בחודש אוגוסט 2016 טסנו עם 4 ילדים (בגילאי 3, 7, 10, 13) לטיול של 17 ימים בצפון גרמניה, דנמרק וברלין

מסגרת הטיול כללה -

טיסה עם אייר ברלין לברלין ומשם נסיעה ישירה לעיירה soltau בה לנו 8 לילות וטיילנו בצפון גרמניה

מעבר לדנמרק לעיירה billund בה לנו 5 לילות בכפר הנופש המרהיב Lalandia Billund

נסיעה ארוכה מדנמרק ישירות לברלין (6 שעות נסיעה) בה ישנו 3 לילות.

צפון גרמניה:

היער השחור בגרמניה הפך לאחרונה ליעד אטרקטיבי מאוד למשפחות (לשם נסענו גם אנו בטיולנו המשפחתי הראשון) אך אזור צפון גרמניה מעט פחות מוכר למטייל הישראלי. אזור צפון גרמניה הוא אזור יפה ועצום אשר אפשרויות הטיול בו אינסופיות. הוא גובל בים הבלטי ובים הצפוני ומאפשר לשלב בין נופש עירוני, אתרי טבע ואטרקציות המתאימים מאוד למשפחות.

האזור הצפוני בו התמקדנו מורכב ממספר מחוזות שונים-

חבל שלזוויג הולשטיין- החבל הצפוני ביותר והסמוך לדנמרק. העיר המקסימה לובק (Lübeck) היא העיר השנייה בגודלה בחבל זה המפורסם בניחוח הסקנדינבי שבו. לחובבי פארקי השעשועים בחבל זה בנוסף לטבע נפלא נמצא פארק HANSA-PARK

חבל מקלנבורג- המפורסם באגמים הרבים, הנהרות ומבני האבן היפים שבו, כל זה לצד רצועת חוף ארוכה. טירת שוורין (Schloss Schwerin) המרהיבה נמצאת באזור זה.

חבל סקסוניה התחתונה (niedersachsen)- המשתרע ממרכז גרמניה ועד לגבולה המערבי של גרמניה עם הולנד. העיר המרכזית בו היא הנובר (hannover). בתוך חבל זה נמצאת המבורג (Hamburg) היפה כ”מובלעת” עיר מדינה העומדת בפני עצמה.

לא התיימרנו כמובן לטייל בכל אזור צפון גרמניה אלא לדגום מספר טעימות ולכן בחרנו להתמקד הפעם באזור אחד בסקסוניה התחתונה הנמצא כחצי שעה דרומית להמבורג ומרחק כשלוש שעות נסיעה מברלין ונקרא lueneburger-heide זהו האתר הרשמי של האזור:

מדובר באזור כפרי המשתרע מדרום להמבורג, מצפון לעיר הנובר וממזרח לברמן. תושבי האזור נהנים להחשיב אותו כ”מיני אורלנדו” מאחר ובאזור נמצאים מגוון פארקים ואפשרויות בילוי לילדים, בראשם כמובן פארק השעשועים הענק Heide Park .

בטיולנו טעמנו מעט גם משני החבלים האחרים (שלזוויג הולשטיין ומקלנבורג) אך עיקר הטיול היה באזור הנמצא מעט דרומית להמבורג.

טיסות יחסית זולות לברלין (עם UP של אל על, easy jet או אייר ברלין) מאפשרות לשלב טיול בברלין המקסימה יחד עם אזור צפון גרמניה שאפשרויות הטיול בו אינסופיות. לאחרונה הצטרפה למפת הטיסות גם חברת גרמניה איירליינס המאפשרת טיסות ישירות להמבורג. אנו בחרנו בכל זאת לטוס לברלין מאחר ורצינו לשלב את ברלין למסלול הטיול שלנו ותכננו לפגוש שם חברים מישראל.

לחובבי כפרי הנופש של רשת סנטר פארקס ו”בוגרי” כפר הנופש דה המאוף בהולנד קחו בחשבון שכשעה דרומית להמבורג נמצא כפר הנופש Center Parcs Bispinger Heide. כפר הנופש ממוקם במיקום מצוין לטיול באזור המבורג רבתי ויש בו כמובן פארק מים ענק ודירות המתאימות למשפחות.

מקום הלינה בצפון גרמניה:

מציאת לינה באזור זה הייתה יחסית מורכבת מאחר ורוב מקומות הלינה לא מפורסמים דרך בוקינג ולא הצלחנו למצוא באתרים המלצות רבות. מצאנו מקום לינה דרך האתר הזה :

מקום הלינה נקרא- Ferienhaus Cervantes

הבית נמצא מרחק 10 דקות מפארק השעשועים היידה פארק בעיירה החמודה soltau בשכונה מקסימה ושקטה בעיירה. מדובר בבית פרטי ולו חצר קטנה, גודלו כ 160 מ”ר ובו 5 חדרי שינה. מתאים למקסימום 8 אנשים. בבית מטבח מאובזר (כולל מדיח), שני חדרי רחצה (מקלחות ולא אמבטיה) מכונת כביסה ומייבש. הבית נעים, מאובזר היטב, שקט, נקי ומסודר. בעלת הדירה נחמדה מאוד ומתגוררת בבית הצמוד היא ביקשה תשלום מקדמה מראש אך כאשר שוחחנו אתה טלפונית הסכימה לקבל את התשלום רק בעת הגעתנו וכך אכן היה. התקשורת אתה נוחה באנגלית והאירוח היה נעים. אלו היתרונות הרבים של הדירה, ובחסרונות אציין שאין אינטרנט ישיר בדירה אלא רק אפשרות לעשות מנוי דרך HOT SPOT (שעלה 20 יורו לשבוע).

