ביולי / אוגוסט 2016 טיילנו במערב קנדה וצפון מערב ארה”ב.

טיול חלומי של כמעט ארבעה שבועות . טיילנו ברוקיז הקנדיים ובאי ונקובר .

הגענו לשמורות הגדולות גליישר נשיונל וילוסטון גם. בקרנו בערים הנהדרות ונקובר וסיאטל.

טסנו, נסענו, טיילנו, טיפסנו, פגשנו דובים ובע"ח אחרים, שטנו, ריחפנו, בילינו ובעיקר גמענו נוף עוצר נשימה !!!emoji

על ההתארגנות לקראת הטיול תוכלו לקרוא כאן.

על חלקו הראשון של הטיול שעוסק ברוקיז הקנדיים – תוכלו לקרוא כאן .

על חלקו האחרון של הטיול , בו אנו חוזרים לקנדה תוכלו לקרוא כאן.

**********************************************************************************************

חלק הזה יעסוק בחלק הטיול שעבר בארה”ב – הפארקים גליישר וילוסטון והעיר סיאטל.

20/7/16 - נשיונל גליישר - ארוחת טעימות

מראש ידענו שזמננו קצר לשמורה. מראש ידענו שהיא שווה הרבה יותר. אבל הטיול הזה גם כך תפח ותפח והיא בדרך ( לילוסטון) והיא מאד שווה, אז לא נכנס ? angel

בניתי מסלול יום שיתן לנו את ה highlights של השמורה. בהרכב שלנו , בעיתוי שלנו -אחרי שבוע ברוקיז, זה הספיק. לנו. אפילו עשינו שני מסלולים.

אז אנחנו יוצאים מוקדם בבוקר משמורת ווטרטון המקסימה , פונים דרומה לכוון הגבול עם ארה"ב. בשעת בוקר מוקדמת, אין שום תור במעבר הגבול Chief Mountain.

במעבר הגבול בודקים דרכונים וויזות לארה"ב ומחתימים אותם. ההליך לקח לנו 2 דקות אבל קראתי שבאמצע היום עלול לקחת זמן רב בשל תורים .

איך שנכנסים שלט קבלת פנים, אתם במונטנה ותזהרו מדובים !!! האמת , שמחנו מאד. זה הביקור הרביעי שלנו כמשפחה בארה"ב והיא אהובה עלינו מאד.

גלידה מונטנה

ארצם של הדובים

במעבר הגבול ישנו פארק משותף לקנדה וארה"ב שנקרא פארק השלום ווטרטון - גליישר . לא בדקנו אותו.

מצב הרוח טוב !!! היעד הראשון שלנו להיום הוא אזור many galcier - הכניסה הצפון מזרחית של השמורה לא רחוק מהעיירה Babb.
 נוסעים לאורך Lake Sherburne היפה , נכנסים לשמורה. משלמים 30 דולר לשבוע . לא חשוב שנהיה רק יום... blush
 הנוף דומה לרוקיז הקנדיים ובכל זאת זה משהו אחר... לפחות בהרגשה.

אר"הב התגעגענו ... או בשפתנו  א מ ר י ק הemoji

many glacierLake Sherburne

חונים ליד המלון ההיסטורי במני גליישר. המלון הזה נמצא ליד האגם הציורי Swiftcurrent והוא פתוח רק 3 חודשים בשנה מיוני עד ספטמבר. הוא בהחלט מיוחד . הכל ספון עץ ובסגנון של תחילת המאה הקודמת. למרות שהסביבה החיצונית עכשיו בשיפוצים , הנוף מהמרפסת של הלובי פשוט נהדר.

השם Many Glacier מרמז על הקרחונים הרבים שנמצאים כאן. באזור הזה נמצאים גם שני מסלולי ההליכה מהמומלצים ביותר בפארק.

מי שזמנו בידו יכול ללכת במסלול אל קרחון גרינל Grinnell Glacier המתחיל ליד המלון ומגיע לקרחון. בשבילנו זה ארוך.

הקרחון התכווץ עם השנים אך אומרים שעדיין מרהיב.

במסדרונות המלון Many Glacier, בדרכנו לשירותים, אנחנו נתקלים בתערוכה המציגה תמונות של הקרחונים בפארק מן העבר ומן ההווה. רואים איך השתנו ...

מסלול פופולרי נוסף הוא המסלול אל אגם אייסברג Iceberg Lake. זהו מסלול קצר יותר מהמסלול אל קרחון גרינל, אך עדיין אינו פשוט. גם זה לא בשבילנו הפעם.

את כל המסלולים באזור תוכלו למצוא בקישור הזה

אנחנו מסתפקים בסבוב רגלי קצר אלFishercap lakes כדי לראות את איילי המוס רועים בתוך המים. היציאה אל המסלול ממגרש החניה שליד האגם . יש ירידה קצרה. אבל היום המוסים לא היו... indecision

מצאתי את המידע עליו ועוד הרבה יותר באתר המצוין של ענת אמאישראלית אני מאד ממליצה על הקריאה בו. נכס למטיילים. תודה ענת !!

מצרפת כמה תמונות מהמלון ומאזור מני גלייש אליו רק הצצנו.

תראו כמה יופי !!!!

אנחנו בדרכנו אל השמש emoji לחלק המשמעותי של היום .

מקסיםכמה יופימלון מני גליישראין דברים כאלה

20/7/16 - גליישר המשך. ההולכים אל השמש. emoji

אחרי הביקור הקצרצר והלא ממצה באזור מני גליישר , אנחנו ממשיכים דרומה אל הישוב ST. MARY ממנו נכנס שוב לפארק ונתחיל בנסיעה מערבה על כביש ההולכים אל השמש.

כביש הולכים-אל-השמש Going-to-the-Sun Road -

או בקיצור GTTS נחשב גולת הכותרת של הביקור בפארק הלאומי גליישר. אחת הדרכים הנופיות היפות בצפון אמריקה.

הדרך הזו על פיתוליה הרבים , חולפת על פני הנופים הנפלאים ביותר בפארק. פסגות הרים עטורים לבן בגובה 3000 מטרים, קרחונים , עמקים ירוקים ונהרות שוצפים.

הכביש פתוח רק בחודשי הקיץ בין יוני לאוקטובר. אם יורדים שלגים כבדים, הוא יכול להיות סגור גם בעונה. צריך להתעדכן.

את כל המידע תוכלו לקרוא באתר שצרפתי. אורך הכביש 80 קילומטרים והוא חוצה את הפארק ממזרח למערב ( או להפך).

אנחנו נכנסנו ממזרח כי כך הסתדר לנו במסלול, אבל למתכננים העתידיים הייתי מציעה אם ניתן להכנס ממערב. כאשר נוסעים ממערב , מפרצי החניה נמצאים בצד ימין וקל יותר לעצור לתצפיות. אנחנו היינו צריכים לתמרן ולעבור לצד הנגדי בכל פעם שרצינו לעצור. התנועה ממול היתה די כבדה. לפעמים זה היה לא קל.

בנוסף לנסיעה ברכב פרטי, אפשר להשתמש בשרות השאטל של הפארק. אם זמנכם בידכם כדאי מאד כי מגרשי החניה היו צפופים ולעיתים בזבזנו זמן יקר כדי למצוא מקום.

אנו נוסעים ונהנים מהנוף המרהיב, עוצרים לתצפיות שונות , פוגשים שיירות של רוכבי הארלי דוידסון, מצטלמים ומצלמים. למרות שכבר ראינו שמורות קשה לשבוע מהיופי.

כמה תמונות מהכביש הנהדר

הכבישאופנועיםאנחנואגמיםטיול פרטי

מגיעים למרכז המבקרים של מעבר לוגן (Logan Pass Visitor Center).

בעבר, השתמשו בו כדי לעבור בין ההרים. המעבר נחשבו הנקודה הגבוהה ביותר לאורך כביש הולכים-אל-השמש. היום קיים כאן מרכז המבקרים בו ניתן לקבל מידע מהריינג'רים על השמורה.

מגרש החניה של מעבר לוגן היה עמוס כמו החניון של קניון הזהב בערב חג.. איני מגזימה. שעה ארוכה המתנו עד שאחד הרכבים יצא.

שביל טיול מומלץ שמתחיל כאן - לכיוון האגם הנעלם Hidden Lake.

