גיאורגיה- טבילסי, גודאורי.

טיסה תל אביב לטבילסי (כ-3 שעות טיסה)

הגעה לטביליסי נסיעה לאתר הסקי גודאורי נסיעה של כשעתיים וחצי

4 ימים באתר הסקי:

·       מתחילים- הדרכה בעברית ליווי צמוד עם מדריך מיטי סקול

-        השכרת ציוד חנות AVIATOR (הנחה למשלמים במזומן דרך יטי סקול! (תלוי עונה)

-        סקיפס כ530 לארי ל4 ימים לזוג (על הכרטיס המגנטי משלמים פיקדון של 5 לארי מומלץ להחזיר בסוף השימוש לקבל הפיקדון חזרה).

דירה במלון דירות (המלצה על מתחם ATRIUM) בניו גודאורי.

במקום יש סופרמרקט אחד הנקרא SPAR בו אפשר להוציא כסף/להחליף.

בר בשם FRIENDS מארח אומנים שונים בכל לילה, לרוב מוזיקה מקומית.

DRUNKEN CHERRY בר מסעדה

אין חיי לילה טובים. אזהרה מראש.

·       על ההר עצמו יש דוכני מזון ושתייה חמה ניתן לקנות גם שם.

·       לקראת סוף המסלול הירוק ישנו איגלו עם חימום מוסק ואופציה לקניית משקאות חמים. (מלא כלבים חמודים).

·       הרכבלים פתוחים מ1000-1700 !

·       רוב המקומות באתר בניו גודאורי נפתחים רק ב1000 בבוקר.

לאחר שסיימתם 4 ימים חווייתיים באתר ממליצה לנסוע לחוות מעט את עיר הבירה טביליסי.

נסיעה עם נהג גודאורי לטביליסי (כשעתיים וחצי)

·       המלצה חמה!-מלון GRAF HOTEL מלון חם ונעים, שירות מדהים (סחבו לנו את המזוודות לחדר ואחד העובדים לקח אותנו ברגל לקניון שנמצא ממש 5 דקות הליכה).

היה לנו תקלה בחדר בהתחלה וישר מצאו לנו פתרון, הם שידרגו אותנו לחדר בקומה העליונה מרווח מאוד עם מרפסת חלוקים ונעלי בית.

סה"כ ישנו במלון 2 לילות ושילמנו כ560 שקלים לזוג.

·       בעיר מומלץ להשתמש באפליקציית בולט! מוניות סתם יקרות יותר. שימו לב שהאנשים בקושי מבינים אנגלית שם, מי שיודע רוסית מצוין ומי שלא הרבה סימונים.

·       אם מתחשק לכם מלון אחר ממליצה ביותר לקחת מלון/דירה באזור כיכר החירות (LIBRETY SQURE) זה המקום המרכזי לאטרקציות.

ארשום ואציין אטרקציות מומלצות, סדר האטרקציות לשיקולכם ולשיקול מזג האוויר כמובן.

קניונים

יש מגוון קניונים בטביליסי והם מאוד מגוונים בחנויות שלהם.

·       שימו לב ואל תפתחו ציפיות רבות. המחירים לא בהרבה זולים מהארץ. כ-30, 40 שקל פחות תלוי חנות כמובן.

GALLERIA MALL – נמצא ממש ליד כיכר החירות.

בהתחלה אתה נכנס וזה הלם ראשוני, המון קומות ואורות וחנויות קצת קשה לעכל. היינו בתקופת הכריסטמס הכול היה מקושט והיה דוכנים קטנים פזורים בקניון.

יש מרחב חנויות מגוון, אחת הקומות למעלה כמובן קומת אוכל (אוכל מהיר+ מסעדות ובתי קפה). שימו לב!!! השירותים בכל קומה הם בתשלום, לארי אחד לכניסה (מצמידים אשראי למכונה, וויב של רב קו ברכבת ישראל).

יש משחקייה ענקית, באולינג ואולם קולנוע למי שמבין גיאורגית.

·       זה יישמע קצת מצחיק אבל אני חייבת לציין שהמקדונלס שם פשוט טעים! לא אכלתי כי הייתי רעבה ורציתי להשתיק את הבטן , הוא באמת היה לי טעים. מה שכן שימו לב שהם מקריאים את המספרים והכל בגיאורגית זה מבלבל ברמות!

·       מקומות ישיבה לא מסודרים בעליל ! שולחנות ארוכים ואתה יושב יחד עם מיליוני אנשים זה קצת צפוף.

·       הקניון נמצא ליד חנות ZARA עודפים למי שרוצה לפשפש שם בבגדים.