יום 1 - טיסה והגעה לסולטאו, ביקור בעיירה.

טיסת אייר ברלין ממריאה ב 4:50 בבוקר ונוחתת בברלין בשעה 8:00 בבוקר. אנו בדרכנו לאזור השכרת הרכב של כלל החברות (לשוכרי הרכב שימו לב שחברות השכרת הרכב נמצאות באזור D המרוחק כחמש דקות הליכה מהמתחם המרכזי). אנו משכירים כרגיל רכב של 9 מקומות ויוצאים לדרכנו לנסיעה של 3 שעות לצימר הראשון הנמצא בעיירה soltau הדרך רובה בכבישים מהירים והיא עוברת היטב, ככל שאנו מתקרבים לדירה העננים מתרבים ומתחיל לרדת גשם, אשר למזלנו פסק. אנו מתארגנים בדירה המקסימה ויוצאים לטייל בעיירה סולטאו.

העיירה מקסימה, מתאפיינת בלבנים החומות- אדומות המאפיינות את האזור כולו ומאוד נעים להיות בה. חנייה אפשרית ברחוב Mühlenstraße ליד הפארק העירוני הקטן אשר בו מדשאות רחבות, פרחים, גשרים מעל נחל מקסים, מזרקה וכמובן גני משחקים (כולל גן משחקי מים חמוד).

הפארק סמוך למדרחוב marktstrasse ובו חנויות, מסעדות ומספר גלידריות.

ברחבת המדרחוב הגדולה במהלך ימי שני עד שישי בחודשי הקיץ בין השעות 14:00- 17:00 מתקיימות פעילויות חינמיות לילדים וכשאנו ביקרנו שם היו רכבים מיוחדים שהילדים יכלו לרכב עליהם ואביזרי משחק נוספים (והכל חינם כמובן). ממול לאותה רחבה גדולה נמצא סופר ALDI בכתובת: Böhmheide 45, Soltau לידו חנייה נוחה וניתן גם לחנות בה לצורך ביקור במדרחוב ובעיירה.

יום 2- סרנגטי פארק (ולא באפריקה) Serengeti-Park Hodenhagen

מדובר בספארי הגדול בגרמניה ואחד הגדולים באירופה כולה. אבל מלבד ספארי מקסים המקום כולל עוד עשרות מתקני שעשועים ואטרקציות הפזורים במתחם ירוק, מטופח ומקסים.

בחלק של הספארי יש אפשרות לראות מקרוב מעל 1500 חיות לאורך מסלול של 10 ק"מ בו נוסעים ברכבים הפרטיים (ניתן לסוע גם באוטובוס אך החוויה ברכב הפרטי הרבה יותר מהנה ומאפשרת גמישות). הנסיעה עוברת דרך 17 אזורי מחיה שונים של חיות תוך אפשרות לצפות בחיות חופשיות לחלוטין. ללא גדרות בין הרכבים והחיות. כולל אזור אריות שהיה מרגש ומדהים. האריות והלביאות פעלתניים במיוחד ומסתובבים בין הרכבים וזאת חוויה מדהימה. לא ניתן להאכיל את החיות אך הן סקרניות וחלקן מציצות אל תוך הרכבים, כמו שאפשר לראות בתמונה.

הנסיעה בספארי עורכת בערך כשעתיים עם עצירות מרובות לצפייה בחיות שונות ובמהלך המסלול יש שתי נקודות עצירה בהן ניתן לצאת מהרכב (מקום אחד ובו ניתן ללטף ולפגוש חיות בית ומשק ומקום שני ובו ניתן לקנות ירקות ולהאכיל פילים).

(ניתן לראות בתמונות כמה הרכבים סמוכים לחיות. חוויה)

לאחר הנסיעה בספארי מגיעים אל החלק השני של הפארק- אזור האטרקציות ובו מתקני לונה פארק שונים ומקסימים. במקום יותר מ 40 אטרקציות ביניהן רכבת הרים, גלגל ענק, מגלשות על שק, קרוסלות שונות, טרמפולינות, ספינת פיראטים, סירות הנופלות אל המים ועוד ועוד ועוד. בכל המתקנים לא חיכינו כמעט כלל בתורים.

שתי אטרקציות נוספות וייחודיות למקום מאפשרות שייט בסירות מרוץ המופעלות על ידי מפעיל: הראשונה AQUA SAFARI – שייט בסירה אל עולמו של קינג קונג. הנסיעה בהתחלה איטית ועוברת דרך פסלי חיות שונים מחלקם מושפרצים מים. בכל הפארק לא עמדנו כלל בתורים, הילדים ירדו ממתקן ומיד רצו לעלות עליו שוב, אך רק במתקן זה היו תורים מרובים ולכן רצוי להתחיל בו את היום. שייט מוצלח יותר בעינינו הוא ה black mamba שייט בסירת מרוץ על ידי משיט אשר ממש מטיס את הסירה באגם לשמחת השטים. בפארק גם מופעים במהלך היום אנו לא הספקנו לראות אותם מאחר והיום שלנו היה כל כך גדוש.

