לונדון ואמסטרדם: כך תשלבו את שתיהן בחופשה אחת

קו רכבת חדש בין שתי הערים האהובות עלי, לונדון ואמסטרדם, מאפשר לתכנן חופשה כיפית בשתיהן יחד! הנה כל מה שצריך לדעת על הנסיעה וגם על המסלול
יעל כפיר מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: לונדון ואמסטרדם: כך תשלבו את שתיהן בחופשה אחת
Depositphotos/Photogearch ©

אחרי שנים רבות שלא הייתה דרך מהירה להגיע בין שתי הערים האהובות עלי, לונדון ואמסטרדם, חברת יורוסטאר השיקה קו רכבת חדש ומהיר בין שתי הערים, שיתחיל לפעול מה-4 לאפריל השנה (2020). כך שתוך שלוש שעות ו-40 דקות, תוכלו להגיע מתחנת סנט פנקרס (St Pancras) בלונדון עד תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם.

מחיר הנסיעה יתחיל ב-35 ליש"ט (כ-170 שקלים) לכיוון, לא זול, אבל מדובר בנסיעה ארוכה ברכבת איכותית. חברת יורוסטאר החלה במכירת הכרטיסים ב-20 בפברואר. רצוי לעקוב אחרי המחירים ולהזמין זמן רב מראש כדי ליהנות ממחיר נמוך שכזה.

טיסה או רכבת? אמנם הנסיעה ממושכת יותר מהטיסה, שאורכת כשעה בלבד, אבל כשלוקחים בחשבון את ההגעה לשדה התעופה, הצ'ק אין, הבידוק הביטחוני והנחיתה משדה התעופה סכיפהול למרכז העיר, נראה שהרכבת מציעה חלופה טובה. כמובן שאם יש לכם אפשרות למצוא טיסה זולה בין שני היעדים, זה לא פחות מומלץ…

קחו בחשבון שבטיסות זולות לא תוכלו לקחת אתכם הרבה מטען לעומת הרכבת שמאפשרת לקחת שתי מזוודות גדולות ותיק יד לבוחרים באופציה הסטנדרטית, ושלוש מזוודות גדולות בביזנס. אין הגבלות על נשיאת נוזלים והבידוק הביטחוני מהיר יחסית. בחלק מהמחלקות מוגשות ארוחות כלולות במחיר ובכל המחלקות יש שקעים חשמליים ו-Wi-Fi חינם. המושבים והשירותים מרווחים יותר מאשר במטוס והרכבות נגישות לנכים בכיסאות גלגלים.

מה שזה אומר בעצם, זה שתוכלו גם לשחק עם תאריכי הטיסות ולמצוא את השילוב הכי זול – מהארץ ללונדון ואז מאמסטרדם חזרה לארץ או הפוך, לפי איך שמסתדר לכם. כמובן שרצוי לתכנן את המסלול שתעשו בכל אחת מהערים.

אז איך מתחילים? בודקים מחירי טיסה לכיוון אחד מהארץ ללונדון – ולא שוכחים לבדוק גם טיסת חזור מאמסטרדם לארץ בטווח של שבוע-שבועיים. בין לבין תוכלו להרכיב לכם חופשה, כמובן שאם הייתם באחת הערים, אז תוכלו להתכונן אליה מתוך ידע מוקדם של לאן הייתם רוצים ללכת ואם זו הפעם הראשונה, כדאי שתעשו תחקיר ותחליטו לאן אתם רוצים ללכת, כי בלונדון יש כמות מאוד גדולה של אתרים.

מתחילים בלחרוש את לונדון

ההמלצה היא בעצם לטייל בלונדון למשך ארבעה ימים ואז עוד 3 ימים באמסטרדם. לונדון היא עיר הרבה יותר גדולה ועם המון אזורים מגוונים. כדאי מאוד להקדיש לה קצת יותר זמן מאמסטרדם ולחקור את השווקים הרבים והצבעוניים שיש בה, כולל הרבה מאוד שווקי אוכל עם סצנה מדהימה של מנות זולות מכל העולם ומכל הסוגים והטעמים.

כדי להוזיל עלויות מומלץ ללון בדירה שכורה או במלון שטיפה מרוחק ממרכז העיר התיירותי. קחו בחשבון שהחדרים במלונות של לונדון מאוד מאוד קטנים ויקרים. אם תרצו להוזיל תוכלו לישון באזור מזרח העיר, בשכונת שורדיץ'. אם זו הפעם הראשונה שלכם בעיר, כדאי שתלונו יותר במרכז, באזורים כמו קובנט גרדן ו-Bloomsbury.

