ביולי / אוגוסט 2016 טיילנו במערב קנדה וצפון מערב ארה”ב.

טיול חלומי של כמעט ארבעה שבועות . טיילנו ברוקיז הקנדיים ובאי ונקובר .

הגענו לשמורות הגדולות גליישר נשיונל וילוסטון גם. בקרנו בערים הנהדרות ונקובר וסיאטל.

טסנו, נסענו, טיילנו, טיפסנו, פגשנו דובים ובע"ח אחרים, שטנו, ריחפנו, בילינו ובעיקר גמענו נוף עוצר נשימה !!!emoji

על ההתארגנות לקראת הטיול תוכלו לקרוא בבלוג שעסק בתכנון ומנהלות.

על חלקו הראשון של הטיול שעוסק ברוקיז הקנדיים – תוכלו לקרוא כאן .

​על חלקו השני של הטיול בפארקים גליישר , ילוסטון וסיאטל, תוכלו לקרוא כאן .

**********************

חלק זה יעסוק בחלקו האחרון של הטיול בערים ויקטוריה , ונקובר וסביבתן.

30/7/16 - שבת

השכם בבוקר יוצאים אל רציף המעבורת שתקח אותנו לאי ונקובר .

המעבורת מאנהקורטז לעיר סידני באי ונקובר , יוצאת בקיץ רק פעמיים ביום בשעה 8.30 בבוקר ובשעה 14 בצהריים.

היות ויש לנו כמה תוכניות להמשך היום וההפלגה אינה קצרה , אנו בוחרים בזו של הבוקר . מקום במעבורת הוזמן כחודש וחצי לפני הטיול באתר הזה. היות ויש רק שתי מעבורות ביום , מאד מומלץ להזמין מראש בחודשי הקיץ. יום קודם להפלגה בדקתי באתר ולא היה מקום !!

אל המעבורת צריך להגיע כשעה ורבע לפני . אנו מתייצבים בשעה 7.15 בבוקר וכבר משתרך תור ארוך לפני שערי העליה.

בקופת הכניסה , נבדקת ההזמנה , נלקח תשלום והקופאית אומרת לנו באיזה טור לעמוד. הכניסה למעבורת לפי סדר ההגעה ( מספר הטור).

המעבורת די גדולה , יש לה מספר סיפונים כולל חנות דיוטי פרי ומסעדה קטנה. ההפלגה לוקחת כשעתיים וחצי.

בדרך חולפים באיי סאן חואן היפים . מי שרוצה לרדת באיי סאן חואן צריך להזמין מראש ירידה שם , אבל לא יוכל לחזור לאותה המעבורת. המעבורת ממשיכה הלאה.

תראו את הרציף באיי סאן חואן , הבתים היפים ( גם כאן הייתי משתקעת ) והאיים הבתוליים. מאד יפה ומאד רגוע .

ההפלגה עוברת עלינו בנעימים ובשעה 11 לערך אנחנו יורדים ברציף בסידני. ביציאה מהטרמינל עוצרים בבוטקה של ההגירה. הפקיד מציץ בדרכונים , שואל כמה שאלות ומשחרר אותנו לדרכנו .

נסיעה של שעה בנוף יפה , תביא אותנו למלון שלנו בעיר ויקטוריה. כאן נלון ביומיים הבאים .

הנה כמה תמונות מההפלגה

בין האייםאחותה התאומהמגיעים לרציף בסאן חואןאיי סאן חואןלכל אחד סירהרציף פריידי הרבור

נכנסים לויקטוריה ואוהבים אותה מהרגע הראשון. עיר ארופאית בסגנון קולוניאלי .

יש לה רחובות רחבים , בנין פרלמנט מרשים ,כרכרות סוסים , נמל פנימי צבעוני וגנים . המון גנים.

הדבר שמיד בלט לעין הוא שפע הפרחים. בכל מקום תלויות סלסלות פרחים. כל כך מרענן ומקסים !!

המלון בו בחרנו בהמלצת חברי הפורום הוא אמבסי אין . מלון טיפה מיושן שמומלץ לדעתי בשל מיקומו הנפלא , 2 דקות מבנין הפרלמנט והנמל הפנימי inner harbor.

טיפ שכתבתי על המלון

אנחנו מתארגנים ויוצאים לסיבוב ראשון בויקטוריה באזור הנמל הפנימי . בוחנים מבחוץ את הפרלמנט ואת מלון פיירמונט אמפרס המרשים .

אחר כך ממשיכים כ 20 דק' ברגל עד לרציף הדייגים. הרציף קטן וססגוני. הרבה בתים צפים ודוכני מזון. שמח כאן מאד. קונים משהו לארוחת צהריים ואת הדרך חזרה לנמל הפנימי עושים הפעם בסירת טקסי חביבה.

מאד עייפים מההליכה וההשכמה המוקדמת , נחים קצת עד ליציאה המתוכננת בערב לגני בוטשרד.

הנה כמה תמונות מויקטוריה היפה

בניין הפרלמנט היפההטוטם שליד הפרלמנטבית הארחה יפהעל רקע הבתים הצפיםגאווה של רציףהנמל הפנימי

גני בוטשרט

בכוונה הגענו לויקטוריה בשבת. בשנה שעברה איילת סיפרה על מופע הזיקוקין הנהדר שנערך כל קיץ בשבת בערב. ידעתי שאם להגיע לגנים , כדאי בשבת.

המופע נערך בשעה 21.45 , בכל מזג אוויר. יש לנו יום יפה , אין חשש לגשם. בסביבות השעה חמש וחצי יוצאים לכוון הגנים. הנסיעה באוטוסטרדה מויקטוריה לגנים תקח חצי שעה , אבל אני מנסה לכוון למסלול נופי שג'ני תארה.

אני עוקבת אחרי ההוראות האלה בכוון ההפוך ( כי אנחנו יוצאים מויקטוריה ). בהתחלה מצליחים אך בערך בחצי הדרך מתבלבים וטועים בנווט. בסוף חוברים חזרה לאוטוסטרדה ומגיעים בדרך הרגילה. לא נורא אבל אבדנו זמן יקר שבו יכולנו לטייל בגנים angel

מציעה למי שחושב לנסות את הדרך, להתכונן קצת יותר טוב ממני למסלול ההפוך, ולא לצאת ברגע האחרון ...

