תאילנד מדינה מדהימה שכל אחד יכול למצוא בה דבר שהוא יאהב . אני ובעלי יצאנו לתאילנד כשזה למעשה היה הטיול הראשון הלא מאורגן שלנו לחו”ל. בראש שלנו ציירנו תמונה של מדינת עולם שלישי ואיך שנחתנו בבנקוק היינו המומים משדה התעופה המפואר עם סחלבים בכל מקום, אפילו בשירותים! אם אתם מתכננים גם טיול לצפון ממש ממליצה לכם ישר לקחת טיסה לצ'אנג מאי ולא לבזבז את הזמן הזה בבנקוק ולהשאיר כמה ימים בחזור. אנחנו לא חשבנו על זה…

משדה התעופה יצאנו לקומה השלישית ותפסנו מונית , הרבה יותר זול מאשר לקחת מהכניסה הראשית , התחלקנו במחיר עם עוד זוג שפגשנו במטוס. אם אתם נוסעים דרך כביש מהיר אז לוודא שבאמת נכנסתם לכביש המהיר ולא עבדו עליכם, כמובן בשעות רגועות לא כדאי לשלם עבור הכביש המהיר.

בבנקוק מצאנו את סוכנות ה“למטייל” ודרכם סגרנו טיול ג'יפים ל3 ימים דרך red brick, יש עוד חברה הנקראת tana , אבל קיבלנו ביקורת שהיא פחות טובה. אפשר לסגור גם ישירות דרך הסוכנות.

אטרקציות בבנקוק :

• קניות ב mbk, בקומה 6 יש מסעדה מעולה, משלמים כ 30 ש”ח ויש מזנון של סושי ועוד דברים טובים – אכול כפי יכולתך והדבר המגניב שיש מסילות דרך כל המסעדה וכל אחד מבשל לעצמו מרק שמתבשל ממש על השולחן עם כל המרכיבים שנוסעים במסילות .
  • פינג-פונג שואו, לא לילדים ולא מצונזר! מופע ייחודי אולי יש כאלה שיגידו שזה מגעיל אבל בטוח לא יראו משהו כזה במקום אחר. המופע משלב כל מיני תרגילים לא שיגרתיים עם גוף האישה וכל נהג טוק-טוק יכול לקחת אתכם לשם, עולה לא מעט כסף כ 800 באט לבן אדם.
  • סיור במקדשים: יש טוק-טוקים עם מספרים ירוקים – ממשלתיים ובסכום של כ 40 באט בסך הכל, הם לוקחים אתכם לכל מיני מקדשים ובדרך גם לחנויות מזכרות ותכשיטים (הם מקבלים עמלה מאותם המקומות). שימו לב , פה יש עוקץ!!!! אתם תפגשו כל מיני אנשים שישכנעו אתכם שזה יום הבודהה ורק בגלל זה הכניסה היא חינם למקדשים ובגלל זה הם פתוחים ובגלל זה גם אין עמלה על התכשיטים – לא להאמין בשום פנים ואופן!!!!!!! זה עוקץ ידועה גם היתה על זה תוכנית בנשינל ג'וגרפיק ואנחנו כמעט נפלנו בו למזלנו זה היה היום האחרון של הטיול ולא היה לנו כסף לבזבז אבל תזהרו!!!בכיף אפשר להסתובב במקדשים אבל לא לקנות תכשיטים!!!! העוקץ כל כך משכנע כי פוגשים בדיעבד אנשים לא קשורים ובחיים לא הייתי חושדת עד שראיתי את התוכנית ונפל לי האסימון.
  • כמובן סיור בקאווסאן במיוחד בערב מאוד שוקק.
  • שווה לבדוק גם לגבי טיול לשוק הצף, שוק שבו הרכבת חוצה את השוק וכולם באטרף מפנים את כל הדברים ואחרי שהרכבת חוצה מחזירים הכל תוך דקות ספורות, בית קברות שיש בו חדר כושר ואנשים גרים בו, הרובע הסיני ובטח יש עוד מליון אטרקציות בבנקוק.

צפון:

היינו בטיול ג'יפים והיה ממש טוב, חוץ מהעובדה שנתקענו בקבוצה עם משפחות וילדים והיינו הזוג היחיד. האכסנייה של red brick זולה ונקייה אז מי שלא עושה טיול ג'יפים גם הלינה שם בהחלט משתלמת.

הטיול כולל טיפוס על מפלים, ביקור בכפרים של השבטים, מופע פילים, גייזרים, אומגות, מופע נחשים, סיור בגן סחלבים ובאמת היה שווה את הכסף, הלינה בצימרים נחמדים והאוכל מותאם לישראלים.

