ברצלונה היא עיר עמוסה למדי באטרקציות שונות: גנים ,מוזיאונים, ארכיטקטורה ועוד. בעיר עצמה מומלץ להשקיע 4-5 ימים ואם נותר לכם זמן לטייל מסביב העיר.
בכתבה זו אתחיל בתיאור 4 ימים שהם "חובה" הכוללים את כל האתרים החשובים והמרכזיים בעיר, בפרק זמן שלרוב המטיילים יש.
לאחר מכן אתאר יום שהוא "בונוס" יפה ומהנה גם הוא, למי שיש 5 ימים בעיר, הכולל אתרים נוספים למי שיש את הזמן הנוסף.
 למי שמגיע לשבוע או יותר, אתאר כאן גם טיולי יום מסביב לעיר היוצאים וחוזרים לברצלונה.באותו יום

לחצו כאן על מנת לקרוא על כסף ועלויות בברצלונה לחצו כאן על מנת לקרוא על דרכי הגעה משדה התעופה לעיר

היום ראשון

את היום הראשון (שהוא חצי יום למרבית התיירים) מתחילים בכיכר קטלוניה. הכיכר הזו מסמלת את מרכז העיר, ובה מזרקה עם פסלים והרבה יונים. מעבר לכך אין הרבה מה לעשות בכיכר הזו, אך היא חשובה להתמצאות כיוון שממנה יוצאת שדרת הרמבלה שהיא מרכז התיירות של העיר. ליד הכיכר נמצאת תחנת המטרו CATALUNYA, שקווי המטרו המרכזיים עוברים דרכה, וכמו כן תחנה של הAIRPORT BUS למי שמגיע (או חוזר) משדה התעופה לעיר בשאטל של שדה התעופה. אל תחנת המטרו CATALUNYA אפשר להגיע עם קו המטרו הירוק L3.
שדרת הרמבלה עמוסה בתיירים, כך שלא תתקשו למצוא אותה. השדרה היא בירידה מכיכר קטלוניה ועד הים.
לכו בשדרה זו לכו לכל אורכה לכיוון הים. בדרך תראו אמני רחוב מעניינים ודוכני מזכרות (יקרים יחסית למקומות אחרים בעיר).
באמצע הדרך חפשו את רחוב לה בוקרייה (נמצא מעט אחרי ארמון - קיר ארוך ובולט מצד ימין) - שם כנסו לשוק לה בוקרייה, הסתובבו מעט ורכשו שייק פירות מאחד הדוכנים (יש הרבה אל תתפתו לקנות מהראשון, חפשו טעם שנראה לכם).
בסוף שדרת הרמבלה תראו את אנדרטת קולומבוס - עמוד גבוה מאוד שבקדקודו פסל. כשתגיעו לשם תראו את הים. חפשו גשר שמגיע אל קניון המאגרונום שתראו מולכם((בניין ענק, בלתי אפשרי לפספס) - זוהי הרמבלה של הים. חצו את הגשר הזה, לאורכו תמצאו ספספלים. למי שמעוניין לנוח ולצפות בים
חובבי הקניות מביניכם יוכלו להסתובב מעט בקניון המאגרונום הנמצא בסוף הרמבלה של הים.

מאחורי הקניון תוכלו להיכנס לאקווריום של ברצלונה לצפייה בבעלי חיים ימיים, אלמוגים וצמחים (17 וחצי יורו לאדם. תוכלו למצוא טיפ שלי על האקווריום באיזור הטיפים, למי שמעוניין בהרחבה).
 אם האקווריום לא מעניין אתכם, תוכלו לשוב לפסל קולומבוס, מעט מעליו נמצא מוזיאון השעווה - ישנו "בוטקה" לקראת סוף שדרת הרמבלה במרכז השדרה שנראה קצת כמו בוטקה של מפעל הפיס, שבו מוכרים כרטיסים למוזיאון הנמצא ממש ממול (15 יורו לאדם. שימו לב שזהו לא מוזיאון של מדאם טוסו אלא משהו מקומי. אם תהיו מעוניינים במידע נרחב על המוזיאון, קראו את הטיפ שלי עליו באיזור הטיפים).
 המוזיאון והאקווריום שניהם פתוחים עד 21:00 לכן מתאימים ליום הראשון הקצר, כך שגם אם תגיעו לקראת ערב לאיזור עמוד קולומבוס תוכלו להיכנס לאחת האטרקציות.