מגיעים לגן רק קרוב לשעה שבע. לפנינו עוד שעתיים וחצי לטיול לפני המופע.

מפלסים דרכנו למקום בו הוא יערך. רוב המקומות כבר תפוסים. איכשהו מצליחים לפרוס שמיכה קלה שסחבנו מהארץ למטרת העניין ולסמן טריטוריה. הח'ברה שלי סקפטים אבל אני מבטיחה להם שמקום ישמר . ככה איילת אמרה .

מתחילים לטייל בגנים. הם מאד יפים אבל בשעה זו מאד מאד צפוף. גם כל חברנו "היפנים" פה וצפוף ברמה שקשה לטייל ולהנות מהגנים.

הנה כמה תמונות - למרבה האירוניה הכי אהבנו את הגן היפני , את גן הורדים וכמובן את החלק המהמם ביותר של הגן השקוע sunken garden, שלא הפסיק להוציא מאתנו קריאות וואו .

הנה כמה תמונות מהגן

בפוזה אופייניתהגן היפנימזרקה בגןוואו 1 - הגן השקועגן ורדים מלא אנשיםוואו 2 - הגן השקוע

לקראת 9 וחצי אנחנו חוזרים לרחבת הדשא. הרחבה מלאה אנשים. עכשיו גם נוספו כסאות. מאד מתקשים לאתר את השמיכה שלנו כי כבר חשוך... אבל הנה היא כאן. חיכתה . אף אחד לא נגע. surprise גם לא בתיק הבד עם השתיה שהיה עליה. no

עכשיו ערב ונהיה קר. הנהג האמיץ נשלח לרכב להביא מעילים ואנחנו צופים במופע מהופנטים.

המופע מאד יפה . לא מדובר רק בזיקוקים אלא גם בקטעי מולטימדיה , שירה , אור וצבע. קצת הזכיר לי את מופע הסיום בדיסני אורלנדו, בפארק MGM עליו השלום ...

גם המוזיקה היתה ברובה מתוך סרטי דיסני.

אנחנו ממושמעים ו (כמעט) לא מצלמים אבל הנה קטע קטן שבכל זאת הגנבתי. blush

הקטע הפחות מוצלח של הערב היה פיזור הקהל בסיומו. כאן יש לקנדים מה ללמוד. הצפיפות בתוך

הגן וביציאה מהחניה היתה פשוט בלתי נסבלת. שעה ארוכה לקח לנו לפלס את דרכנו החוצה. ממש כסרדינים. הזכיר לי קטעים קשים של יום העצמאות בת"א וגרוע מכך. אח"כ עוד שעה ארוכה כדי לצאת מהחניון. פשוט פקק עומד ללא כל הכוונה. המופע הסתיים בסביבות עשר ורבע ( בן חצי שעה ) ולמלון נכנסנו רק בחצות. איך אף אחד לא הזהיר אותי מפני זה ???smiley

בגלל שהגנים מאד יפים מצרפת עוד כמה תמונות .

ועוד מהחלק הפראיזה הגן האנגליאפילו מעגןיש גם חממהיפה כאן
חלק פראי ויפה

31/7/16 - יום ראשון

אחרי היום הצפוף שהיה לנו אתמול , אנחנו לוקחים את הזמן בבוקר , אוכלים ארוחת בוקר בנחת.

מוזמן לנו שייט לוייתנים לצהריים ואת הבוקר מקדישים לביקור בעיר.

בעיר ויקטוריה יש שפע של מוזיאונים ואטרקציות תיירותיות. מצרפת את האתר הזהשיכול לתת מידע על האפשרויות.

מתוך ההצע הבאמת גדול, אנחנו בוחרים הבוקר לבקר במוזיאון המלכותי של בריטיש קולומביה שנחשב אחד הטובים בקנדה.

יש בו אגפים שונים יחודיים לו בהם אגף הטבע המציג את בעלי החיים והצמחיה האפיינים לקנדה. בזמן הביקור שלנו היתה תערוכת המשחזרת את הממוטות של עידן הקרח בגדלים טבעיים. וכוללת מאובנים של שיניים למשל ( נחשו מי צילם blush). מאד מוצלחת .

אגף מוצלח נוסף הוא זה המתאר את חייהם של האינדיאנים - המתיישבים הראשונים וכולל גם תצוגה גדולה ועשירה של עמודי טוטם.

עוד אהבנו את החלק שמשחזר חיי מתיישבים ארופאים בקנדה וכלל רחובות ויקטוריאנים , מלון , חנויות ישנות , מפעלים של תחילת המאה הקודמת , הבהלה לזהב ועוד.

זה מוזיאון חוויתי המעודד לגעת ולהתנסות. מאד מוצלח . אפילו הנוער הציני אהב.

ביציאה מהמוזאון חולפים שוב ליד מלון אמפרס ועכשיו עושים גם ביקור פנים. את האולם עם השטיח הגדול של הנמר הבנגלי לא ראינו , היה סגור. אבל התרשמנו מאד מהפאר וההדר laugh

גריזלי בגודל טבעיעמודי טוטםשיניים של ממוטהרחוב משוחזרמחפשים זהבמלון אמפרס ויקטוריה

אחרי ארוחת צהריים קלה ( בכל זאת לא רוצים להוציא אותה אל הים) אנחנו ממשיכים אל השייט שלנו.

השייט יוצא ממשרד החברה קרוב לאזור טרנדי הנקרא Bastion Square .

בכיכר חנויות ודוכנים. היום יום ראשון ויש מופעי רחוב נחמדים . עושים סבוב קצר , מתרשמים מדוכנים יחודיים כמו זה שמוכרים בו שקיות בד מעוטרות לכלבים או יומנים מעוצבים. נחמד אם אתם בסביבה ותראו את הגברת עם הזנב.. blush

כיכר בסטיוןמתנה לכלבגברת עם זנביומנים יפיםהמדרחבמנגנים

שייט לוויתנים הוא האטרקציה של האזור. מימי המפרץ של ויקטוריה נחשבים נוחים וסוערים פחות לעומת אתרים אחרים סביב האי, מהם יוצא שייט לוייתנים.

