‎חשבנו על טיול לקיץ, משהו לא שגרתי, לזוג עם ילד, והתחלנו לגלגל רעיון לצלוח את אירלנד מקצה לקצה. בהתחשב בסד הזמנים שעמד לרשותנו – שבועיים וחצי באמצע אוגוסט 2016, האפשרויות שעמדו בפנינו היו או רכב שכור וb&b או לחוות את הקסם שבקארוון. האפשרות השניה ניצחה. ובגדול.
 ‎

אפתח ואומר שלא לכל אחד מתאים להתאכסן שבועיים וחצי בקראוון עם בני ביתו ולפעמים המרחב הצפוף והעדר הפרטיות יכול להקשות אבל לנו זה עבד מצויין ואף הגביר את ההנאה בחופשה המשפחתית המיוחלת.
 ‎

אם תשאלו אותי הקושי העקרי בתכנון חופשה מסוג זה הוא למצוא קראוון שיתאים לצרכים שלכם ובנוסף גם חברה שלא תעשוק אתכם ותספק לכם קצת יותר ממכולה ניידת עם מקלחת צהלית. אחרי תקופה לא קצרה של חיפושים ולא מעט התכתבויות וטלפונים מצאנו באירלנד חברה משפחתית שמשכירה קראוונים מכל הסוגים ובעלות יחסית שווה לכל נפש (בהתחשב בעלויות של רכב שכור ומלונות באופציה הראשונה) – Cara MotorHomes. בחרנו בקראוון לארבעה שגדל נוכח זמינות במלאי לקארוון של שישה עם מטבח מקלחת ושירותים. מדובר בדירה לכל דבר ועניין עם מקלחת, שירותים, מטבח מאובזר סלון ומיטה זוגית. והכל על גלגלים.
 ‎

התחלנו את הטיול שלנו בדאבלין, לילה ראשון להתאקלמות במלון jurys inn (יש כמה כאלה בדאבלין, כולם אותה רמה), קניות לאישה להעלאת המורל ובירה מקומית כאתנחתא מהטיסה הארוכה. טיפ חשוב!: מיד להצטייד בסים מקומי שכולל גלישה. עדיף אחד של tesco שעולה 15 אירו הכולל שיחות ו-10gb שאפשר לטעון בהמשך, למרות שלא היה צריך. ניווט במדינה האירית לא מסובך לדעתי אבל בטיול מסוג זה חשוב שיהיה בהישג יד גם מפת דרכים וגם כלי ניווט נוסף כמו גוגל מפות או ווייז.

‎למחרת היום הגענו לנקודת מפגש שם קיבלנו את הקראוון (לאלו מבניכם שנוהגים דמיינו משאית קטנה שההגה בצד ימין והנהיגה בצד שמאל, כמו באנגליה. אודה ולא אבוש שזה היה החשש הכי גדול שלי אבל... חוויה. אל דאגה מתרגלים אחרי כמה ימים. הכי חשוב- תנהגו ל-א-ט! הכבישים באירלנד מאוד מאוד צרים). אחרי העמסה של כלל הפקלאות, מזוודות וילד על צעצועיו + כמה סיבובים בחניון להבין איך משתלטים על המפלצת התחלנו נסיעה דרומה.

אחרי נסיעה לא ארוכה עצרנו באחד המרכולים בדרך למלא את המקרר והמזווה. כל אחד לפי טעמו והבנתו.. אנחנו פשוט קנינו ה-כ-ל לרבות פסטות שימורים גבינות ירקות ופירות לחשוב שלא נראה סביליזציה בקרוב. בפועל ברוב הימים אכלנו ארוחת בוקר בקארוון וערב התפנקנו במסעדות בחוץ. אפשר גם שלא, ולבשל שלוש ארוחות ביום בקארוון. תלוי במצב הרוח.

ממשיכים.. בניגוד ליתר הטיולים הארוכים בעברנו, שתכננו כל פרט ופרט הפעם החלטנו ללכת בעקבות הנופים (ובעיקר מתוך הבנה שמזג האוויר הפכפך כפי שאפרט בהמשך). הצבנו לעצמנו מראש יעדים תיירותיים ומסלול כללי ופשוט צלחנו נקודות עניין כפי הבנתנו. בשבועיים וחצי נסענו כאלפיים קילומטר מדאבלין דרומה את כל חצי האי הדרומי עד גאלווי ומשם בהחלטה ספונטנית לבלפאסט (נדירה ומהממת ביופיה) ולקינוח יומיים אחרונים בדאבלין.

ציינתי במפה את המקומות העיקריים שהיינו בהם. נקודות שלא כדאי לפספס לדעתי. כל השאר ״בתנועה״ כמו שאומרים.‎

טיפים - אירלנד מדינה לא זולה אך מהממת ביופיה ובנופיה, אנשים נדיבים ונחמדים ועיירות עוצרות נשימה. בכל פינה אפשר למצוא חניוני לילה לקראוון בהם מקלחות חמות ומתקנים יעודיים למילוי/ריקון מים ושירותים. מנסיוננו הדל אין טעם לישון בתוך הערים כי כל פינה מסומנת כאסורה ובמקרה הטוב ידפקו לכם על הקראוון עד שתלכו ובמקרה הרע תסונדלו. אפשר תמיד לישון בחניונים של המרכולים הגדולים אבל לא נראה לי שזה מקדם את החוויה. חוסך 30 אירו בלילה. לא יותר.

מזג אוויר – אגלה לכם סוד קטן: אפילו האירים לא יודעים מה יהיה מזג האוויר מחר בבוקר במדינה הכה הפכפכה הזו. כל יום הוא הפתעה. בת זוגי שתחייה ארזה את כל ארון הקיץ החורף ועונות המעבר למעט חרמונית ועדיין חלפו להן דקות ארוכות במהל הטיול מדי יום בהן החלפנו פרטי לבוש. על מנת להמחיש לכם את הבעיה כשניצחנו באירלנד חווינו יומיים של גשם שלא מבייש את אמצע החורף באירופה. למחרת היום השנים התבהרו ושמש קופחת ליוותה אותנו למספר ימים וחוזר חלילה. אין דרך נכונה לארוז למדינה הזו. צאו מנקודת הנחה דגש גשם ועוד קצת גשם ילווה אתכם בביקור ולפיכך קחו אתכם הכל מהכל (למעט ציוד אלפיני).

אגב הסיפור הזה של מזג האוויר משפיע גם על תכנון המסלול ולא מעט פעמים הגענו לנקודות עניין בגשם שמאיב על הראות. הפתרון לשיטתנו היה לנקוט בגישה של כמה שפחות לתכנן ופשוט להתקדם לפי תוואי המסלול הכללי.

שורה תחתונה למתלבטים – קראוון מעניק מחד גמישות במובן שלא צריך לעמוד בזמנים של מלונות ויעדים סגורים מראש וגם אפשרות לחוות את הנופים במקום לפרוק ולהעמיס מזוודות כל בוקר וערב מהרכב ומאידך כולל בחובו לוגיסטיקה שלא מתאימה לכל אחד וקצת שוברת שגרה.