כאן אנחנו עושים עצירה משמעותית ועושים את רוב המסלול לאגם. חלקו האחרון היה חסום למעבר בשל דוב שנראה בשטח. היה על כך שלט אזהרה.

אגב' שבועיים קודם לבקורנו , התפרסמה ידיעה על גריזלי שטרף רוכב אופניים בחלק המערבי של הפארק .

המסלול מקסים עד מאד. חלקו עובר על גשרונים , אח"כ יוצא לדרך פתוחה. לכל אורך הדרך שלוגיות , ממול הר קלמנט המקסים ובין השיחים פגשנו עז הרים יפה.

למעלה קר ומי שרוצה יכול לרדת לשלג. מסלול נהדר ולא קשה . מאד ממליצה. רק שלט האזהרה על הגריזלי הרתיע מעט ...

סגור לרגל דובים

הנה כמה תמונות מהמסלול

שלוגיותמשחקי שלגתחילת המסלולעז הרים

אחרי המסלול הזה , אנחנו ממשיכים עם הכביש מערבה . זה החלק המפותל יותר של הכביש. הנוף ממשיך להיות מקסים. מעבר הרים אמיתי. לאורך הדרך מפלונים קטנים.

הלאה על הכבישהנוף הנהדרמפלונים

אנחנו מגיעים לצד המערבי לאזור אגם מקדונלד כאן נעשה עוד עצירה משמעותית כדי לטייל במסלול הארזים.

מסלול הארזים - Trail of the Cedars

זהו מסלול קל , חלקו עובר על דק עץ ורובו נגיש לכיסאות גלגלים. המסלול יוצא בסמוך לאגם מקדונלד בחלק המערבי של השמורה.

מתוך מסלול זה יוצא מסלול טיול יותר מאתגר אל עבר אגם אבאלנש.

המסלול מקסים, מוצל ועובר בחלקו לצד ערוץ הנחל. אנחנו עשינו רק את החלק של מסלול הארזים ולא המשכנו לאגם אבלאנש.

מסלול הארזים שונה ממסלולים אחרים שהיו לנו בטיול. זה מסלול בתוך חורש מבוסס. אהבנו מאד את הארזים הגבוהים והעבים שהצלו על הדרך. בסוף מגיעים גם למפלון.

מסלול הארזיםארז אחד גדול במיוחדחורש נהדרבנחל

אחרי המסלול אנחנו כבר רעבים , שעת אחר צהריים מוקדמת, נוסעים למסעדה שהיתה כתובה לי ברשימות ליד אגם מקדונלד - Jammer Joe's Grill & Pizzeria

אלטרנטיבה נחמדה ולא יקרה. הרבה מבחר וגם תפריט ללא גלוטן. מנות גדולות במיוחד.

אחרי הארוחה ממשיכים בנסיעה לאורך אגם מקדונלד היפה. במקום ישנו לוח המזכיר את השריפה הגדולה שהתחוללה בפארק בשנת 2003 , כילתה 13 % מהחורש וסימניה עדיין ניכרים.

ממשיכים לכוון west yellowstone ויוצאים מהפארק. היה יופי של יום, עם מראות נפלאים שהשאירו הרבה חשק לעוד.

מהיציאה, נסיעה של 40 דקות לערך תביא אותנו ללינה שלנו בעיר קליספל. זו היתה אחת הלינות שבחרתי ברגע האחרון ( אחרי שעשינו את השינוי שכלל את ווטרטון והכניסה המזרחית לפארק) ומודה שלא בדקתי מספיק. המוטל עצמו היה חביב והחדרים נעימים וחדישים, אבל הוא שכן על צומת דרכים מאד סואן, בין שני כבישים רועשים.

האמת , היינו כל כך עייפים שנרדמנו בצ'יק אבל בכל מצב אחר לא הייתי בוחרת בו שוב.

המלון -

Americas Best Value Inn Kalispell

Sunset Boulevard Kalispell, MT 59901 United States

עוד כמה תמונות מגליישר , מחר מתחילים במסע לכוון ילוסטון

הפסקת גלידהאגם מקדונלדעוד מהאגםעוד ממסלול הארזיםהיתה שריפה

21/7/16 בדרך לילוסטון עוצרים בהלנה ובבוזמן גם...

היו לנו בטיול הזה כמה ימים עתירי נסיעה. כמה שלא מנסים , בארה"ב קשה מאד להתחמק מנסיעות ארוכות . ימים ממש ארוכים, של מעל 5 שעות נסיעה, היו לנו שלושה.

איך מוכרים למתבגרת יום של נסיעות ? מכנים אותו road trip ומבטיחים קניות .

מה זה בעצם road trip ? קראתי הסבר נחמד בבלוג של ענת.

אם נסכם בקצרה מדובר בנסיעה של מעל 3 שאינה למטרת עסקים או עבודה. אצל האמריקאים זהו מושג שהתפתחה סביבו תרבות שלמה. בתי שעשועים על הדרך , מזנונים , תחנות דלק, שירים וסרטי אווירה.

אז היום אנחנו ברוד טריפ שמתחיל בקליספל ונגמר בבוזמן מונטנה. מספר השעות שלנו עומד בקריטריון. מונטנה היא מדינה ללא מס כך שיש גם פוטנציאל לקניות זולות.

מפעילים את הפלייליסט של הבת , נכנסים לאווירה ויוצאים לדרך.

הכנתי בנק אפשרויות לעצירה אבל מתוכן ממשנו רק אחת .

התחלת הדרך עוברת ליד העיירה Big Fork ( שיהיו בריאים עם השמות שלהם ) עיירה ציורית לחופו של אגם flathead הגדול והיפה.

Big Fork

קפה על הדרך

המון דוכנים למכירת דובדבנים לצד הדרך. אנחנו קונים , אוכלים , שרים , עוצרים , מצלמים , שוב עוצרים, אוכלים וכיף לנו מאד.

בתחנת הדלק יש סניף של מקדונלד , בתוכו קזינו , הזוי !! חלק מתרבות הטריפ רוד להמר על הדרך. שיהיה. אנחנו מוותרים.

ממשיכים בכביש 83 ואחר כך מזרחה בכביש 90 east בואכה הלנה אליה מגיעים בשעת צהריים.

הלנה היפה שהוקמה בשנת 1864, היא בירת מונטנה. היא אינה העיר הגדולה במדינה , אבל כל מוסדות החוק של המדינה נמצאים בה.

היום חם מאד ואי אפשר היה להסתובב סתם בעיר. משלל האפשרויות אנחנו בוחרים לקחת סיור ברכבת העתיקה

Last Chance Tours http://lctours.com/

בחודשי הקיץ יוצאים הסיורים מדי יום, מלבד יום ראשון. אלה סיורים באזורים ההיסטוריים של העיר.

זוהי דרך נחמדה להכיר את העיר למי שזמנו קצר. מחיר: $9 למבוגר .

הסיור מאד נחמד ולוקח כשעה לערך . שמענו על ההיסטוריה של העיר ועוד כמה אנקדוטות. העיר יפה ויש לה בתים עתיקים ומיוחדים . יצאו ממנה גם כמה כוכבים . ראינו את הקתדרלה , האוניברסיטה ובניין הקפיטול שדומה מאד לזה של וושינגטון ( אותו אדריכל).

במה שנשאר מהיום, אנחנו בודקים את פוטנציאל הקניות של העיר ויוצאים עם כמה רכישות לשמחתה של הבת !! emoji

אחר כךמצפה לנו עוד נסיעה לא קצרה אל בוזמן.

גם לבוזמן הכנתי בנק אפשרויות אבל כבר לא היה זמן וכוח לבדוק אותן.

הלינה שלנו ביום הזה במלון רמדה בוזמן. מוטל חביב ולא יותר. לשהות קצרצרה היה סביר. יש לו גם ברכה נחמדה שבדקנו לעת ערב.

הלינה בבוזמן מקדמת אותנו אל ילוסטון. מחר נוכל להגיע לכניסה הצפונית של הפארק בתוך שעה.

סך הכל היה יום נסיעות חביב מאד. חששתי מהנסיעה הארוכה אבל היא עברה די חלק. בכלל לא נורא.

מצרפת כמה תמונות מהלנה היפה.

מחר זמן ילוסטון .

מערב או לא ?בנין הקפיטולמורשת מצוירתבית מידות טיפוסיקתדרלה

22-25/7/16 זמן ילוסטון

אני אתחיל מהסוף - היה מדהים !!! הכי הכי שיש. emoji

ענה על כל הציפיות ובגדול !!! no

כל כך שונה מכל מה שראינו קודם. לא דומה לכלום. פלא !!!

