פעם 4 שלנו בתאילנד , אליה תמיד אנחנו שמחים לחזור . בעבר טיילנו עם הילדים , בימינו הבת הצעירה בשנת שירות , האמצעי מתחיל טירונות והבכור בדיוק חתם קבע ושמחנו שקיבל אישור להצטרף אלינו לחופשה אחרי 4 שנים שלא יצא מהארץ . בתכנון - טיול של 16 יום כולל טיסות , למנוחה ופינוק . בניגוד לעבר פחות דגש על אטרקציות , חיפשנו מלונות מפנקים . משום שטיילנו כבר ברוב המקומות המתוירים חיפשנו לגוון למקומות חדשים .

כמו כן , רכשתי כרטיסי טיסה עם נחיתה בפוקט וקונקשין קצר בבנגקוק שהיו זולים יותר מטיסה לבנגקוק ( אלוהים יודע מה ההיגיון בזה )

בדיעבד זו היתה טעות ואני לא ממליצה על המסלול שלנו עם הנחיתה בפוקט , כי פחות רציתי לטייל בדרום אחרי 3 ביקורים מעמיקים שם .בתחילה היתה מחשבה שנבלה שם כמה ימים בכל זאת , אולי נלון על האגם בקאו סוק , לאחר התייעצות בקבוצה המצוינת של גולן https://www.facebook.com/groups/thailandgolan החלטנו על המסלול הבא שהיה הרע במיעוטו לאור אילוץ הנחיתה בפוקט אבל שוב , לא מומלץ והיה מייגע לנחות ליום אחד בפוקט ולחזור לבנגקוק :

סיכום המסלול :

1 לילה בפוקט ( נחיתה בערב )

4 לילות פאטיה

6 לילות בקו צ’אנג

2 לילות קו קוד

3 לילות בנגקוק

מתחילים :

טסנו עם הירדנים - הטיסה הלוך היתה כאמור עם קונקשין קצר בבנגקוק ונחיתה בפוקט מגיעים לפנות ערב לפוקט ליה במלון :Clover Patong .מיקום מעולה , מלון קטן ונחמד מאוד קרוב לרחוב הבנגלה ולחוף הים . הגענו עייפים ארוחת ערב מסאג' רגליים ראשון וסיימנו את היום .

למחרת יוצאים בבוקר לטיול ג'ט סקי של 5 שעות , הוזמן דרך כחול לבן , ההתחלה היתה צולעת לאחר שהמשפחה שטיילה איתנו אחרו ביותר משעה ונאלצנו להמתין להם , מה שגרם לבזבוז זמן וקצת עצבים , בסוף של דבר היה סיור מהנה , שכרנו 2 ג'ט סקי , הבן ובעלי נהגו במהירות מטורפת , היה להם מאוד מרגש , הנופים יפים עצרנו גם בחוף קטן להאכלת קופים וכמה תמונות , בלגונה בתוך הים , המדריכים מצלמים לאורך הטיול ומשקיעים בתמונות אותם מקבלים בחינם עם סיום הטיול , כמו כן עצרנו לארוחת צהריים קלה בחוף מקסים . היה מעולה .

משם המשכנו לשדה התעופה לטיסה לבנגקוק ומשם מונית לפאטיה .

פאטיה :

בשל שינוי של הרגע האחרון בתכנון , החלטנו להוסיף לילה לשהותינו בפאטיה - המלון שהזמנו היה מלא וכך יצא שלנו לילה 1 במלון Grand centre point terminal 21 ולמחרת עברנו למלון השכן Grand centre point Space ל 3 לילות נוספים .

מלון טרמינל 21 - הוא מלון קטן מאחיו השכן , סולידי יותר כם פארק מים קטן לילדים , 2 חדרי אוכל , אחד בקומת הבריכה ואחד שקט יותר בקומת הגג עם נוף פנורמי מקסים .

