הבנדרורים מטיילים - הרוקיז הקנדיים , לאס וגאס , לוס אנג'לס , כביש 1 וסיום קצר בסן פרנסיסקו

יולי 2022 יצאנו לטייל בהרכב חסר , החייל נשאר לשרת את המדינה ויצאנו לטייל עם שגב שסיים שנת שירות עמוסה , ונמצא לפני גיוס וטופז שמתחילה שנת שירות בתחילת השנה . מנצלים את ההזדמנות לטיול ארוך לפני השירות הצבאי , מי יודע מתי תחזור הזדמנות נוספת לטיול משפחתי ארוך .

אנסה לשתף בחוויות ומחשבות , מסקנות בידעבד , בתקווה ישעזור למי שמתכנן טיול בעתיד .

היעד הנבחר - הרוקיז הקנדיים והחוף המערבי בארהב .

תקציר הטיול :

15.7 - טיסה לקלגרי - נחיתה בלילה , שהות של 2 לילות בקלגרי (בעיקר בשל מחסור ברכבים להשכרה )

16.7- קלגרי - פסטיבל סטאמפיד - לינה בקלגרי

17.7- איסוף הרכב , נסיעה ללייק לואיז - טיול בקניון ג'ונסון - לינה בלייק לואיז מלון Lake Louise INN

18.7 - לייק מוריין , לייק לואיז - טיול בשביל בית התה של אגנס - לינה כנ"ל

5.8 - כביש 1 - לינה במונטריי - מלון Days Inn Fisherman's Wharff

6.8 - כביש 1 - לינה בסן פרנסיסקו - מלון Colombus Motor Inn

7.8- סן פרנסיסיקו וטיסה הביתה

איך לסכם טיול כל כך מגוון , מעט שונה ומשונה מהטיולים שאנו רגילים להם , אנסה לשתף בחוויות שלנו - טיול עם המתבגרים שונה מטיול עם ילדים צעירים , אלו יותר זורמים עם מה שבא (שלי לפחות ) , הפעם היתה תחושה של פספוס ואף אכזבה מסוימת מצידם , אפרט קצת בהמשך , לכן חשוב לעשות תיאום ציפיות מאוד ברור לפני הטיול .

הטיסה לקלגרי עברה בנעימים , אייר קנדה חברה מצוינת ובסה"כ למרות הטיסה המאוד ארוכה כולל קונקשיין לקלגרי , עברה בשלום . כל המזוודות הגיעו , היה עיכוב בטיסה הראשונה וטיסת הקונקשיין התעכבה אף היא בהתאם .

מגיעים לקלגרי בשעה 22:00 בלילה , ביציאה מהשדה יש מוניות ומיד עלינו למונית שהביאה אותנו למלון Best western plus Suits downton calagary - קיבלנו חדר מרווח עם 2 מיטות זוגיות ומטבחון , כולל ארוחת בוקר נחמדה . המיקום שלו דיי מרכזי , המלון מעט מיושן אבל באמת מצוין .

למחרת קמים מוקדם ויוצאים לאחר ארוחת בוקר לחגוג את הסטמפיד , פסטיבל הרודיאו המקומי , מגיעים ב 9 בבוקר מגלים שנפתח רק ב 11 , סיבוב קצר , קצת סטארבקס , קלגרי נראיית שוממה . ב 11 כבר משתרכים בחוץ תורים ארוכים אבל נכנסים במהירות והכל מתוקתק , אווירת קרנבל , הורים וילדים בלבוש בוקרים -כובע , חולצה משובצת ומגפי בוקרים . יש אולמות תצוגה שונים - אומנות , עבודות יד , דוכני מזון , מתקני לונה פארק - המיועדים בעיקר לקטנים , מופעי רחוב , ממש מתוקתק , התחלנו במופע להטוטים של כלבים - חמוד מאוד , המשכנו בשיטוט עד לשעה שבה הזמנו כרטיסי כניסה למופע הרודיאו, היה יום חם מאוד באופן לא צפוי , בחדשות הבוקר דברו על גל חום ושריפות בבריטניה -שם אפילו הכריזו על יום שבתון לכבוד החום . במופע הרודיאו -אין טיפת צל והשמש קופחת על הראשים , אבל האווירה צוהלת , מדביקה גם אותנו - תחרויות סוסים ופילצור שוורים , חתכנו אחרי שעה כי נצלה לנו המוח . בדיעבד הייתי מעדיפה לרכוש כרטיסים למופע הערב . שימו לב - מחיר הכרטיס כולל דמי כניסה לפארק .

בערב יצאנו לקניון מקומי - לא זוכרת את שמו לדעתי יש רק 1 בקלגרי - מלא בכל הרשתות העולמיות מחירים דומים לארץ ואף מעט יקרים יותר . בחזור - אנחנו מגלים שברחוב הסמוך למלון יש שורה של בתי קפה , מסעדות וברים , חלקם הגדול בישיבה על המדרכה אווירה תוססת , כבר התחלנו לחשוב שקלגרי היא עיר רפאים . פשוט כל החנויות במרכז היו סגורות במשך היום ,ולא היה כלל תנועה של אנשים . אולי זה קשור לזה שהיה שבת , אולי כולם בילו בסטמפיד ?

