מחוז ריפוייס הפירנאי - עמקים, פסגות וערים קסומות

פסגות הרים בגובה של 3,000 מטרים, עמקים מרהיבים, ערים עתיקות ומרתקות, נופים משגעים וטעמים ייחודים. הכירו את מחוז ריפוייס בפירנאים של גירונה ותוכלו ליהנות מכל העולמות!
ליאור כהן - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מחוז ריפוייס הפירנאי - עמקים, פסגות וערים קסומות
© לשכת התיירות קוסטה בראווה - הפירנאים של גירונה

בגט - המקום שבו הזמן עצר מלכת

מחוז ריפוייס (El Ripollès) ממוקם בפירנאים של גירונה, בצפון-מזרח קטלוניה. מדובר באזור נהדר לטיול, המציע נופים מגוונים ואפשרויות רבות למסלולי הליכה ואטרקציות, בין אם אתם מטיילים עם ילדים, כזוג או לבדכם. התחנה הראשונה בריפוייס היא בגט (Beget), עיירה ימי-ביניימית מהמאה ה-12, בעלת סמטאות ציוריות ומקסימות, שנדמה שהזמן עצר בה מלכת. בעבר התגוררו כאן כאלפיים תושבים, אך כיום שוהים בבגט רק 30-40 איש, שבאים בעיקר בסוף השבוע.

שיטוט ברחבי העיירה הקטנה והיפה הזו היא דרך מצוינת להתחיל את היום שלכם במחוז ריפוייס, שבמרכזה זורם לו נהר, שמעניק למראות סביב גם מוסיקת רקע פסטורלית. כמו כן, תוכלו להתרשם מכנסיית Sant Cristòfol הרומנסקית וכמובן מהנופים היפים סביב בגט. עצרו לארוחת בוקר קלילה במסעדת Can Jeroni, המציעה מטעמים מהאזור ואוכל מסורתי נהדר.

עמק קאמפרודון - החי, הצומח ונופי הפירנאים

מבגט ניתן להמשיך בנסיעה בת 40 דקות לעמק קאמפרודון (Vall de Camprodon), בה שוכנת העיר הקטנה והיפה קאמפרודון (Camprodon). מדובר בעיר שמציעה אפשרויות רבות לתיירים המבקרים בה, כמו רכיבה על סוסים, מסלולי הליכה מעניינים וכמובן, הצצה על אתרים ומבנים אדריכלים יפים ומרתקים הישר מהתקופה הרומנסקית. ברגע שתגיעו לעיר ותראו את הגשר על גדות הנהר, שסביב לו הרים, יערות ונופים נפלאים, ככל הנראה תתאהבו בה באופן מיידי.

מקום מומלץ מאוד לארוחת צהריים היא מסעדת Can Jepet בעיר הקרובה לקאמפרודון – סטקאזס (Setcases). מסעדה נפלאה עם מנות איכותיות ומושקעות, תוך מתן דגש על הצד הקולינרי המקומי והתוצרים מהאזור. למשל, שום שחור כבר יצא לכם לאכול?

• כתובת: C. Molló, 11 - 17869 Setcases
  • אתר אינטרנט: www.canjepet.es

לאחר שאתם שבעים ומרוצים, המשיכו לפארק הטבע וההרפתקאות Molló Parc, הנמצא במרחק חצי שעה נסיעה מסטקאזס. הפארק משתרע על פני עשרה דונם ומציג את עולם החי והצומח של הפירנאים, כאשר מיקומו בין ההרים של אזור מולו (Molló) הופכים את השיטוט בו לחוויה פסטורלית ואותנטית ביותר. אז אילו חיות מחכות לכם כאן? כבשים חביבות יקדמו את פניכם, מרמיטות חמודות יחכו לכם בכלוב בהמשך הדרך, שועל סקרן, שלושה דובים חברותיים וגם לוטרות, זאבים, צבאים יפהפיים, חתול בר מעניין, שאחת העובדות בפארק סיפרה שזו החיה שהיא הכי מפחדת ממנה... ההליכה בין השבילים בפארק אורכת כשעתיים, תלוי בקצב שלכם כמובן. צמוד לפארק הטבע ישנו פארק הרפתקאות.