הנוף ממסעדת הגג במלון טרמינל 21 פאטיה

מלון טרמינל ספייס - הינו מלון חדש שנפתח באוגוסט שנה שעברה המעוצב כפי ששמו רומז בסגנון חלל , המלון גדול ומפואר יותר מקודמו , וגם מחירו בהתאם , אך שווה כל שקל ! פה יש פארק מים גדול הכולל מסלול אבובים , קומת בריכה וחדר כושר למבוגרים בלבד כולל ג'קוזי חיצוני ופנימי , ספא משגע ומעוצב , ארוחת בוקר אכלתי בקומת הגג מול הנוף של הים , ארוחת הבוקר מגוונת ומושקעת , מאוד נהנו . גם מהמלון וגם מהסביבה שלו . הוא נמצא מרחק הליכה מהים ומרחק נסיעה קצרה ממקדש האמת .

פארק המים במלון SPACE פאטיה
בריכת מבוגרים ולצידה 2 בריכות ג'קוזי מפנקות

מה עשינו בפאטיה ? ביום הראשון ביקרנו בגנים הבוטנים נונג נוץ' , למרות החום הלחות נהנו מאוד , הגנים מאוד מטופחים ומרשימים , יש המון לוקשיינים לתמונות מרשימות , נקודות עיניין שונות . עשינו סיור באוטובוס מה שלדעתי הכרחי לכלול בתשלום הכניסה , כי המקום ענקי ויהי קשה מאוד , בטח בחום, לסייר בו ללא האוטובוס . כמו כן נכנסנו למופע הפלורקלור היה נחמד מאוד . אנחנו נגד מופעי חיות אז למופע הפילים לא נכנסנו (בבקשה אל תתנו לזה יד ), אבל אכלנו את הפילים בפירות .

המציאות זה הרבה יותר מרשים
מהרגעים המועטים שהוא מסכים להצטלם
ילד זהב !!

מאוד נהנו היה יום נחמד . בפאטיה התניידנו בעזרת אפליקצית GRAB שהיתה נוחה וזולה .

סיימנו את היום בפינוק בג'קוזי במלון וארוחת ערב בשוק לילה עם אוכל טוב ומגוון וקצת שופינג .וכמובן מסאג' !!

ביום השני : לקחנו את הבוקר באיזי במלון - ממש בעיה לצאת מהמלון הזה ... יצאנו לסיבוב שופינג , בטרמינל 21 , בצהריים יצאנו למקדש האמת , הצטרפנו לסיור המודרך שהיה מעניין מאוד , החום הכבד הלחות הכבידו אבל לא הורידו מהחוויה הטובה מהביקור במקום .

נהנו מההסברים והמראות היפים . לא הייתי מגיעה עם ילדים , יהיה להם משעמם לדעתי .

משם נסענו לשופינג נוסף בקניון סנטרל ( מאכזב ) ומשם צעדנו ברגל לווקינג סטריט הידוע לשמצה של פאטיה , לדגום במו עינינו על מה המהומה , לא עפנו , לא מאוד התרשמנו , אווירה של מסיבה ומתירנות . אגב, שמתי לב בטיול הנוכחי שיש המון חנויות לממכר קנאביס על מוצריו , מדוכן פשוט ועד חנויות מופארות בעיצוב עננים .

ביום השלישי : היינו עדיין בעייפות מצטברת ולכן לקחנו את הבוקר באיזי , נהנו מהמתקנים של המלון . בעלי התפנק בפדיקור מקצועי ואני התחדשתי בתספורת במספרה של המלון .

בערב יצאנו לפגוש חברים המתגוררים בתאילנד במסעדת 3 MERMAIDS הידועה , עליה ראיתי וקיבלתי המלצות רבות בקבוצות הפיסבוק . הגענו בשעת השקיעה והמקום מרשים מאוד האווירה נעימה , עם זאת השירות מזעזע , האוכל יקר , המנות קטנות , האוכל הגיע אחרי שעה וחצי !!! וגם לא הכל ! קיצור - מקום נחמד לבוא בשקיעה לכמה תמונות וקוקטייל .

3 Mermaids

אחרי הארוחה ביקרנו במופע הקברט ליידי בויס TIFFANY"S . היה משגע ומשעשע . מומלץ. חובה להצטלם אחרי המופע עם הבנות (?) . משם הלכנו ברגל מרחק הליכה קצר ל..מסאג' ולמלון . אה וגם אכלנו משהו כי נשארנו רעבים חחח..