אם יש לכם כח וזמן, תוכלו להמשיך ללכת על הים (כשהים והקניון מימינכם) כרבע שעה-20 דקות עד שתגיעו לצומת ענקית בה תראו את תחנת המטרו .BARCELOENTA פנו שם ימינה(שימו לב שצריכה להיות טיילת על הים) זהו רובע ברצלונטה, תוכלו לטייל בו ולאכול בו ארוחת ערב. הרחוב שבו הטיילת תיירותי למדי ומלא פאבים ומסעדות, ובניינים שמעניין להסתכל עליהם. כשתסיימו תוכלו לחזור לתחנת המטרו ברצלונטה שראיתם מקודם ולנסוע למלון.

כיכר קטלוניה היום השני

ביום השני תבקרו בהר היהודים (מונז'יאק). זהו אזור שלם שנמצא סביב הר כשבפסגת ההר ישנו מבצר. מומלץ להגיע בשישי-שבת (גם בחמישי בקיץ) כיוון שרק בימים אלו מזרקת הקסם (תיאור בהמשך) פועלת. אם אצלכם זה אחרת, כדאי להחליף את סדר הימים בטיול.
קחו מטרו לכיכר אספניה (אפשר עם הקו הירוק L3). כשתצאו מהמטרו תראו קניון ענק שנקרא קניון ארנה, כיכר גדולה במרכז הכביש ומולה שני עמודים ענקיים.
 כנסו בין העמודים הללו ותראו מולכם באופק ארמון ענק. לכו לכיוון ארמון זה. בדרך תראו את מזרקת הקסם - זוהי מזרקה שבשעות הערב יש בה מופע מעניין של אורות ומים.
ממזרקת הקסם ישנן מדרגות נעות (ולא נעות לבעלי הכושר) שעולות עד לארמון שמשמש בעצם כמוזיאון האמנות של ברצלונה. תוכלו להיכנס אל הארמון ולהתרשם מעט מהמבנה (בפנים יש טוריסט אינפורמיישן וקופה לכרטיסים).
אם אתם עומדים כשפניכם מול הארמון, פנו ימינה (כך שהארמון משמאלכם) ולכו ישר עד שתראו כביש ומגרש חנייה. שם תוכלו לקחת קו 50 או 193 שנוסע על הר היהודים לכל האתרים במסלול מעגלי. אני ממליץ ללכת ברגל מעט עד לאיצטדיון האולימפי (עולים בעליייה כלפי מעלה, עוברים את החנייה כשהיא מימינכם ואז שמאלה בכביש - מעט אחרי מצד ימין תראו את האצטדיון(.
כנסו לאצטדיון - זהו המתקן האולמפי של אולימפיאדת 1992, שסמלה הוא קובי מתוכנית הילדים משנת 92 . תוכלו להתרשם ממסלול הריצה ולהיכנס אל חנות המזכרות. מתחת לאצטדיון תוכלו לראות שטח ענק שלקראת סופו אנטנת תקשורת ענקית לבנה בצורה מוזרה (רואים אותה כמעט מכל מקום גבוה בברצלונה). מימין לאנטנה יש בניין עם הבריכה האולמפית (היא פעילה כבריכת שחייה) למי שזה מעניין אותו.
מהאצטדיון מומלץ לקחת אוטובוס כי ההליכה תעייף אתכם, אבל אפשר גם ברגל. האוטובוס (אם זה ברגל אז ממשיכים מעלה, פונים ימינה עם הכביש עד שמקיפים את האצטדיון) עוצר בגן הבוטני, אם זה מעניין אתכם כנסו אליו (הוא לא מרשים במיוחד. זה שבירושלים עדיף, אבל לאלו שחובבים את הז'אנר כדאי לבקר. בסביבות 3 יורו כניסה).