ידענו שהיום הזה יהיה מקסים וכבר בשלב תכנון הטיול התלהבנו מאוד מהפארק הזה, אך הוא בסופו של דבר עלה על כל הציפיות. מדובר בביקור מרהיב שמשלב טבע מרגש ואטרקציות מקסימות לילדים והכל מעוצב ברוח אפריקה אהובת ליבנו.

יום 3- גן החיות בהנובר - Erlebnis Zoo Hannover

אנחנו לא חובבי גני חיות ואחרי היום המדהים של הספארי אתמול חששנו שנתאכזב. ובכל זאת, לאור ההמלצות המעולות על גן החיות בהנובר החלטנו לבקר בו ולא התאכזבנו.

מדובר בגן חיות שהוא הרבה מעבר לגן חיות ויש בו מלבד חיות וטבע נפלא גם עשרות אטרקציות לילדים. הוא זכה בכל תואר גן חיות אפשרי (הכי ידידותי, הכי יפה, בחירת הקהל ועוד…). ראשית הוא נמצא באזור ירוק ומקסים והחיות נראות במצב טוב. ומעבר לכך הוא בנוי מ 7 עולמות שונים: עולם הזמבזי (אפריקה) ובו שייט מקסים בין החיות (רצוי להתחיל באזור זה, עשויים להיות תורים במהלך היום), מפרץ יוקון (קנדה) ובו אקווריום ענק, הודו, אוסטרליה ועוד. כל איזור מעוצב בהתאם למאפייניו כולל המסעדות והשירותים.

במהלך היום מופעים שונים, אנו ראינו בשעה 11:00 מופע ב show arena שארך 20 דקות וכלל חיות שונות (תוכים, צפרדעים ענקיות ועוד) ובשעה 13:00 ב- Yukon Stadium מופע כלבי ים מקסים שארך כחצי שעה.

המסלול בגן החיות מעגלי ונוח גם לעגלות אבל שווה להיצמד למפה (יש גם מפה באנגלית) כדי לא לפספס דבר. לקראת סוף המסלול מגיעים לאזור mollywoop ובו מגלשות אבובים, משחקי מים, טרמפולינות וגני משחקים.

סמוך אליו אזור נוסף הנקרא חוות מאייר ובו חיות חווה רבות המהלכות חופשי בין מתקני משחק וטיפוס מקסימים לילדים.

שני אזורים אלו נמצאים בסוף מסלול הטיול בגן החיות, הם סמוכים זה לזה ובכל אחד מהם נמצאת מסעדה / קפטריה קרובה למתקני המשחק מה שמאוד נוח עם ילדים.

יום 4- Heide Park

למרות שהימים האחרונים היו גדושים באטרקציות בחרנו בגלל תחזית מזג האוויר להגיע אל פארק השעשועים הענק והמקסים היידה פארק הנמצא מרחק 8 דקות ממקום הלינה שלנו (soltau). תחזית מזג האוויר ניבאה יום קריר אך לא גשום ומאחר וחששנו מגשם בחרנו ללכת ביום זה לפארק. בפועל היום התחיל בשעתיים יבשות ולאחר מכן ירד גשם כמעט כל היום (דרך אגב מי שמזמין כרטיסים מספר ימים מראש באינטרנט ובמהלך יום הבילוי שלו בפארק יש יותר משעה של גשם יכול לקבל ביקור נוסף בפארק חינם ביום אחר לפי בחירתו).

היידה פארק כדרכם של פארקי השעשועים הגדולים הוא פארק ענק, מדהים, מטופח והבילוי בו נהדר. בגלל הגשמים הפארק לא היה עמוס והתורים למתקנים המבוקשים ביותר לא עלו על 20 דקות. בפארק עשרות אטרקציות והוא מתאים לכל הגילאים, עם דגש מיוחד על רכבות הרים מטורפות למיניהן. המתבגרים יחגגו.

שימו לב וחפשו כרטיסי 1+1 לכניסה לפארק. בחיפוש זריז באינטרנט מצאתי קופון כזה ושילמנו על 3 כרטיסים במקום 6 (בתור בכניסה לפארק עמדו כולם עם קופונים). כמו תמיד בפארקים כאלו יש להגיע מוקדם ככל האפשר, להכיר את האטרקציות המרכזיות וליהנות מכל רגע.

יום 5- בית הפוך, קרטינג , קניות ואגם

אחרי כמה ימים עמוסים היום בתכנון יום רגוע יותר. מתעוררים בנחת ומתארגנים לצאת מרחק 10 דקות נסיעה אל הבית ההפוך Das Verruckte Haus בעיירה Bispingen. חנייה אפשרית במקום בעלות 2 יורו, אבל למי שמתכנן לבקר במסלול המרוצים הענק של רלף שומאכר ניתן לחנות שם בחינם, שתי האטרקציות מרחק 300 מטר זו מזו. הבית ההפוך מקסים וחמוד, בילינו שם כשעה וצילמנו יותר מ 300 תמונות בתנוחות שונות. מזכרת נהדרת.

משם המשכנו אל Ralf Schumacher Kartcenter (דרך אגב זה מקום של האח של מייקל שומאכר ולא של שומאכר נהג המרוצים עצמו, לא שזה משנה לנו משהו).