17.7.22 - בחסות הג'ט לג - אני מתעוררת בסביבות 4 לפנות בוקר , יצאתי להליכת בוקר - לכיוון מרכז העיר - יוצאים מהמלון פונים שמאלה אחרי כמה דקות מגיעים לאיזור של בתים פרטיים /וילות יוקרתיות - פשוט עולם אחר - בתים מטופחים , גינות מקסימות , המון סנאים שובבים ואפילו ארנבת קופצנית אחת .

משם אנו ממשיכים לשדה התעופה אוספים את הרכב השכור , קצת קניות בוולמרט וממשיכים ליעד הבא - למלון שלנו בלייק לואיז ל 3 הלילות הבאים . בדרך עצרנו בבאנף לארוחת צהריים , התלבטנו אם לעלות ברכבל או בשמו המקומי גונדולה , אבל החבר'ה לא היו בעניין . בדיעבד - זכינו במזג אוויר בהיר לחלוטין לאורך כל השהות שלנו אז היו לנו נופים מדהימים בכל מקום . מילה על באנף - עיירה מקסימה , מעוצבת , קטנה , מדרחוב מרכזי סביבו המלונות והמסעדות . כשהגענו ראינו חניונים מחוץ לעיירה - בהם חונים ומשם יוצאים שאטלים לגונדולה והסביבה . מאוד יעיל וקל וממש ממש עמוס . בבאנף יש סופר מרכזי שלא נופל מהוולמרט מבחינת הגיוון - יש בו ממש הכל ואפשר להצטייד בו היטב . גם המחירים היו דיי דומים .

משם ממשיכים לקניון ג'ונסטון - המסלול היה עמוס וצפוף ברמה שמריחים את השחי של השכן , ולמה אני ציינת את זה ? היו שם המון פקסיטנים - או משהו כזה , עם הלבוש המסורתי והטורבנים , משפחות שלמות עם עגלות של תינוקות וסבא וסבתא בני מאה + והריח ..... ואי אפשר לעקוף , השביל צר , והסבתא הולכת לאיטה . לא אהבנו . סורי . הלכנו עד למפל השני וזהו . בדיעבד לא המסלול הכי מוצלח, היו הרבה יותר יפים בהמשך .

סיום היום במלון שלנו בלייק לואיז - לייק לואיז אין - מלון ממש מומלץ - יש בו בריכה מחוממת , ו2 ג'קוזי , מסעדה לארוחת בוקר - או בהזמנה מתפריט או בופה - במחיר של 25 דולר קנדי לאדם - ממש ממש שווה - כולל מפל שוקולד אמיתי ופירות /מרשמלו , מכונת ופל אמריקאי , מאפים , ביצים , בייקון ועוד . וגם מסעדה מצוינית איטלקית עם פיצות /פסטות טובות , (הסגורה לאורחי המלון בלבד בתקופה בה היינו - גם הבופה לארוחת הבוקר ) .

במרכז המסחרי יש סופר קטן שאפשר להצטייד בו להמשך היום , וגם בית קפה עם סנדוויצים . אין הרבה בסביבה , לייק לואיז קטנה וקומפקטית .

18.7.22 - לייק מוריין ולייק לואיז -

הבוקר מתחיל אצלי תמיד בהליכה /ריצה , אחריה ארוחת בוקר מפנקת ממש בבופה של המלון עולים על השאטל של השעה 8 בבוקר ללייק מוריין , האגם היה ממש מקסים , היה נעים לטייל , לא היה עמוס בכלל .

ההסעות מאורגנות להפליא , יש חניה עם המון מקום .

** מקרה מצער(?) שקרה לי באוטובוס למוריין - במהלך ההסעה , הוצאתי את התרמיל שהיה במדף העליון , תוך שנופל ממנו בקבוק מים , ישר על המקום הצנוע של הבחור שישב מתחת , הוא פורץ בזעקות (עאלק) שבר ואמא שלו ואשתו בצחוק כבוש , עוד לא הספקתי להתנצל וטאח , נופל עליו.. עוד בקבוק מים ופוגע ..כן ..הפעם ביתר דיוק ממש ממש במקום הצנוע. נחנקנו מצחוק , מסכן . אחרי שהתנצלתי בפניו ובפני אשתו על כך שלא יהיה בתפקוד בימים הקרובים, היא ציינה שמבחינתה זה לגמרי בסדר - מספיק לה 2 ילדים😆 .

משם ממשיכים ללייק לואיז - פה היה עומס בינוני - השבילים והטיילת דיי מלאים , כולל המון "אסיאתים ?" מצטלמים בשלל פוזות , ממש משקיעים .