 המשיכו באוטובוס (מהתחנה שירדתם בה בגן הבוטני או ישר מהאיצטדיון למי שויתר) או ברגל(מהגן חוזרים לכביש הראשי והפעם ממשיכים בו - זוכרים שהתעקלתם איתו ימינה? צריך להמשיך ישר מעלה).
בקשו לרדת במוזיאון חואן מירו. אם תרצו תוכלו להתרשם מהמוזיאון (עוד על המוזיאון בטיפ נפרד). מסביב למוזיאון יש גן נחמד שאפשר להסתובב בו כמה דקות (עם פסל חואן מירו).
ממול המוזיאון (וקצת אחריו) תראו את תחנת המטרו .PARA-LEL. ממש מחוצה לה יש תחנת אוטובוס, קחו משם אוטובוס למבצר (ממול יש טוריסט אינפורמיישן אם התבלבלתם מכל האוטובוסים).
בהגיעכם למבצר מעלה הסתובבו בו ותהנו מן הנוף. האמת שזה הדבר הכי מעניין בהר, ומי שלא מתעניין כלכך בכל מה שהצגתי עד עכשיו מוזמן אפילו לקחת רכבל ישר מהנמל (בברצלונטה) למבצר.
 המבצר גדול ומרשים, עם תותחים וחומות וצריחים "כמו בסרטים."
אם יש לכם עוד זמן (כלומר שעכשיו עוד צהריים) תוכלו ללכת מעט ברגל מהמבצר כלפי מטה לגן הקקטוסים ולהתרשם ממנו לחצי שעה-שעה. אחרת קחו אוטובוס מטה לנקודת ההתחלה(אתם צריכים להגיע למזרקות הקסם שוב).
כשהמזרקות מולכם ועמודי הענק שבכיכר אספניה בגבכם פנו ימינה ולכו עם הכביש (מתחת למזרקות) כלפי מעלה לפואבלו אספניול. כדאי לתכנן הגיע לשם בסביבות 4-5 אחה"צ. לא לפספס בשום אופן! זהו החלק המרתק ביותר של היום.
פואבלו אספניול זהו כפר ספרדי משוחזר (כלומר לא אמיתי) אבל בנוי בצורה משכנעת ביותר (מבחינת ארכיטקטורת הבניינים וגם מבחינת הדיוק בשחזור של הכפר, שיש בו כנסייה, בניין עירייה ועוד). הכפר אינו שחזור של כפר מסויים אלא שחזור של אוסף של בניינים אמיתיים מכל מיני כפרים בספרד.
 בתוך הבתים במקום אנשים שגרים שם (הרי הכפר לא אמיתי) ישנן חנויות מסוגים שונים: שמנים, גבינות, סנגרייה (מומלץ לקנות שם. המחיר לא יקר למרות שזה איזור אטרקציה ולא תמצאו בכזאת קלות בברצלונה בקבוק מעוצב למתנה או מזכרת), שוקולדים מיוחדים, בגדים, חגורות עור, פסלים ועוד.
במרכז הכפר ישנם בתי קפה (כוס סנגרייה / בירה ב 2.5-3 יורו) שתוכלו לשבת באחד מהם כשתתעייפו מהטיול.
כשתסיימו בכפר חזרו למזרקות הקסם (במידה ושישי-שבת, או חמישי בקיץ) וצפו באחד המופעים (ב19:00 ב20:00 וב21:00). לפני החזרה מכיכר אספניה, תוכלו להיכנס לקניון הארנה, להסתובב מעט בחנויות ואף לעלות לגג שלו(אפשר לעלות דרך הקניון במדרגות הנעות לקומה העליונה, מיותר לשלם על המעלית שחיצונית לקניון) לתצפית נחמדה על האיזור.