המקום נפתח בימי חול בשעה 12:00 והוא מאוד מאורגן ומסודר. בכניסה יש להירשם באחד מהמחשבים הפזורים בחלל הכניסה לפני שניגשים לשלם. במקום מסלול מרוצים ענק חיצוני באורך יותר מקילומטר, מסלול מרוצים פנימי מקורה באורך 600 מטרים (מתאים מגיל 8), ושני מסלולים קצרים אך חמודים הנמצאים בחוץ לגילאי 3-5 וגילאי 5-8 בהם רכבי קרטינג המופעלים עם מטבעות של יורו או 2 יורו. הכל מתנהל בצורה מאוד מקצועית ויסודית עם השגחה ומעורבות של הצוות. לזכותם ייאמר שבננו התחיל את המסלול ולא כל כך הסתדר והם החזירו לנו את כספנו בלי שביקשנו אפילו. אחר כך ראינו שיש אפשרות לרכב משותף להורה וילד שווה לדעת למי שהילד שלו גבולי בגיל.

בתכנית עכשו רצינו לטייל קצת בטבע המקסים באזור אבל מזג האוויר היה סגרירי והפכפך לכן נסענו לDesigner Outlet Soltau - מתחם חנויות ומסעדות נחמד. קצת קניות, ארוחת צהריים והילדים נהנו להשתעשע עם המזרקות הנמצאות במקום.

הגשם נפסק ואנו מלאי תקווה אולי בכל זאת ליהנות מקצת טבע, נוסעים שוב לאזור הבית ההפוך בו היינו בבוקר הפעם לאגם קטן סמוך הנקרא Brunausee לידו מסעדה קטנה ומדשאות רחבות.

חושבים להקיף את האגם בהליכה אבל הגשם שוב מתחיל לרדת והתוכניות חוזרות למגירת החלומות. למעוניינים ניתן להקיף את האגם במסלול הליכה של 3 ק"מ אבל בימים גשומים המקום די שומם וניתן לוותר.

בסמוך נמצא Bispingen Quad-Bahn מסלול טרקטורונים שאורכו 500 מטרים בתנאי שטח. עצרנו להציץ אבל הבעל פסל את המקום מטעמי בטיחות (מסלול חלק ובוצי מאוד אחרי גשם).

זה יום שישי וכשנמצאים בחוץ לארץ לפעמים יש ליום הזה אפילו יותר משמעות. אנחנו מחליטים לחזור לדירה שלנו ולהתארגן על ארוחת שישי מפנקת ואגירת כוחות לקראת מחר.

יום 6- המבורג

המבורג העיר השנייה בגודלה בגרמניה מוקפת אגמים ובליבה מאות תעלות קטנות וגדולות ו 2500 גשרים (יותר מאמסטרדם, ונציה ולונדון יחד!!) המבורג ידועה בנמל הענק שלה, הגדול בגרמניה והשלישי בגודלו באירופה כולה. אנו בדרכנו ראשית לאטרקציה התיירותית המתוירת ביותר בעיר המבורג- Miniature wunderland (ארץ הפלאות המיניאטורית)

כרטיסים הוזמנו מראש בכדי להימנע מתורים. ומאחר ואנחנו עם רכב גבוה החלטנו לחנות בחניון הסמוך שאינו מקורה למרות העלות הגבוהה 2 יורו לשעה. החניון נמצא מול miniature wunderland (דרך אגב סמוך לשם נמצא ה- dungen של המבורג לחובבי הז'אנר).

ארץ הפלאות המיניאטורית היא מתחם המשתרע על שטח של 6,400 מ"ר וארבע קומות ומחולק לשבעה אזורים (מרכז גרמניה, שוויץ, סקנדיניבה, ארצות הברית, המבורג ועוד) בכולם דגמים מוקטנים מדויקים ומדהימים. גולת הכותרת היא מערכת הרכבות המיניאטורית הגדולה ביותר בעולם, עם 930 רכבות ו כ-14,500 קרונות. שווה להקדיש תשומת לב רבה לפרטים כך ניתן לראות אירועים מצחיקים ומרתקים המתרחשים. אהבנו מאוד את אזור שדה התעופה עם מטוסים הממריאים ונוחתים. אחת לרבע שעה מעמעמים את האורות במקום וכל אורות המוצגים נדלקים ומדהים לראות את הכל בצורה מעט אחרת. לילדים יש ספסלים מוגבהים המאפשרים להם לראות את כל המוצגים ולא לפספס דבר, כמו כן כפתורי לחיצה המפעילים מתקנים שונים. במקום יש לוקרים בעלות של יורו ולכן אין טעם להיסחב עם תיקים, הוא מקורה ולכן כמובן מתאים למזג אוויר גשום. וכמובן עשו לעצמכם טובה ונסו להגיע מוקדם, אחרת נהיה עמוס וקשה לראות את המוצגים.

הכל מיניאטורות-

ארץ המיניאטורות נמצאת מרחק הליכה קצרה מנמל המבורג. החלק המרשים יותר של הנמל נמצא ליד Landungsbruecken מבנה בעל כיפה ירוקה ולצידו תחנת רכבת בעלת שם זהה. באזור זה מסעדות רבות, דוכנים ומגוון ספינות היוצאות לשייט בנמל.