• מחיר: גילאי 3-13 עלות 11 אירו, מעל גיל 13 עלות 15 אירו
  • כתובת: Carretera de Molló a França Veïnat dels Grells - 17868 Molló
  • אתר אינטרנט: www.molloparc.com

ריפול - כאן הכל התחיל...

העיר ריפול (Ripoll) היא בירת מחוז ריפוייס ואחת מהערים ההיסטוריות והראשוניות באזור זה. העיר ממוקמת בעמק הנוצר מהחיבור של הנהרות Ter River ו-Freser, בקרבת הגבול הצרפתי. העיירה מתגאה בעובדה כי הכנסייה הראשונה בקטלוניה נבנתה במאה ה-9 בעיר ריפול. מדובר על הכנסייה הרומנסקית סנטה מריה דה ריפול (Santa Maria de Ripoll), שהייתה מרכז תרבותי, דתי ואף כלכלי חשוב בימי הביניים. כדי לשמור ולתחזק את המבנה, בנו מתחם חיצוני מזכוכית סביב שער הכנסייה, שהוקם במאה ה-12, שעליו תבליטים מפוסלים מעניינים המתארים סצנות תנ"כיות. תוכלו לשוטט בתוך הכנסייה ולהתרשם ממנה, אך מומלץ שלא לפסוח על הגנים היפהפיים שבתחומה.

• מחיר כניסה: ילד 2.75 אירו, מבוגר 5.50 אירו
  • כתובת: Plaza de l'Abat Oliba s/n 17500 Ripoll
  • אתר אינטרנט: www.visitaripoll.com

עמק נוריה - הפסגה של הפירנאים

לאחר השיטוט בעיר הקסומה ריפול, מומלץ בחום לנסוע לעיר ריבס דה פרסר (Ribes De preser), שבמרחק רבע שעה נסיעה. אם אתם מגיעים באמצעות רכב, יש להחנות בחנייה של תחנת הרכבת של ריבס דה פרסר, מאחר שמכאן אתם ממשיכים למקום הנחשב לאחד היפים בפירנאים של גירונה - עמק נוריה (Vall de Núria). ניתן להגיע לכאן רק באמצעות רכבת, העולה לנוריה דרך נופים יפהפיים, עובדה שהופכת אותה למקום עוד יותר קסום, אך בהחלט אפשרי לצאת לטרק ולעלות/לרדת אליו, אם אתם מיטיבי לכת. נוריה ממוקמת בגובה 2,000 מטר, אך סביבה פסגות המגיעות לגובה של עד 3,000 מטר.

האפשרויות המחכות לכם כאן הן רבות. בחורף האזור הופך לאתר סקי פופולארי למדי ואף פועל כאן מלון חביב בעונה. בקיץ תוכלו לצאת לשייט באגם, לרכוב על סוסים, ליהנות מחץ וקשת ועוד שלל אפשרויות בילוי המותאמות למשפחות. רבים מגיעים לנוריה גם כדי לצאת למסלולי ההליכה השונים המוצעים באזור ומההזדמנות להתענג על הנופים המגוונים והיפים שבסביבה. בנוריה תרגישו שקפצתם בין רגע למקום מבודד ומרוחק מהכל, עם טבע מופלא, שיעטוף אתכם מכל עבר. שימו לב, הקפידו לבדוק את זמני הרכבות כדי שלא תפספסו את הרכבת האחרונה שיורדת חזרה לעיר ריבס דה פרסר. אתר אינטרנט: www.valldenuria.cat

אם אתם מעוניינים ללון באזור, תוכלו לשהות במלון Hotel Resguard dels Vents בריבס דה פרסר. מדובר במלון ספא מפנק, המדורג ברמת ארבעה כוכבים וכולל חדרים מרווחים, כשבחלקם אף ג'קוזי פרטי משלכם מול הנוף המקסים שמעבר למרפסת. אם אתם מעוניינים לסיים את הטיול במקום מרגיע, שלו ומפנק - אז זה המלון עבורכם. אתר אינטרנט: www.hotelresguard.com

צפו בסרטון מהטיול במחוז ריפוייס:

הכותבת הייתה אורחת של לשכת התיירות של קוסטה בראווה - הפירנאים של גירונה.