·       מחוץ לקניון שוק כריסטמס (כמובן בעונה הרלוונטית) מהמם! מלא דוכנים תחפושות ואטרקציות.

TERRANOVE – קניון פתוח

אז ככה, טרנובה זה לא השם של הקניון זה שם של חנות, לקניון הזה אין שם נורמלי רק בגיאורגית. (ממליצה להיכנס לגוגל מפות להראות לנהג את השם הגיאורגי למנוע סיבוכים).

מקום מדהים! היינו בו שעות בחיי, מלא מגוון חנויות והוא גם בנוי בצורה מתעתעת חלק בחוץ חלק בפנים למעלה למטה מאחורה, תהיו תבינו.

מלא חנויות שוות (ממליצה על NEW YORKER) אוכל (בעיקר מזון מהיר), מאחורי המבנים ה-'ראשיים' יש מבנה נוסף אחת החנויות בו היא CAREFOUR למי שמכיר את הרשת הממכרת הזאת.

יש שם הכלל! קרפור ענק, בגדים, אלקטרוניקה, אוכל ממתקים איפור מה שלא תרצו.

·       שימו לב לשעות ביום יש פקקים מטורפים! ואז קשה לצאת משם והמוניות רוצות מחירים מוגזמים.

TBILISI MALL

נמצא מחוץ לעיר באופן אירוני לשמו. עוברים דרכו בנסיעה מגודאורי לטביליסי למי שרוצה לעשות עצירה מכוונת.

לא יצא לי להיות בו אבל שמעתי עליו ביקורות טובות ומבחוץ נראה גדול.

LILO MALL / LILO MARKET

מזהירה מראש, זה לא קניון.

לילו מול ולילו מרקט הם שני מקומות שונים אבל בסופו של דבר התוכן אותו תוכן.

מדובר בשוק ענק מחולק לאזורים (LILO MARKET יותר גדול ומחולק), השוק מכיל המון חנויות קטנות ודוכנים של בגדים, מוצרים, נעליים וכו'.. לרוב מה שניתן לראות וחוזר על עצמו זה חיקויים של מותגים. ראיתי המון נייק, אדידס, גוצ'י, שאנל ועוד..

מזהירה מראש להגיע עם מזומן! אין להם קבלת אשראי שם בכלל. האנגלית שלהם אומנם קצת מוגבלת אבל אפשר להתמקח ואני ובן הזוג שלי הורדנו אותם למחירים נוחים מאוד ביחס לאיכות.

מה גם שהייתה אישה חמודה שהפתיעה אותנו בקצת ידע בעברית ובציטוט של עדן בן זקן זרקה לנו "30 שקל".

היינו שם שעות הלכנו לאיבוד שזה היה קצת מלחיץ המקום ענק מפותל וחוזר על עצמו (מתייחסת ספציפית לLILO MALL כרגע למרות שכך גם השני).

לסקרנים מבניכם יצאנו עם שלל: 2 תיקי נייק ללפטופים שהאיכות שלהם מצוינת והפתיעה גם אותי- כמו שאמרה המוכרת 30,לא שקל אבל לארי לתיק אחד. 2 תיקים 60 לארי.

לבן הזוג שלי קנינו מעיל איכותי מסוג פוך של המותג THE NORTH FACE  ולי באותה חנות סווצ'ר נייק בצבע חום בהיר מעלף, אחרי מיקוח טוב הורדנו אותה מ150 לארי לשני הפריטי ל120 לארי סה"כ.

עכשיו אחרי שסיימנו את סאגת השופינג ויש לציין שחזרנו עם לא מעט נעבור לאטרקציות יותר כלליות:

מוזיאון האשליות

מוזיאון האשליות של טביליסי-

אני בחיים לא הייתי וממש רציתי אז כמובן שקפצתי על האופציה. כמו שכבר ציינתי מספר פעמים, ליד כיכר החירות (זה למה זה ה-מיקום!) נמצא מוזיאון האשליות.

יש לציין עקב הגיל שלנו (ולא היותנו סטודנטים) קיבלנו הנחה של 5 לארי כל אחד. מחיר כניסה לאחד היה 30 לארי (הסבירה לי באנגלית מאולתרת שזה עד גיל 22/ 23) .

בהתחלה קצת התחרטתי זה נראה קטן במבט ראשון אבל מבינים אחר כך שיש כמה קומות ושזה מהנה לחלוטין.