לא סתם אלוהי הטבע " תקע " אותו במקום כל כך נידח וקשה להגעה.

רוצים לראות דברים מרהיבים ? תתאמצו !

והיה שווה . היה כל כך שווה . בעיני השיא של הטיול .

מי שהשתכנע שיתחיל לתכנן , מי שצריך הוכחות מוזמן להמשיך לקרוא.

כי פעם בחיים צריך !!

הבריכה הפריזמתית.

22/7/16 - ילוסטון היום הראשון .

עבר על כוחותינו לילה קשה. הבת אכלה כנראה בטעות משהו מכיל גלוטן, או אולי מקולקל (לדעתנו סלט העוף במקדונלד) והקיאה כל הלילה. בקושי ישנו. emoji

שלא כהרגלנו בטיול הזה אנחנו מושכים את הבוקר ויוצאים רק סמוך לצ'ק אאוט ב 11 . תוך שעה אנחנו בכניסה הצפון מערבית של פארק ילוסטון ליד הישוב Gardiner . ישוב קטנטן ממש סמוך לכניסה לפארק. נכנסים , משלמים שוב 30 $ לשבוע ( הדולרים הכי שווים ששילמתי בחיי ) ומתחילים בנסיעה לכוון היעד הראשון שלנו בפארק , אזור המעיינות החמים בממות' .

הכניסה בגרדינר

איך שנכנסים הלב רן... למה ? עדר נקבות של אלק רועות להן בכיף מול המשרדים של הנהלת הפארק. ככה סתם על הדשא . "יפנית " אחת שניסתה לצלם אותם קרוב מדי , מסולקת מיד על ידי הריינג'ר.

”זו הטריטוריה שלהם , הם עשויים להיות מסוכנים ולא להתקרב” הוא אומר.

אז הנה אחת שתכף תורחק

כאן רועים בכיף

כמה מילים על אופי הטיול בילוסטון.

כשהתחלתי לתכנן את הטיול , קצת חששתי מהתכנון של ילוסטון . איך מתכננים טיול ושהות בפארק כל כך גדול ומגוון?. אז קראתי קצת וגיליתי שזה דוקא די פשוט.

מערכת הכבישים בפארק ילוסטון בנויה בצורה של שתי לולאות עליונה ותחתונה, שיחד יוצרות את הספרה 8. הלולאות מופיעות בצהוב במפה הבאה.

אם מטיילים לאורך הלולאות מגיעים לכל מוקדי העניין העיקריים בפארק. עם גיחות קטנות לכבישים צדדיים כמובן ..

המפה מתוך האתר של לינה בילוסטון

היות ונכנסנו לפארק בחלק הצפוני של הלולאה העליונה , דרך הישוב גרדינר, אנחנו מטיילים ביום הראשון בצד המערבי שלה עד צומת מדיסון, שם מתחברים אל הכביש המוליך מערבה לישוב west yellowstone, בו נלון בשלשת הלילות הבאים .

יכולה להקדים ולומר שבתכנון יעיל של שלושה ימים, כיסינו את כל "עשרת הגדולים " של הפארק.

התחנה הראשונה שלנו בפארק היא אזור המעיינות החמים בממות'.

עוד קודם עושים גיחה קטנה למרכז מבקרים. נהנים מתצוגת בעלי החיים ( רק דגמים) , לוקחים מפה של הפארק וממשיכים.

באזור ממות' טרסות צבעוניות שנוצרו כתוצאה מזרימת מי מעיינות חמים.

המים מותירים משקעים של מינרלים שמעניקים לטראסות גוונים מיוחדים. כמות המשקעים והרכב המינרלי ישפיעו תעל הצבעים שיתקבלו בכל שנה.

ההליכה באזור ( כמו ברוב הפארק ) על שבילים וגשרונים מיוחדים. אסור לרדת משבילים מסומנים.

אחת מדגמנת והשניה מתעדת ..ממותטרסותברכה בממותקונוס מינרלים בממות

אחרי אזור ממות' אנחנו ממשיכים בנסיעה דרומה , בלולאה העליונה, נגד כוון השעון.

מצרפת מפה לטובת מי שרוצה לעקוב אחר השמות שאני מזכירה.

זו המפה שמקבלים בקופות ובמרכזי המבקרים והיא עזרה לנו מאד.

התחנה הבאה המשמעותית של היום שהוציאה מאתנו המון קריאות התפעלות היא

אגן נוריס – Norris Geyser Basin.

אבל עוד קודם עוברים כמה נהרות ואגמים ולמרות שהרבה יותר צהוב מהרוקיז ויותר שטוח יפה כאן מאד

בדרך לנוריס

אגן הגייזרים של נוריס

אחד האיזורים הפופולריים בפארק לצפייה במאפיינים גיאו-תרמיים. למרות שהגענו בשעת צהריים המקום היה אפוף התפרצויות אדים ומרשים מאד. זו חוויית הגייזרים הראשונה שלנו ואנחנו נפעמים מאיתני הטבע , לא פחות .

למרות שהמקום ממש מסריח ( ריח הגופרית) אנחנו מתלהבים ממנו מאד.

במקום יש מסלול הליכה מוגבה ונוח העובר בין בריכות גיאו-תרמיות צבעוניות. בצד שמאל של האתר

( מכוון הכניסה) נמצא הגייזר הפעיל הגבוה בעולם, ה-Steamboat. ניתן להתעדכן במרכזי המבקרים בפארק בזמני התפרצות הגייזרים הצפויים באותו היום. אנחנו זכינו לראות אותו מתפרץ חלקית. לא הגיע למלוא גובהו. גם כך זה היה מרגש מאד.

הנה סרטון לדוגמא מהרשת ( לא שלי , שלי יצא פחות מוצלח )

כמה תמונות מאגן נוריס ( הפעם כן שלי)

מבט לנוריסעל הגשר בנוריסטבע בפעולהאגן נוריס
גם זה
Steamboat

ממשיכים דרומה ואח"כ פונים מערבה אל העיירה west yellowstone בה נלון 3 לילות. מצאנו אותה נוחה מאד לטיולים בשמורה.

המלון בו התארחנו נקרא BEST WESTERN Desert Inn. מלון חביב ביותר שעלות לילה בו היתה 269 $ אמריקאי בהזמנה של 7 חודשים מראש. יקר ! אלה לא מחירים של אורלנדו . יותר קרובים לניו יורק.

אבל לפני שסוגרים את היום עוד אתר אחד חביב Grizzly & Wolf Discovery Center

כאן אנחנו מטיילים שעה לערך ופוגשים שני דובי גריזלי אחים וזאב לבן.

זה מעין גן חיות / בית גידול. יש בו גם כמה בעי"ח אחרים אבל כמובן שדובי הגריזלי הם העניין העיקרי. אנחנו שכבר ראינו גריזלי " על אמת" ברוקיז קצת פחות מתרגשים, אבל הם באמת חמודים להפליא. אלה בעי"ח שהסיכוי להיתקל בהם בחלקים המתויירים של הפארק די קטן.

דוב אדוב במחפש מזוןוהזאב נם

חמודים

בערב עושים סבוב בעיירה עצמה והיא די חמודה. למרות שרובו של הפארק בשטח וויומינג , העיירה הזו שוב במונטנה. אנחנו נצא ונכנס בין המדינות בכל הימים הבאים.

ברחוב פוגשים כל מיני חנויות חמודות ומוזרות כמו חנויות לממכר מגפי בוקרים , עורות ואפילו חנות של קריסטמס. אויירה נחמדה של מערב פרוע !!

אוכלים בפאב הנחמד slippery otter pub שיש בו גם תפריט ללא גלוטן ונהנים מאד.

יום שהתחיל די צולע עם ילדה שלא הרגישה טוב, נגמר נחמד ואנחנו נכנסים לזמן ילוסטון מרוצים מאד !!

הפאבעורותקריסטמס מונטנה

23/7/16 - היום השני בילוסטון . מלא התרגשויות

קמים לבוקר חדש בילוסטון. פנינו היום אל הטבעת התחתונה , הגדולה יותר ומרובת הגייזרים.

