברים על תהליך הפקתו המלא של השוקולד, עוד בהיותו פולי קקאו קטנים וחביבים ולא ממש מתוקים. תוכלו ליהנות מטעימות וגם להכין חפיסת שוקולד עם תוספות משלכם.

• כתובת: Meßberg 1

ניתן לסיים את היום האמנותי והמתוק הזה עם שייט רגוע בנהר אלסטר (Alster) לאורך האתרים השונים של המבורג. השייט, שאורך שעה, הוא מעגלי ותוכלו ליהנות מהנופים הפסטורליים סביב, כמו הפארקים הירוקים שבתחומה, הבתים היוקרתיים והיפים, הכנסיות המרשימות ומברבורים יפהפיים (פינת “הידעתם”: בהמבורג יש 120 ברבורים והיא נחשבת לחיה שמוגנת על פי החוק, מאחר שנחשבת לקדושה עבור התושבים). תוכלו להאזין להדרכה על האתרים שרואים לאורך השייט, בשפות שונות, כולל אנגלית.

• כתובת: השייט יוצא ממזח Jungfernstieg בהמבורג

מיני מדינות: מוזיאון ארץ הפלאות המיניאטורית

אטרקציה מעניינת בהמבורג ואפילו אחת הפופולאריות עבור מבקרים מכל גרמניה הוא מוזיאון ארץ הפלאות המיניאטורית (Miniatur Wunderland Hamburg) ברובע Warehouse. במוזיאון זה יש את מערכת הרכבות המיניאטורית הגדולה בעולם, שכוללת 930 רכבות. למעשה, הרכבות פרושות על פני כל המוזיאון, על פי מדינות. כך, למשל, תוכלו להציץ על מיני אוסטריה, מיני שוויץ, מיני ארצות הברית, מיני איטליה ועוד.

מלבד רכבות, יש גם 8,850 ספינות ורכבים קטנטנים, שממש נוסעים להם בכבישים של המדינות השונות, ו-215 אלף דמויות פיצקיות. בנוסף, אפשר ליהנות מהמייצגים גם ביום וגם בלילה, עם שלל האורות עליהם.

• כתובת: Kehrwieder 2-4, Block D 20457

אמנות במיטבה: מוזיאון לאמנות ומלאכה

מוזיאון לאמנות ומלאכה של המבורג (Museum für Hamburgische Geschichte) נחשב לאחד מהמוזיאונים המשפיעים והמובילים ביותר בתחום באירופה. המוזיאון מתפרס על שלוש קומות וכולל כ- 500,000 חפצים עתיקים. במוזיאון מייצגים יוצאי דופן של אמנות גרפית, פוסטרים, צילום ומדיה חדשה, עיצוב, אופנה, כלי נגינה וקרמיקה.

אחת התערוכות המיוחדות ביותר שמתקיימת השנה היא תערוכת ״Drift״ של האמנים Lonneke Gordijn ו-Ralph Nauta, שהשתמשו בטכנולוגיה מתקדמת כדי להפוך תופעות ותכונות נסתרות של הטבע לגלויות על מנת שנלמד מהם ונשקם את מערכת היחסים שלנו עם הטבע.

• כתובת: Steintorplatz, 20099

תוססת ומוזיקלית: סנט פאולי וסיור בעקבות הביטלס

אזור חיי הלילה בהמבורג נקרא סנט פאולי (St. Pauli) ומרוכזים בו המון ברים אחד לצד השני, לאורך רחוב Große Freiheit. יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שמדובר באזור מאוד תיירותי.

המלצה חמה לבילוי לילי בצורה הכי מרתקת ומוזיקלית שיש הוא סיור בעקבות להקת הביטלס. המוזיקאית המקומית סטפני המפל (Stefanie Hempel) מדריכה כבר 11 שנים סיורים כאלו ונראה שהיא נהנית כל פעם מחדש את סיפורם של חברי להקת הביטלס.

סטפני מספרת שחברי הלהקה הופיעו המון בהמבורג, השתפשפו בה בתעשיית המוזיקה וגיבשו את זהות הלהקה הצעירה שלהם. במהלך הסיור המרתק מבקרים במועדוני ההופעות שהלהקה הופיעה בהם ואין סיכוי שתוכלו לפספס את הביטלס סקוור (Beatles Platz), בתחילת רחוב הברים Große Freiheit, עם פסליהם של חברי הלהקה. הסיור המוזיקלי עם סטפני אורך שעתיים וחצי והיא והיוקלילי שלה ישמחו להכניס אתכם לאווירת הרוקנרול המחשמלת של הלהקה האדירה הזו.

