במאי 2018 טיילנו 9 ימים בהולנד מתוכם 7 ימים מלאים. ישנו בכפר הנופש ראביט היל ומשם יצאנו לטיול כוכב. 4 מבוגרים ושני ילדים בני 6 ו-3. היה מזג אוויר מעולה, לא חם מידי ולא קר. למזלנו בקושי ירד גשם.

טיסה, רכב, כפר הנופש והתארגנות

טסנו בטיסה ישירה עם טראנסויה, חברת לואו קוסט הולנדית. הזמנו כמות מזוודות רצויה באינטרנט והקפדנו על גודל מזוודת היד. הטיסה היא ללא אוכל אז דאגנו להביא דברים מהבית. סה”כ היה בסדר גמור והטיסה משמעותית יותר זולה מהטיסות הישירות האחרות.

נחתנו באיינדהובן – נמל תעופה קטן ולא עמוס. הכל “תיקתק” מהר יחסית, כולל קבלת הרכב. מי שלא ישן באזור אמסטרדם אני ממליץ לו לחפש טיסה לאיינדהובן. גם יותר זולה וגם הכל פשוט ורגוע בנחיתה, החל מביקורת הדרכונים ועד קבלת רכב מחברת ההשכרה ויציאה מהשדה.

שכרנו רכב דרך אתר האינטרנט של שלמה סיקסט לאחר השוואת מחירים אינטרנטית – רכב ל-9 מקומות (ואן). הוספנו תוספת קטנה לאוטומט, ביטוחים וכיסא תינוק (טסנו בלואו קוסט ובכל מקרה היינו צריכים לשלם על משלוח הכיסא אז היה יותר נוח לקבל דרך סוכנות הרכב מבלי להיטרטר עם כיסא גדול). בוסטר הבאנו מהבית, פשוט הכנסנו אותו לתוך אחת המזוודות. הכיסא תינוק הגיע נקי ונראה כמו חדש.

מהשדה נסענו ישר לסופר גדול (LIDEL) שחיפשנו דרך הוויז לקניית אוכל. עשינו קנייה יחסית גדולה ככה שתספיק לרוב השבוע אז בהמשך עשינו רק השלמות מהסופר בכפר הנופש או בתחנות דלק וכאלה. משם המשכנו ישירות לכפר הנופש.

כפר הנופש ראביט היל – נמצא בסביבות שעה ורבע נסיעה מאיינדהובן ומאמסטרדם. מיקום מעולה לטיולי כוכב. סה”כ היה נחמד מאוד, קיבלנו ביקתה נקייה, בחרנו בביקתה שהיתה במרחק של 5 דקות הליכה בערך מהבריכה המקורה. היה מעולה. לא המוני, נקי, מסודר וכיף. הבריכה הייתה פתוחה עד 21:30/22:00 (תלוי ביום).

חזרנו מאמסטרדם – שדה תעופה גדול מאוד, המוני ומשמעותית פחות נוח מאיינדהובן.

שעות פתיחה – שעות הפתיחה של חנויות בד”כ זה עד 18:00. יום בשבוע הם פתוחים עד 21:00 (בד”כ בחמישי, אבל יש ערים שזה ביום אחר). האטרקציות בד”כ פתוחות מאוחר יותר מ-18:00 ובכל ימות השבוע. בכל מקרה לוודא לפני שהולכים לאנשהו שהוא פתוח.

מסלול הטיול

יום 1
זאנסה סחאנסה - מקום מהמם ( הסתובבנו שעתיים-שלוש). אין צורך ברכישת מפה בכניסה. שני ביתנים ראשונים זה חנות/ייצור הכפכפים והגבינות. לאחר מכן הליכה לאורך שביל עם תחנות רוח.
אלקאמר - שיטות במרכז העיר (לא היינו ביום של שוק הגבינות). סתם ועדיף לוותר. לא ממליץ להגיע, אלא אם כן זה משולב עם שוק הגבינות.
וולנדהם - ממש נחמד, לא לוותר אם נמצאים באזור. הגענו אחרי שש והרבה מקומות היו עדיין פתוחים בטיילת (מספיק שעה פלוס מינוס).