הר היהודיםהמבצר בהר היהודים7_-___~4.JPGפואבלו אספניול
היום השלישי
את היום השלישי התחילו בתחנת LICEU (מטרו L3 תחנה אחת אחרי CATALUNYA). חפשו את רחוב FARANT היוצא משדרות הרמבלה. זהו מרכז הרובע הגוטי. לכו ברחוב זה עד שתגיעו לכיכר עם שני בניינים ענקיים(העירייה), ומשם המשיכו ברחוב פרינססה (הדרך כולה בסביבות 10-15 דקות). בשלב מסויים תגיעו לצומת ובה תראו שלט לכיוון כנסיית מריה דל מאר(ימינה), פארק סיאטודלה(ישר) ומוזיאון השוקולד(שמאלה). פנו שמאלה למוזיאון השוקולד וכנסו אליו (תיאור מורחב שלו בטיפ נפרד, מומלץ), המכיל הסברים על תהליך ייצור השוקולד כמו גם דגמים משוקולד של אתרי תיירות בעיר, סרטים, דמויות מצויירות ועוד.
לאחר סיבוב במוזיאון חזרו לצומת ולכו לפארק סיאטודלה והסתובבו בו (בהרחבה בטיפ נפרד). כשתכנסו לפארק פנו שמאלה על מנת לצפות בשער הניצחון, ולאחר מכן הסתובבו בפארק. אל תצאו מהפארק מבלי לראות את המזרקה הענקית עם הדרקונים יורי המים. בנוסף ישנו אגם קטן בתוך הפארק בו משכירים סירות משוטים. בקצה הפארק הרחוק ביותר משער הניצחון נמצא בניין הפרלמנט של קטלוניה אליו ניתן להיכנס בשבת וראשון בלבד. בפארק מדשאות רבות בהם ניתן לשבת למי שהתעייף.
לאחר שתצאו מהפארק חזרו לשלט והפעם לכו לכיוון כנסיית מאריה דל מאר,כנסייה גותית, שנמצאת בלב הרובע הגוטי. כנסו אליה אם ניתן(אם כבר צהריים והיא נסגרה תאלצו לחזור ב4 אם היא מעניית אתכם).
 משם ברובע הגוטי בחנויות ובדוכנים השוקקים. בשאר היום תסתובבו ברחובות הרובע הגוטי. אין הרבה מה לתאר כאן, תצטרכו להסתובב איך שבא לכם וכמה שמעניין אתכם, אבל אל תפספסו בשום אופן את הקתדרלה של ברצלונה הנמצאת ברובע (ליד שוק סנטה קטרינה, תשאלו אם אתם לא מוצאים). הקתדרלה עולה כניסה אבל שווה מאוד להיכנס אליה , היא ענקית בגודלה ומרשימה ביותר. בכנסייה יש גם גן עם מים וצמחייה, ומול הכניסה לגן יש פתחון קטן שכמעט מפספסים אבל יש בו מעלית בחינם לגג הכנסייה, משם הנוף יפהפה.
בצאתכם תוכלו להיכנס לשוק סנטה קטרינה, הוא קטן ופחות מעניין משוק לה בוקרייה אך בכל זאת נחמד, וגם בו יש שייק פירות.
לאחר שתשבעו מהסיבוב ברובע חזרו לרמבלה בדרך ממנה באתם. שם תוכלו להיכנס למוזיאון השעווה אם לא עשיתם זאת ביום הראשון ו/או לאכול.
בשעות 20:00 , 21:00 ו22:00 ישנו פלמנקו במועדון TRANTOS (בהרחבה בטיפ נפרד) שעולה 8 יורו, ונמצא בכיכר ריאל (ממש צמוד לרמבלה, ליד תחנת LICEU. תוכלו לשאול שם). מומלץ לנצל את ההזדמנות לראות את הפלמנקו, בעיקר עם המלון שלכם לא נמצא ממש במרכז, שכן לאיזור זה של הרמבלה כבר לא בטוח שתחזרו.