מחליטים לעשות את שביל בית התה של אגנס , בעלי מתחיל ומיד עושה אחורה פנה. השביל כולו - אבל כולו - בעלייה תלולה , עלייה חדה של כ 2 שעות , מביאה אתכם לשביל התה של אגנס . קשוח ביותר . הנופים שווים בהחלט . אבל זה לא לכל אחד . ממש פשוטו כשמשמעו עליה תלולה מאוד ... היו גם כמה קשישים שעשו אותה , זה היה מרשים . כמות הקיטורים שהיתה פה מצד שגב וטופז ... 🥵מזל שלא זרקו אותי לתהום .

בית התה של אגנס

אחרי ישיבה בבית התה החמוד לשוקו חם ונשנושים מתחילים בירידה הארוכה חזרה . סהכ המסלול 3 שעות בערך . משם לארוחת צהריים וישר לג'קוזי של המלון .

19.7.22 - שמורת יוהו -

היום מטיילים בשמורת יוהו המקסימה בהחלט . מרחק נסיעה קצר מלייק לואיז לעצירה ראשונה ב -  Tunnel Spiral Viewpoint -

רכבת לא הגיעה כשהיינו , המשכנו בדרך לכיוון Takakkaw Falls  , איזה יופי של מקום . מפלים מרשימים ממש . הליכה קצרה ויפה מהחניה . מצטלמים וזהו .

משם ממשיכים לLake Emerald- אגם אמרלד - המקום פשוט חובה - יופי מושלם - יש אפשרות להשכרת קאייקים , בעלי סובל מהגב והבת לא בעניין , גם לטייל בשביל המקיף לא בא לה , בעלי , הבן ואני מתחילים לאחר כמה זמן הם פורשים ואני ממשיכה ומקיפה את האגם במלואו . הליכה קלה בשביל מישורי המתאים גם לעגלות . הגדה המזרחית והמערבית שונות זו מזו . אחת מיוערת יותר .הנופים משתנים וצבעי המים באגם גם . פשוט חובה חובה !!!

שעת צהריים - חוזרים לליק לואיז לארוחת צהריים נחמדה ומשם לבריכה של המלון - אני הכי אוהבת את השיחות הקטנות עם המתבגרים בטיולים , יש משהו בניתוק בחול , שמאפשר שיחות עומק , שגב מספר על חוויות מרגשות משנת השירות בפנימייה , ולא שוכח לקטר עוד קצת על אמא שסחבה אותו באמצע טיול קומונה לחול . עד הקבר הוא יזכור לי את זה . מסיימים את היום במסעדה במלון .

20.7.22 - כביש הקרחונים - ג'ספר

היום עוברים לג'ספר . קמים לעוד בוקר שמשי ובהיר . המון נכתב על הכביש הזה הכל נכון . כביש מקסים . נופים מדהימים .

עצרנו בפירמיד לייק - מקום מאוד מתויר - המון אוטובוסים , יש חניון תחתון וחניון עליון לנכים בלבד - ממנו מגיע שביל קצר ומישורי יחסית ישירות לנקודת התצפית . מהחניון התחתון זה כבר שביל עם עליה תלולה וקשוחה יחסית , אבל לא ארוכה . לכם למי שקשה כדאי להתפצל ולהוריד את המתקשים בהליכה למעלה וז לרדת לחנות למטה , ולהפגש בנקודת התצפית . אני ושגב ממשיכים לפי הסבר שרשום לי בשביל לנקודת תצפית נוספת שם היינו כמעט לבד , ממש הליכה של כמה דקות . יפי של מקום .

בדרך עצרנו במרכז המבקרים של קרחון קולומביה - הראות מושלמת ואנו צופים על הקרחון , ועל האוטובוסים והמטיילים שעליו . לא נראה מושך . לא הבנתי מה ההתלהבות לדרוך על שלג .. היה לנו הזדמנות לעשות את זה בחינם במקומות אחרים ...אולי במזג אוויר חורפי זה יותר מושך , לא יודעת . בהמשך הדרך ראינו מהכביש את המרפסת - באותו מידה אפשר לחנות בצד להינות מאותו נוף . קיצור נראה כמו מסחטת כספים .

הגעה לג'ספר - ל מלון המקסים Becker's Chaltes - בתכנון המקורי תכננתי ללון 2 לילות בלייק לואיז , אבל בהעדר זמינות , נשארנו עוד לילה בלייק לואיז , המלון הזה - שהוא בעצם מעין כפר נופש על שפת הנהר , לא נמצא בבוקינג ומגיעים אליו בהרשמה דרך האתר שלהם . הם עונים מהר והשירות שלהם מעולה . מאוד מאוד מומלץ . הם מאוד מבוקשים , תזמינו מיד שיש לכם תאריכים - אם הם לא זמינים בתאריכים שלכם תשאלו והם יגידו לכם איזה תאיריכם זמינים אצלהם , ותנסו , כמוני להתאים את התאריכים לתכנון - לא תצטערו ! בקתות מרווחות , סופר נקי , אח , תכשירי טיפוח מעולים . נוף מדהים . והשוס חיות שמתארחות על הדשא המרכזי כל ערב . ניתן לתמונות לדבר . אה - וגם המחיר לא היה מאוד יקר בהשוואה לשאר מקומות הלינה באיזור ואפילו לקחנו 2 בקתות .