עשינו המון תמונות, צחוקים ושטויות, היינו שם כמעט שעתיים. הייתה שם אישה מקסימה שהסתובבה בין אנשים והסבירה איך לצלם נכון ומה עושים, עזרה לנו לפתור חידות וגם צילמה אותנו כמה פעמים.

בסופו של דבר- מומלץ מאוד.

KVARTS COFFEE

·       KVARTS COFFEE – בית קפה

אתם בטח תוהים לעצמכם למה הכנסתי בית קפה לרשימה שלי, זה לא סתם בית קפה.

נתחיל ונחפור- ממש על כיכר החירות.

הבית קפה הזה מיוחד. בכל הזמנה שלכם אתם מקבלים ציור.

מה הכוונה ציור? בחורה סופר מוכשרת וחמודה עומדת בצד קוראת לכם על פי סדר ההזמנות ומציירת אתכם! על הכוס. (בהזמנה של המשקה שלכם יכולים לציין שרוצים את הציור על כוס נפרדת וחדשה ולא מה שאתם שותים).

חוויה סופר מגניבה וחמודה, בית קפה נסתר ואינטימי והציור לא בתוספת תשלום. (כן רוצה לציין שאם אתם מעוניינים להביא כוס נוספת עם ציור על פי תמונה יעלה לכם 10 לארי).

·       גשר השלום

זה לא יותר מידי אטרקציה נטו מקום להתהלך והוא מוביל לפארק נחמד להסתובב בו פארק רייק. היינו פעם אחת בלילה כשהוא מואר, זה באמת מראה יפה, היה לנו קצת קשה לעמוד להסתכל ולהצטלם לאור העובדה שקפאנו מקור אבל זה באמת מקום מומלץ לעבור בו.

-        למי מכם שאוהב ומעוניין בחיי לילה בעיר בערך אחרי חציית חצי גשר (מאזור הגעה של כיכר החירות, ברגל) יש מועדון ריקודים ממש נחמד.

כן רוצה לציין כמה הערות על המועדון הנ"ל-

1.     בהתחלה בשעות מוקדמות מוזיקה מקומית, אישית פחות התחברנו.

2.     ככל שהשעה מאוחרת יותר התורים בכניסה גדלים והמוזיקה משתפרת.

3.     למקום שתי קומות שימו לב! בקומה התחתונה של הריקודים אסור לעשן! רק למעלה.

4.     כניסה לא עולה כסף ככה שמי שרוצה להגיע להסתכל קצת ולראות אם מתאים אבל לא רוצה להוציא כסף על כניסה זה אפשרי.

פארק מתאצמינדה

טוב זו מילה רצינית. מדובר בפארק שעשועים נחמד שנמצא על ההרים.

הכניסה לא עולה כסף אבל אם מעוניינים לעלות על מתקנים צריך לשלם פר מתקן בכרטיסיות שקונים בכניסה.

מה יש שם? 2 מסעדות יוקרה, מרפסת עם נוף משגע, רכבות הרים קטנות לילדים, רכבת הרים לקצת יותר מבוגרים עם היפוך, רכבת שדים, גלגל ענק , מתקן בולי עץ במים עם מגלשות, פינת חיות ועוד...

-        הערה חשובה- אנחנו הגענו כשהיה די קר, בולי העץ לא עובדים בחורף וגם חלק מהמתקנים האחרים. בעיקר הסתובבנו והיינו בפינת החיות (ליטפתי נחש וארנבים, מזהירה אתכם שיש שם קוף משוגע). אם תרצו עבור 6 לארי אתם תקבלו קופסא עם אוכל להאכיל את החיות.

בנוסף היינו בקולנוע 7 מימדים, ניתן לבחור סרט בין 5-10 דקות יש מבחר של סרטים בקטגוריות שונות מאימה ועד קומדיה, מצויר ועוד..

היית חוויה מצחיקה הרבה תזוזות עם הכיסאות הזזים וקצת עצמתי את העיניים בחלקים מפחידים שבתלת מימד. עלה 15 לארי לאדם אחד.

עד כאן האטרקציות והמקומות המומלצים. אנחנו היינו סה"כ 3 ימים בטביליסי ובתקופת הכריסטמס כך שגם הלכנו לשווקים.

לסיכום אגיד, גיאורגיה מדהימה! יש המון אהבה לישראל, לפחות ככה אנחנו חווינו אותה אפילו בתקופה הזו של המלחמה. תטוסו תיהנו תאכלו חצ'פורי רגיל ועם גבינה זה באמת חוויה מקומית (למי שרוצה מדריך איך לאכול נכון חצ'פורי אני לא יודעת אם אני הבן אדם הנכון לזה).

שיהיה בשורות טובות לכולם.