את השייט הזמנתי מראש בחברה הזו SpringTide Whale Watching המומלצת בטריפאדוויזר.

יש אפשרות לשייט אתגרי יותר בסירת זודיאק או רגוע ביאכטה. היות ואנחנו לא מהאתגריים ביותר, ולא יכולים להעלות על הדעת שייט ארוך ללא אפשרות תזוזה או נגישות לשרותים , אנחנו בוחרים ביאכטה.

ישנם מקומות ישיבה מספיקים לכולם בחוץ וגם בפנים.

באתר טרוול זו מצאתי קופון הנחה לשייט , כך שהשייט עלה 69 דולר לאדם במקום 109. את המיסים משלמים במקום .

ממשרדי בחברה יוצאים ברגל אל המעגן. עניין של חמש דקות הליכה. מקבלים תדרוך קטן של ענייני בטיחות והצלה.

השמים בהירים, הראות מצויינת והקפטן מחייך ומבקש

לחפש לוייתנים ולא.. פוקמונים. אז חיפשנו וגם מצאנו. wink

אתנו ביאכטה אולי 20 אנשים נוספים. יוצאים בנחת מהמפרץ היפה , מקבלים קצת הסברים. את הלוויתנים עצמם נפגוש אם יהיה מזל, ליד איי סאן חואן.

אחרי חצי שעה נוספת של הפלגה מהירה , מגיעים למקום בו הם נראו לאחרונה. יחד אתנו סירות של חברות אחרות וגם סירות זודיאק.

מדוממים מנועים והנה הם באים ... ובהמונים.

ראינו המון לוייתני אורקה. שעה ארוכה הם עשו לנו מופע קפיצות נהדר. לפעמים בבודדים ולעיתים אפילו בשלשות.

היות ולא מתקרבים יותר מדי , צריך מצלמה עם זום מאד גדול כדי לצלם אותם. צריך גם להיות זריזים.

אז בצלומים שלי תראו בעיקר זנבות ..ותצטרכו להפעיל הרבה דמיון. laugh

אבל קבלו הבטחה, הם היו שם וזו היתה חוויה נפלאה. ממש התרגשנו.

אחת מאנשי הצוות היא דר' לביולוגיה ימית שנתנה לנו הסברים על הלוויתנים , אורחות חייהם , על האצות שבאזור וחשיבותן ועוד ועוד. יש לה הרבה ידע והיא היתה גם מעניינת. תכף תראו איזו אצה ענקית וארוכה היא דגה לנו ונתנה לטעימה .

הרגשנו טוב, לא סבלנו ממחלת ים והיתה חוויה מאד טובה. מומלץ !!

להקת זנבותזו אצהגלגולקפיצההנה אני באעכשיו רואים יותר

בגלל שאני ממש מתלהבת קבלו עוד כמה תמונות מהשייט וממפרץ ויקטוריה

ומבקשת להדגיש שאת זו של הלויתן עם הזנב הגדול בחוץ - בתי נגה צילמה !!!

בחזרה בויקטוריה והיום חגיגה. מדי שנה בסוף יולי קונצרט גדול של התזמורת הסימפונית של ויקטוריה מלווה בזמרים ומקהלות מהשורה הראשונה. הקונצרט יהיה רק בערב אבל כל העיר מוכנה ומזומנה.

שמח מאד , ממש פסטיבל !!

עוד נחזור אל הקונצרט בערב , אבל קודם יש לנו עוד נסיעה קטנה.

אנחנו לא בזו

רק זנב.. על רקע איי סאן חואןמתארגנים לקונצרט בויקטוריה

מתכוננים לקונצרט

אחרי השייטו חוזרים למלון למנוחה. הבת מעדיפה להשאר בחדר עם החברים האלקטרונים ואנחנו נוסעים לעוד סבוב קצר.

לא רחוק מהעיר יש מגדלור יפה. המגדלור נמצא בתוך שמורה שנסגרת בשעה 16.30. ברור לנו שלא נספיק להכנס לשמורה, אבל אנחנו מקווים שיש דרך לראות אותו. יש לי קצת פטיש למגדלורים ... ( בגלל זה אני צריכה להגיע לסקוטלנד) ביחוד שהוא נחשב העתיק בחוף המערבי של קנדה.

Fort Rodd Hill and Fisgard Lighthouse

פרטים על המגדלור

אז כמובן שגישה לשמורה לא היתה בכלל - שער ברזל גדול ונעול ( בשונה ממקומות אחרים) ,אבל אם ממשיכים קצת עם הכביש, אולי חצי ק"מ אפשר לראות אותו ממרחק. שם גילינו גם לגונה נהדרת עם הרבה בעלי כנף. זה נחשב מקום קייט וראינו גם מתרחצים. מקום פסטורלי ודי מקסים.

הנה כמה תמונות של המגדלור והלגונה

המגדלורהלגונהכאן גרים בכיףפסטורליהמקרוב

חזרה בויקטוריה לערב הפסטיבל והעיר ויקטוריה צהלה ושמחה..

נראה כי כל העיר עמדה שם ליד הנמל הפנימי . חלק ישבו וצפו בתזמורת מתוך סירות הקיאק שלהם.

הפרלמנט מואר בצורה נהדרת , רקודי רחוב, מוזיקה ולבסוף מופע זיקוקים מרהיב.

כמעט כמו זה של גני בוטשרט מאתמול , רק בלי הפקקים , בלי כסף ודקה מהמלון laugh

גם מהסירותזקוקיםכולם הלכו לגרוקדים
שרים במים

1/8/16 - יום שני

השהות הקצרה שלנו בויקטוריה מתקרבת לסיומה. היום נעלה שוב על מעבורת ( אחרת) ונעבור לעיר ונקובר לחלק האחרון של הטיול .

אבל עוד קודם חוב קטן ... אי אפשר לסיים ביקור בעיר בלי להכנס לפרלמנט שנמצא ממש מול המלון שלנו.

הסיורים בפרלמנט חינמיים ואפשריים בכל ימות השבוע , אבל בחגים ובפגרה ניתן לסייר רק באמצעות סיור מודרך.

אנחנו מצטרפים לסיור כזה שיוצא ממש עם הגעתנו . המדריכה היא סטודנטית נחמדה למדעי המדינה וממשל שעובדת בפרלמנט להשלמת הכנסה.