קודם עוברים את שער הכניסה המערבי של הפארק. המון " יפנים " מצטלמים בשורה. בקושי מצליחה להגניב תמונה של בין לבין

אנחנו ממשיכים בדרכנו. הכביש עובר בצמוד לנהר מדיסון היפה והמראה בהחלט משובב לב

עצירה קטנטונת כדי לצלם את היפים האלה בדרך

בצומת מדיסון אנחנו לוקחים ימינה ( או דרומה) לכוון אגן הגייזרים התחתון

LOWER GEYSER BASIN , שם תהיה תחנתנו הראשונה.

באגן זה מספר מוקדי עניין. העיקריים בהם Fountain Paint Pot ו ה Great Fountain Geyser.

המקום מאד מאד מתויר. נחילים של אנשים , ריח מהגיהנום אבל הם לא פוגמים ביחודיות ובהתלהבות שלנו. כל רגע יש התפרצות בבריכה אחרת ומי גופרית ניתזים. חגיגה !

בעינינו ממש נוף בראשית !! או אולי איך שהייתי מדמיינת טיול על הירח laugh

מרוב התלהבות אני טועה בשם של הגייזר בסרטון שאני מקליטה . מדובר ב Great ולא בגרנד אותו נראה יותר מאוחר. מצרפת למרות שאיני יודעת לערוך את הקריינות ועמכם הסליחה.

כמה תמונות מאגן הגייזרים התחתון. כבר השתכנעתם ?

אגן גייזרים תחתוןנוף ירחהתפרצויותהמון אנשים מתלהבים

והתמונה שאני אוהבת מאד

ילוסטון יולי 2016

אם טרם השתכנעתם שממש כדאי לבקר בפארק, אולי התחנה הבאה תעשה את העבודה .

ממשיכים דרומה לתחנה השניה של היום MIDWAY GEYSER BASIN.

בעיני זו התחנה! ביחוד התרשמנו מן ה Grand Prismatic Spring.

למרות שלא ראינו כאן התפרצויות מרשימות לגובה, היו פה צבעים בגווני כחול וכתום עזים ויפים במיוחד . לא מהעולם הזה...

כמו בכל המסלולים , גם כאן , ההליכה היא על שבילי עץ שאסור לרדת מהם, שכן האדמה חמה רטובה ולא יציבה.

אגן גיזרים אמצעיהולכים על גשרונים

בטח השתכנעתם

תראו איזה צבעים – בחיי לא נגעתי !

חגיגה

משם אנו פונים אל מרכז המבקרים הגדול של הזקן הנאמן - הגייזר שמתמיד להתפרץ בכל 90 דק' לערך. הוא אולי הגייזר הכי מפורסם, שאף פעם לא מאכזב ומושך קהל צופים המחכים להתפרצות שלו כמו לכוכב קולנוע.

תראו את הביזונים היפים שפגשנו בדרך

ליד האתר של הגייזר מרכז מבקרים גדול וגם לודג' נחמד עם מסעדות.

אנחנו בדיוק מפספסים אותו כשמגיעים למקום, וזה דוקא טוב כי מאפשר לנו לנוח לאכול ולהסתובב בנחת במתחם עד לשעת ההתפרצות.

בקבלה של הלודג' שלט שמודיע על ההתפרצויות הצפויות

תראו איך מחכים לו

והנה הוא מתחיל ועושה פוזות למצלמה

וגם כאן אני מאד מתלהבת ומסריטה- הזקן הנאמן לא מאכזב !!!

היום עוד לא נגמר . יהיו עוד גייזרים וכמה הפתעות על הדרך ואנחנו בדרכנו לתחנה הבאה .

ממשיכים בדרכנו בלולאה התחתונה לכוון אגם ילוסטון הגדול והמרשים.

התחנה הראשונה שלנו סביבו, היא האצבע המערבית שלו , אגן הגייזרים הנקרא

West Thumb Geyser Basin .

הגייזרים כאן פחות מרשימים אבל מה שעושה את המקום מיוחד הוא הקרבה הגדולה לאגם והתכול של המים.

גם כאן ההליכה על הגשרונים. למרות שהגייזרים שקטים ולא ראינו שום התפרצויות , מאד יפה פה ליד האגם והרוח הנושבת מצליחה לצנן טיפה את החום הרב.

הגעתם לאגודל המערבי

לאורך האגם

גייזרים לאורך המים

יפה פה

ממשיכים בנסיעה לאורך אגם ילוסטון היפה.

העצירה הבאה לנו היא באזור bridge bay. יש כאן מרכז מבקרים נחמד , אמפיתאטרון בו נערכות לעיתים הרצאות של הריינג'רים וחוף שמתאים לרחצה.

כאן גם חוף רחצה לאגם. זה מה שכל כך יפה בילוסטון. העובדה שהוא מאד מגוון. אנחנו לא ערוכים לרחצה , אז העצירה שלנו במקום מינורית אבל למי שמתחשק לטבול באגם זו בהחלט אפשרות ישימה.

לפעמים אפשר פשוט להרדם על החוף

תחנה נחמדה אבל מי שממהר ואצה לו הדרך , יכול לטעמי לדלג על התחנה הזו.

ממשיכים עם הכביש צפונה להשלמת הלולאה. באזור fishing bridge עושים סטיה קטנה ויוצאים מהטבעת מזרחה.

פה יש גשר מרשים ונוף נהדר.

fishing bridge

ושוב נוסעים , הפעם צפונה כנגד כוון השעון, אל אזור נפלא ביותר לטעמי, עמק היידן.

פתאום פקק תנועה רציני למדי. פקקים משמעותם כמו שכבר אמרתי שני דברים - עבודות בדרך ( והיו גם היו בעיקר באזור אגן נוריס) או בעלי חיים. אבל כאן הפקק ממש מייאש. אנחנו עומדים ולא זזים כמעט שעה .

כמובן שהופעל " קוד דוב" המפורסם. יושבים וממתינים חמושים במצלמה. הפקק לשני הכיוונים ואף אחד לא נע. עד שמבינים את פשר התופעה. אמנם לא דוב , אבל תראו מי בא ? מטר מהרכב.

איזו חיה מכוערת ומרשימה !!!

בן זוגי היקר פותח חלון ומצלם ואדון ביזון ישירות אלינו מתקרב. " תסגור מהר " אני אומרת , הוא קרוב מדי. לרגע אחד זה היה אפילו מסוכן. מזל שלא מצא בנו הרבה עניין והמשיך הלאה.

אנחנו ממשיכים לעמק היידן. פעם היה כאן אגם. מאז האדמה מאד פוריה. זה נחשב אחד האזורים העשירים בילסוטון בבעלי חיים. גרה כאן חבורת ביזונים מאד מכובדת ויש גם גייזרים. החום רב והריח נורא ואיכשהו הם חיים נהדר בכפיפה.

ראינו את mud geyser המריח והמרשים.

עשינו בוק לביזונים מכל הצדדים

טיילנו על הדרך העולה והיינו לרגעים קרובים לביזונים.

הריינג'ר עמד והשגיח שמטיילים לא יתקרבו מדי , למרות שלא נראה לי שיכל לעשות משהו אם אחד הביזונים היה מחליט לרדת אל השביל ...

לגבעה הזו קוראים cooking hillside . תעמדו שם כמה דקות ותגידו שהשם מוצלח

עוד טיפה צפונה והצצה אחרונה להיום אל הגייזר החומצי מאד שנקרא

Sulphur Caldron. חומצי כמו סוללה. לדאבוננו לא פעיל היום אבל המראה - מראה פני ירח.

היום שלנו מסתיים. היה נהדר וגדוש במראות.

כמעט והשלמנו את אתרי הטבעת התחתונה.

לא הספקנו לבקר בגרנד קניון של ילוסטון. משאירים משהו למחר wink

24/7/16 - ילוסטון היום השלישי

אנחנו יוצאים ליומנו השלישי בילוסטון. שוב נוסעים על כביש התפר בין הלולאה העליונה לתחתונה. הפעם פנינו לגרנד קניון של ילוסטון. כן לפארק הזה יש קניון גדול משלו.

מתחילים ממרכז המבקרים , עושים סבוב בחנות ובדוכן להשכרת ספריי דובים. ( 55 דולר למי שמתעניין , אנחנו ויתרנו ) וממשיכים אל הגדה הצפונית שלו.

קודם קצת תצפיות מהגדה. המראה מרשים ואי אפשר להתאכזב .

אנחנו צופים במפלים שנקראים בשם הלא מאד מקורי lower falls ובערוץ עצמו.