מילה על דובים : כל בוקר פתחתי פה בריצה באיזור המשגע , מזג אוויר קריר בבוקר , שבילים פורחים בשלל פרחים , מושלם , בהתחלה קצת חששתי לפגוש במהלך הריצה דוב , ורצתי רק בשבילים צדדים מחוץ לשטח מיוער , אבל בהמשך קצת נרגעתי לאחר הסבר של בעל המלון , שסיפר שבחודש יוני הגיעו לבקר בשטח המלון כל יום דובים , הבנתי שדובים לא יתקפו , כל עוד יש להם מרחב מילוט ושומרים מהם מרחק של 5 מטרים לפחות .

עד כה לא פגשנו שום דוב בטיול , וגם ראינו מעט מאוד חיות , הרגשתי מתוסכלת והתפלאתי איפה כל החיות מסתתרות . בקבלת של המלון מספרים לי שעכשיו בקיץ יש לדובים המון אוכל במעלה היער אז אין להם צורך לרדת לחפש אוכל . לא מעודד . והנה באותו ערב הגיעה נקבת אלק מרשימה ישר עד לחדר וישנה לי ב"חצר " . כבר נחמד פה בג'ספר .

באותו יום אכלנו בג'ספר שהיא עיירה מקסימה ממש . מרכז קטן ומגוון , סופר ומסעדות , יש הכל .

21.7.22 - שמורת ג'ספר -

לאחר ריצת בוקר , קצת כביסה וארוחת בוקר נחמדה , יוצאים לשמורת אדית קאוול , לקרחון המלאך המרשים . הדרך היפה מתפתלת למעלה , עוד יום בהיר וחמים יחסית , אני פוקחת עין , אולי נראה איזה דב , אייל , קראתי שיש פה עז הרים . כלום !

השביל לקרחון המלאך , שביל סלול יפיפה , עליה קלה , ממש בקטנה , הנוף אין לי מילים. חלום ! יופי שאין לתאר .

חזרה למנוחה קצרה במלון , משם ממשיכים לארוחת צהריים בג'ספר . בשעות הערב (מחשיך פה ב 23:00 ) אנו יוצאים לכיוון אגם מליגן , שם נמסר לי שיש סיכוי סביר למפגש עם דובים ועוד חיות היוצאים לאכול בשעות אלו . נוסעים שעה ארוכה פוגשים אלק נחמד ו..זהו . המון יער ואין דובים . עצירה קצרה בקניון מלין - מרשים ויפה , זרימה חזקה של הנהר בקניון הצר .

22.7.22 - שביל 5 האגמים, רפטינג וגם ...דובים !.

הבוקר מתחיל קצת מאוחר , טופז מבקשת להשאר במלון , יוצאים לטייל בשביל שקראתי עליו המון תשבוחות , שביל 5 האגמים . נמצא מרחק נסיעה קצר מהמלון , השביל מתחיל מישורי ואז יש עליה קלה וירידה תלולה - שאותה צריך לעלות בחזרה . אין לי הרבה מה לומר , כי טיילנו רק עד האגם הראשון ואז חזרנו , לקח לנו כשעתיים בנחת . אחלה שביל , היו גם משפחות עם ילדים קטנטנים שהלכו במרץ . מתאים לילדים , לא עם עגלות בכלל ! המון נקודות יפות לצילומים . יש כמה וכמה שבילים ואפציות שונות לטיול פה . לא קשה להתמצא , יש שילוט .

יש לציין שגם פה , ובעוד מקומות עצרו אותנו מטיילים לשאול איזה שפה אנחנו מדברים , ותמיד קבלנו תגובה מחממת לב מתיירים מכל העולם , חלקם סיפרו על הביקור או קשר שלהם לישראל . בכלל הקנדיים היו מאוד לבביים , מארחים מקסימים , ובכל מקום קיבלנו שירות למופת והרגשנו שמאוד מנסים שיהיה לנו נעים .

חוזרים למנוחה קצרה במלון , משם לארוחת צהריים מאוחרת ונסיעה לאיזור הרפטינג בשעה 3 בצהריים , הסעה למקום הרפטינג באוטובוס תלמידים צהוב ישן , מתלבשים בחליפות צלילה ויורדים לשייט . אני בחרתי במסלול ברמה האתגרית יותר , התיאור התייחס למסלול עם רפידים ברמה 3-4 , ומיועד מגיל 12 למיטב זכרוני , לנו יש ניסיון ברפטינג בעבר , והילדים חובבי אקשן , אז רציתי משהו מתאגר יותר , תכלס היה רפטינג ציפה רגוע ואפילו מאוד . שגב אפילו העיז וקפץ לשחייה קצרה בנהר הקפוא. המדריכה נווטה אותנו לתוך הזרם במקומות מסוימים כדי לייצר קצת אקשן . מתאים תכלס גם לילדים מגיל 6 . אחלה נוף ויופי של פעילות . מומלץ מאוד !!