הסיור בן 45 דק' לערך והוא מעניין ואינפורמטיבי כאחד. המדריכה שמה דגש על מבנה הממשל , הבית , הסמל והיחסים בין קנדה לממלכה הבריטית ולמלכה .

הידעתם שבכל שנה , מגיע נציג הכתר של המלכה ומתכבד לפתוח את הישיבה השנתית?. נציג המלכה גם חתום על החלטות הבית , אם כי משמש בעיקר חותמת גומי בלי יכולת או רצון לערער על שום החלטה .. wink. חסר לו...

הנציג או המלכה ( שלא בקרה מזמן.. ) נכנסים לפרלמנט דרך דלת מיוחדת השמורה רק להם ונפתחת לכבודם . כמובן שתמונתה של המלכה אליזבת תלויה בגאון בחלל המרכזי של הבית.

הנה כמה תמונות פנים של הפרלמנט היפה

הסמל

התקרה המאוירת

התקרה

אולם הדיוניםאולם הדיונים

הפסיפס היפהפסיפס יפה

וכמובן … תמונת המלכההוד מלכותה

אחרי הביקור בפרלמנט אוספים חפצינו , נוסעים למעבורת ועולים על זו של שעה 12 המפליגה לונקובר.

אפשר להגיע לונקובר בכמה דרכים. אנחנו בחרנו את זאת שיוצאת מ Swartz bay אל Tsawwassen bay.

אתר המעבורת. העלות להרכב שלנו -119 דולר קנדי . משך הנסיעה 1.35 שע' .

ישנה מעבורת בכל שעה ואולי לא היה צריך להזמין מראש. היות ואנחנו בימי החופשה , העדפתי להזמין מראש.

הפעם אנחנו נשארים בתוך קנדה ואין דיוטי פרי וגם לא בקורת דרכונים. זו מעבורת יותר חדישה מהקודמת וגם נוסעת יותר מהר .

המעבורת שלנו

אחותה התאומה בדרך היפה

יורדים במזח בונקובר חושבים איך להמשיך ? עוד מוקדם לנסוע לדירה ולסיים את היום. מתלבטים בין הדאון טאון של ונקובר לגשר קפילנו הנמצא קרוב לדירה. בסוף בוחרים בקפילנו. אין לנו חשק להכנס עכשיו לתוך העיר עם רכב מלא ציוד.. angel

למחרת הבנו כמה נהגנו בחוכמה.

גשר קפילנו

הזהירו אותי שהוא צפוף והמוני וגם ממוסחר , מאידך דברו על כך שהוא ממש ארוך וגם שווה ויש לו מסלול נהדר בין העצים . אז לא נבדוק בעצמנו ???

מה זה גשר קפילנו ??

מדובר במתחם תיירותי הבנוי בתוך יער גשם . המתחם כולל שלוש אטרקציות עקריות

Suspension Bridge גשר תלוי ארוך ומרשים מעל נהר קפילנו , בין גדות הנהר.

Cliffwalk - הליכה ביער הגשם באמצעות מערכת גשרים התלויים על הסלע.

Treetops Adventure - הליכה בין העצים של יער הגשם באמצעות גשרונים וחבלי עץ תלויים על העצים בדומה לפארק חבלים.

מגיעים לקפילנו שנמצא באזור צפון ונקובר. משלמים חניה ואח"כ קונים את כרטיסי הכינסה היקרים . 40 דולר למבוגר ו 27 דולר לנערה. כל זה לפני מז כמובן.

הרעיון נחמד וגם הבצוע רק שהפארק היה צפוף והמוני בצורה מעיקה.

כאילו " כל היפנים" מכל הטיול באו יחד אתנו לשם.

ממש היה קשה לעבור על הגשר , מה עוד שכל רגע הם נעמדו זמן רב לצילום ועכבו את כולם מאחור.

חיכינו כמעט חצי שעה בשמש קופחת כדי להכנס ל cliffwalk.

תכף תראו בתמונה כמה צפוף היה. אולי עדיף היה להסתפק בפארק לין שגם בו גשר תלוי ( קצר יותר) חינמי, ולא להצטופף על הגשר עם כל "היפנים".

לרגעים זה הרגיש אפילו מסוכן... חששתי שהגשר יקרוס. ביחוד שיש כאלה שהחליטו גם להשתעשע ולקפוץ באמצע... וטלטלו אותו. devil

סרדינים על הגשר

אז הגשר התלוי לא ממש היה להיט בעינינו כבר הבנתם... בעיקר בגלל הצפיפות. למען האמת בגשרים התלויים בחבל בשור ואפילו בנשר שלנו נהנתי יותר.

המסלול בין העצים נחמד למדי. אפשר להתרשם יפה מהיער מן הגובה והמחזה די מלבב.

ההליכה על הצוק גם נחמדה. היינו נהנים יותר אם היה פחות צפוף

מה שהיה הכי מוצלח בעיני הוא דוקא הסיור המודרך החינמי שיוצא פעם בשעה . המדריכה נתנה הסברים מעניינים על מיני העצים של היער וראינו גם את העץ הותיק mamacapillano.

מצרפת עוד כמה תמונות. תעשו לעצמכם טובה ובואו מחוץ לעונה או אולי אחרי חמש. אז יש גם 20 % הנחה אז לפחות פחות כואב בכיס.

הבת שלנו לא מאד מתלהבת מהפארק הזה , קצת רעבה (לא היה שום דבר ללא גלוטן במסעדות המתחם emoji) ואנחנו ממצים די מהר. בדרך לחיפוש מסעדה ולדירה.

הגשר התלויבין עציםפארק קפילנוcliffwalkגם זה cliffwalk
טוטמים בכניסה

לינה בונקובר –

התלבטתי רבות לגבי הלינה בונקובר. מגיעים אליה ל 3 לילות בסופו של טיול ארוך ורצינו מקום נעים ומרווח. המחירים במלונות בעיר יקרים. ברובם יש להוסיף תשלום על חניה.

בניגוד לסיאטל , בונקובר החלטנו לצאת מהצנטרום ( וטוב שכך ... ) והתלבטנו בין שכונת קיסטילאנו שנילי ואיילת מהפורום המליצו עליה , לצפון ונקובר.