ה Grand Canyon of the Yellowstone הוא קניון עמוק החצוב בין קירות הסלע הצהוב עם נהר שזורם בתחתית. יש כמה נקודות תצפית מהן יש נוף מהמם של הנהר ושל המפלים שהוא יוצר.

אחרי שאנחנו רואים מלמעלה אנחנו יורדים בשביל תלול המגיע קרוב למקום שפיכתם של המפלים התחתונים.

השביל לא פשוט והעליה חזרה בהחלט מצריכה מאמץ , אבל המראה למטה מצדיק אותו.

רואים את האנשים על מרפסת התצפית ? עד לשם ירדנו ואחכ גם עלינו

אנחנו מאד מאד מתלהבים מהמראה הנגלה מהמרפסת. בעיני אחת הנקודות הכי יפות בפארק אם לא "הנקודה"

אחרי שגמרנו להתנשף בעלייה וטיפסנו חזרה למכונית , אנחנו ממשיכים בגדה הצפונית אל נקודת השראה Inspiration Point.

בדפים שלי רשמתי כי הנקודה סגורה עד 23/7. זה המידע שהיה רשום באתר. חיכינו עם הקניון עד ליום האחרון של הביקור בתקווה שתפתח. אז היה כתוב .... frown

בפועל גם ב 24/7 לא היתה גישה. אם מישהו יגיע , אני מזמינה תמונה!

חוזרים על עקבותינו ( אין מעבר בין הגדות ) וממשיכים לגדה הדרומית. גם כאן נקודות תצפית מעניינות.

כאן אפשר לצלם את המפלים התחתונים יותר מקרוב וגם לרדת למטה בשביל נוסף תלול מאד.

ממשיכים אל נקודה נוספת בגדה הדרומית נקודת הצייר -Artist Point.

כשמגיעים לתצפית מבינים משמעות השם , המראה פשוט מרהיב !!!

אי אפשר להשאר אדיש לכל היופי הזה.

אפילו הנערה מתלהבת

עוד תמונה מנקודת הצייר. תראו כמה יופי ! מושלם !

משם ממשיכים להשלמות בלולאה העליונה. פנינו אל Tower fall.

הדרך פתלתלה ועוברת במעבר הרים מרהיב. לצערי לא עצרנו לצלם את הדרך, אבל היא באמת יפה.

המפל לעומת זאת מעט אכזב. כבר ראינו מרשימים ממנו בטיול.

בכלל התחושה שלנו היתה ( בדומה למה שג'ני2 דווחה בעבר) שהלולאה הצפונית קצת פחות מלהיבה מהדרומית שהיא פשוט מדהימה.

אנחנו מסיימים את היום הזה יותר מוקדם וחוזרים למלון. בערב נבלה בסרט תלת מימד נהדר ב IMAX של ילוסטון. בחרנו בסרט שעסק בילוסטון וזו היתה בחירה מצוינת לסיכום הביקור. ישנם סרטים נוספים.

מה עוד אפשר לעשות ? אנחנו הלכנו על "עשרת הגדולים " .

למעשה פספסנו אחד כי לעמק למאר, שנמצא מזרחה ללולאה העליונה לא הגענו.

מי שמגיע לשהות יותר ארוכה , או בביקור חוזר, יכול לעשות מסלול הליכה יותר משמעותי. יש הרבה אפשרויות.

הנה קישור מתוך האתר המצוין של ענת שהזכרתי כבר קודם.

הדרך לסיאטל ….

בתכנון המקורי חשבנו להקדיש לדרך 3 ימים , לרווח קצת את הנסיעה ולהוסיף מוקדי עניין בדרך.

אבל אז הבת באה אלי בפברואר עם בקשה שאי אפשר לסרב לה.

הזמר האהוב עליה , אליל הנערות החדש , שון מנדז , מופיע בסיאטל ב 26/7 והיא פשוט חייבת emoji להיות בהופעה.

"אנחנו מגיעים לסיאטל רק ב 27" אני אומרת. " הוזמנו כבר מקומות לינה. גם כך הדרך מילוסטון ארוכה וזה שגעון לשנות עכשיו הכל בשביל הופעה, ומי זה בכלל שון מנדזemoji"

אבל מה לא עושים למען בת מרוצה .... ערבנו לתחילת המכירה הרשמית של הכרטיסים . לא הצלחנו לקנות במחיר הרגיל. קנינו דרך אתר ספסרות במחיר כפול, שינינו בתי מלון . אבל המשימה הושלמה

נוסעים לראות את שון מנדז.

זו היתה ה א ט ר ק צ י ה של הטיול מבחינת הבת. השיא !!!

כל שנותר הוא להגיע לסיאטל בזמן ובדרך להכיר לאמא את השירים של המנדז... כדי שלא תרגיש עציץ.

25/7/16 - הכוון מערב emoji

בין west yellowstone לסיאטל מפרידות 11 שעות נהיגה נטו. במקרה הטוב, בלי פקקים. כדי לא להגיע גמורים להופעה ( בסיומו של יום הנהיגה השני ), הוחלט שניסע יותר ביום הראשון - בערך 7 שעות, כך שנגיע למחרת לסיאטל בשעה סבירה.

לפי הצעה של מוני מפורום צפון אמריקה , הזמנתי לינה בעיר Coeur d'Alen במדינת איידהו.

מוני סיפר שזו עיר נחמדה לעצירת לילה והוא כמו תמיד צדק.

נכנסנו למוד של רוד טריפ , שמענו שירים , בעיקר של המנדז כדי שאמא תכיר ונסענו.

עצירה משמעותית עשינו רק בעיר מיזולה. כאן עדיין מונטנה ויש פוטנציאל לקניות ללא מס. העברנו כאן מספר שעות טובות , אם כי לא נמצאו מציאות גדולות . אלה לא הקניונים של וגאס... blush

ברשימות שלי היו גם מספר אפשרויות תיירותיות באזור מיזולה . לא ניסינו שום דבר מזה. אחרי שבועיים בשמורות , העם דרש קניות.

ל Coeur d'Alen הגענו לקראת ערב. התמקמנו במוטל הנחמד מאד מרשת דייז אין . לבת אין כוח ונשארה בחדר ואנחנו יצאנו לבדוק את העיר עם האגם.

קאר ד'אלן היא העיר הגדולה בצפון מערב איידהו. היא יושבת לצד אחד מחמשת האגמים היפים בעולם

ארכו 40 קמ ( כמעט כפול מהכנרת) ורוחבו הממוצע 4 קמ. קיים שירות מטוסים קלים הנוחתים וממריאים מהאגם , אטרקציה משפחתית יקרה אבל נחשבת מומלצת. לנו לא היה די זמן לכך.

האגם הוא מקור המשיכה העיקרי לתושבים ולתיירים. לידו פארק עירוני מטופח , טיילת , מרינה , שפע מסעדות וכמובן הטאבס היל (Tubbs Hill), הגבעה המפורסמת ממנה ניתן לתצפת על האגם.

כל אלה נמצאים 7 דק' נסיעה מהמלון שלנו. לטפס על הגבעה לא הספקנו בשל שעת ההגעה , אבל הספקנו לטייל קצת על הטיילת לאורך האגם, ולעשות טיול רכוב בשכונות השקטות של העיר הנחמדה. הפארק והאגם היו מאד הומים. קצת אוירה של "שכונה " אפילו לא כל כך נקי בסוף היום . זו גם הפעם הראשונה בכל הטיול שראינו בכלל רבי קומות. עד כה בכל המקומות שעברנו היתה בנייה נמוכה .

כמה תמונות מהעיר ( צולמו ממש מאוחר בסביבות השעה שמונה וחצי בערב).

זו הגבעה המפורסמת

נוער בפארק

המרינה

26/7/16 - עדיין בדרך לסיאטל….

היום בערב ההופעה של שון מנדז. בבוקר מצליחים לצאת מוקדם. הבת קמה ללא קיטורים , רוצה להגיע מוקדם לסיאטל ולהתארגן להופעה. עד סיאטל יש לנו כמעט 5 שעות נסיעה וזה לא מעט.

עצירה ראשונה אנחנו עושים בספוקן - Spokane . עכשיו אנחנו כבר במדינת וושינגטון.

זו לא העיר הכי מעניינת , אבל יש לה רכבל מעל מפלים יפים המשמשים גם תחנת כוח. המלצה של ראובן מפורום צפון אמריקה - תודה !