אנו עוצרים לאכול במסעדת ‪Bruecke 10

המסעדה נמצאת בנמל ומגישה מאכלי דג בתוך לחמניות מעולות ומדורגת במקום גבוה בדירוג טריפ אדוויזור. הישיבה קרובה לקו המים והאוכל טעים. בכלל בכל אזור הנמל עשרות דוכני מזון וברובם מוגשים מאכלי ים בתוך לחמניות (נקרא Fisch Broetchen).

אנו בחרנו לא לקחת שייט אלא להקשיב להמלצות ולקנות כרטיס נסיעה יומי (6.2 יורו למבוגר + 3 ילדים בגילאי 6-14). הכרטיס מאפשר נסיעה חופשית במעבורות וברכבות באזור העיר. עלינו על מעבורת מספר 62 אשר יוצאת מ Landungsbruecken ושטה כחצי שעה בנמל עד לתחנת Finkenwerder. מתחנה זו המעבורת מתחילה לשוב חזרה באותה דרך (שוב שייט של חצי שעה, אין צורך לרדת מהספינה בתחנת Finkenwerder). ניתן לשבת למעלה (לא מקורה) או למטה (מקורה). אפשרי לקנות גלידה ושתייה בספינה. השייט היה נחמד ואפשר להיות ליד ספינות הענק ולראות את המכולות המועמסות ויוצאות לדרכן.

לאחר השייט פגשנו את אוהדי קבוצת st. pauli הנלהבים שרים בנמל (יום שבת והקבוצה הזו השייכת לליגה השנייה בגרמניה משחקת בהמבורג ותפסיד 0:3 בקרוב).

כעת אנו שבים אל תחנת הרכבת Landungsbruecken ועולים על קו U3 מרחק נסיעה אחת אל תחנת st. pauli שם יש לרדת כדי לבקר הן ב- Planten un blumen (פארק הפרחים והצמחים) והן ב - יריד ה"דום"- Hamburger Dom.

Planten un blumen הוא הפארק הציבורי המפורסם ביותר בהמבורג. בשטחי הפארק, הממוקם בלב העיר, גדלים אינספור מיני עצים, צמחים ופרחים. הפארק ענק ואנו ביקרנו רק בחלק שלו הסמוך לתחנת הרכבת בה ירדנו. נהננו מגני משחקים ענקיים, מרחבי דשא מטופחים, אגמים וכמובן ברווזים. בשעה 22:00 בחודשי הקיץ מתקיים בפארק מופע מזרקת מים המשולב עם תאורה צבעונית ומוזיקה. לנו זה כמובן היה מאוחר מידי וויתרנו. בפארק מיני גולף נחמד ומופעים לילדים.

לאחר ביקור בפארק אנו בשלים לקצת שעשועים. חוצים את הכביש ומגיעים ל- Hamburger Dom יריד השעשועים הגדול ביותר בגרמניה המתקיים שלוש פעמים בשנה. בתקופת הקיץ היריד מתקיים בין סוף יולי לסוף אוגוסט. המוני דוכנים פרוסים לאורך יותר מ 3 קילומטרים ומגוון מתקנים בסגנון הלונה פארק של שנות ה 80. כמו בכל יריד, גם כאן אפשר ליהנות מדוכנים צבעוניים, קרוסלות נוסטלגיות וגם מתקנים חדשים כמו רכבות הרים מסעירות ומתקנים הופכי קרביים למיניהם. במקום מאות דוכני מזון שונים. היריד מזכיר מעט את הפראטר בוינה, אך לטעמי פחות יפה ממנו. עלות מתקנים 3-5 יורו, אין כלל תורים למתקנים. חוויה נחמדה.

אנו חוזרים שתי תחנות ברכבת אל תחנת Baumwall הסמוכה אל עולם המיניאטורות שם מחכה לנו הרכב מהבוקר. יום ארוך, גדוש ומהנה.

יום 7- העיר לובק Lübeck , נמל , וחוות התותים של קארל.

נסיעה של שעה וחצי ואנו בלובק Lübeck הנמצאת במדינת שלזוויג הולשטיין בגרמניה. לובק נחשבת לאחת הערים היפות בצפון גרמניה ובה עיר עתיקה אשר מרבית חלקיה הוכרזו בשנת 1987 כאתרי מורשת עולמית של אונסקו. לובק היא עיר האבנים האדומות, היא מוקפת תעלות ואגמים והיא מאוד מאוד יפה. שער העיר המקסים - Holstentor נמצא בפתח העיר.

לובק מזוהה עם המרציפנים הנפלאים אשר מיוצרים בה ולאחר טיול קצר בעיר אנו עוצרים בבית הקפה Niederegger הנמצא בכיכר הגדולה והמרכזית של לובק. במקום קומת כניסה ובה חנות עם מרציפנים בכל הצורות, הצבעים והגדלים. בקומה מעל נמצאת מסעדה וכן כניסה למוזיאון קטן הנקרא -Marzipan Salon בו דגמי מרציפן של העיר לובק ודגמים נוספים. במסעדה אנו בוחרים 4 עוגות שונות ומתענגים על כל ביס. פשוט מעולה.