בקיסטילאנו לא מצאתי משהו מרווח, במחיר סביר וללא מקדמה, ולכן הלכתי לפי המלצות שקראתי בפורום צפון אמריקה על יחידת ארוח בצפון ונקובר.

המקום גם התאים יותר, כנקודת יציאה לנקודות העניין שלנו בעיר וסביבתה. נמצא 10 דק' נסיעה מפארק קפילנו בשכונת מגורים מטופחת ונחמדה.

המקום נקרא Mountain Bed & Breakfast. כתבתי עליו טיפ נפרד .

2/8/16 - יום שלישי ונקובר.

אני אתחיל מהסוף. יש לה אזורים יפים , יש לה גנים נהדרים , המראה של המפרץ וגשר Lions Gate נהדר אבל לא התאהבנו ...

אולי בגלל שזה סוף הטיול , אולי בגלל הגשם , אולי בגלל ריבוי ההומלסים שהיו לעיתים אפילו מטרידים

( איך אף אחד לא דיבר על זה ...smiley )

קראתי על עיר נקיה ידידותית ונעימה ופגשתי עיר עם מגדלי ענק , די מלוכלכת , יקרה ( מחירי חניה שערורייתיים) קרה ומנוכרת. לפחות הדאון טאון שלה.

בהחלט לא עשתה לי את זה ..

מה ראינו ?

כל הלילה ירד גשם . חזק. אנחנו קמים לבוקר רטוב וערפילי וסטפקה מהצימר אומרת שלא צפוי שיפור. אז מחליטים לעבור את הגשר ולהגיע לדאון טאון ולאי גרנוויל בתקווה שנמצא מקומות מקורים שיאפשרו יום נעים .

התחנה הראשונה שלנו הוא האי גרנוויל. האי גרנוויל מחובר ליבשה באמצעות כביש ובו מתחם תיירותי הכולל שוק , גלריות , סדנאות ובתי מלאכה קטנים בדגש אומנות.

לאי אפשר להגיע עם רכב או עם סירה מיוחדת. אין כניסה להולכי רגל.

קראתי עליו הרבה בקורות נלהבות אך כגודל הציפיה כך גודל האכזבה . ממש ממש לא אהבנו את המתחם הזה. או שפספסנו בגדול ולא הבנו את הקטע.

קודם כל למרות השעה המוקדמת, לא היו שום חניות חינמיות לשלוש שעות כמו שסיפרו בטיפים ... נו שוין . מצאנו חניה בתשלום לא נורא.

השוק נחמד אבל לא משתווה לשווקים אחרים בהם בקרנו בעבר. לא צבעוני ושמח כמו זה של סיאטל או ברצלונה. אוסף חנויות / דוכנים זה ליד זה. ללא שום יחוד.

הסדנאות והגלריות היו חצי ריקות וחצי סגורות. שוק הילדים שגם הוא אוסף חנויות ילדים עם איזו ג'מבוריה נחמד, אבל מתאים יותר לילדים צעירים.

ראינו את ציורי הקיר על הממגורות של מפעל הבטון. גם הם נחמדים ואיכשהו הצילו את המצב.

לכל אורך השהות שלנו ירד גשם זלעפות והיה ממש לא כיף להתנהל כך.

מול החניון היתה חנות ביזראית של מטאטאי קש ( איך מתפרנסים מזה ?? ) ומה שת'כלס בא לי לעשות זה לקחת מטאטא ולעוף משם.

אנחנו ממצים די מהר ומחליטים לנסוע לדאון טאון.

האי גרנווילליד שוק הילדים
שוק הילדים

הממגורות

ציורי קיר

חנות המטאטאים

חנות למכשפות

מרכז קנדה canada place

מגיעים וחונים במרכז קנדה. כן ... זה הבניין שסמלו המסחרי המפרשים הלבנים היפים שזוהרים בלילה בכל מיני צבעים .

מרכז קנדה הוא מרכז כנסים גדול. הוא גם נקודת היציאה של ספינות הקרוז המגיעות לונקובר ויש בתוכו טרמינל . חונים בחניה שלו במחיר שערורייתי ויוצאים לגלות את הדאון טאון.

מתחילים מתצפית יפה ממרפxת המרכז. אפשר לראות את צפון ונקובר , את הגשר את פארק סטנלי ממערב. ממול המרכז "מגדלי סיאטל" . בניינים גבוהים מצופי זכוכית. יש להם חן מסויים . אנחנו עושים סבוב , מצלמים את המרכז ,המפרשים , פסל טיפת המים הכחול .

ממשיך לרדת גשם כל הזמן ומחליטים לבדוק את האטרקציה fly over canada שגם היא במרכז.

ליד קנדה פלייסעוד יש מפרש לבן ..פסל הטיפהמגדלי ונקובר
המפרץ

מפרץ מעונן

נערה במטריה

fly over canada

על האטרקציה הזו שמעתי מאיילת ותודה. זהו בעצם סימולטור / סרט D4 שמדמה תעופה מעל קנדה. עם כסאות נעים , טיפות נתזות וכד'...

התחושה נהדרת כאילו באמת מרחפים מעל המקומות הנפלאים, שלא מעט מהם ראינו בטיול. מרגישים בתוך הסרט . ממש חלק אינטגרלי ממנו.
טוב שעשינו את זה לקראת סוף הטיול כי כבר יכולנו לזהות ( למשל אתרים ברוקיז)
 מאד מאד מומלץ רק קצרצר ביותר... בקושי רבע שעה .

היה תור למקום ויש המתנה. גם המחיר די יקר לסרט כה קצר. בכל זאת שווה .

אחרי הסרט אנחנו ממשיכים רגלית לחלק המזרחי של העיר לאזור גז טאון ההסטורי . כאן יש את שעון הקיטור העתיק שמתפרץ כל רבע שעה .

עושים לו בוק וממשיכים הלאה בטיול בדאון טאון. הגשם כבר נרגע קמעה. ממשיכים לרחוב רובסון האופנתי . בודקים את פוטנציאל הקניות . אוכלים, נחים וממשיכים רגלית בדאון טאון עד שלמרכז קנדה חוזרים.