d.jpge.jpgהקתדרלה של ברצלונהמוזיאון השוקולד

היום הרביעי

את היום הרביעי נתחיל בפארק של גאודי - פארק גואל. ניתן לקחת מטרו L3 לתחנת LESSEPS ומשם ללכת ברגל(תשאלו מקומיים) או לקחת מונית מהתחנה. אני ממליץ להגיע מהכניסה העליונה (יש לשם מדרגות נעות) ולא מהכניסה הראשית - פחות צפוף, וככה גם תלכו בתוך הפארק בירידה ואת העלייה תשמרו למדרגות הנעות.
תסתובבו בפארק, בכניסה שלו (הראשית) תראו את פסל הלטאה המפורסם וגם את פסל הספסל הארוך, ובהמשך הפארק תמצאו את ביתו של גאודי (אחד משני הבתים היחידים בפארק, שהתחיל כשכונה לעשירי העיר ונעצר אחרי שני בתים) שהוא היום מוזיאון וניתן להיכנס אליו (בתשלום).
תהנו משהותכם בפארק היפה, כדאי להגיע למעלה (למי שלא התחיל שם) יש תצפיות יפות.
מהפארק קחו מונית לבית החולים סאונט פאו או לכו ברגל כ20 דקות (צריך מפה, אבל הדרך די פשוטה). בבית החולים יש סיורים מודרכים אבל הם בבוקר ולא בטוח שתספיקו, אם לא תוכלו להתרשם מהמבנה מבחוץ.
מבית החולים כבר תוכלו לראות את הכנסייה הענקית הנקראת סגרדה פמיליה - לכו בכיוונה. הדרך אליה עוברת בשדרה נחמדה שכיף ללכת בה הנקראת שדרות גאודי (פה אציין שהייתם יכולים לקחת מונית ישר מפארק גואל לכנסייה, אבל השדרה באמת חמודה ולא ארוכה).
היכנסו לכנסייה (12 יורו) שהיא אחד האתרים הכי מפורסמים בברצלונה. בנייתה החלה ב1880 וגאודי השאיר תוכניות להשלמתה לאחר מותו, והבנייה תסתיים ב2029.
כדאי לא להתקמצן וגם להוסיף בכניסה 3 יורו (15 סה"כ) למעלית (לסטודנטים העלות 12 יורו כולל המעלית). למרות שזה יקר זה שווה את זה.
הסתובבו בכנסייה מבפנים (לפעמים יש תור בכניסה, היו סבלניים) וכשתסיימו עלו במעלית לגג שלה לתצפית מהממת על העיר. אני ממליץ לרדת חזרה לכנסייה ברגל ולא במעלית (יש 2 תצפיות נחמדות בדרך).
כשתסיימו את הסיור בכנסייה לכו ברגל (20 דקות לפחות) לתחנת המטרו PASSIEG DE GRACIE (שדרות גרסיה) או קחו מטרו או מונית.
מתחנת מטרו זאת לכו כלפי מטה עד לתחנת המטרו CATALUNYA אותה אתם מכירים כבר (כיכר קטלוניה).
הרחוב בין שתי תחנות המטרו נקרא שדרות גרסייה. יש שם מספר מבנים שתכנן גאודי שעולים כניסה. המחיר לאתרים מאוד יקר (אחד הבניינים 18 יורו, אחר 15 והשלישי איני זוכר). הבניינים מאוד יפים אך בהשוואה לשאר האתרים בברצלונה המחיר מוגזם, מומלץ רק לחובבי הז'אנר.
גם אם תבחרו שלא להיכנס אל חלק מהבניינים או כולם, לכו בשדרה זו. תוכלו להכנס לחנויות הבגדים אך הן יקרות ביותר. התרשמו מעיצוב הבניינים ברחוב הם יפים ומעניינים מאוד.
בסוף השדרה תחזרו מתחנת המטרו קטלוניה חזרה למלון.
עד כאן תוארו 4 ימים חובה בעיר המכסים את האתרים החשובים והמרכזיים. כעת אוסיף יום מעניין אך פחות מרכזי למי שיש זמן.