מהעיר לובק אנו ממשיכים אל Travemünde - הנמל של לובק ובו מסעדות, טיילת, מגדלור מפורסם וכמובן חוף ים עם הזדמנות לטבול במי הים הבלטי (קר כמובן). החופים של האזור מפורסמים בכיסאות הים הייחודים שלהם הנראים כמו סלי חוף וניתן להשכירם בתשלום. במקום גן משחקים בחול ליד המגדלור, יש שמש נעימה ואנו מאוד נהנים.

תחנה אחרונה להיום - Karls Erlebnisdorf Warnsdorf חוות התותים של קארל.

מדובר בחווה שהיא גם מסעדה וחנות גדולה (ענקית!!) ובמקביל יש בה פעילויות חינמיות או בתשלום סימלי לילדים (טרקטור הנוסע על מסילה, בית עץ, מגלשות שוות על שק, טרמפולינות, נדנדות. מתאים במיוחד לילדים עד גיל 10). יש מספר חוות תותים כאלו במספר מקומות בגרמניה, הסימן שלהן הוא התות והמקום הוא גן עדן לחובבי התותים. הכניסה והחנייה חינם.

תכננו לשלב גם רכיבה על אופני רכבת ב Erlebnisbahn Ratzeburg

http://www.erlebnisbahn-ratzeburg.de/ אך המקום נסגר בחמש ולא הספקנו.

לסיום היום אב המשפחה ואחד הילדים חובבי הכדורגל הלכו למרכז העיירה סולטאו (למדרחוב) לבלות בבר בו מוקרנים משחקי כדורגל על מסכים גדולים ולצפות במשחק הסופר קאפ הגרמני בו באיירן מינכן ניצחה 2:0 את דורטמונד.

יום 8- פארק הציפורים הכי גדול באירופה - Weltvogelpark Walsrode ומחנה הריכוז ברגן בלזן.

יומנו האחרון באזור הגיע ואנו מבקרים בפארק הציפורים הגדול באירופה -

מדובר בפארק ציפורים ענק ומקסים ובו שבילים באורך 4 ק"מ העוברים בין ציפורים מסוגים שונים. לחלק מהכלובים ניתן להכנס, חלק מהציפורים ניתן להאכיל (למשל בתולעים חיות…). מלבד ציפורים המקום מטופח והפרחים במקום עוצרי נשימה. במהלך היום מספר הדגמות ומופעים, אנו צפינו במופע הציפורים שמתקיים פעמיים ביום ברחבה המרכזית והוא היה מאוד מרשים (כולו בגרמנית אבל אין בעיה ליהנות). תעשו לעצמכם טובה ותשאירו זמן פנוי לגן המשחקים המדהים שכולל גם פארק חבלים ונמצא בכניסה לפארק הציפורים, הילדים פשוט חגגו שם.

למעוניינים צמוד לפארק הציפורים נמצא פארק חבלים שנראה שווה http://www.forest4fun.de/walsrode/ אנחנו לא הספקנו.

לסיום היום ורגע לפני שאנו עוזבים את גרמניה ועוברים לדנמרק נסענו למחנה ברגן בלזן.

עם כל הטוב והיופי בגרמניה ועברנו בה 8 ימים עמוסים ונפלאים, קשה לבקר בה בלי לחשוב מה התרחש כאן לפני מעל ל 70 שנה. בחרנו לבקר בברגן בלזן ראשית בשל קרבתו למקום הלינה שלנו ושנית דווקא בגלל שאתר ההנצחה מדגיש במינימליות שבו את גודל הזוועה. במקום מרכז הסברה ותצוגות מקורה ומרשים ובו תמונות, זכרונות מצולמים של ניצולים ועוד. ובחוץ מרחבי דשא אינסופיים ולצידם איזכורים ותמונות לאיך הכל נראה פעם. כמו כן אנדרטה גדולה ומספר מצבות כולל אחת צנועה לזכרה של אנה פרנק ואחותה מרגוט. לבקר עם ילדינו בברגן בלזן הייתה חוויה מאוד מרגשת עבורנו, הילדים התעניינו מאוד ואני חושבת שגם עבורם הביקור היה משמעותי.

יום 9 + 10 - טיול Heidegarten im Hoepen ומעבר לדנמרק לכפר הנופש ללנדיה

אזור Lueneburger Heide בו שהינו בימים מתאפיין בפריחה סגולה מיוחדת האופיינית לחודשים אוגוסט וספטמבר. באזור מסלולי אופניים, מסלולי הליכה ונסיעה בכרכרות סוסים. זהו יום המעבר שלנו לדנמרק ולכן בחרנו לעשות מסלול קצר מאוד הנותן טעימה מהפריחה האופיינית לאזור. המסלול נקרא Heidegarten im Hoepen ומתחיל מכתובת - Schaftrift 100 Schneverdingen מדובר בטיול קצרצר בשבילים המתאימים לעגלות ובו גם מגדל תצפית המאפשר לראות כיצד הפרחים עוצבו בצורות. עצירה קצרה, לא לצפות למסלול טיול משמעותי, אבל למי שמחפש האזור משופע במסלולים מאתגרים יותר.