לסיום היום השלמת קניות בוולמרט בצפון ונקובר , לא רחוק מהדירה , כאן כבר היו מציאות יותר טובות surprise

עוד תצפית קטנה לסיום , מהצד הצפוני של העיר על הדאון טאון ומרכז קנדה . מגיעים וחונים ליד Lonsdale Quay Market

מחר חוזרים קצת לטבע.

תראו איזה רכבשעון הקיטור

אוטובוס תייריםלטוס מעל קנדה

תצפית מהצד הצפוני של העירתצפית

sea to sky

3/8/16 - יום רביעי

היום אנחנו יוצאים צפונה לכוון וויסטלר. בחלק השני של היום מתוכנן לנו טיול אומגות ואנחנו מתרגשים וגם טיפה חוששים.
 הדרך מונקובר לויסטלר עוברת בכביש 99 היפה , הנקרא גם sea to sky. ( לא רק בסקוטלנד אצל " נוכרייה" laugh)
זהו כביש יפיפה . בצדו האחד הרים ובצדו השני מפרץ מדהים. לאורך הכביש מפלים , שמורות, רכבלים ונק' עניין נוספות.
 בתחילת היום די ערפילי ואת הקטע הראשון אנחנו בקושי מצליחים לראות . אין בכלל מה לדבר על עליה באחת הגונדולות. אפס ראות .

טיפה פספוס אבל אין לנו יום נוסף למטרה זו. מחר בלילה מתחילים במסע חזרה הביתה , אז זה או היום, או לוותר. מקווים שלפחות בהמשך היום הראות תשתפר

( ספויילר.. כך היה..wink).

התחנה הראשונה שלנו על הכביש מפלי Shannon.

58 ק"מ צפונית לונקובר. מפלים יפים הנחשבים מס' 3 בגובהם בקנדה ונופלים מגובה 335 מ' .(זוכרים את מפלי טקקאקו מתחילת הטיול ? אז הויכוח מי יותר גבוה ומאיפה סופרים ... )

מסלול קצרצר מוביל אותנו אל המפלים . אין מה לומר , מרשימים אבל לדעתי טקקאקו

לוקחים בסבוב.. כאן יש פחות זרימה. תראו בתמונות איזה ענן רובץ עליהם ...

הכניסהכמה מעונןמפלי שנוןבמפלי שנון

ממשיכים בדרכנו בכביש 99לי קצת הזכיר את כביש 1 בקליפורניה. בגלל הפתולים והנסיעה לאורכו של הים.

2 ק"מ מדרום לסקוומיש , חולפים על פני הגונדולה המומלצת sea to sky.

הראות כאמור גרועה ביותר ואין טעם לנסות , בטח לא במחיר 40 דולר לאדם . אבל אם יש לכם יום יפה ותרצו אז הנה הקישור . אומרים ששווה.

הלאה בדרכנו צפונה , חולפים על פני הישוב סקוומיש שנראה נחמד מאד . בסקוומיש יש גם אפשרויות לנופש פעיל כמו , קאנו ,קיאקים , אגם עם רחצה . תוכלו לקרוא את המידע כאן. גם לא מתאים במזג האוויר שלנו. רק מתפללים שיתבהר עד שנגיע לאומגות שהוזמנו כבר מזמן .. yes

התחנה הבאה על הכביש היא Tanatalus Lookout. נקודת תצפית יפה על ההרים מסביב. הגישה טובה יותר לאלה שבאים מצפון לדרום ולכן נבדוק אותה בחזרה.

ממשיכים בנסיעה ועוצרים בשמורת Brandywine Falls .

מסלול קצר של חצי שעה בערך ( הלוך ושוב) , העובר בחורש נחמד וחוצה פסי רכבת , יוביל אתכם אל המפלים היפים הנופלים מגובה 70 מ'. הנוף מסביב נהדר והוא לדעתי העניין , עוד יותר מהמפל היפה.

יש כמה מרפסות תצפית שכל אחת מהן נותנת זוית מעט שונה על המפל והשמורה.

מקום חביב ביותר והליכה קלה ונעימה.

תראו מה ידידנו " ההודים " עושים על פסי הרכבת ??? הזוי מה אנשים עושים בשביל תמונה.. למרות שלטי האזהרה smiley

או לחילופין - אנקדוטה קטנה... בן זוגי היקר תופס אותי בפוזה אופיינית לטיול . מנציחה בטלפון וממהרת להעביר לח'ברה את התמונה .blush

עוד מהמפלטרפ עם הרכבתשמורת ברנדיווייןהמפל היפהמתעדת ומעבירההנוף הנהדר

בשעת צהריים מגיעים לוויסטלר. מוזמן לנו טיול אומגות לשעה 3.30 . לא ידענו מתי נגיע לעיירה ולכן זו השעה שהוזמנה.

בפועל , הגענו כבר בסביבות אחת , חנינו ונגשנו למרכז העיירה לבדוק אותה. תחילה שאלנו במשרד של החברה המארגנת את הטיול אם יש אפשרות לצאת אליו מוקדם יותר. אין אפשרות ... הכל מלא כך אומרים לנו.

טוב , אז מחליטים לטייל , לאכול ולנוח . וויסטלר זו עיירת נופש. emoji

אין בה אוכלוסיה של קבע, כולה בנויה סביב תיירות. בחורף סקי ובקיץ טיולי אומגות וספורט אופניים אתגרי.

רבקה כתבה פעם שאין לה אנשים אמיתיים ואין לה נשמה. אנחנו דוקא מצאנו אותה עולצת ונחמדה. המון צעירים , כולם בראש טוב. הרבה מסעדות ובתי קפה. חנויות ובוטיקים נחמדים. אווירת נופש טובה. נראה שכולם נהנים ושמחים.

פעם היתה כאן אולימפיאדת חורף והשאירו את הטבעות למזכרת. wink

את הרכבל של אתר הסקי מנצלים בקיץ כדי להעלות רוכבי אופניים שיורדים מההר ברכיבה אתגרית' תוך בצוע קפיצות שונות מסוכנות ומפתיעות. צופים בהם שעה ארוכה. אוכלים פיצה נהדרת ללא גלוטן באחת המסעדות , גם סטארבקס כמובן . הזמן חולף חיש קל. נחמד לנו מאד.