sagguel26_-__~4.JPGsag2
היום החמישי

ביום החמישי בעיר הגיעו למוזיאון המדע (הרחבה על המוצגים טיפ נפרד) דרך כיכר קנדי (מטרו L7) ואוטובוס או ברגל מכיכר קנדי. לאחר שתסיימו להסתובב במוזיאון, לכו ברגל או באוטובוס להר טיבדבו (תשאלו במוזיאון איך להגיע,זה קרוב).
תצטרכו לשלם לפניקולר על מנת לעלות להר (4 יורו לשני הכיוונים). ההר הזה הוא הגבוה ביותר בברצלונה ונותן תצפית מרהיבה על כל העיר. למי שמתעניין יש עליו מתקני שעשועים שניתן לקנות כרטיס לכל אחד בנפרד (למשל לעלות על מתקן או שניים) כמו ספינת פירטים, מטוס מסתובב (שיוצא מצלע ההר ובעצם מעל "תהום") ועוד.
חוץ ממתקנים אלו יש כנסייה גדולה הנקראת כנסיית הלב הקדוש (חינם), שהיא מאוד יפה.
הכנסייה לבנה (צחה כשלג) מבחוץ ובעלת חלונות זכוכית מעוצבים מבפנים. אפשר לעלות לגג שלה (יש מדרגות מסביבה) ולקבל תצפית עוד יותר גבוהה מאשר התצפית שעל ההר.
את שאר היום תנצלו לקניות למי שלא הספיק (אנחנו נסענו משם לקניון העודפים הזול HERON CITY, שמסופר עליו בטיפ "מרכזי קניות בברצלונה". מכיכר קנדי יש אוטובוס 70 המגיע אליו, ואל כיכר קנדי תוכלו להגיע באוטובוס מתחתית ההר, היכן שהפניקולור יוצאת).
אם תבקרו במוזיאון ובהר (ובקניון) לא ישאר לכם הרבה זמן, במיוחד אם הטיסה שלכם באותו יום, לכן לא בטוח שתספיקו עוד אתר, אך אם תרצו תוכלו ללכת לפארק לברינת' LABYRINTH שזהו פארק שבו ישנם מבוכים משיחים.
s1s2s3s4s5
טיולי יום מב רצלונה וחזרה כעת אתאר טיולי יום, למי שיש בסביבות השבוע בעיר.
אופציה 1 - פארק השעשועים פורט אוונטורה מומלץ לבקר בפארק השעשועים פורט אוונטורה (בהרחבה מאוד בטיפ נפרד), כשעה וחצי מברצלונה. קחו את הרכבת של 9 וחצי מתחנת המטרו פאסג' דה גרסייה, וחזרו לעיר ברכבת של 6 או 7 מהפארק(בידקו את השעות, הן משתנות לפי ימים ועונות).
מומלץ להגיע באחד מימי אמצע השבוע (שני) כדי להמנע מתורים ארוכים. בפארק מספר רכבות הרים ומתקני מים, כמו גם מתקנים נוספים, והוא מהנה ביותר לכל הגילאים (אחד מהפארקים הטובים ביותר באירופה, ולדעתי מוצלח יותר מהיורודיסני).
 הפארק מעוצב בצורה מדהימה ומחולק לאיזורים (סין, מערב פרוע, מקסיקו ועוד) כשכל איזור מעוצב לפי הנושא שלו מרמת המתקנים והבניינים ועד לרמת הדוכנים ומנורות הרחוב.p2296A96~1.JPG
אופציה 2 - קוסטה בראווה היא לקחת רכבת לקוסטה בראווה (שעה וחצי) - שם לא תוכלו להתרחק כי עליכם לחזור לעיר (אלא אם תתכננו מראש לישון שם לילה) אבל תוכלו ללכת לאחת העיירות ולנוח על החוף ולעשות סיבוב. אם תרצו תוכלו להרחיק עוד עד מוזיאון דאלי, שנמצא באיזור.
אופציה 3 - הר המונסראט