המדריכה ספרה בדרך על המלחמה של שמורת הטבע שם במחלה בה עצים רבים לוקים , העץ נראה שרוף , אבל הוא חולה , יש חיפושית שפוגעת בו , בגלל החוק שאסור לשרוף עצים או לכרות עצים אי אפשר להוריד את העץ הנגוע וכך המחלה מתפשטת . הם כן שורפים עצים נגועים באופן מבוקר אבל לא מספיק , עדיין ניתן לראות שטחים רבים של עצים מתים .

עוד שתפה - כי נערך מחקר המראה כי הדובים באיזור ג'ספר עצבניים ב 70% יותר מדובים במקומות אחרים , החוקרים מייחסים זאת לעובדה שהתיירים הרבים מטרידים אותם . אכן, סוגיה מורכבת- מחד מפתים את התיירים להגיע למקום בין השאר בשל הסיכוי הגבוה לציפייה בדובים , יש גם סיורים מודרכים לציפייה בחיות מאידך לא רוצים שיטרידו אותם . דילמה . כן , הייתי מכבדת את הבקשה לכבד את המרחב של הדב , לא לצאת מהרכב , לא להתקרב יותר מידיי , לשמור על השקט - לצערי רבים לא עושים זאת וניכר שזה לא בא לדוב בטוב . אבל איזה חמודים הם .באמת . שובי דובי .

בירור קצר עם מדריכי הרפטינג העלה הצעה לנסוע לאורך הכביש המוביל לשמורת אדית קאבל (קרחון המלאך ) , בשעה 9 בערב - אני יוצאת לנסיעה לבד - כולם לא בעניין ... איך שפונה לכניסה לכביש - דוב !! בינוני , ג'ינג'י חמוד , איזה התרגשות , מיד אחריי עוצרים עוד רכבים . הדב אדיש לתכונה מסביבו , מחפש אוכל , נראה מתוסכל , הופך אבנים , תולש צמחים . אחרי כמה דקות ממשיכה לנסוע ואחרי מרחק קצר עוד דוב הפעם שחור וחתיך . בקיצור פגשתי המון חיות באותו יום עולל עדר גדול של אלק נקבות , וגם כמה זכרים . איזה יום מושלם .

סיכום : צאו בעיקר בשעתיים לפני השקיעה - לאורך הכביש לכיוון שמורת אדית קאבל - מקווה שתפגשו כמוני המון חיות .

23.7.22 - באנף -

היום נפרדים בצער מג'ספר , שמורה נהדרת ומקסימה .

חוזרים בכביש הקרחונים עם עצירה קצרה במפלי אטבסקה , אותם לא הספקנו בהלוך . יופי של מקום .

מגיעים בשעת צהריים למלון CANALTA LODGE בבאנף - מלון מעוצב פשוט מקסים .

לובי מקסים , אח מבוערת, חצר עם מדורה - כולל מרשמלו ושוקולוד לסמורס , 2 בריכות ג'קוזי חמות ואחת קרה , משחקי קופסא , ובר חמוד . בבוקר ארוחת בוקר נהדרת מוגשת בלובי המלון . עיצוב מודרני . משם הליכה קצרה למרכז העיר באנף , למסעדה איטלקית עליה המליצו במלון - איזה מסעדה מהממת - פיצות ופסטות נהדרות , אווירה יוקרתית , תזמינו מראש . איך שהגענו התחיל גשם זלעפות !! מזל שלא תפס אותנו בדרך . חצי שעה אחרי זה לא היה לו זכר . אחרי הארוחה הנהדרת , טיילנו קצת בבאנף ומשם חזרנו להינות מהמלון המקסים שלנו .

בדיעבד הייתי לנה יותר בבאנף - הייתי מורידה לילה מלייק לואיז לטובת עוד לילה בבאנף .

24.7.22 - טרקטורנים -

בתכנון היום , טיול טרקטורונים או ריינג'רים , בשמורה סמוכה , מרחק נסיעה של שעתיים + , בחברה היחידה שעושה טיולי טרקטורונים באיזור ושמה TOBY CREEK - היה יום נהדר , הילדים נהגו בעצמם ואנחנו ההורים הצטרפנו כנוסעים , מאוד מאוד נהנו !! , יש 2 אופציות לטיול אחד קצר יותר וכלל נסיעה רק עד המפל והשני ממשיך לגובה רב יותר עד למחנה שהוא בעצם בקתה במרום ההר - אנחנו שילמנו קצת יותר ולקחנו את הטיול המלא סהכ 5 שעות , עלינו לגובה מטורף , עשינו עצירות קצרות בהם המדריך סיפר קצת על החיים באיזור , עצרנו במפל קטן וחמוד לצילומים , ובסוף הגענו לפסגה לבקתת הרים מקסימה , עם שלוגיות מסביב ונוף מדהים. שם כיבדו אותנו בעוגיות ושתיה חמה . בחזרה ראינו קשת בענן - עגולה שלמה 360 מעלות . חוויה . לא זול אבל באמת מומלץ . בחזור עצרנו בעיר הקרובה לארוחה קלה וגלידה ומשם נסיעה ארוכה לקלגרי - לינה ליד השדה לטובת הטיסה מחר בצהריים לוגאס .