כעת יוצאים לדרך לכיוון דנמרק. אחרי כשעתיים מגיעים לגבול דנמרק, מעבר הגבול מצוין ומשולט ולהפתעתנו מאויש בשני שוטרים ואף עצרו אותנו לביקורת דרכונים קצרה, לא משהו דרמטי ולא עוצרים את כל המכוניות. לאחר הגבול עוד כשעה נסיעה ואנו בכפר הנופש ללנדיה- Lalandia

לינה בדנמרק

הלינה בדנמרק הייתה הכי פשוט וקלה לבחירה מאחר והיה ברור לנו שנרצה לישון בכפר הנופש ללנדיה Lalandia הנמצא בעיירה Billund צמוד לפארק השעשועים הענק לגולנד.

אני מכירה היטב את בני משפחתי חובבי פארקי המים המושבעים (עבורנו כל שלולית מים היא חגיגה) וידעתי שללנדיה תתאים היטב למידותינו. הלינה בללנדיה כדרכם של כפרי נופש אינה זולה. ומצד שני, הילדים בדנמרק מסיימים את החופש הגדול שלהם ושבים לבית הספר סביב ה 10 לאוגוסט והמחירים צונחים להם משמעותית, כך שניתן למצוא לינה בללנדיה באמצע אוגוסט בסביבות 150- 200 יורו ללילה (למשפחה של 6 נפשות). לשם השוואה המחיר בחודש יולי היה יותר מכפול. המחיר כמובן כולל כניסה חופשית לפארק המים הצמוד לכפר הנופש ולמשחקיה ענקית ומקורה.

הכניסה לללנדיה אפשרית בכל הימים (להבדיל מכפרי הנופש של סנטר פארק המאפשרים כניסה רק בימים שני או שישי) אך שווה לשחק עם התאריכים באתר טרם ההזמנה מאחר ויש מבצעים המאפשרים לינה של 5 לילות במחיר של 3 וכדומה.

בדנמרק שני כפרי נופש השייכים לרשת ללנדיה, הותיק יותר נמצא בRødby הנמצאת כשעתיים דרומית לקופנהגן ומרחק מעבורת מגרמניה.

כמה מילים על כפר הנופש ללנדיה- כפר הנופש הענק כולל בתי נופש בגדלים שונים. אנו משפחה של 6 נפשות הזמנו את דירת DESIGN PLUS 6 מדובר בבית נופש בגודל 88 מ”ר המורכב משלושה חדרי שינה וחדר אמבטיה אחד הכולל ג'קוזי ומקלחון, שירותים וכיור. המטבח מצויד היטב (כולל מדיח) בבתי הנופש מכונת כביסה ומייבש (לאחר הצ'ק אאוט נשלח חיוב על עלות השימוש בחשמל ובמים, אלו אינם כלולים במחיר הראשוני). לצד כל בית נופש ניצבים 2 מקומות חניה. המחיר אינו כולל מצעים או מגבות ולמעוניינים יש לכלול אותם בעת ההזמנה.

(תמונת האקווה דום, פארק המים, בשקיעה כפי שצולמה מהדירה שלנו)

בתי הנופש מתפזרים על פני שטח גדול ולכן יש רכבת הנוסעת ומחברת בין בתי הנופש לפארק המים הענק. מחוץ לבתי הנופש מפוזרים גני משחקים רבים, טרמפולינות ענק ומדשאות מטופחות. בכפר הנופש פארק מים ענק אשר השימוש בו חופשי למתארחים במקום. פארק המים מדהים! יש בו עשרות מגלשות. מגלשות אבובים משפחתיות לארבעה אנשים מהמדהימות שהיינו בהם, מגלשות לזוג, מגלשות בשכיבה, מסלול נהר מהיר הארוכה ביותר באירופה. וכמובן גם המון מגלשות ומתקנים לקטנים יותר, בריכת גלים ועוד. ילדים מעל גיל 1.20 יכולים לגלוש בכל המגלשות ללא ליווי מבוגר.

בנוסף בכפר הנופש מתחם משחקיה ענק לילדים הנקרא monky tonky land השימוש ברוב המתקנים חופשי. כמו כן קיים מתחם עולם החורף הכולל החלקה על הקרח, מגלשת אבובים על הקרח, מכוניות מתנגשות (שוב.. על הקרח). עבור כל אלו השימוש בתוספת תשלום. במקום כמובן גם מתחם מיני גולף, באולינג, כדורסל ועוד ועוד. במרכז כפר הנופש מתחם גדול ובו מסעדות וחנויות (הכל מקורה עם שמיים דמויי שמיים אמיתיים).

כפר הנופש ענק ויש רכבת חינמית המובילה בין הבתים ופארק המים, אבל לבעלי רכב עדיף לקנות כרטיס חנייה שעולה 120 קרונות ומאפשר לחנות חינם ליד פארק המים למשך כל הימים. החנייה ליד פארק המים למשך שעה היא בחינם. בכפר הנופש כמובן סופרמרקט הפתוח משעה 7:30 בכל יום. המחירים יקרים מגרמניה אך זולים, או זהים למחירי ישראל.

את היום הראשון לאחר הצ'ק אין וגם את היום השני בדנמרק העברנו בכפר הנופש בפארק המים בשעות של גלישות והנאה מטורפת. פארק מדהים.

