מסלול קארוונים בשוויץ וצפון איטליה

הנה מסלול אידיאלי בקרוואן לשבועיים קיציים, העובר בנופים קסומים למשפחות שאוהבות טבע, אבל גם במסלול עתיר פעילויות, אם אתם מחפשים יותר אקשן. מטיילים במינכן, אינטרלאקן, אגמים, דאבוס ועוד.
מוטורהום וצוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מסלול קארוונים בשוויץ וצפון איטליה
Depositphotos/Photogearch ©

על המסלול

פירוט המסלול: מינכן - אינטרלאקן - לוקארנו - לוגאנו - אגם קומו - ברגאמו - ברשיה - בולצאנו - דאבוס - מינכן

• נקודת פתיחה: מינכן
  • נקודת סיום: מינכן
  • סה"כ המרחק: 1535 ק"מ
  • מסגרת זמן מומלצת: 14- 16 יום

המסלול הזה אידיאלי לשבועיים קיציים, כאשר האוויר הקריר של הפסגות האירופיות מצנן אתכם ומזכיר איזה כיף להיות בחופש עם המשפחה. המסלול עובר בנופים קסומים למשפחות שאוהבות טבע, אבל גם במסלול עתיר פעילויות, אם אתם מחפשים יותר אקשן. יתרונו של המסלול המעגלי הוא כמובן בקלות היחסית של השכרת והחזרת הקרוואן, וגם בעובדה שממינכן ניתן לצרף עוד מסלול, למשל באיזור היער השחור. עם זאת, שימו לב שבהחלט ניתן לטייל את המסלול הזה על פני זמן ארוך יותר, להאריך את העצירות בדרך ולרווח את הנסיעות. אם תיבחרו, תוכלו כמובן גם לשנות את נקודת המוצא והסיום - למשל לציריך, אם תירצו לקצר קצת את טווחי הנסיעה (בעיקר ביום הראשון והאחרון). דבר אחד בטוח - לא יחסר לכם מה לראות.

ועכשיו: יוצאים לדרך!

ממינכן ללוקארנו

ממינכן, גרמניה לאינטרלקן, שוויץ - 484 ק"מ: מינכן (Munchen) בירתה של מדינת בוואריה היא עיר נפלאה להתחלה: קלאסית, בעלת ניחוח אריסטוקרטי, עתירת מוסדות תרבות, מוזיאונים, מקומות בילוי וגסטרונומיה נפלאה. היא בהחלט מציעה שלל אטרקציות למבקרים - גדולים וקטנים. בין אתרי העיר הידועים תמצאו את מריה פלאץ, ככר העיר הישנה, בדיוק במרכזה, שכל טיול רגלי סביבה מספק חוויה. אם תירצו לברוח מעט מהמולת העיר - איזור השוק והגן האנגלי הם מקומות נפלאים לשבת כשהילדים מתרוצצים סביבכם, ואתם מתענגים על כוס בירה קרה (כי הרי מינכן בלי בירה זה פשוט לא מינכן). מומלץ להקדיש לעיר לפחות יומיים שלושה לפני תחילת המסלול או בסיומו.

הדרך לאינטרלקן אמנם לא קצרה, אבל היא בהחלט מספקת. אם ברשותכם ימים נוספים, תוכלו לפצל יום זה למספר ימים, ולהתעכב יותר בדרך. הנסיעה עוברת דרך אגם קונסטנץ הקסום, חוצה את האיזור הצפון מערבי של שוויץ, עם איזור לוצרן ואגמיו, עד אינטרלאקן עצמה, על אגמיה. כן, כמו שיכולתם להבחין - הרבה מים יש כאן. והמון ירוק. והרים. ופרות. שוויץ בשיא תפארתה! יש מי שטוענים שאינטרלאקן היא תמצית השוויצריות: עיר נעימה, שקועה בין הרים מושלגי-פסגה ואגמים מושלמים להשתכשכות.

