ברזיל , המפלים והחוויה האולימפית ריו 2016.

כשתכננתי את השהות בברזיל ,במסגרת החוויה האולימפית ריו 2016 ,חברים שהיו אמרו לי “אתם מגיעים לברזיל אתם חייבים להיות בלע השטן ,חייבים !! “לע השטן ?? כאילו מה ,,

כן , במפלי האיגאוסו יש לע השטן ואני לא הולכת לפספס ,שטן או מלאך ,וככל שחפרתי ברשת ראיתי תמונות קראתי הרבה היה לי ברור שאנחנו נגיע לשם ויהי מה כשספרתי לזוגי שלי שהיה שותף בעקר בלהנהן בראש ,לחווית הטיול לנו שאנחנו נגיע למפלים גם בארגנטינה וגם בברזיל הוא רשם התלהבות וירטואלית בהנהון נוסף . בתכנון הסופי עדכנתי את דליה שאנחנו מעונינים להגיע לשני הצדדים ,הם הסכימו ותכננו להגיע למפלים בידיעה שאנחנו הולכים להפסיד משחק של הבנות מול נבחרת אלג'יר לאחר נצחון של הבנות מול נבחרת יפן .כמובן שקבלנו אישור מהבנות לנסיעה הזו ,

כי תכלס ,היעד היה המשחקים האולימפים ולא טיול “לאחר צבא 30 שנה אחרי” angel ,הבנות התעקשו שניסע למפלים בידיעה ברורה שנבחרת אלג'יר הולכת “לדפוק נפקדות מהמשחק מול נבחרות ישראל וארה”ב” ,נסענו בלב בכבד ובתקווה בלב כי אלג'ריות לא תתיצבנה למשחק.

טסנו מריו ,המרחק מריו לפוז דה איגסו עורך כ3 שעות טיסה , נחתנו בחצות בנמל של פוז דה איגאסו , מזכיר את השדה התעופה באילת . יצאנו ומצאנו נהג שהסכים להסיע אותנו לפורט דה איגאסו ,בצד הארגניטנאי במחיר של 100 ריאל ,מרחק נסיעה של כ45 דקות כולל מעבר הגבול . מאחר והשעה היתה חצות הגענו לעיירה פורטו דה איגאסו בלילה ,ועם מזג האוויר הקריר יותר בארגנטינה והרוחות והגשם האוירה היתה מעט סוריאלסטית וכאילו הגענו לעיירת בוקרים של שנות ה50 .

הגענו למלון שלנו , Hotel Yvera Cataratas ,קבל אותנו מיגל ,איש הקבלה בחיוך רחב, תה חם והרבה סבלנות , קבלנו את החדרים , מרווחים גדולים צבעונים מיטה מעלפת וצנחנו לשנת לילה הבוקר שקיבל אותנו לשמחתנו היה צלול בהיר וקרררר ,לאחר ארוחת בוקר לא רעה ,וקפה שחור שיניב הכין לנו ,מיגל ליווה אותנו לתחנת האוטובוס שתקח אותנו לפארק המפלים .וזה נחמד כי הנסיעה באוטובוס מקומי שנוסע ברחבי העיירה הקטנה הזו ,משתף אותך בהוויה המקומית ,בשפה בהתנהלות . לאחר נסיעה של שעה לערך הגענו לפארק האיגאסו הכניסה +סיור באוטובוס +שייט בסירה ללע השטן עלה כ100 דולר לאדם .

לאחר נסיעה ברכבת המקומית ברחבי הפארק מגיעים לתחנה הראשונה ,לשלל המפלים בדרך פוגשים דביבונים ,המון פרפרים , ציפורים ורעש !!! רעש של מים ,חזק ומעורר ציפיה . כקילומטר הליכה מגיעים לנקודת תצפית מהממת , באמת שכלום ,אבל כלום ,ככל שקראתי על המפלים , ראיתי תמונות צפיתי בסרטונים , לא באמת מכין אותך לעוצמה המטורפת הזו של הטבע .