יום 2
שביל כפכפי העץ - נחמד. אפשר לעשות מסלול של 4/6/8/13 ק"מ לפי קיצורים/הארכות. המסלול הרשמי הוא 8 ק"מ והוא משולט לאורך אורכו. מסלול מעגלי וקל. אנחנו התחלנו אותו וקיצרנו ל-6 תוך כדי. היה נחמד, לא חובה. מבחינתי אני שמח שעשינו כי זה גיוון לטיול- מסלול רגלי בטבע. לקח לנו סביבות 3 שעות עם ילדים קטנים. ניתן להוריד את האפליקציה (לחפש באינטרנט איך קוראים לה) ואז רואים את המסלול ואיפה ניתן לקצר וכדומה. שמפעילים את המפה באפליקציה הוא גם מראה לך איפה אתה במסלול. נחמד ונוח לניווט והבנה כמה נשאר ללכת...
חיטהורן- מהממת ואוכל טוב. השכרנו סירה לשעתיים ממייק (תאכלס לקחנו איפה שהיה פנוי – במקרה זה היה מייק). בשביל החלק היפה יותר והמוכר מספיק הסיבוב של השעה. במסלול של השעתיים מגיעים לאגם שזה אזור פתוח ועושים שם סיבובים. שם גם הילדים יכולים לנווט ולהשיט. יש אי קטן במרכז שיורדים שם אנשים ויש אזור רדוד ותחום שילדים יכולים להיכנס לאגם.

יום 3
גן החיות בורחר- המקום עצמו נחמד והרעיון מאוד יפה. מתחמים לכל אזור (טרופי, סאפרי, עולם המים וכדומה), חלקם מקורים ומתאים ליום גשום. עם זאת מה שחסר שם זה חיות. בספארי בארץ רואים פי 10. לדעתי עדיף לוותר.
פארק הוחא פלואה- ממש כיף. קונים בכניסה מפה, יש 2 שבילי רכיבה מרכזיים. אחד 10 ק"מ, השני 26. בין לבין יש עוד דרכים צדדיות מהמסלול המרכזי. מאוד קל לנווט ויש שילוט בדרך. מסלול 1(הקצר) ומסלול 2(הארוך) ככה שקשה לטעות. לקחנו אופניים ליד מוזאון קרולר מילר. היו שם המון. יש גם במרכז המבקרים אבל ראיתי שהיה פחות. יכול להיות כי הרבה מתחילים משם. לקחתי אופניים עם מושב מקדימה ומושב מאחורה והרכבתי את שני הקטנים. היה מעולה.

יום 4
העיר אוטרכט ומוזאון הרכבות- התחלנו במוזאון הרכבות. לדעתי משעמם ובזבוז כסף(סביבות 17 יורו לכרטיס). לילדים היה יותר נחמד, אבל תאכלס מקום שכדאי לוותר עליו.
 משם הסתובבנו בעיר (השארנו את הרכב במוזאון הרכבות). מרכז העיר נחמדה לשיטות (שעתיים-שלוש גג), עשינו שיט תעלות שלדעתי היה מיותר, ובגלל זה באמסטרדם ויתרתי מראש. באמסטרדם יש יותר מה לראות אז עדיף לעשות אותו שם.
מסעדת עמי ותמי - מושלם לילדים, לא לוותר. אין טעם להגיע בגשם, רוב הדברים הם בחוץ.

יום 5
המוזאון הפתוח בארנהיים - מאוד נחמד. היינו מהפתיחה עד 14:00 בערך. אפשר להבין בצורה מסוימת את ההשוואה לזאנסה. זאנסה הרבה יותר יפה ואם הייתי צריך לבחור אחד מהם בוודאות זה זאנסה. במוזאון הפתוח יש אזור לילדים שמאוד נחמד. אפשר לעלות לתחנת רוח, הולכים בכיף בשבילים. מקום נחמד. ביקשנו בכניסה לסמן לנו את המקומות המרכזיים כי המקום גדול.
העיר ניימיכן- העיר שונה מאמסטרדם, אוטרכט ואלקאמר. מזכירה יותר עיר גרמנית. נחמד היה להסתובב בה לאחר יום פעילות. אישית אהבתי אותה יותר מאוטרכט.

יום 6
אפטלינג - הגענו בפתיחה ויצאנו קצת לפני הסגירה. הספקנו כמעט את כל הפארק וכל מה שרצינו. בקושי היה תור לכל מתקן. לא הגענו בסופש. מומלץ. מצאנו כרטיסים דרך גרופון גרמניה שחסך לנו קצת עלויות (חניה חינם + הנחה לכל כרטיס).

יום 7
מוזאון נמו באמסטרדם- הלכתי עם הילדים והיה נחמד מאוד. היינו סביבות 2-3 שעות במקום ועברנו בכל הקומות של המוזאון.
אמסטרדם - הילדים דיי השתעממו. יצאנו לילה אחד בלי הילדים מכפר הנופש לאמסטרדם והעיר בלילה שונה מהיום. היה ממש נחמד. ממליץ לעשות לילה כזה אם זה מתאפשר. הכל (מסעדות, בתי קפה, ברים, מזון מהיר) היה פתוח גם ב 12 בלילה והמוני אנשים ברחובות (היינו בחמישי).

סה”כ חזרנו מרוצים, הספקנו את כל מה שרצינו. היה מסלול מאוד נוח, לא ריצתי ודיי מגוון. ממליץ מאוד ומקווה שעזרתי בתכנון.