תל אביב-ברצלונה
לברצלונה הגענו בערב. בשדה התעופה עלינו על אוטובוס לכיכר קטלוניה. ירדנו מהאוטובוס וצעדנו ברמבלה להוסטל פרננדו אשר נמצא ברחוב Ferran 31. קיבלנו חדר עם שירותים בעלות של 40$ ללילה [בהוסטל גם חדרים ללא שירותים אשר נמצאים במסדרון]. לאחר מכן הלכנו לאכול משהו והלכנו לישון.
לתחילת הכתבה
המסלול הכחול
למחרת התחלנו את היום בהכרות עם מדרחוב הרמבלה. הלכנו לכיוון הים עד פסל קולומבוס. לאחר מכן הלכנו לשוק המקורה הסמוך לרמבלה. טיילנו אל כיכר קטלוניה אשר יש בה יונים. כאן קנינו כרטיסים לאוטובוס קו כחול ולאוטובוס קו אדום אשר באמצעותם אפשר לטייל בעיר ע"י כך שיורדים ועולים בתחנות שונות באותם מקומות שרוצים לטייל בהם. אנחנו התחלנו בקו הכחול. המקום הראשון שביקרנו בו היה Casa Mila אשר עוצב ע"י הארכיטקט Gaudi שחי בשנים 1852- 1926 ובנה את הבניין בסוף שנת ה-80 של המאה הקודמת עבור פטרונו. הבניין ממזג סגנון גותי ומוסלמי. המקום מדהים ביופיו והעיצובים שבו נהדרים. הסיור בבניין מעניין. התחנה הבאה שלנו הייתה הכפר הספרדי פואבלו אספאניול שהוא מוזיאון פתוח. ישנה מכאן תצפית על ברצלונה ועל הנמל. המשכנו לנסוע בקו הכחול ועברנו ליד הכפר האולימפי, מבצר מונטז`ואיק אשר בו נמצא מוזיאון הצבא. המקום גבוה ומאפשר תצפית טובה על העיר. לאחר מכן ראינו את מוזיאון ז`ואן מירו (של האמן הקטלוני מירו שחי מ- 1983 -1893) . ליד החוף ראינו את אזור Port Vell שבו נמצא פסל הדג. המשכנו לאורך החוף עד למגורים של הכפר האולימפי. שוב טיילנו במדרחוב ובזה למעשה סיימנו את המסלול הכחול.
לתחילת הכתבה
המסלול האדום
למחרת הלכנו לראות עוד מספר מבנים של Gaudi מבחוץ. התחלנו את המסלול האדום: נסענו לבקר בפארק גואל. ירדנו ונכנסנו לפארק ברגל. המקום מאד יפה ויש בו הרבה פסלים, צמחיה יפה ומסלול הליכה בתוך הפארק. במקום תצפית על העיר ברצלונה. התחנה הבאה הייתה מקום בשם Tibidabo [טיבדאבו] שהיא הגבעה מעל ברצלונה. ירדנו מהאוטובוס ועלינו לטרם שנוסע לגבעה למעלה. ירדנו מהטרם מול ארמון Palca Del Doctor ומשם עלינו ברכבל ל- Tibidabo . במקום יש מנזר ורואים ממנו כיצד העיר פרושה מתחתנו. לאחר שסיירנו ירדנו עד לטרם ומשם לאוטובוס האדום. המשכנו עד לתחנה של מנזר Pedralbes ונכנסנו למנזר אשר נוסד בשנת 1326. במקום אוסף של אומנות מפורסם של משפחת תייסן-בורנמיסה. במנזר עדיין מתגוררות נזירות באגף נפרד והסיור כאן מעניין- לא להחמיץ. חזרנו לתחנה של המסלול האדום והמשכנו לארמון Palau Reial ומוזיאון הקרמיקה. משם המשכנו למבנה הארכיטקטי המיוחד של גאודי שעדיין לא הסתיים SAGRADA FAMILIA אשר בניתו התחילה בשנת 1882. נכנסנו, עלינו למעלה במעלית. המקום מאד גבוה. לאחר מכן סיירנו במבנה. מאד יפה ומרשים. ירדנו וחזרנו למלון. בערב נסענו ל-Placa-Espanya לראות את ההופעות של המזרקות המזמרות בלווי תאורה והיה מאד יפה ומרשים.
הרובע הגותי
קמנו בבקר והלכנו לסייר ברובע הגותי בעיר העתיקה. המקום נמצא ליד המלון שלנו. הרחובות כאן צרים. ביקרנו בקתדרלה העתיקה ולאחר מכן ביקרנו באולם הקונצרטים שהוא מאד יפה. ביקרנו במרכז הפוליטי של ברצלונה Placa De Jaume. בחלק הצפוני של הכיכר בית הנבחרים הקטלוני. בהמשך ביקרנו במוזיאון פיקסו.
מונסרט
בבקר נסענו לתחנת הרכבת וקנינו כרטיס עד מונסרט. כאשר הגענו עלינו ברכבל בדרך למנזר מונסרט. ירדנו מהרכבל והלכנו לכיוון המנזר. במקום אזור מסחרי ובו הרבה חנויות למזכרות, בתי קפה ומסעדות. קנינו כרטיס לנסיעה ברכבל נוסף אשר מביא אותנו להר שמעל המנזר. עשינו שם טרק רגלי של כשעה וחצי. הנוף יפה מאד וכן יש תצפית מלמעלה על המנזר. לאחר מכן ירדנו ברכבל למנזר והלכנו לבקר בתוכו. הייתה שעת צהריים וערכו במקום טכס נשואין נוצרי. לאחר מכן ירדנו ברכבל לתחנת הרכבת ועלינו על הרכבת לברצלונה. חזרנו למלון והלכנו שוב להסתובב ברמבלה. במדרחוב רואים אנשים מחופשים לפסלים העומדים ללא נוע וכאשר נותנים להם כסף הם מתנועעים...
סך הכל ברצלונה עיר ששווה לטייל בה אנחנו מאד נהנינו!