טיול מקסים של שבוע בקרואטיה

טיול של שבוע בקרואטיה הוא מעולה למי שרוצים לשבור קצת את השגרה, להנות מנופים נהדרים, מערים מגניבות (בעיקר זאגרב), ולטעום את החיים הטובים במחיר סביר. כאן תמצאו מסלול מוצלח לטיול שכזה.
יובל קובי ומרווה כהן
תמונה ראשית עבור: טיול מקסים של שבוע בקרואטיה
Depositphotos_dbajurinjpg ©

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-14/06/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות (מחוסנים פטורים).
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

הכנה לטיול

לפני שנתחיל לספר, קצת רקע: חיפשנו יעד לחופשה בת שבוע לזוג ועלה רעיון לנסוע לקרואטיה.לאחר בירורים והשוואות רכשנו כרטיסים + רכב לשבוע (טיסה לדוברובניק וחזרה מזאגרב עם אייר קרואטיה) בדיל משתלם בסוכנות "סביב העולם" (חפשו את ואלרי).

• תחבורה: קראנו הרבה חומר על קרואטיה ושמענו קצת סיפורים מחברים שטיילו שם בשנים האחרונות. רכשנו ב"ממסי" מפה מפורטת שהסתברה כעדכנית (לא חשוב אם המפה בקרואטית- חשוב שתהיה עדכנית ככל האפשר). כביש החוף התברר כמפותל ודי צר אך נוח לנהיגה ואפילו כייפי למדי בייחוד שהתנועה לא הייתה רבה בתקופה זו. מומלץ לנסוע עליו ככל שיתיר לכם הזמן כיוון שהנוף מדהים ויש מקומות עצירה רבים סתם ליהנות מהחוף היפהפה. כבישי אגרה: יצא לנו לנסוע על כבישי אגרה פעמיים באזור הצפוני של קרואטיה- נוח מאוד וזול.
  • כסף: נסענו עם יורו והשתמשנו לרוב בקונות שהחלפנו שם. הדבר משתלם כיוון שתשלום ביורו גורר מחירים גבוהים יותר! ככלל, התשלום הוא בקונות אך אם נתקעתם במרבית המקומות יקבלו יורו. ניתן להחליף יורו לקונות בדואר (posta) או בבנקים.
  • לינה: למעט שני הלילות הראשונים שהוזמנו בארץ דרך האינטרנט לא הזמנו מקומות לינה מראש. לא הייתה בעיה למצוא מקום כיוון שהשלטים המזמינים לצימרים (sobe, room, apartmani ועוד) היו בולטים ונמצאים כמעט בכל מקום.
  • המסלול: תכננו מסלול מראש כולל מקומות שנראו לנו מעניינים לבקר בהם בדרך אך נשארנו גמישים לשינויים בהתאם למצב הרוח, הזמן ומזג האוויר. סה"כ נסענו 960 ק"מ של שכרון חושים!
  • מזג האוויר: נסענו בסוף ספטמבר -; תחילת אוקטובר. היה נעים רוב הטיול (סביב ה 20 מעלות -; מרגיש כמו יותר!), ובלילה קריר יחסית.

צבטאט ודוברובניק

יום 1 - נחתנו בדוברובניק בשעה מאוחרת בלילה. לא לקחנו בחשבון את התור הארוך שחיכה לנו בחברת ההשכרה (רכב). עמדנו בתור מפרך כשעתיים. בדיעבד היה עדיף לאסוף את הרכב למחרת. עלינו על הכביש ולפני ששמנו לב הגענו לצבטאט (Cavtat) שנמצאת כ 10 דקות נסיעה משדה התעופה. כאמור הזמנו מראש מקום (דרך האינטרנט -; יש הרבה אתרים שאפשר וכדאי להזמין בהם, ישירות לבעלים) וישנו אצל מרו פופוביץ -; אימייל: maro.popovic@du.htnet.hr - יש לו כמה וכמה חדרים ודירות. החנינו את האוטו והלכנו לישון.