מגיעים אליה די מוקדם. הרכבל עדיין סגור. עושים סבוב ברחוב ליד, עצירה יומית בסטארבקס ( לא סיפרתי אבל הבת שלי מאד חובבת את הרשת ובכל יום דגמנו לפחות סניף אחד אם לא יותר).

חוזרים לרכבל בשעת הפתיחה ואופס תקלה... יש איזה ארוע משטרתי על הגשר שהרכבל עובר לידו והרכבל סגור.

אנחנו מחכים קצת , עושים עוד סבוב בגן , ניגשים רגלית לראות את המפלים ( באמת יפים). כבר כמעט הולכים ... ואז הקופאית יוצאת וקוראת לנו , הכל בסדר הרכבל מתחיל לפעול .

אז היה גם רכבל מעל המפלים. הוא מאד קצר ואולי טיפה מיותר , אבל בכל זאת אטרקציה חביבה וזולה אם אתם בסביבה.

כמה תמונות מהפארק והמפלים בספוקן

המפליםהגן המטופחתחנת הכוחרחוב בספוקןקרוניות הרכבל

את שאר הדרך אנו עושים כמעט ללא עצירות , רק לתדלוק והתרעננות. אני נוהגת בפעם הראשונה והאחרונה בטיול. חייבים להחליף קצת את הנהג. בכניסה לסיאטל פקקים קשים ואנחנו מצליחים לטעות במחלפים הענקיים.

העיר מלהיבה אותנו. אחרי שבועיים שקטים באזורים כפריים, אנחנו גם הלומים וגם מתרגשים מהכניסה לעיר הגדולה.

מגיעים למלון בשעה 4 . הרבה לנוח כבר לא נספיק... המלון מרשת הולידיי אין בהחלט מומלץ.

חדר נקנה בנקודות רשת שהיו לי . בקשנו חדר עורפי וגם קיבלנו. בגלל שינוי התוכניות נלון כאן רק לילה אחד ומחר נעבור למלון במרחק 2 דק' הליכה.

איך שאנחנו מגיעים למלון הפקידה שואלת - שון מנדז או אדל ?

ברור לה שאנחנו לאחת ההופעות כמו מרבית האורחים. ( כן גם אדל מופיעה היום בסיאטל, מבחינת הבת זו בכלל לא היתה אופציה .. angel.)

הבת עונה בשמחה , שון מנדז והפקידה החמודה עונה - טוב, לפחות השירים שלו פחות מלנכולים. laugh

כבר התחלה טובה. החדר מאד יפה ומפנק. בצורה מפתיעה גם שקט. הוא היה יקר מאד בתקופה שהזמנתי ולכן למחרת נעבור למלון אחר ,יקר גם הוא, אבל אותו תפסתי במחיר מציאה, עוד בחודש דצמבר. לפני שנוסף לנו הלילה בגלל ההופעה.

מספיקים טיפה לנוח , להתארגן ויוצאים להופעה. הנהג האמיץ שלנו לוקח אותנו לאצטדיון וגם יבוא לאסוף. בעצת הפקידה החלטתי לא להסתבך עם ענייני חניה.

אנחנו מעט חוששים מהנווט בעיר העמוסה ולוקחים טווח בטחון מכובד.

במהלך הנסיעה מתרשמי קצת מהדאון טאון של העיר. סיאטל בנויה גבעות ובתוך העיר המון עליות וירידות. ממש בדומה לסן פרנציסקו.

עיר בעליה

באופן מפתיע , מגיעים בקלות (15 ד' נסיעה). נפרדים מהנהג בנשיקה ומבטיחים לסמס לו לקראת חזרה.

ההופעה בתאטרון wamu ליד אצטדיון הבייסבול הידוע הסנצ'ורי פילד.

לפני השערים משתרכים תורים ארוכים , אך הם מתנהלים ביעילות ובזריזות. בדיקה בטחונית קפדנית. אסור להכניס כלום , אפילו לא מים.

מצטלמים איפה שצריך ונכנסים פנימה. בפנים פסטיבל שלם .דוכני מכירת מזכרות ומזון. הבת מקבלת חולצת שון מנדז במחיר מופקע ואין מאושרת ממנה.

ההופעה היתה חגיגה נהדרת. קודם היה זמר חימום מתוק James TW ואחרי שעה לערך מהזמן הרשמי , בלי ליבש את הקהל יותר מדי, עלה המנדז ונתן הופעה מעולה !!

הוא חמוד מאד , נטול מניירות ולהפתעתי גם שר בכלל לא רע. היתה גם פירוטכניקה והולגרמות נחמדות שלא ראיתי כמוהן בעבר.

הבת היתה ברקיע השביעי והאמת גם אני נהניתי. מאד. היה ערב נפלא!! emojiemoji

הנה דוגמית קטנה ממה שהלך שם וסליחה על איכות הסרטון

27/6/16 - נדודי שינה בסיאטל

האמת שדוקא ישנו טוב....surprise

קמים לבוקר חדש בסיאטל. היום אין שום נסיעות ארוכות, אז לוקחים את הזמן.

ארוחת בוקר טובה במלון , אורזים חפצים , נוסעים בלוק אחד ומגיעים למלון בו נלון ביומיים הבאים .

הלינה במרכז העיר מאד יקר. במקרה התגלגלתי למלון הזה. גם בו הלינה יקרה , אבל הצלחתי להזמין אותו במחיר סביר יחסית. כאשר רציתי מאוחר יותר להוסיף עוד לילה, המחיר קפץ ל 330 דולר + מס.

זה כבר היה הרבה יותר מדי, ולכן הפיצול שעשינו בלינה בסיאטל.

פרוט על המלון תוכלו לקרוא בטיפ הבא

אנחנו מקבלים את החדר מוקדם ויוצאים אל העיר. היעד הראשון שלנו היום הוא מתחם מחט החלל. זה אזור תיירותי שמרכז מספר אטרקציות ומוזיאונים.

הוא מאד קרוב למלון . 5 דקות הליכה . את המחט המפורסמת ראינו מחלון החדר.

מחלוני

סיאטל היא הגדולה בערי מדינת וושינגטון, המדינה הצפונית ביותר במערב ארה"ב. אחרי שבועיים באזורים שקטים וכפריים אנחנו קצת הלומים ומסוחררים מגורדי השחקים, קו החוף ההומה והקצב של העיר. האמת שזה שינוי מרענן ואנחנו מרוצים למדי . wink

על האטרקציות העקריות למשפחות בעיר תוכלו לקרוא כאן .

אנחנו כאמור מבלים את רובו של היום הראשון בעיר באזור סיאטל סנטר - מחט החלל.

קונים את הסיטיפס . הפס שווה למי שמתכנן לבקר ביותר מ 3 מוזאונים/ אטרקציות במהלך שהותו. אנחנו ניצלנו את כל האפשרויות שלו ביומיים מלאים בעיר. לנו היה כדאי.

תחנה ראשונה מחט החלל.

אין מי שצפה שסדרה האנטומיה של גריי ולא ראה את המחט המפוסמת לפחות 6 פעמים במהלך כל פרק devil

גובה המגדל כמעט 200 מ' והוא הסמל של העיר. מעלית מהירה תוביל אתכם תוך 40 שניות לראש המגדל שמזכיר בצורתו צלחת מעופפת או חללית. שם נמצאת מרפסת תצפית ממנה נשקף נוף מרהיב של סיאטל וסביבתה. ביום בהיר תוכלו לראות את רכס הרי אולימפיק, הר רנייר , אגם יוניון וכמובן קו החוף המרשים של סיאטל ומגדליה הגבוהים. בבניין גם מסעדה יוקרתית. לנו יש יום בהיר והמראה פשוט מרהיב!

המחטמגדלי...רנייר ברקעקו החוף הנמל והגלגלאגם יוניון

אחרי הביקור במחט החלל אנחנו עוברים למוזיאון צ'יהולי הסמוך.

צ'יהולי הוא אמן זכוכית מפורסם מאד , ראינו אותו בעבר במגדל דוד , בגלריה ליטבק בת"א וגם בקורנינג בטיול הראשון לארה"ב. אנחנו אוהבים אותו מאד.

כאן יש תערוכה קבועה וגם גן פסלים של האומן. מאד אהבנו את המוזיאון . חגיגה נהדרת של אור וצבע.