הנה כמה תמונות מוויסטלר שאנחנו דוקא אהבנו.

emojiemoji

בתור לרכבלכסא לנוחכיכר העירטבעת אולימפיתפאב איריקופצים

המון זמן שהבת שלי מבקשת אומגות. בערך מאז שהמרוץ למיליון הגיעו לקוסטה ריקה. עד עכשיו לא יצא ...smiley

ישנם אתרים שהבטיחות שלהם מוטלת בספק ובהם גם לא הייתי מנסה. לכן כשקראתי על טיול האומגות שעשתה איילת והילדים בשנה שעברה ידעתי שזו ההזדמנות.

היה לנו חשש קל בהתחלה , שבגלל הפציעה ברגל, הבת לא תהיה כשירה , אבל הזמנו בכל זאת טיול עם אפשרות בטול של 24 שעות לפני.

בהמלצת איילת ( שוב תודה !) הזמנתי טיול בחברת ziptrek

גם אני שסובלת מבעיות גב ופחד גבהים לא מבוטל, החלטתי לנסות. השתכנעתי שמדובר במערכת בה הבלימה רכה ולא יוצרת חבטה .

בטיול הזה בדקנו גבולות יותר מפעם אחת . בשבילי זה היה נצחון קטן על הפחד.

בחרנו את המסלול הקל של חמש אומגות שנקרא מסלול הדוב. המסלול מוצע לילדים מעל גיל 6 , אורך כשעתיים וחצי כולל ההסעה לאתר, ועולה 119 $ למבוגר. יקר. בהזמנה מוקדמת קיבלנו הנחה קטנה.

היציאה לטיול ממול הרכבל של וויסטלר , במקום בו צופים ברוכבי האופניים. יוצאים לטיול בלווית שתי מדריכות חמודות. מקבלים ציוד והסבר בטיחות .

נוסעים במיניבוס לאתר. באתר יש כמה מסלולים. אנחנו עושים את זה של חמש האומגות . בכל אומגה - אחת המדריכות תצא ראשונה ותחכה בנקודת הסיום והשניה "משגרת" את המשתתפים ומגיעה אחרונה. כך עוברים מתחנה לתחנה.

בדרך יש קצת טיפוסים. לא נורא. מקבלים הסברים על יער הגשם ועל הצמחיה. גם דובים נראו כאן , לא מזמן. אנחנו שמחים שדוקא היום לא נראה אף דוב.. devil

למרות שזה נחשב המסלול הקל , ישנם קטעים שעוברים בגובה רב ויש שתי אומגות ארוכות במיוחד מעל ערוץ הנהר. היה מפחיד. בשבילי אפילו מאד , אבל באחרונה הצלחתי כבר להרגע ולהנות. אפילו חיוך יצא... wink

טיפ - אנחנו לא לקחנו מצלמה. חשבנו שהיא תפריע ועלולה להנזק. טעות !!

קחו מצלמה. לפחות טלפון. כל אחד גולש בנפרד ויש מספיק הזדמנויות לצלם.

היות ולא לקחנו נאלצנו לקנות את התמונות שעשה הצלם של החברה, שחיכה בתחנה האחרונה , בעלות מופרזת של 54 דולר ( מה לא עושים בשביל תמונות למזכרת cool)

לסיכום חוויה מאד נחמדה. בסוף כולנו נהננו מאד.

גם הראות אחר הצהריים השתפרה וכבר היה פחות קר. מומלץ אם כי יקר !!

י . האלוףעכשיו מחייכיםהאלופה שליתמונה קבוצתית

את היום אנחנו מסיימים בנסיעה חזרה על כביש 99 הפעם מצפון לדרום.

הראות עכשיו סבירה ומשלימים נק' עניין שלא ראינו בבוקר.

עצרנו באזור Tanatalus Lookout ובאזור הצופה על האי Anvil היפה

עוד כמה תמונות מויסטלר והדרך חזרה לונקובר. עם תצפית ערב על העיר.

היה יום חוויתי ומעולה. אחד היפים של הטיול .

ויסטלר לעת ערבתצפית טנטלוסממול האי אנווילנוף לפוסטרבחזרה לונקובר

4/8/16 - חמישי

יום אחרון בעיר. מאוחר בערב נתחיל במסע חזרה.
 לוקחים את הזמן בבוקר , אורזים , נפרדים מסטפקה והדירה. הפעם הבאה שנישן במיטה חמה, תהיה רק בעוד יממה וחצי. הביתה לישראל נגיע רק בשבת בבוקר.

מה עושים ביום אחרון ? השלמות !!

היו לנו הרבה השלמות. הרבה יותר מדי ליום אחד. בכל הספקנו כמה ויצא יום מקסים .

התחנה הראשונה שלנו בבוקר קרובה לדירה. רק כמה דקות נסיעה.

חוזרים לפארק קאפילנו. הפעם לא לגשר הממוסחר. יש כאן שבילי הליכה יפים וברכות לגידול סלמונים עם מקפצת סלמונים וגם סכר קליבלנד מרשים אחד.

אני ארחיב טיפה , כי לא ראיתי כאן הרבה טיפים על הפארק הזה .

אפשר לעשות בו כמה מסלולים. תוכלו לראות בקישור שצרפתי.

אנו עושים חלק מהם, במעין קומבינציה אישית שלנו. חלק מהמסלול הראשון רגלית , אח"כ את מקום גידול הסלמונים ולבסוף נסיעה קצרה וביקור בסכר קליבלנד.

בשונה מהסגרים של חירם ליד סיאטל , מהפרק הקודם , כאן ראינו הרבה סלמונים בכל שלבי ההתפתחות שלהם מדגיגים קטנים בגודל סרדין ועד סלמון גדול בוגר.

ליד הסכר חתן - כלה לעתיד בסשן של תמונות ונוף מרהיב במיוחד.

פארק נחמד מאד וחינמי לגמרי .

נוף מהמם ליד סכר קליבלנדפארק נהר קפילנומסלול אחד בפארקאצל הסלמוניםמראה מהסכר

אחרי שסגרנו את החלק הזה אנחנו נוסעים לפארק סטנלי.

נראה לי שאין ביקור בונקובר בלי פארק סטנלי.  האמת שתכננו אותו ליום שלישי אבל היה כל כך גשום שלא היה סכוי. טוב שחיכינו . יש לנו יום שמש יפה והפארק נהדר.