תם פרק קנדה ואנחנו ממשיכים לארה"ב - נבדה ופלורידה -

25.7.22 - טיסה עם WEST JET - המעולים ללאס וגאס . כולנו מתרגשים לקראת הטיול לארהב . אחרי הטבע בקנדה בא לנו שינוי .

מתמקמים במלון קיסר , המלון עצמו ענק ומרשים בעיצובו . צ'ק אין זריז ויעיל , שכרנו חדר עם נוף למזרקות של הבלאג'יו . מומלץ . מאוד משדרג .

לגבי המלונות : אנחנו היינו 4 מבוגרים , וברוב המלונות כולל זה לקחנו חדר עם 2 מיטות זוגיות , רוב הזמן המיטות היו מאוד רחבות לשינה של 2 מתבגרים באותה מיטה . למעט המלון בלייק לואיז שם המיטות היו בגודל של מיטה וחצי לדעתי . אין ברירה והסתדרנו לא רע , המחיר ל 2 חדרים היה ממש יקר .

רעבים יוצאים לתור אחר מסעדה , בכל מקום המתנה ארוכה , ההליכה מרובה והצפיפות מקשה , ריח חזק של סיגריות וגראס . התייאשנו מלמצוא מסעדה פנויה במלון ויצאנו לרחוב - מגיעים למסעדת הבורגרים אין אנד אאוט הידועה, תור באורך הגלות , מוותרים ובסוף מחליטים לשבת באחד המסעדות לארוחה יקרה אבל נחמדה . משם לסופר להצטייד - בקבוק מים קטן במחיר של 5$??? , הכל יקר , ומאכזב . המון הומלסים בכל מקום , חלקם נראיים בבירור מסוממים מאוד . עד כה וגאס לא נעימה לנו - צפוף מאוד , המוני , חם , לא התחלה טובה . מסקנה כדאי להזמין מקומות למסעדות מראש .

26.7.22 - יום מנוחה בלאס וגאס - בריכה / בילוי זוגי בבופה של מלון קוסמופוליטן - מאוד נהנו , שפע נהדר ומאוד טעים ומגוון . לגמרי מומלץ !

27.7.22 - בעלי ואני יוצאים לשיטוט של בוקר בסטריט , לביקור במלונות - בשעות הבוקר נעים והרבה פחות צפוף , צעדנו על למלון ונציה המשגע , נכנסו להצטלם ולרכוש קפה ומאפה איטלקי . צהריים בבריכה ומשם לארוחה בבופה של מלון קיסר שהוזמן חודשיים מראש . ומזל שכך כי התורים אליו מאוד ארוכים . הבופה אינו זול כלל וכלל , הוא נחשב לבופה הכי שווה , הכי גדול ומגוון . תכלס נהננו יותר שבזה שבקוסמופוליטן , אני ובעלי אוכלים לא כשר , הילדים אוכלים כשר אז זה מאוד הגביל את ההיצע עבורם . וגם המחיר בכלל לא זול . תכננתי לבדוק גם את הבופה של מלון הווין , אבל הרגשנו תחושת מיצוי .

לאחר מכן , אני יוצאת לחקור את הסטריפ הדרומי , לקראת השעה 6 מתחילה רוח חזקה וענני סופה , שהתפתחו לסופת קיץ ולגשמים חזקים . כך יהיה בכל ערב במהלך הימים הבאים .

28.7.22- היום מתחיל גם הבוקר , בהליכה לאורך הסטריפ וחקירת המלונות .

לבקשת הקהל הצעיר , יוצאים לקניות . מתלבטים אאוטלט צפוני או דרומי . החלטנו על הצפוני , הזמנו אובר - עובד פה פשוט מעולה . הנהג מסביר שהאאוטלט הדרומי אומנם מקורה אבל מיושן ומזכיר קניון עממי , לכן הצפוני בהחלט מומלץ יותר . שגב מתכנן לרכוש בחנות של בילאבונג - אין כזו פה אבל יש את קוויקסליבר שהיא חברת בת - כולם קונים ומאוד מרוצים , מחירים מעולים . הגענו ב 11 בבוקר ב 4 כבר היתה תכונה של לקראת סגירת החנויות , בירור קצר והחנויות נסגרות בשעה 6 . מוזר . אז תכננו בהתאם .

חזרנו לבילוי בבריכת המלון - היה הרבה יותר נעים אחר הצהריים , פחות צפיפות וגם מוצל . במהלך היום אין טיפת צל בבריכה , מה שלי מאוד מאוד הפריע !! , אין שמשיות , גם לא בתשלום , לא מעט מיטות שיזוף היו שמורות , ונדרש תשלום יקר בכל הכסאות שהיו באיזורי הצל המועטים . לא זוכרת מה התשלום אבל לא מעט . ממש מעצבן בשמש הקופחת . מחירי השתיה מזעזעים . כוס ברד בינוני , ללא אלכוהול , 15 $ למשל .