מאינטרלאקן ללוקארנו - 180 ק"מ: היום משך הנהיגה כבר התקצר פלאים, וזה לא פלא - כבשנו הר! טוב, למעשה נוסעים בעיקר לידו, אבל האווירה היא כאילו כבשנו את ההר... ולא סתם הר- מדובר באחד הרכס המפורסים ביותר של שוויץ, ה- Juungfrau. מצידו השני מחכה לנו האיזור האיטלקי של שוויץ - שטוף שמש וחינני. נסיעה קצרה לעיר לוקארנו (Locarno) מפגישה אותנו עם צידו השוויצרי של לאגו מאג`ורה. בעיר עצמה מומלץ במיוחד לטייל על הטיילות לצידי האגם. אם תירצו תוכלו לבקר גם בטירת ויסקונטי (Castello Visconti), ארמון מקסים מהמאה ה- 15, שמשמש כיום כמוזיאון אדריכלות, היסטוריה ואומנות. גם הכנסייה הידועה והמפוארת של העיר Madonna del Sasso בהחלט שווה ביקור. ק"מ אחדים מערבית ללוקארנו תוכלו למצוא את אסקונה (Ascona), שהייתה כפר דייגים, והיום מהווה מוקד משיכה לאומנים רבים שמעניקים לה אווירה ייחודית.

מלוקארנו לברגאמו

מלוקארנו ללוגאנו - 38 ק"מ: עוד צעד קטן לכיוון איטליה, אבל רגע לפני כן - עוד עצירה באחד המקומות הקסומים שתמצאו - לוגאנו. היום מוקדש לנסיעה קלה לעיר הידועה, שהיא כבר מזמן שם דבר במפת התיירות האירופית. קיט, שמש, מים, טבע, תרבות, חיי לילה, וכמובן פארק המיניאטורות הידוע - סוויס מיניאטור. אם המיניאטורות לא מספיקות לכם, לכו על זה בגדול, וצאו לשייט באגם. ולפני שעוזבים את שוויץ הרי אי אפשר בלי קצת שוקולד - מוזיאון השוקולד מחכה לכם!

מלוגאנו, שוויץ לאגם קומו, איטליה - 32 ק"מ: המעבר מלוגאנו לאגם קומו מבשר את המעבר לאיטליה, אחת מהמדינות המובילות בתיירות העולמית, ואנחנו מגיעים לאחד האיזורים הפופולארים בה ביותר - איזור האגמים. האיזור, שכולל בין היתר את לאגו מאג`ורה שכבר הוזכר, את לאגו די גארדה, ואת לאגו די קומו, שוקק פעילות לכל הגילאים וניתן בקלות להעביר בו מספר ימים רווי הנאות. אנחנו בחרנו להמליץ על העיר קומו מפאת העובדה שהיא עיר איטלקית אמיתית, עם יחס סביר בין תיירים לאיטלקים, אבל בהחלט ניתן לעצור במאות מקומות אחרים באיזור - הרי בדיוק בשביל זה אתם מטיילים בקרוואן! אל תפספסו גם את העיירה בלאג`ו (Bellagio) - עיירת נופש נפלאה בנקודת החיבור של שתי הזרועות של אגם קומו. כמובן שניתן לבקר גם בעיר מילאנו הסמוכה, הידועה כבירת האופנה העולמית, ושיש מי שמוכנים להשבע שביקור בדואומו שלה (הכנסיה המרכזית) שווה לבדו את הנסיעה לאיטליה.

מאגם קומו לברגאמו - 92 ק"מ: אחרי ששחינו, השתוללנו ומדדנו בגדים, אפשר להמשיך מזרחה, אל העיר Bergamo, בה מפסיקים לחוש את אחיזתה של המילאנזית, וניכרת ההשפעה הוניציאנית (למרות שעדיין לא עזבנו את איזור האגמים). העיר מורכבת למעשה משתי ערים, שבנקודת החיבור בינהם תמצאו את פיאצה וקיה, הככר הישנה, שמהווה את הלב הימי-ביניימי של העיר, ומאפשר ממש תחושה של חזרה בזמן. פאלאצ`ו דלה ראג`נה, ארמון מהמאה ה12 ששוחזר במאה ה-16 הוא היכל מרהיב שללא ספק שווה ביקור.