אלבפילהרמוני: אולם הקונצרטים

אלבפילהרמוני, אולם הקונצרטים של המבורג (Elbphilharmonie) נחשב לאחד הסמלים הבולטים ביותר בעיר. המבנה עצמו, מרשים ביופיו ובעל ארכיטקטורה מרהיבה להפליא הכוללת עיצוב חדשני. ביקור באלבפילהרמוני וצפייה אל נוף הנמל שנשקף ממרפסת המבנה הם חוויה בפני עצמה.

באולם הקונצרטים תוכלו ליהנות מיצירות מופת קלאסיות וממוזיקה עכשווית מתרבויות שונות. כל הקונצרטים בביצוע מיטב האמנים בעולם,תזמורות והרכבים מיוחדים. ביקור בהמבורג אינו שלם בלי ביקור בבניין האלבפילהרמוני.

• כתובת: Steintorplatz, 20099

לא מביישת אף עיר ארופאית: שדרת הקניות של המבורג

שדרת Mönckebergstraße נחשבת לרחוב הקניות המרכזי בעיר וכאן מחכים לכם כל המותגים המוכרים כמו זארה, אדידס, H&M, מנגו, C&A ועוד חנויות אופנה מקומיות וחביבות. בהמשך רחוב זה נמצא קניון Europa Passage Hamburg, הכולל חנויות אופנה מקומיות ובינלאומיות כמו בנטון, פנדורה וכדומה. למעשה, כל האזור סביב הקניון ורחוב Mönckebergstraße עמוס בשלל חנויות וסביר להניח שתיתקלו ביותר מסניף אחד של H&M במהלך השיטוט שלכם כאן.

רחוב Neuer Wall נחשב לשדרת המעצבים של המבורג. לאורך יותר מקילומטר ממתינים לכם בקוצר רוח ועם המון סטייל בתי האופנה היוקרתיים של לואי ויטון, ארמני, גוצ'י, שאנל, לקוסט וכדומה. בכל הנוגע לקניות, לעיר המבורג יש המון מה להציע, בין אם קניונים (שכולם מכונים כאן "פסג'ים"), רחובות שלמים של חנויות וכמובן, גם אוהבי הלאקשורי יוכלו להתפרע פה ולגהץ את האשראי כאוות נפשם.

שוק הפשפשים ב-Schanzenviertel של המבורג, "Flohschanze", מתקיים מדי שבת, גם בתקופת החורף. בשוק תוכלו למצוא עתיקות, דוכני תקליטים, ביגוד יד שנייה, דוכני אוכל ועוד.

מידע שימושי וחסכוני, וגם המבורגר לסיום

כדי להגיע להמבורג תוכלו לקחת טיסה ישירה בת כארבע שעות מישראל עם חברת "גרמניה איירליינס". בתוך העיר תוכלו להתנהל בקלות עם כרטיס המבורג. הכרטיס מאפשר נסיעה חינם ברכבת התחתית, באוטובוסים ובמעבורות בעיר (שמשמשות גם כתחבורה ציבורית), ועד 50% הנחה על יותר מ-150 אטרקציות. ניתן לרכוש את הכרטיס במרכזי מידע לתיירים ובחלק מהמלונות, בעלות: כרטיס יומי 9.50 אירו, כרטיס ליומיים 18.50 אירו, כרטיס לשלושה ימים 24.50 אירו, כרטיס לארבעה ימים 32.50 אירו וכרטיס לחמישה ימים 40.50 אירו. ניתן גם לרכוש כרטיסי קבוצתי.

אתם ודאי סקרנים לגבי ההמבורגר, אך צר לי לאכזב ולהרוס את הפנטזיה הקולינרית שעולה לראשו של כל מי ששמוע את המילה המבורג. נראה כי אין קשר בין העיר המבורג לקציצה העגולה, על אף הדעות החלוקות בנושא. למרות שרבים סבורים כי מקורו של ההמבורגר הוא בהמבורג, המדריך המקומי בעיר טען שאין זה כך. ולמען האמת, גם בשום מסעדה שאכלתי בה לא הופיעה המנה הזו בתפריט. וכך חזרתי לארץ עם חשק מטורף להמבורגר, עם כמה קניות מוצלחות, עם דגם קטן של מטוס איירבוס, המון חוויות ותמונות קסומות של תעלות, אגמים וגשרים. אז בזכות כל אלה אזכור את הביקור בהמבורג, כי כמו שהביטלס שרו: "...There are places i'll remember".

צפו בסרטון קצר על המבורג:

רוצים לדעת עוד? היכנסו לאתר הרשמי של משרד התיירות של המבורג»