למי שיש זמן יכול לקפוץ לעיירה סמוכה הנקראת “merim” ושם יש אטרקציות של ספורט אתגרי כמו טרקטרונים וקפיצת באנג'י – ניסינו את שתיהן – היה כיף!

שופינג בשוק הלילה מאוד מומלץ הרבה עבודות יד שלא תמצאו במקומות אחרים.

כמובן למי שיש זמן יכול להגיע לצ'אנג ראי ולראות את המקדש הלבן היפיפה או לנוח כמה ימים בפאי ולדוג קצת פירניות .

איים:

קוסמוי – הגענו בטיסה מצ'אנג מאי, מקום מקסים .שהינו במלון chun chawen resort לא יקר ומאוד נחמד וקרוב להכול.

יש גם art bar על החוף בו יש אווירה צעירה וכיפית קוקטיילים טעימים ונרגילות למי שמעוניין נמצא סמוך למלון ארט שמענו שגם הוא טוב.

יש מועדון green mango מאוד נחמד.

המופע של הטנסג'אנדרים נחמד אבל תחזיקו חזק את הבעלים את שלי קצת הטרידו ;)

מסעדת matreshka מסעדה רוסית מעולה מגישים שם גם תנין וכריש למי שרוצה חוויה קולינרית.

לא מומלץ* המסעדה שיש מעליה סרטן ענק – יקר ולא טעים.

יש סוכנות ישראלית - לא זכור לי בדיוק השם אבל רואים אותה כשעוברים דרך רחוב הראשי. דרכם סגרנו טיול 42 איים, מאוד מומלץ* לאחר שסגרנו עם סוכנות מקומית יום לפני ולא אספו אותנו וכל היום רדפנו שיחזירו לנו את הכסף לא רצינו שוב לקחת סיכון ועל ישראלים אפשר לסמוך )

לקחת נעלי ספורט! הטיול כולל שייט בקייקים, עלייה לתצפית של ה 42 איים – מהמם אבל לא מתאים למי שיש בעיות בריאות כי הטיפוס מאתגר, סנורקלינג ותצפית על לגונה ירוקה.

קופאנגאן :

הגענו במעבורת מקוסמוי. שהינו ב friendly house משמאל למרינה המקום סביר ולא יקר.

המלצה: לקחת קטנוע ולהסתובב מחוץ להד-רין כמובן בזהירות, האי מקסים!! אפשר לקפוץ לאמסטרדאם בר לקראת השקיעה ולהסטלבט עם כל החברה שבאים ולהנות מהנוף.

ללכת ל coco hot beach החוף הכי יפה בהד-רין וגם המסעדה שם מאוד טעימה.

ללכת לhalf moon party לדעתי הרבה יותר טוב מה full moon.

קופיפי:

לקחת טיול 7 האיים דרך סוכנות של לילי – תאילנדית שיודעת עיברית, לא בעיה למצוא אותה, הטיול הכי שווה שהיה לנו!! מאורגן כמו שצריך עם סירת מנוע. בלב שלם אפשר להגיד שהטיול הכי טוב שהיה לנו .

ללכת לחופים קצת מרוחקים הרבה יותר יפים אפשר גם להגיע עם ה taxi boat

לא להתקרב ל אניטה בנגלוז – יחס מגעיל ביותר.

פוקט:

יש סוכנות ישראלית “סגול” הרבה נהגי מוניות עושים את עצמם שלא יודעים על מה מדובר כי לא מקבלים אחוזים, אבל אם עושים סיבוב אפשר לראות בקלות את האותיות הגדולות, סגור בשבת. מול הסוכנות יש מלון נהדר ולא יקר כל כך ובאותו הרחוב יש עוד כמה מלונות טובים וממש זולים.

מומלץ ללכת לfantasea show המופע נחמד, ציפינו קצת ליותר אבל מה שאותנו הרשים זאת המסעדה שממש מומלץ ללכת!! יש שם מזנון הכי גדול בעולם מיועד ל 9000 איש, האוכל מסורתי באיכות מעולה וכמובן לבוא רעבים כי המזנון ללא הגבלה.

טיול 4 האיים טוב, חוץ מהעובדה שהיינו עם קבוצה גדולה של מצרים שעשו המון רעש. הטיול כלל שייט וגם james bond island שהוא ה ”כרטיס הביקור" של תאילנד.

מומלץ לעשות שופינג, לא יקר בהשוואה להרבה מקומות אחרים.

חנות findig לאוהבי אביזרי עור אקזוטי תוכלו למצוא פה בזול ובאיכות מעולה.

לצערי לא יצא לנו להיות בראילי ביצ' וקוטאו שהמלצות עליו קיבלתי רק אחרי שחזרנו אז שווה לבדוק.

יכול להיות שהדברים קצת השתנו כי כבר עבר קצת זמן מאז שהיינו שם.