המקום הכי יפה בעיני בונקובר. רק בשבילו היה שווה להגיע. נוף פנורמי של 4 כווני אויר. נקודת תצפית הכי יפה על העיר ולא צריך שום דבר נוסף . מאד מאד אהבנו.

היות ואנו באים מצפון ונקובר , עוברים את הגשר lion gate היפה ונכנסים אל הפארק מהכניסה הצפונית שלו.

זה פארק ענק ואפשר לבלות בו יום שלם. יש אקווריום , חוף רחצה , פארק מים , שבילי אופניים , גן ורדים , טוטמים , מרינה פוטוגנית וכמובן המון שטחים ירוקים נהדרים.

קראתי באיזה מקום שניתן לקנות כרטיס חניה יומי בעלות של 10 דולר. אני לא רואה אפשרות כזו במדחנים ואנו משלמים לפי שעה בכל מקום שעוצרים .

את נקודות העניין שאזכיר בפארק , אפשר למצוא במפה הבאה הלקוחה מהאתר הזה

תוצאת תמונה עבור ‪stanley park mermaid statue map‬‏

התחנה הראשונה שלנו היא נקודת התצפית הצפונית הנקראת - prospectpoint.

מכאן יש תצפית נהדרת אל הגשר הארוך ממנו רק הגענו.

ואל החוף הצפוני של ונקובר

ממשיכים כנגד כוון השעון עם הכביש המעגלי הסובב את הפארק .

עוצרים ב  Ferguson Point נקודת תצפית במערב הפארק, ממנה ניתן לרדת לחוף רחצה. נקודת זו נחשבת נקודת חתנות מבוקשת ויש שם גם מסעדה שנראית נחמדה

( לא ניסינו).

החוף

ממשיכים עם הכביש ונכנסים קצת פנימה אל הפארק, אל מה שנשאר מהעץ הגדול הזה.

העץ החלול Hollow Tree שגילו בין 700 - 800 שנים.

כאן אי אפשר להתחמק מצילום בפוזה המתבקשת הזו laugh

חרי סשן הצילומים שעשינו ליד העץ החלול , אנחנו ממשיכים לבדוק את הפארק.

נוסעים בכביש הסובב את הפארק חולפים ליד הלגונה האבודה. מתקדמים אל עבר המרינה שם נמצא מועדון היאכטות המלכותי . במקום תצפית טובה לעבר הדאון טאון של ונקובר.

ותצפית על העיר

בהמשך מבקרים במתחם הטוטמים הגדול והיפה.

אוכלים גלידה ... כי סוף סוף אפשר.

ממשיכים אל Brockton Point כאן יש מגדולר יפה ותצפית לעבר הגדה הצפונית והדרומית של ונקובר , יחד. נקודה יפה מאד.

תראו כמה יפה הגשר.

ממשיכים הלאה ועוברים את הנקודה של פסל בת הים. זו בת ים מיוחדת הלובשת חליפת צלילה.

אפשר לראות מנקודה זו את המגדלור שראינו רגע קודם

אנחנו משלימים את ההקפה של הפארק. חולפים ליד פארק המים שנראה מאד נחמד.

נכנסים לעומק הפארק ועוצרים ליד גן הורדים. כאן עושים הפסקה ארוכה במסעדה שליד הגן .

סך הכל שהינו בפארק כמה שעות טובות.

מי שאין לו רכב צמוד, יכול לנסוע באוטובוס hop on hop off של הפארק. יש גם רכבת חביבה.

הכי נחמד נראה לי להקיף באופניים. הבת ביקשה. אנחנו היינו טיפה קצרים בזמן לפעילות כזו וגם לא ממש מצאנו תחנת השכרה. מי שזמנו בידו , נראה לי כדאי.

כמובן , לא ניתן לסיים מבלי להזכיר את האקווריום של ונקובר שנמצא בפארק ונחשב מוצלח מאד.

אנחנו היינו בזה של סיאטל , רק מספר ימים קודם ולא התחשק לנו אחד נוסף.

הפארק מקסים !! אהבנו אותו מאד. חוויה מתקנת לרושם המעט אפרורי שהשאירה עלינו ונקובר רק יומיים קודם .

אחרון חביב wink

שעת אחר צהריים מוקדמת. יש לנו עוד קצת זמן לפני הנסיעה לשדה התעופה.

לא רוצים להתרחק ממנו יותר מדי.

פארק המלכה אליזבת

עושים גיחה קטנה לאתר האחרון שלנו בטיול. נילי טיילה בו ואהבה. גם סטפקה מהצימר ובעלה המליצו. הוא בכוון שדה התעופה. אלה הגנים ע"ש המלכה אליזבת

הגנים נמצאים על גבעה שגובהה כ 150 מטרים ונישא ממנה נוף נהדר של ההרים והעיר.

יש בהם מזרקות , חממה של פרפרים ופרחים וגנים יפיפיים הדומים מאד לגני בוטשרט בויקטוריה. רק בקטן.

הכניסה חינמית , מלבד החממה . המקום מאד יפה ומשמש גם הוא לוקיישן חתונות. בזמן ביקורנו היתה אחת אבל לא הצלחנו לצלם חתן - כלה.

הסתובבנו כאן שעה קלה. אפשר יותר אבל לנו מחכה טיסה.

עוצרים בתחנת דלק לתדלוק אחרון ושטיפה של הרכב. הוא ליווה אותנו כמעט חודש בדרכים והיה זקוק לנקוי יסודי לפני ההחזרה. מצלמים את השעון.

5200 ק"מ נסענו בטיול . emoji

מגיעים לשדה , אוכלים ונחים ועולים לטיסה. emoji

כולנו ישנו נפלא. נוחתים בלונדון ביום שישי , 5/8 בשעה שתיים בצהריים שעון מקומי. יש לנו קונקשן ארוך של 8 שעות . במקור תכננתי מסלול גיחה לעיר.

בזמן אמת לאף אחד מאתנו לא היה כוח או חשק לצאת מהשדה.

העברנו את הזמן בשוטטות בטרמינל, קניות , wifi , אכילה ומנוחה. עבר. לא נורא.

שבת 6/8 - שש בבוקר שעון ישראל אנחנו בבית. נגמר.