יום 2 - כמה שקראנו על קרואטיה, עם בוקר גילינו שזה הרבה הרבה יותר קסום ממה שדמיינו. צבטאט התגלתה כמקום יפהפה והיה מאוד נעים לנחות בה -;מומלץ! כדי להירגע מתלאות הלילה (והיו תלאות...) התחלנו את היום בקפה על המזח - חגיגה לגרון: קפה משובח!! אחר כך נסענו לטייל בדוברובניק. לקחנו שייט מצבטאט (50 קונה לאדם) עד הנמל העתיק של דוברובניק. מאוד מומלץ כי ממש יפה לראות את דוברובניק מכיוון הים. טיילנו בעיר העתיקה שהיא באמת מקסימה ומיוחדת. את הטיול על החומות התחלנו לקראת סוף היום, מה שהסתבר כנעים ביותר. חזרנו ללילה נוסף בצבטאט באוטובוס (12 קונות לאדם) וישנו באותו הצימר

האי חוואר

יום 3 - השכם השכם בבוקר נסענו על כביש החוף. רצינו להגיע באותו היום עד האי חוואר (Hvar). עצרנו בדרך בכמה חופים יפים מאוד ואכלנו ארוחת בוקר קלה מול הים האדריאתי (אח, כמה יפה). עצרנו במאלי סטון - עיירה קטנה ונחמדה. אח"כ המשכנו לסטון - מקום קטן וקסום. אכלנו ארוחת צהריים מעולה (צדפות ודגים) במסעדה קטנה. היא מוזכרת בספר פספורט ותזהו אותה לפי חצר הפטיו המקורה בגפנים. המשכנו על כביש החוף והגענו לדרבניק (שימו לב -; לא דוברובניק ! אלא דרבניק -; עיירה קטנה מול האי חוואר). משם לקחנו מעבורת עם הרכב לאי חוואר. יש כמעט כל שעה מעבורת והמחיר הוא 120 קונות לשני אנשים כולל רכב. לאחר הפלגה של כחצי שעה (בסביבות השעה 17:00) הגענו לעיירה סוקוראז` על האי חוואר. משם ציפתה לנו נסיעה מתישה של 77 ק"מ עד העיירה חוואר על כביש צר מאוד ומפותל בין יערות וכפרים קטנטנים. הגענו לעיירה חוואר בסביבות השעה 19:30 מותשים אך מרוגשים...לילה טוב בחוואר.

יום 4 -; יום נוסף בחוואר. לאורו של הבוקר האי התגלה כמקום מקסים ויפהפה. טיילנו לאורך הטיילת (כן, כן, גם פה הקפה מצוין) יש מצודה מקסימה שנמצאת מעל העיירה ושווה לבקר בה. עלינו לראות משם את השקיעה והיה מדהים. בסך הכול ישנו על האי שני לילות במקום שנקרא Oasa (אל תתפסו אותנו על האות). מקום נחמד מאוד עם חצר פנימית יפה וגינה עם עשבי תיבול שנמצא מרחק 200 מטר ממרכז העיר. מול מגרש החנייה הגדול ישנה עמדה להשכרת קטנועים. משמאלה סמטה ארוכה- בתוכה, מצד ימין תמצאו את המקום (או פשוט תשאלו ב information ממש בחניה). המחיר לזוג 300 קונות כולל ארוחת בוקר. בילינו בטיולים לאורך הטיילת היפה (ושוב מפאת הקור לא נכנסנו למים), ראינו שוב את בליציוס הקדוש (שנמצא בכל מקום בקרואטיה) וחיפשנו את זווית השמש הטובה ביותר...

פירמושטאן, ושמורת הטבע פליטוויצה

יום 5 - עוד יותר השכם בבוקר יצאנו לנסיעה המפרכת. הדרך חזרה הייתה קלה יותר. חזרנו עם המעבורת לדרבניק ומשם המשכנו לאורך כביש החוף. ביקרנו במקראסקה - עיר מאוד יפה עם חוף ים נעים ביותר (לראות ולא לגעת...), בספליט - הכניסה לעיר הייתה סוג של טראומה אחרי 4 ימים באוויר צלול אבל הפיצה הייתה טובה! יצאנו מספליט תוך שעתיים והמשכנו עד למקום קטן שנקרא פרימושטאן -; מקום קסום, מתוק ומה לא! אחד החופים הציוריים בעולם. ישנו ב-apartmani (עוד אחד מהכינויים למילה צימר) מעולה של בחורה נחמדה בשם זלאטה בשם "More" ממש על המים (מחיר: 300 קונות לזוג) שווה! (אתר: www.infoadriatic.com/more).