רעש ,הדים של המים שנראים כאבק , טיפות של מים שמדמה שגשם מטפטף עלייך,מפגש של הנהרות שנראה כאילו רוקדים ברקוד מטורף של זרימה צונחים לתוך תהום ענקית . מדהים ומרגש כמובן שלא הפסקתי לצלם , ואני הכי זוכרת את התגובה של יניב , שמלבד התרשמות וירטאולית היה בשוק מהעוצמה ,כי לעומתי שקראתי וחפרתי בענין , לא היה לו מושג , חשב מפלים , אוקי , מפלי התנור גס'עיון , מפלי הריין , מפלים . עוצמת הפתעה תרשם לדורות blush

על קצה המזלג :המפלים

מפלי האיגאסו מחלוקים על פני שלש מדינות , ברזיל ארגנטינה ופרו ,הם ידועים בשם לה קטרטס איגאסו קצת מוייקיפדיה

מפלי איגואסו (ספרדית Cataratas del Iguazúפורטוגזית Cataratas do Iguaçu) הם סדרה של מפלי מים על נהר איגואסו אותו הם מחלקים לקטע עליון ולקטע תחתון, והשוכנים על קו הגבול בין מדינת פרנה בברזיל (20%) ופרובינציית מיסיונס בארגנטינה(80%). מקור שמם של המפלים בשפת גוארני או טופי עתיקה והוא מצרף של המילים "אי" (מים) ו"גואסו" (גדולים). הפארק בצד הארגנטינאי של המפלים הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1984, ובשנת 1986 הוכרז גם הפארק בצד הברזילאי ככזה.

הדעות חלוקות לגבי יופיים של האתרים, כל צד מראה נוף שונה , הצד הברזילאי מראה נוף פנורמיי של כל השטח , והארגנטינאי יותר נקודתי עם מראות חבויים של מפלים שלא נראי מכל פינה בפארק .

הפארק הארגנטינאי :

מפת האתר

בוא אלי פרפר נחמד שב אצלי על כף היד : המארחים של הפארק , אגב לא כדאי ולא ר צוי להאכיל אותם ,הם לא ככ ידידותים לסביבה
 צב משתזף על הסלע

הדי המים והרססים שעפים באוויר ,והרעש ההולך ומתקרב

ללא מילים

כמו קצף של בקבוק קוקהקולה angel

התמזגות של הנהרות שנופלים ביחד לתהום עמוקה

משם המשכנו לפארק , לסיור ללא השטן , סיור באוטובוס + שייט ללע השטן , אם כבר אז לחוות את הכל .

הקשת הקבועה והצבעונית כתוצאה מהשמש המים ועוצמה

התרטבנו עד לשד עצמותינו ותכלס היה קר

הסירה “עפה” במהירות מצד אחד של מפגש הנהרות או לע השטן לצד השני ומוסיפה “קפאון” בימים חמים זה כייף ימים קרים מעלות , אפילו עם השמש זה לא הכי נעים אבל לא נתלונן , למרות שיניב יצא משם קפוא ועצבן

​​​​​​​

חזרנו לפנות ערב כבר היום התערפל הטמפ צנחו השמים התכהו , חזרנו למלון ,לא לפני ארוחת ערב במסעדה ארגנטינאית בפאתי העיירה , בשר מעולה בירות טובות ומוזיקה מעולה . למחרת קמנו מוקדם להמשך הטיול הצד הארגניטנאי , כאמור הדעות חלוקות איזה צד יותר יפה ,ברזיל או ארגנטינה , בעיניים הם אחד , יפים ומיוחדים , הפארק הבריזלאי יותר מתוקתק ,יותר מודרני ומסודר . הארגנטינאי יותר בסגנון כפרי , יותר חיות וציפורים הנסיעה לצד הבריזאלי ערכה כשעה וחצי כולל מעבר הגבול .

יש מסלול הליכה יפיפה בטבע ורואים את המפלים פנורמית

הרבה יפנים

וציפורים שעפות מפארק הציפורים הסמוך שחלקן צולל לתוך לע השטן .

​בנתיים קבלנו בשורה משמחת שהבנות נצחו נצחון טכני ,

כך שהחוויה היתה עצומה וטובה יותר
 בקיצר , שווה לטייל בשני חלקי הפארק , גם הבריזלאי וגם הארגנטינאי , אם אתם מתלבטים לכן על הצד הארגניטנאי , אהבתי אותו יותר בגלל האווירה .