אני אתן לתמונות לדבר

היכל הזכוכית בחוץ

חגיגה בגינה

גינה פנימית

פרחים בחושך

אחרי שעה נעימה במוזיאון של צ'יהולי עוברים למוזיאון המוזיקה. גם הוא במתחם.

הסיטי פס מאפשר לבחור בין EMP Museum או Woodland Park Zoo.

אנחנו בחרנו בזה של המוזיקה . אחרי שבועיים וחצי עם בעלי חיים בטבע , גן חיות נראה לנו טיפה מיותר.

מוזיאון המוזיקה מאד מעניין. קודם כל המבנה מבחוץ מיוחד. בפנים תערוכות מתחלפות הקשורות בלהקות כולל סרטונים ומולטי מדיה. תערוכות שקשורות בסרטים ומוזיקה ( למשל מסע בין כוכבים). תצוגות של כלי נגינה.

ישנה אפשרות לדרג את השירים והזמרים האהובים עליכם למצעד המוזיאון . נחשו איזה שיר מוביל במצעד שירי הרקע --- פוקימון כמובן devil

אנחנו דרגנו שעה ארוכה והעלנו את שון מנדז החביב למקום הראוי במצעד שירי הרכב של מוזיאון המוזיקה . no

במוזיאון ישנם מספר אולפנים בהם אפשר להקליט שיר או קטע מוזיקלי. התנסנו בהקלטת שיר וגילינו שאנחנו איומים ( נו אין כשרון מוזיקלי מיוחד ... blush).

בזמן הבקור שלנו היתה גם תערוכה על תלבושות מיוחדות - היכן שאומנות ובגדים נפגשים.

מאד אהבנו את המוזיאון. היה כיף והרבה צחוקים !!

מבחוץמגדל הגיטרות
הכי טוב לרכב
תערוכת תלבושות

אחרי ארוחת ערב מוקדמת, חוזרים למלון לנוח קמעה. הבת מחליטה להשאר ולצפות בפרקים של המרוץ למיליון שמשודרים בארץ, ואנחנו יוצאים לטיול זוגי לאורך שד' דני ועד לקו המים.

המטרה שלנו להגיע לפארק הפסלים של סיאטל שהוא פרויקט של מוזיאון האומנות המצוין של סיאטל SAM ( שלצערי לא הצלחתי לבקר בו).

הדרך עד לפארק במישור או בירידה אבל הדרך חזרה ... אוך איזו עליה!

אנחנו יוצאים ללא מפה , קצת טועים , לא נורא, עשינו " הליכה " . כמעט כמו בבית ...laugh

הכי הרשים אותנו שם הפסל של הראש. מחר נראה אותו גם מכוון הים

הראש

יום חמישי 28/7/16 - עוד יום בסיאטל emoji

אחרי ארוחת בוקר ממש טובה במושגי ארה"ב , אנחנו מזמינים את השאטל של המלון ונוסעים לדאון טאון סיאטל.

התחנה הראשונה שלנו הבוקר היא השוק המפורסם Pike Place Market.

במדריכים כותבים כי זו אחת האטרקציות בעיר שלא תרצו לפספס. אווירה מיוחדת, טעמים, ריחות, תושבים מקומיים ותיירים. אנחנו חושבים שהוא נחמד אבל מאד מאד צפוף. היה ממש קשה להתנהל.

השוק מתחלק לשוק מזון - בעיקר דגים ופרות ים , שוק פרחים , שוק לעבודות יד ופיצ'פקס ויש לו כמה קומות וחלקים.

אנחנו מתחילים מחנות הדגים המפורסמת שבה המוכרים מעבירים/ זורקים את הדגים תוך כדי קריאות וצהלולים.

הסרטון שלי לא מאד מוצלח אז קבלו משהו מהרשת.

מסתובבים בשוק , מתרשמים מהפרחים ( יפים וזולים יחסית למחירי הזרים בארץ ), מהסמטה של המסטיקים ומאד כל מיני חנויות ביזריות - כמו זו שמוכרת דמויות קרטון של גבורי חלל וממשיכים הלאה. יש לי הפתעה קטנה עבור הבת.

הנה כמה תמונות מהשוק

דוכן הדגים המפורסםפרחים יפים בשוקגבורים מקרטוןסמטאת המסטיקיםקיר המסטיקים מקרוב
השוק

כבר סיפרתי קודם שהבת שלי אוהבת את סטארבקס. בארה"ב וקנדה יש סניפים בכל פינה אפילו במקומות הנידחים ביותר. בסיאטל יש לעיתים 3 סניפים בטווח של מאה מטר.

בסיאטל , ממש ברחוב של השוק, ישנוהסניף הראשון בעולם שקיים במקום משנת 1971. מצוי בכתובת:

‪1912 Pike Pl‬, Corner with 1st Avenue

הסניף הזה נחשב בטריפאדוויזר אטרקציה מס' 1 בחיי הלילה בסיאטל ( לכו תבינו ) והתורים הארוכים אליו משתרכים לכל אורך שעות היום.

אנחנו עומדים כמעט שעה בתור לקפה יחד עם כל " היפנים" , אבל מה לא עושים בשביל בת מרוצה.

ממתינים

משימה הושלמה

האקווריום

אז אחרי ששתינו קפה וגם הצטיידנו בכוס חדשה עם לוגו, אנחנו ממשיכים לכוון הרציפים.

כאן נמצא הגלגל הענק , האקווריום ומכאן יוצא שייט החופים של העיר.

תחילה ניגשים לאקווריום. לא ממש תכננו אבל הוא כלול בסיטי פס. מה אומר ? היינו כבר ביותר מוצלחים. קודם כל די קטן ומאד צפוף. היה מלא בילדי קייטנות, הורים וילדיהם. השטחים החיצוניים מאד קטנים ואין הרבה בריכות.

התצוגה נחמדה אבל ראינו מוצלחים ממנו במונטריי , בלונדון ואפילו באילת.

בכל זאת הצלחנו להתלהב מלוטרות הים שעשו תרגילי אקרובטיקה בבריכה , הם היו ממש חמודים . emoji

אם אתם לא מחזיקים בפס וכבר ראיתם אקווריומים בעבר , אפשר לדעתי לדלג.

צוללן בהדגמההלוטרות - הכי שווים באקווריוםאלמוגים זוהריםשלא תטעו...הגלגל
השייט emoji

זו היתה דוקא הצלחה. באנו עם אפס ציפיות ויצא ממש מוצלח. מדובר בספינות שייט גדולות ותיירותיות של חברת argosy. אנחנו לקחנו את שייט שנכלל בפס אבל יש סוגים נוספים ואפשר לשדרג את זה שבפס בתוספת תשלום.

השייט של הנמל , אורך שעה ועובר דרך קו החוף של סיאטל. במהלך השייט רואים את העיר מהצד של הים והיא מאד מרשימה.

כמו כן שומעים הסברים על הנמל , הרציפים , תיירות הקרוזים .

ביום בהיר תוכלו לראות גם את הר רנייר המושלג והנהדר ( ראינו ).

שמענו גם כמה אנקדוטות למשל על המלון המפואר והמוזר Edgewater waterfront שנמצא ממש על קו המים ונבנה לכבוד היריד העולמי ב 1962. כשניסו לשווק אותו בתחילה, לא ממש בהצלחה, הלכו על הסלוגן של " לדוג מחלון החדר" .

כדי לקיים את ההבטחה חילקו אפילו חכות לאורחים. זה הלך לא רע אבלאז נוצרה בעיה, "מה עושים אח"כ עם הדגים " ? blush

הביטלס אגב ניסו ויש להם תמונה מפורסמת דגים ישירות מחלון החדר.

תוצאת תמונה עבור ‪waterfront fishing hotel seattle‬‏

הנה כמה תמונות שצילמנו בשייט

חזית המלוןהנמלהראש מלפניםההר המושלגקו החוף המושלםפארק הפסלים

אחרי השייט ממשיכים רגלית לאזור כיכר החלוצים של סיאטל .

הפיוניר סקוור Pioneer Square נמצאת בקצה הדרומי של הדאונטאון של סיאטל.

זהו האזור העתיק ביותר בסיאטל, ששופץ ושוחזר. בכיכר עמוד טוטם גדול ולידו פסל של צ'יף סיאטל שעל שמו נקראית העיר.