הר המונסראט הינו הר יפהפה כשעה נסיעה מברצלונה. הטיול הינו טיול של יום שלם. במידה ויש לכם יום טיול אחד אותו אתם רוצים להקדיש לטיול מחוץ לברצלונה, זהו היעד המוצלח ביותר.
כדאי לקנות כרטיס משולב בתחנת המטרו בכיכר אספניה (כרטיס הכולל הגעה הלוך חזור+פעילויות על ההר) כבר בברצלונה, כך לא תסתבכו וגם תחסכו עלויות.
הכרטיס המומלץ הוא Transmontserrat שמחירו 23.10 יורו וכולל רכבת הלוך חזור, רכבל או רכבת לעלייה להר וירידה ממנו,פניקולור על ההר (ראו בהמשך) ומצגת אור קולית.ישנו כרטיס יקר יותר (Tot Montserrat) העולה 38.45 יורו וכולל גם ארוחה באחת המסעדות על ההר (בופה בהגשה עצמית) וכניסה למוזיאון שבכנסייה על ההר. אפשר לוותר על המוזיאון (מבחינת עניין וזמן), וגם על המסעדה (בהפרש בין הכרטיסים תאכלו מה שבא לכם). שני הכרטיסים כוללים מספר נסיעות מטרו לחזרה ולימים הקרובים (בערך 5).

על מנת לנסוע להר יש להגיע לתחנת המטרו בכיכר Espanya (קו L3 לדוגמא). שם עקבו אחר השילוט לרכבת הבין עירונית. תמצאו שם מכונות ולידם אנשים בחולצות אדומות שיעזרו לכם לרכוש אם תצטרכו. אתם צריכים את הרכבת R5 היוצאת כל שעה החל מ8:36 ועד 18:36. כדאי לקנות כרטיס משולב כבר בברצלונה, כמוסבר לעיל. כשקונים כרטיס משולב צריך לבחור מראש אם עולים ברכבל או ברכבת. מומלץ לעלות ברכבל - זהו רכבל בעמידה, אבל הנוף מהמם(שימו לב שאתם מבקשים CABLE CAR ולא רכבת, זהו לא אותו כרטיס). הרכבת למעלה נקראת Cremallera. אם בחרתם לעלות ברכבל רדו בתחנת AERI (רוב האנשים ירדו שם) ושם אין כלום חוץ מעמדת הרכבל העולה אל ההר. עלו ברכבל ותהנו מן הנוף. אם בחרתם לעלות ברכבת (Cremallera) המשיכו ברכבת (R5) ורדו תחנה אחת אחרי תחנת AERI.

על ההר מספר מסעדות אך כדאי שתצטיידו גם במזון וצידה ליום ארוך.
כשתגיעו להר תראו דוכני גבינות(יציעו לכם לטעום בלי סוף). בדוכנים אלו יש יוגורט מיוחד עם דבש(תבקשו לאכול במקום כדי שיוסיפו דבש אחרת הם אורזים לקחת), שזהו אוכל מיוחד ואופייני למקום, מומלץ לטעום. ליד דוכני הגבינות תמצאו תצפית וגם מסלול קצר בטבע של שעה למי שמעוניין (צריך ללכת עד למצוק ולחזור) והוא מאוד מהנה והרבה פחות מתוייר משאר ההר.
לאחר מכן, לכו לכנסייה (אם זה ביום ראשון יהיה מופע של ילדים רוקדים), בתוכה תמצאו את פסל המדונה השחורה - מגינת חבל קטלוניה (יש תור. אם הוא ארוך מדי חזרו לקראת הערב - איזור שעה 17:00).
ליד הכנסייה תמצאו מצגת מצגת "AUDIO VISUAL" שהיא כלולה בכרטיס שקניתם בברצלונה, אבל אפשר לוותר לא מעניין יותר מדי (אלה תמונות מהכנסייה ומהאיזור מלוות במוסיקה. בעצם זו מצגת , די משמימה).

משם עלו בפניקולור שיוצא ליד הבניין עליו כתוב Cremallera לפסגת ההר, תוכלו לעשות שם מסלולים שונים בטבע עדיף לא ארוך מדי (על אף שיש כאלו) כי תצטרכו לחזור לרכבל עד שעה 6 פחות או יותר (הרכבל וגם הרכבת לא יהיו יותר מאוחר).
 כשתחזרו מטה קחו את הפניקולור התחתון למערת סנטה קובה (זו בעצם כנסייה שבה יש מערה קטנה), דעו שההליכה לשם מרובה (עלייה של 20 דקות בערך). כשתסיימו חזרו לברצלונה ברכבל וברכבת R5 (הדרך חזרה כלולה במחיר הכרטיס המשולב).