יום 11- לגולנד

כפי שכבר ציינתי מרחק הליכה של כעשר דקות מכפר הנופש נמצא פארק השעשועים המרהיב לגולנד. אבני הלגו הומצאו בעיירה הקטנה בילונד בדנמרק בשנת 1932 על ידי נגר דני. משמעות השם לגו בדנית היא “שחק יפה”. 36 שנים לאחר מכן כשקוביות הלגו כבר הפכו ללהיט ענק החליט בנו של ממציא הלגו להוציא אל מחוץ למפעל הלגו תצוגה קטנה של מבני לגו אומנותיים. עם השנים הפכה התצוגה הקטנה וגדלה עד שהפכה לפארק שעשועים מקסים. כיום כבר קיימים 6 פארקי לגולנד הפרושים ברחבי העולם כולו.

כרטיסים ללגולנד הוזמנו יומיים מראש כדי להשיג הנחה קטנה במחיר ובתשע ורבע בבוקר יצאנו להליכה קצרה והגענו לכניסה לפארק.

הלגולנד פארק מקסים, מהיפים שראיתי. הביקור בו ידידותי מאוד למשפחות עם ילדים, מפעילי המתקנים לבושים בתחפושות שונות, המתקנים נחמדים וכידוע הוא מתאים בעיקר לילדים עד גיל 12. האוכל בפארק מאוד יקר, אבל בפארק עשרות שולחנות פיקניק לטובת המעוניינים להביא אוכל מהבית. המתקנים נסגרים בשעה 18:00 אבל איזור המינילנד נסגר בשעה 20:00 ולכן רצוי להתחיל במתקנים ולהשאיר את הביקור למינילנד לסוף המסלול. התורים באמצע אוגוסט היו סבירים בהחלט, מקסימום 15 דקות המתנה.

(אלפי אבני לגו למשחק לילדים בזמן ההמתנה בתורים, איזה רעיון מקסים).

יום 12- Søndervig

נוסעים לטעום קצת מדנמרק. מראש ידענו שנגיע לדנמרק לאחר ימי אטרקציות רוויים בגרמניה ולא תכננו על הרבה פעילויות מלבד כפר הנופש והלגולנד. אך השארנו יום אחד לטיול בדנמרק, להגשים את הפנטזיה שלי לראות קצת בתים סקנדינביים ולטעום מהים הצפוני. נסיעה של שעה ורבע מכפר הנופש אל העיירה Søndervig הנקראת גם שער הכניסה לים הצפוני. בעיירה זו מתקיים במהלך הקיץ פסטיבל פיסול בחול-

Søndervig Sand Sculpture festival

בכל שנה יש נושא אחר לפסטיבל הפיסול ובשנת 2016 הנושא היה ספארי אפריקאי. במקום היו עשרות פסלים בחול אשר בנויים על ידי מפסלי חול שונים. ליד כל פסל הסברים באנגלית מה הייתה כוונת המפסל.

האתר לא גדול ומאוד יפה ומעניין, אבל עבור הילדים שלנו ארגזי החול שחיכו לילדים בכניסה היו האטרקציה המרכזית. משם היה לנו ממש קשה לנתק אותם….

אנו ממשיכים בהליכה דרך העיירה היפה המלאה בתיירים לכיוון Søndervig strand

רצועת החוף המקסימה הנמצאת לאורך הים הצפוני. במקום גם בונקרים ישנים ממלחמת העולם השנייה. המים קפואים, אבל חובבי המים שלי מתענגים על היום הנעים וכמובן שרוחצים במים. תענוג.

יום 13- יום אחרון בכפר הנופש

את הבוקר אנו מקדישים לחצי יום נוסף בפארק המים. זה יום שבת והפארק עמוס יותר מבימים האחרים (לא משהו דרמטי אבל יחסית לימים האחרים העומס יותר מורגש). למי שיכול לתכנן עדיף להגיע באמצע השבוע. לאחר חצי יום בפארק המים ומנוחה קצרה אנו חוזרים אחר הצהריים לעולם הקרח להחלקה על הקרח ומגלשות אבובים חמודות (60 קרונות לאדם ליום שלם, סביב 40 שקלים).

יום 14- פרידה מכפר הנופש ומעבר לברלין

יוצאים בבוקר לנסיעה ארוכה לברלין. הדרך עוברת היטב ואורכת 6 שעות. בברלין אנו מתגוררים ב

Old Town Apartments http://www.ota-berlin.de

אנו בחרנו דירה בבית דירות ב metzer strasse (הזמנה דרך בוקינג) וקיבלנו דירה מדהימה, נקייה ומרווחת. בדירה 3 חדרי שינה והיא ממוקמת 10 דקות הליכה מאלכסנדר פלאץ ומרחק 3 דקות הליכה מתחנת רכבת תחתית. הדירה הייתה לנו מאוד נוחה לביקור בברלין והרגשנו בה בבית. בן הזוג נוסע להחזיר את הרכב אל שדה התעופה ועם שובו אנו עוד מספיקים לטייל קצת בברלין ולהתחיל להרגיש את העיר הנהדרת הזו.

ימים 15- 17 ברלין

על ברלין נכתב הרבה ולכן אוסיף רק שמאוד אהבנו אותה ובעיקר את השילוב של ביקור בעיר גדולה אחרי הרבה ימי “כפר”.

לסיכום,

מקווה שסיכום הטיול יועיל למי שמחפש אזור קצת פחות מוכר למטייל הישראלי בגרמניה, אך נפלא לא פחות. ולגביי דנמרק, הפעם רק טעמנו טעימה קטנה ממנה ובהחלט נותר לנו טעם של עוד.