ברחובות הסמוכים לכיכר ש גלריות, בתי קפה, חנויות ספרים ואמנות, חנויות עתיקות ובשעות החשיכה זהו אזור בילויים.

בצהריי היום היו הרבה הומלסים ( כמו בכל העיר , אגב ) והמראה היה פחות מלבב. בכל זאת הכיכר יפה.

אנחנו חוזרים למלון למנוחה . בערב נצא לבדוק את אגם יוניון.

שעון עתיקבתי לבניםעצים ותיקיםהטוטם במרכז הכיכר

28/7/16 - ערב בסיאטל

הפעם מזיזים את הרכב ויוצאים לטיול זוגי באזור אגם יוניון.

חמושים בכתובת , יוצאים לאתר את בתי הסירה המיוחדים.

זוכרים את הסרט נדודי שינה בסיאטל המופיע בכותרת ? אז בסרט הרומנטי מתחילת שנות ה 90 גר הגיבור המגולם על ידי טום הנקס בבית כזה.

הרחוב שנושק לאגם הפך אתר עליה לרגל . בכל מקום שלטים המבקשים לשמור על פרטיות הדיירים ולא להתקרב לבתים , אז שמרנו ולכן יש לי תמונות מעטות שנלקחו ממרחק. בכל זאת מיוחד.

אחר כך ניגשים לאגם עצמו ולמרינה ומצלמים קצת. ישנם כמה זוגות על הדשא . חביב מאד .

זהו , הסתיימה השהיה שלנו בסיאטל. כמובן שיש עוד המון מה לראות .

רוצה להזכיר שוב את SAM המוזאון לאמנות ואת מוזאון הילדים שנראה מקסים , אבל מתאים לדעתי למשפחות עם ילדים צעירים יותר.

ישנם גם אתרים נחמדים מסביב לעיר. מחר נבדוק אחד כזה .

כמה תמונות מאגם יוניון

סירות על האגםבתים צפיםאין כניסהערב על האגםאגם יוניון

29/7/16 -יום שישי - הכוון צפון ....

יום אחרון בארה"ב. מחר חוזרים לקנדה . את המעבר נעשה במעבורת מכוניות מהעיר היפה אנהקורטז . "אנה מה ?" שאל הנהג ... אנהקורטז.
 אבל לא כל כך מהר לפנינו נסיעה משולבת בשני אתרים מעניינים .

היעד הראשון שלנו היום

Hiram M Chittenden Locks
נמצאים בחלק המערבי של העיר , מול האי ביינבריג' , שהוא שווה ביקור בפני עצמו אבל אליו לא הגענו
מדובר בתעלה רחבה בה עוברות ספינות השוכנת לצד שכונת מגורים יפה. איזה נוף יש להם. ממש התחשק לי לעבור..
מוקד העניין שלהתעלה הם הסגרים ( סגר = לוק), שבשני צידיה, המאפשרים לסירות שעוברות במקום לעבור מצד אחד לשני למרות הפרשי הגובה של המים
במקום ישנו מרכז מבקרים ונערכים סיורים בשעה 13 ו 15 . בסופי שבוע ( שבת ראשון) , בעונת הקיץ מתקיים סיור נוסף בשעה 11. הכניסה לאתר חינמית ( סוף סוף devil).
 היות ואנו מגיעים ביום שישי , אין סיור בוקר אבל למזלנו עוברות במקום באותה שעה די הרבה ספינות ואני מצליחים בקלות לעקוב ולהבין איך פועל הלוק. היה שם גם גשר מתרומם למעבר ספינות גבוהות. קבוצת חותרים באגם. מקום נחמד.

בנוסף ללוק ישנה במקום מקפצה של סלמונים. גם לסלמונים מסתבר יש בעיה לעבור גבהים ניכרים במעלה הנהר. כדי לעזור להם בנו משהו דמוי סולם המאפשר להם להתגבר על הפרשי הגובה. במקום יש חלון זכוכית רחב המאפשר לעקוב אחר תנועות דגי הסלמון. אבל בזמן שאנו מבקרים ... הסלמונים עצלים ולא קופצים ... sad
 אפילו לא עוברים ... אבל אל דאגה עוד נראה אותם בקנדה. ובגדול !!!

זה אתר מאד נחמד בעינינו לביקור " על הדרך " אם אתם בסביבה. למרות שכבר ראינו לוקים במקומות אחרים , הפעם בגלל כמות התעבורה זה היה מעניין ומוצלח במיוחד.

כתובת 3015 NW 54th Street
 Ballard, WA 98107

גשר מתרומםסירה מתקרבתכאן חותרים בכיףהלוק בפעולהגם לו מגיעה חליפת הצלהחלונות צפיה בסלמונים

משם אנחנו נוסעים לבדוק במה אנחנו טסים ... emoji

עוד שעה נסיעה צפונה , ב Everett , נמצא מרכז המבקרים ואחד המפעלים הגדולים של חברת בואינג. כאן נראה את פס היצור של המטוסים 747, 767, 777 ו 787 -Dreamliner איתו הגענו לקנדה.

לפחות שניים מההרכב שלנו ( נחשו מי ? לא אני .. ) חובבי מטוסים נלהבים וצופים אדוקים בסדרה "תעופה בחקירה". הם בקיאים בחלקים , מנועים , גורמי התרסקויות , קופסא שחורה , איפה עדיף לשבת וכל "הצרות " שאני מעדיפה לא לשמוע עליהן.

אותי רק שיביא המטוס ממקום למקום ... דייני.

כך שהציפיות מהביקור גבוהות מאד והוא עבורנו אתר חובה.

על המפעל והסיורים תוכלו לקרוא כאן . ניתן לקנות כרטיסים מראש כאן. אנחנו הזמנו מראש. בחודשי הקיץ עדיף ואכן ביום בו בקרנו אזלו המקומות בכל הסיורים. ראינו אנשים שמגיעים ללא הזמנה ונשלחים הביתה.

אל הסיור יוצאים באוטובוס מיוחד. האוטובוס לוקח את הקבוצה להאנגרים הגדולים בהם נעשית ההרכבה. אנחנו עוברים בכל פסי היצור ורואים הרכבה בפעולה. מאד מרשים ומעניין אך לצערי אסור לצלם בקו היצור.

בנוסף ישנו מרכז מבקרים מושקע עם חלקי מטוסים , דגמים וסימולטורים. הבת עולה על אחד כזה במחיר מופקע ואין מאושרת ממנה. מצרפת כמה תמונות ממרכז המבקרים.

עוד מצטלמים בקוקפיט ....עולים למרפסת תצפית ממנה תוכלו לראות מטוסים חדשים דנדשים מוכנים למסירה .

סך הכל שהינו במקום כמה שעות טובות. לדעתי קחו בחשבון לפחות 3 שעות כולל מרכז המבקרים .

הגוף של הדרימליינרליד מתקן העינויים המסתובבדור העתידחדשים מהניילוןמרכז המבקריםנגה וחבר..

את שאר היום בילינו בקניות.

אחרי שלא ממש מצאנו מציאות במונטנה חסרת המיסים , ניסינו את אאוטלט פרימיום של העיר Tulalip. פה כבר היתה הצלחה גדולה יותר לקנייניות , בעיקר בתחום ההנעלה . laugh

הכתובת

SEATTLE PREMIUM OUTLETS

10600 Quil Ceda Blvd, Tulalip, WA 98271-8081

שרפנו כאן כמה שעות טובות והגענו למלון באנה קורטז ממש בחשיכה.

קצת פספוס כי מהמעט שראינו בבוקר שאחרי, העיר שנמצאת על האי fidalgo, נראית ממש יפה. זה מקום לנופש וחופש עם הרבה אפשרויות לספורט ימי , צפיה בלויתנים ועוד .

המוטל החביב בו לנו היה

The Marina Inn
3300 Commercial Ave
 Anacortes, WA 98221

נבחר בגלל הקרבה הגדולה שלו למעבורת , עליה נעלה מוקדם בבוקר הבא.

ולמה בכלל אנהקורטז ? מהעיר הזו יוצאת מעבורת אל האי ונקובר. בדרך עוברים באיי סאן חואן היפים. מי שרוצה יכול גם לרדת . מעבורת הזו תשמש אותנו כדי להגיע לביקור קצר באי ונקובר עם דגש על העיר ויקטוריה.

אבל על כך ועל המשך הטיול בקנדה בבלוג הבא.

ארה"ב היתה טובה אלינו . כמו תמיד !!