נסענו ל 3 לילות לוינה .מלון  novotel hauptbahnhof .מעולה ליד תחנת הרכבת המרכזית 2 דק הליכה. יש מלונות נוספים קרוב איביס .הגעה משדה התעופה ברכבת ל viena hbf

15 דקות נסיעה מהשדה התעופה. למגיעים מאוחר נא לבדוק מתי רכבת אחרונה באתר obb

מסלול ל 3 לילות ( רוכשים פס לתחבורה ציבורית ל 72 שעות(לא כולל שדה התעופה)

1.קו החשמלית ליד המלון קו- d-יורדים לאחר 2 תחנות schloss belvedere התחנה בכניסה לארמון .ניתן להיכנס ולטייל בארמון(בתשלום)  או להיכנס בשער ושמאלה לרדת בגנים היפים של הארמון עד הסוף בקצה יש יציאה לרחוב ולפנות שמאלה .כמה דק מגיעים לאנדרטה הצבא האדום.

מהאנדרטה אפשר להמשיך עם החשמלית -d – שתי תחנות ויורדים ב אופר/קרלספלץ -  .בירידה פונים ימינה מסביב למלון בריסטול (בין בריסטול לאופרה) הליכה קצרה ונכנסים למדרחוב karntner.הליכה עד קטדרלה סטפנוס. ליד יש קונדיטוריה רשת האידה (קפה וקרמשניט מעולים)כדאי להיכנס לקטדרלה .ביציאה מהקטדרלה  יש בנין  מיוחד מזכוכית לעבור במדרחוב graben.עם מסעדות .מתקרבים לאנדרטת עמוד המגפה. ממשיכים מימין כנסיית פטר הקדוש .

בהמשך לרחוב graben מגיעים עד t פונים שמאלה  עד כיכר מיכאל  ארמון מצידו הימיני של הארמון עוברים הליכה עד אנדרטת בטון .נכנסים לגן (מצד שמאל ארמון הופבורג )בכניסה לגן הליכה קצרה מצד שמאל הפרלמנט לחצות לכוון הפרלמנט וללכת ימינה לבנין העיריה.

משם לקחת חשמלית לכוון חזרה  d .71.1   נסיעה 4 תחנות עד אופר /קרלפלץ  .משם לקחת u1 רכבת תחתית (לכיוון leopoldau)ולרדת בתחנה praterstern משם הליכה 5דק לגלגל הענק .אפשר לחזר למלון בקו זה u1 לכוון ההפוך  עד hbf או לרדת במרכז

2.אפשר יום טיול מחוץ לוינה  הכפר הציורי האלשטט ברכבת  ראו כתבה בנפרד .או חצי יום לברטיסלבה סלובקיה  ניתן לרכוש באתר הרכבות obb  או באוטובוס ליד התחנה הראשית hbf.

3.שוק נאשמרקט  קו u1 לרדת בתחנה קרלפלץ .אפשר למדרחוב מריההילפר ..רובע יהודי מסלול מהקטרדלה הליכה עד השעון אנקר ובית הכנסת ואזור היהודים.ניתן ללכת לספא ענק לכמה שעות .רכבת תחתית u1 תחנת אחרונה oberla.

כמובן מוזיאונים וארמונות..ועולם המים.

יש הרבה חנויות מאפה וקונדיטוריות מעולות .לקחת בחשבון שכמעט הכל נסגר מוקדם לקראת הערב גם חנויות .

רשת נעלי ספורט שאני אוהב ומחירים סבירים deichmann יש בתחנת הרכבת hbf וגם ברחוב במריההילפר .

מסעדה טובה שניצל וינאי wiener wiazahaus (תחתית u1 תחנה  taubstummengasse ) הליכה 5 דקות.