למחרת בבוקר הצטרפנו לחברים לנסיעה לקו צ'אנג , מרחק נסיעה ש 5 שעות לערך .

כמה מילים על פאטיה - מה לא אמרו עליה ? מלוכלכת , המונית , סליזית , הים מזוהם , חופים מלוכלכים , משעממת , עיר הזונות ועוד ..הומלץ לי לא אחת לקצר את השהות , שכן 4 לילות לא יהיה מה לעשות . החוויה האישית שלנו היתה מפתיעה ממש לטובה , אולי כי התארחנו במלונות מפנקים ,אבל גם העיר עצמה היתה נקיה מאוד , החופים היו נקיים ומטופחים , לא התרחצנו בים אבל המים לא נראו מזוהמים , מגוון שווקי אוכל וקניונים לשופינג , מרחק נסיעה של שעה וקצת מבנגקוק . אחלה יעד למי שמחפש נופש קרוב לבנגקוק !

קו צ'אנג -

בקו צ'אנג שהינו 6 לילות במלון KC GRAND המעולה !! בשל זמינות מוגבלת הזמנו חדר עם ג'קוזי במרפסת ל 3 לילותוחדר בקטוגריה ווילת חוף ל 3 לילות נוספים . בדיעבד להרכב שלנו החדר בביניין היה הרבה יותר מרווח ונוח , נוף לבריכה ולים , העיצוב שלו מיושן יותר , בסגנון תאילנדי אופייני , אבל הוא היה מרווח ונהנו מאוד מהג'קוזי במרפסת . הוילה היתה חדשה ומועצבת וכמובן ממש על החוף , אבל החדר צפוף יותר . יותר מתאימה לזוגות בחופשה רומנטית .

ארוחת הבוקר היתה עשירה ומגוונת . המיקום שלו לדעתי הכי טוב בקו צ'אנג , בערב יש צמוד למלון על החוף מגוון מסעדות עם אווירה נהדרת , מופעי מוסיקה חיה , להטוטי אש , הישיבה בשולחנות ממש על החוף , ברחוב הסמוך יש כל מה שצריך - מסאג', 7/11 , קפה ומסעדות וגם שוק לילה חמוד עם כמה דוכנים במרחק הליכה קצר , שמהם ארגנו את אחת הארוחות היותר מוצלחות בטיול . מושלם !!

הבריכה והחוף במלון KC קו צ'אנג
ווילת חוף המקסימה
וילת החוף במבט מבחוץ
מופעי אש מרשימים כל ערב

אנחנו ביקרנו בזמן הסונגקראן והאי חגג בגדול עם מלחמות מים בכל פינה ( אף אחד לא נשאר יבש !!) , מוסיקה , מסיבות רחוב , גם במלון נערכה ארוחת בופה חגיגית ותהלוכה נחמדה לחג .

בקו צ'אנג הגענו בעיקר לנופש ובטן גב , אבל גם דגמנו כמה אטרקציות . רחצה עם פילים בים - חוויה מרגשת , פיל זו חיה כל כך חמודה , הם נהנו לשחות במים וממש לא התעניינו בנו . המדריך צילם אותנו המון תמונות והיה משעשע .

טרקטורונים בשקיעה - עשינו עם MONSTER - היה מעולה . מומלץ מאוד הסיור של 90 דקות .

שייט לאיים הסמוכים כולל כמה נקודות שינרקול - עם THAIFUN - היה יום מעולה ונהדר !

קו קוד -

לקו קוד הגענו בסירת ספיד בואט מקו צ'אנג לשהייה של 2 לילות .

קו קוד אי מקסים , העונה לתמונת הפנטזיה האולטימטיבית שחושבים על חופי תאילנד : חול לבן בוהק , מים טורקיז צלולים , שקיעות מדהימות . זה האי לתמונות מדהימות !! התאילנדים ממש משקיעים בתמונות , שמלות , אביזרים , זוגות בלבוש תואם ..

התארחנו בריזורט קטן שבו כל האורחים תאילנדים , או כך לפחות נדמה לי , קיבלנו לא מעט מבטים , אבל עם חיוך בעיניים , וקבלת פנים חמה . היה פשוט נהדר ! SEAFAR RESORT . לקחנו חדר בונגלו על החוף .