יום 6 - קצת פחות מוקדם... יצאנו מכביש החוף דרך שיבניק ועלינו עד מפלי קרקא (שמורת טבע) בסה"כ נסיעת בוקר נחמדה של 40 ק"מ. המפלים נחמדים ונעימים ומהווים הכנה לקראת הדבר האמיתי שיבוא... בצהריים חזרנו לחוף לפרימושטאן המקסימה ורבצנו עם קפה ומאפה על החוף וסוף סוף אזרנו אומץ וקפצנו למים -; שהתבררו כלא כל כך קרים! אחר הצהריים שוב עלינו לכיוון שיבניק ואל כביש האגרה המהיר (A1) שיעדנו לישון כמה שיותר קרוב לשמורת הטבע פליטוויצה. בסופו של יום (בערך ב 18:30) הגענו לבקתה מדהימה עם אח (מבורך ביותר) בעיירה סמוכה מאוד לשמורה ( 100 מטרים מהכניסה לשמורה). אימייל: davor.spehar@gs.htnet.hr - מאוד מומלץ (בטירוף !). אנחנו טעינו ולקחנו את המכונית לחניה שבכניסה לשמורה ושילמנו ... כדאי ורצוי פשוט להשאיר את הרכב בעיירה וללכת ברגל לכניסה.

יום 7 -; נחמד בבוקר. יצאנו אל השמורה פליטוויצה. אחריי שקראנו בספר, באתר של "למטייל" ואיפה לא... ניגשנו ל info בכניסה שהסבירה לנו באדיבות על המסלול המומלץ: כניסה מספר 1- הליכה במסלול הארוך ( מסומן באות C ) בעלייה מתונה ביותר וכמעט לא מורגשת (ולא, אנחנו לא בכושר) מול המפלים ולא עם הגב אליהם. אין מילים מדהים, מדהים .... יש גן עדן!

סלוני וזאגרב

אחה"צ, רעבים, יצאנו לעיירה סלוני (Slunj) בנסיעה בסבבה (ניל יאנג ונישנושים). הגענו ואכלנו ברובע ראסטוק (לא להחמיץ!) במסעדת Petro -; הדגים הכי טריים ומעולים ששוחים ממש לידך במורד הנהר והופ... הם על הצלחת. אחריי טיול מקסים ברובע השוצף מים (לא ייאמן איפה אנשים חיים -; ממש קשה...), מצאנו דירה נחמדה ברחוב מעל הרובע, עם שלט בעברית שמזמין לבוא ל"מריה" (טל: +385(0)47-777-702, מחיר 170 קונות לזוג) - אנשים מקסימים ואדיבים שכיבדו אותנו בענבים אורגנים בטעם של יין והיה מאוד נעים להתארח אצלם.

יום 8 -; נסיעה לזאגרב דרך קארלובאץ` אל הכביש המהיר עד נמל התעופה, שם החזרנו את הרכב ונסענו לעיר באוטובוס של אייר קרואטיה (שיוצא כל חצי שעה, 60 קונות לשנינו). את המזוודה השארנו במסוף האוטובוסים בזאגרב בשמירת חפצים והמשכנו בטראם (קו 6 -; נסיעה חינם) אל מרכז העיר. טיילנו בעיר 4 שעות -; יפה ומעניין אבל צריך יותר זמן. בדיעבד, אפשר לוותר על ספליט - אם כבר עיר גדולה לכו על זאגרב. כיכרות יפות, מוזיאונים (אנחנו ביקרנו במיאמרה -; מעולה), בתי קפה, מסעדות ושוקולד. עיר תוססת וחיה. חזרנו בטראם (קו 6, זוכרים?), אספנו את המזוודה בשמירת החפצים (Garderova) ונסענו שוב לקראת הערב לנמל התעופה והביתה לישראל.

סיכום

מילים אחרונות: קרואטיה היא אחלה -; בלתי אמצעית לחלוטין. אל תדאגו מכלום -; הכל נגיש ונוח כולל שילוט טוב וברור בכבישים! ארץ יפה, עם צבעים משכרים (הבנתי את האימפרסיוניזם...) אנשים אדיבים , אוכל לא רע (מצאתי עגבניה עם טעם של עגבניה!) ומסתבר שהיא די זולה. החוויה הייתה מדהימה ובטוח שנבקר שוב.

נשמח לתת עוד טיפים ועניינים אחרים ולעזור למי שמעוניין (כי גם אנחנו נעזרנו במי שהיה נחמד וכתב על הטיול שלו / שלה).

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-14/06/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות (מחוסנים פטורים).
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.