מברגאמו למינכן

מברגאמו לברשיה - 53 ק"מ: ברשיה, כמו עיירות דומות כגון סירמיונה וגארדונה ריביירה, היא נקודת מוצא מצויינת לאגם לאגו די גארדה, מה שאומר שהגענו ללב ליבה של ארץ הילדים האיטלקית. האיזור הוא חגיגה אמיתי לילדים עם פארקים כגון ה Gardaland, שמתקרא גם הדיסנילנד האיטלקי, וכן פארק Canevaworld עתיר הפעילויות, בו תוכלו אפילו לאכול ארוחת ערב עם אבירים. גם למבוגרים שבכם יש בהחלט סיבות טובות לבקר כאן, עם שלל מוזיאונים, מסעדות, וחיי לילה.

מברשיה לבולצאנו - 192 ק"מ: העלייה מברשיה לבולצאנו (Bolzano) מסמנת את החזרה מההווי האיטלקי להווי הגרמני - הן בנופים והן בתרבות, שכן עד היום בבולצאנו שכיח מאד לשמוע דוברי גרמנים מקומיים, זכר לשלטון האוסטרי באיזור. בולצאנו היא אחת משתי הבירות של חבל הדולומיטים, יחד עם העיר טרנטו, והחבל כולו מהווה את בירת הסקי האיטלקי בחורף, ובירת איזור הטרקים בקיץ. נציין כאן שפופולארי מאד להמשיך מסלול זה עוד מזרחה, עד העיר ונציה, מהפורסמות והקסומות שבערי איטליה, אבל אם תבחרו באפשרות זו - כדאי להוסיף גם מעט זמן לטיול.

מבולצאנו, איטליה לדאבוס, שוויץ - 162 ק"מ: כעת מתחיל המסע חזרה ללב אירופה, חזרה צפונה לשוויץ. הדרך, כפי שניתן לצפות, עוברת בנוף הררי ונפלא, ואם תירצו תוכלו לבקר גם בפארק הלאומי של שוויץ, Swiss National Park, בו תוכלו להתענג על הטבע עם הפרעה מינימאלית של אנשים. אותם מחליפים כאן הרים מרהיבים, פרחים בשלל צבעים וחיות בר שמחליפות את פרות הפעמונים. דאבוס עצמה היא עיירת סקי רבת קסם, שיידוע כבעלת סגולות מרפא של ממש. ולא רחוק מכאן בל נשכח גם את סנט מוריץ, ששמה הולך לפניה כפנינה של ממש. שתיהן ידועות בעיקר כערי חורף, אבל בהחלט שוות ביקור גם בקיץ!

מדאבוס, שוויץ למינכן, גרמניה: העלייה צפונה מדאבוס למינכן מזמנת שני אתרים בדרך שבהחלט שווים ביקור. הראשונה היא הנסיכות ליכטנשטיין, המדינה החמישית בעולם מבחינת גודל, אם סופרים מהסוף, כמובן. מדינה בת 160 קמ"ר בלבד (25 ק"מ מדרום לצפון), שרבים מבקרים בה רק בשביל החותמת בדרכון. ואמנם, אין כאן הרבה מה לראות, אבל בכל זאת יש קסם מיוחד של אירופה הנסיכותית מהמאה ה-18.

יעד פופולארי הרבה יותר אצל המטייל הישראלי היא העיר ציריך. ציריך היא הגדולה שבערי שוויץ, עשירה, תוססת, בינלאומית, ויפהפיה. היא כמובן ידועה בבנקים הרבים שברחובותיה, אבל כיום גם הגלריות, המסעדות, ומקומות הבילוי בולטים בכל מקום, וסיור לאורכו של הנהר Limmat יחשפו בפניכם חלק גדול מהקסם.

קישורים שימושיים

גרמניה

שוויץ

איטליה

מסלול הטיול באדיבות אתר מוטורהום: סוכנות השכרת הקרוואנים המובילה בישראל.