האי ממש שקט , אין פה אטרקציות למעט צלילה למי שרוצה , אין הרבה מה לעשות , אין שווקי לילה , מעט מאוד מסעדות , אכלנו בעיקר במלון , מתניידים בעיקר עם טוסטוסים . צריך ממש להזהר עם הכלי הזה למי שלא רגיל , אני התעקשתי לנסות ומיד בתחילת הנסיעה נפלתי ובמזל רק נשרטתי מעט , מה שהיה לא נעים אבל היה יכול להגמר הרבה יותר רע .

הבן פחות אהב את המקום כי היה לו שקט מידיי , אבל גם הוא הודה שהנופים מדהימים .

המפרסת של הבונגלו
מבט על הבונגלו מבחוץ

בנגקוק - 3 לילות וטיסה הביתה

לבנגקוק הגענו בספיד בואט למזח בטראט , שם המתין לנו נהג להסעה לשדה התעופה הקטן בטראט (רכשנו כרטיס משולב ) ומשם טיסה קצרה לבנגקוק .

מלון - GRAND CENTRE POINT TERMINAL 21 - מעולה ומומלץ .

לבנגקוק בעלי הגיע קצת חולה , ולכן ביקרנו במיון בביהח הסמוך - חוויה נהדרת של שירות לעילא . בית החולים נראה כמו מלון 5 * , לא המתנו אפילו דקה , אחרי שעה היה לאחר ביקור רופא ובדיקות כולל צילום , יצאנו אחרי כשעתיים וזה רק משום שהמתנו 40 דקות לקבלת תוצאות הבדיקה .

למחרת הבעל נשאר להתאושש במלון ואני והבן יוצאים להשלמות בבנגקוק בעבר בקרנו בארמון המלך אבל הילדים הטילו וטו על מקדש ארון וואט פו

מלא פינות חמד לצילומים
חלום שהתגשם לפגוש את הבודהה השוכב .מרשים !
אפשר להשכיר תלבושות מסורתיות ואף צלם מקצועי

בבנגקוק יצאנו לסיור קולינרי עם אלון מילר בצ'יינה טאון . סיור נחמד ונהנו מאוד . הסיור היה בקבוצה קטנה כולל משפחה עם 4 ילדים צעירים , בררנים באוכל , אלון מארח למופת , לבבי וסבלן , לקח אותנו לסמטאות נסתרות בצ'יינהטאון , טעמנו מגוון מאכלים , כולל קצת חרקים (לא אני ) .

למחרת בבוקר הצטרפנו לסיור פרטי לסיור קולינרי נוסף , הפעם עם מדריך בשם גן , בשווקי האוכל הלא מתוירים של בנגקוק , ממש קרוב למלון טרמינל 21 , יש שוק אוכל מקומי , שמשמש את האוכלוסיה המקומית לקניית מזון - תמצאו שם את כל סוגי המזון , מאכלים שאינם מוכרים , כמו סלט אוזני חזיר , שבעלי והבן גם העיזו לטעום ודיווחו שהוא דיי טעים ,

בעיקר שמענו סיפורים מרתקים ולמדנו המון דברים חדשים על תרבות האוכל התאית ובכלל על מנהגי החיים שלהם , הפתיחות לדתות השונות , בודהיזם ועוד . הלכנו המון, וגם שטנו במונית נהר , היה מעייף אבל מרתק בהחלט . מאוד מאוד מומלץ !!

יום נוסף הוקדש לשוק סופש הידוע הצ'טוצ'אק יצאנו עם שלל מכובד וחזרנו שמחים וטובי לב להתארגנות במלון ונסיעה לשדה התעופה . לציין שהטיסה שלנו היתה אחרי חצות , המלון דאג לאחסון המזוודות שלנו ונתנו לנו וואצ'ר להכנס לבריכה אחרי שעת הצ'ק אאוט שם יכולנו לנוח , להתרענן להתקלח במקלחות ( עם מים חמים ושמפו ) , דאגו לנו למגבות ואף הזמינו לנו מונית בשעה היעודה . מומלץ מאוד .

תם ונשלם פרק תאילנד . תאילנד היית כתמיד טובה אלינו . ממש לטעון את הנפש או שהבן סיכם - היה מטורף !