מבחינת חלוקת הימים, רצוי שתקדישו יותר זמן ללונדון כי היא הרבה יותר גדולה ואתריה משתרעים על פני אזורים שונים ומרחקים גדולים. פה יש לנו המלצה עבורכם, אבל כמובן שתוכלו לחלק את הימים בהתאם להעדפותיכם.

• יום 1: תוכלו להקדיש יום לאזור ווסטמינסטר, הביג בן, ארמון בקינגהאם, משם תוכלו לחצות את התמזה ולונדון איי. אם נשאר לכם עוד זמן, מומלץ לקפוץ לקראת ערב לקובנט גרדן.
  • יום 2: עשו סיבוב בגשר לונדון המפורסם והמשיכו לבורו מרקט, שם תוכלו לאכול ממגוון הדוכנים הטעימים. באזור נמצא גם מוזיאון טייט מודרן ותוכלו לעלות לתצפית על העיר מהקומה ה-10. בערב תוכלו לצאת לאית מההצגות או מחזות הזמר המפורסמים של לונדון
  • יום 3: תוכלו לבקר באחד מהמוזיאונים הרבים בעיר, כמו מאדאם טוסו למשל, שגם נמצא לא רחוק מהיעד המרכזי לקניות בעיר – רחוב אוקספורד, שם תוכלו לרכוש כל מה שתרצו.
  • יום 4: תוכלו לנסוע להכיר פנים אחרות של העיר בשכונת שורדיץ הצבעונית, הידועה בזכות כמויות הגרפיטי הרבות והיפות שמקשטות אותה. אם במקרה זה יום ראשון, כדאי לכם שוק בריק ליין (Brick Lane Market). בין לבין אל תוותרו על ביקור בשוק פורטבלו ובשוק קמדן לוק, שניהם שווקים שהם חוויה של לפחות חצי יום!

כאן תמצאו עוד מסלולים בלונדון »

ממשיכים לאמסטרדם הרגועה

אחרי שארגנתם את המלתחה, ביקרתם במוזיאונים ובשווקים, הגיע הזמן להוריד קצב ולנסוע לאמסטרדם. עיר ידידותית וחביבה שהכל בה רגוע יותר מלונדון הרועשת.

כשתגיעו לתחנת הרכבת של אמסטרדם מומלץ לקחת מונית למלון או לדירה שבה תתארחו, אם זה הביקור הראשון שלכם באמסטרדם מומלץ שתישנו במרכז סביב כיכר דאם. אזורי לינה אחרים הם שכונת אזור המוזיאונים או שכונת פייפ.

אמסטרדם והתעלות שבה היא עיר מאוד שונה מלונדון, אל תצפו לצאת פה למסעות קניות, למרות שגם כאן יש פריימרק ורחוב קניות מפותח, אך יותר רחובות עם חנויות בוטיק מיוחדות, במיוחד באזור 9 הרחובות, שכונת פייפ בקרבת שוק אלברט קאופ ובשכונת יורדן.

אז כמובן שמומלץ לבקר באחד או יותר מהמוזיאונים השווים של אמסטרדם, אבל הם לא חינמיים כמו בלונדון, אז קחו את זה בחשבון. בנוסף, שייט תעלות הוא בילוי חביב ומאפשר לראות את העיר מזווית לא רגילה. כמובן שביקור בפארק הוא אחד מהבילויים הפופולאריים בייחוד כשיש מזג אוויר טוב.

מבחינת המסלול המומלץ, כמובן שתצטרכו לבנות אותו בהתאם להעדפות שלכם וגם – אם מדובר בביקור ראשון יהיה לכם יותר מה לראות מאשר ביקור שני. יש לנו המלצה כללית בשבילכם לחלוקה וכמובן שאפשר גם לזרום איך שתרצו.

• יום 1: היכרות עם כיכר דאם והאתרים סביבה, רחוב הקניות, הארמון, מוזיאון מאדאם טוסו, שכונת החלונות האדומים.
  • יום 2: שוק אלברט קאופ, מוזיאון היינקן (לא חובה), פארק צרפתי שנמצא ממש בהמשך השוק והשכונה עצמה – De Pijp. תוכלו להמשיך גם מוזיאון נמו.
  • יום 3: שכונת יורדן, בית אנה פרנק (אם הזמנתם כרטיס מראש), כיכר המוזיאונים ופארק ונדל.

הנה כמה מסלולים מגוונים שתוכלו לקבל מהם השראה »