בערב , יש לנו מקומות מזומנם למסעדת MON AMI GABY במלון פריז , עם המרפסת המקסימה הצופה למזרקות , היום יום חמישי והמזרקות מרקדות כל חצי שעה (באמצע שבוע כל שעה עגולה) , בשעה 7 בערב נפתחות ארובות השמיים לסופת גשמים וברקים מרשימה , אנו וכל יושבי המסעדה מקבלים אזעקה חזקה בטלפונים הניידים , שמקפיצים לנו את הלב - התרעה על שטפונות . כל החדשות מדווחות על הסופה יוצאת הדופן ועל נזקים חמורים . באמצע הארוחה הפסקת חשמל כללית , כולל בחוץ .. וגאס בחושך .. מראה סוריאליסטי בהחלט , החשמל חוזר אחרי כמה דקות אבל לא במלואו .

29.7.22 - יום שישי , ולמה זה חשוב ? היום עוברים למלון CONARD AT RESORT WORLD . מחירי המלונות בסופ"ש מכפילים ויותר את מחירם , כך יצא ששהות של לילה נוסף בליל שישי במלון קיסר היה בעלות דומה של 3 לילות הקודמים באמצע השבוע . ממש כך . לכן חיפשנו אלטרנטיבה זולה יותר , בהנחה שלמחרת בבוקר יוצאים לכיוון לוס אנג'לס . לאחר המון התלבטות , ואחרי שכבר הזמנתי את מלון טראמפ , הציע לי הסוכן החמוד דרכו הזמנו (אפשר לראות את ההמלצות הרבות עליו בקבוצת הפייסבוק לאס וגאס למטייל הישראלי ) , לבטל ולהזמין את מלון קונרד שנפתח בינואר השנה , ולכן הוא במחירי השקה מוזלים , למרות שהוא מלון יוקרתי . איזה בחירה נבונה !! . מלון מעולה , מפנק , חדש חדש . יוקרה ונוחות בכל מקום . פשוט תענוג , איזה הבדל מהמלון הקודם . בלי ריח של עישון , יש קזינו במתחם קטן יותר , בריכה מקסימה עם מתחם נפרד לילדים עם פארק מים קטן עבורם , מלא צל , שימשיות , קולרים עם מים קרים, מיטות מפנקות חופשי ללא עלות , ברים נהדרים , בריכת אינסוף עם נוף משגע וספות זולה נהדרות , מאווררים עם מתזי מים לקירור . לא רצינו לצאת משם . שפע מסעדות במלון ומחוצה לו , כולל דיינר נהדר וחנות של רוז ממש ממול , סופר - במחירים של חצי מהסטריפ . והשוס המלון במרחק הליכה קצר מהסטריפ - ממש צמוד למלונות ווין ואנקור . בערב חוזרת הסופה במלוא העוז . אז וותרנו על הביקור בפיירמונט סטריט .

מסקנות מוגאס : בדיעבד היינו נשארים 2 לילות במלון קיסר והשאר בקונרד - ולמה ? בכל זאת יש משהו בפעם הראשונה , בשהות בתוך הסטריפ , זה הלב הפועם של וגאס , זו וגאס לפנים !! . למרות המינוסים שציינתי לעיל , החדר עם הנוף למזרקות היה מרשים . יחד עם זאת , גם אם היינו כל השהות בקונרד היינו נהנים מאוד .

למחרת אנו ממשיכים לחלק הבא בטיול שלנו , לוס אנג'לס וכביש מספר 1 .

30.7.22 - הנסיעה ללוס אנג'לס מלווה בגשם חזק , בנתיב המקביל פקק בארוך של קילומטרים רבים , אנחנו מרחמים על האנשים התקועים בפקק , נראה שהוא לא הולך להפתח בשעות הקרובות ואין כמעט תחנות עצירה . מברכים על מזלנו שאנחנו לא בפקק , אבל גם וויתרנו על עצירה בדרך בשל הגשם החזק .

נסיעה עד לאאוטלט ב BARSTWO , יש לציין ששקלתי לחלק את הנסיעה ללוס אנג'לס וללון בסביבת האווטלט הזה לילה , אבל שמחה שלא עשיתי זאת. האאוטלט קטן עם מבחר מצומצם מאוד של חנויות , המחירים בו היו גבוהים יחסים לוגאס . וגם הנסיעה דיי קלילה .

הגעה למלון מגי'ק קאסטל MAGIC CASTLE - מלון בוטיק קטן ומקסים ממש , הוא לא יוקרתי ודיי מיושן אבל מאוד מתאים למשפחות , החדרים מרווחים , החדר שלנו כלל חדר שינה , אמבטיה , מטבח מצויד , פינת אוכל וסלון שבעצם הוא חדר שינה שני . הבן ישן על הספה הנפתחת והבת על מיטה נוספת . היה בסהכ נוח . היתרון שלו , שיש בו בריכה מחוממת , כולל כל מה שצריך - מצופים , משחקי מים , שתיה , חטיפים וגלידה חופשי , אפילו קרם הגנה .

המלון נמצא במרחק הליכה קצר משדרת הכוכבים - יש המון מסעדות /סופר /קניון קטן בסביבה והוא קרוב מאוד ליוניברסל פארק לשמו התכנסנו .

31.7.22 - יום שני - יוניברסל סטודיוס - היינו באחיו התאום באורלנדו , מדובר בפארק שהוא העתק הדבק מבחינת המתקנים למעט הסיור באולפנים . היה נהדר ומאוד נהנו .

1.8.22 - יום מנוחה - שהוקדש לבילוי בבריכת המלון החמוד ולסיור קצר בעיר , טיילת וניס , הגרוב .

בנימה אישית - לא כל כך אהבתי את ל"א , העיר נראיית מלוכלכת ולא מזמינה , מלאה בהומלסים - לא הרגשנו חוסר בטחון מהם , אבל נכמר הלב . רחובות שלמים היו פשוט כמו נטושים ממש .

3.8- עוזבים את ל"א - מתקדמים לקראת כביש מספר 1 - ביקרנו בפארק רכבות הרים Six flags צמוד לו פארק מים שנראה מעולה , נפלו על יום חם במיוחד , לקחנו את הכרטיס עם הפלאש פאס שמאוד שידרג את החוויה , נכנסנו לכל מתקן מבלי תור בכלל , לא צריך את הכרטיס הכי יקר אנחנו הסתפקנו בבינוני והיה מעולה - לינה בסולוונג' - מלון Corque - איזה מלון חלום !! עם בריכה מחוממת , ממש קר שם בערב , ספות ישיבה עם אח , ג'קוזי מעולה , המיטה הכי נוחה בכל הטיול , ממש חבל שהגענו מאוחר ולא ממש נהנו ממנו עד הסוף .

4.8- כביש 1 - סולוונג' , טרקטורונים בפיזמו ביץ' - לינה במורו ביי - מלון La sierra Inn -

מלון דרכים נקי ובסיסי , אחלה מקום לשים את הראש . אני ובעלי לא הצטרפנו לטרקטורונים המחיר שהם מפרסמים הוא מחיר בסיס עליו יש עלויות נוספות כגון ביטוח ודלק ל 4 המחיר הגיע ליותר מ 2000 ש"ח לשעתיים . אבל הילדים מאוד מאוד נהנו . בינתיים בעלי ואני נהנו ממנוחה וקצת שופינג במרכז המסחרי הסמוך .

מורו ביי - מהממת . אהבתי אותה מאוד מאוד . עיירה שקטה עם טיילת חוף עם מסעדות דגים על המים , וטייל ארוכה , בערב ירד ערפל והאווירה היתה קסומה , המון המון כלבי ים ולוטרות חמודות במים .

5.8 - כביש 1 - לא אפרט כי יש עליו כל כך הרבה מידע . יום משגע ונופים מקסימים . לינה במונטריי - מלון Days Inn Fisherman's Wharff - מעולה , נקי ומסודר . מונטריי היא העיירה הכי קסומה ומדהימה שיש ! הייתי נשארת פה לפחות 2 לילות בדיעבד . מלא מלא כלבי ים רעשנים , לוטרות במים , מזח עם מסעדות וחנויות למזכרות . יש חוף עם חול ים נקי ומסודר לילדים שרוצים להתרחץ בים (המים קרים ) ולשחק בחול בקרבת כלבי הים .

6.8 - מונטריי - יצאנו שגב ואני לשייט לציפייה בלוויתנים , שהיה פשוט מדהים , ראינו כמה לוויתנים אבל גם בעיקר תופעה מדהימה שבה מגיעה להקת דגים ואז כל בעלי החיים מתכנסים לסעודת ענקית ותוססת - כלבי ים, עופות מים וליוויתנים - מדהים !! למזלנו נפלו על יום בהיר לגמרי עם ראות צלולה למרחק , הקפטן הסבירה שזה מאוד נדיר אז בכלל - עוזבים את מונטריי בצהריים לסן פרנססיקו . התחנה האחרונה בטיול שלנו . לינה בסן פרנסיסקו - מלון Colombus Motor Inn - מעולה כולל חניה חינם . מרחק הליכה של פחות מ 10 מהפישרמנס ווארף הידוע . לאורך הטיילת חגיגה אמיתית דוכני אוכל , מופעי רחוב , נוף משגע של כלא אלקטרז ( אם תרצו סיור זמינו הרבה זמן מראש , לנו לא היו זמינות ) .

7.8- הטיסה שלנו בערב מנצלים את היום לטייל - הליכה קצרה מהמלון ואנחנו בצ'יינה טאון - טענו מאכלים ומאפים נהדרים , המשכנו למסעדת BUDIN הידועה - שם סיימנו את הטיול בארוחה מקסימה בקומה העליונה במסעדה יוקרתית ומפנקת , קצת יקר אבל לגמרי שווה . ממליצה לכם על גבינת העיזים המותכת ברוטב עגבניות שלהם .