טסנו לגדנסק עם ריינאייר בגלל המחיר כמובן, אבל למחיר יש מחיר...יש לנו ניסיון רב עם WIZZAIR (מומלץ) אבל מסתבר שריינאייר מקפידים על קוצו של יוד...הבעיה שלנו הייתה בדרך חזרה מגדנסק לת”א. מסתבר שתיק המחשב שלי, שבד”כ אני עולה איתו למטוס בלי בעיה כתיק צד קטן!! לא עבר את הביקורת שלהם, שוב למרות שהגעתי איתו מת”א ולא נאמר לי שום דבר!! אז כאמור בפולין דרשו 170 זלוטי על התיק המסכן הזה. הפתרון לחץ היה לרוקן טרולי אחד, להכניס את תיק המחשב פנימה ואת הבגדים מהטרולי הכנסו לשקיות של זארה...שורה תחתונה: לא לחשוש לטוס את ריינאייר, פשוט לדעת איך משחקים את המשחק שלהם…

לגבי כסף פולני: כעקרון בפולין רק זלוטי עובד ולא אירו, אלא אם משלמים באשראי ואז יש עמלות וכו'. אני החלפתי סכום קטן בארץ רק בשביל המונית משדה התעופה למלון (200 זלוטי בשער לא טוב כמובן אבל נסבל של 10%+. כעקרון זלוטי אחד שווה לשקל אחד). כשהגענו לעיר, הבן שלי התעקש להחליף ב-CHANGE הראשון שפגשנו בעיר העתיקה וזו הייתה טעות קשה...הוא קיבל 315 זלוטי על מאה אירו...בהמשך פגשנו כבר מקומות שנתנו 400 זלוטי ויותר על 100 אירו. לא נורא, לומדים.... אני קיבלתי למחרת 414 זלוטי ל-100 אירו (בקניון הגדול) וגם ראיתי מקום נוסף עם 422.

תחבורה ציבורית: הזמנו מונית דרך המלון שלקחנו (Hotel Gdansk Boutique) וזה יצא הכי זול משדה התעופה למלון 70 זלוטי (4 אנשים) וחזרה בלילה לשדה 80 זלוטי. בהחלט סביר (חצי שעה נסיעה בערך). למחרת לקחנו רכבת לקניון הגדול (בלטיקה מול), 4 תחנות 3.2 זלוטי לבן אדם. יש אופציה לכרטיסים יומיים וכו' אבל לא השתמשנו כיון שנסענו רק פעם אחת. בחזור, כיון שהיה קר הזמנו מונית א-ב-ל בדקנו מוניות מחוץ לקניון והם רצו 45 זלוטי עד למלון. הבן שלי הפעיל אפליקציה והזמין מונית של MYTAXI. תוך שתי דקות הגיעה מונית והחשבון יצא 28.5 זלוטי. נתנו לו 30 כולל טיפ…

המלון HOTEL GDANSK BOUTIQUE: בד”כ אני מזמין מלון דרך HOTELSCOMBINED.COM, אבל אני תמיד נכנס לאתר של המלון עצמו לבדוק האם יש מבצעים ולפעמים יש כמו במקרה הנוכחי. קיבלנו מחיר קצת יותר זול ללילה ישירות דרך המלון ובנוסף גם 15% הנחה על ארוחת ערב במסעדה שלהם (מומלץ מאוד. זו גם מבשלת בירה מצויינת!) וכניסה חינם למבחר סאונות בחלק החדש. מלון ברמה גבוהה מאוד. ארוחת בוקר אחת מהטובות שאכלנו ויש לנו ניסיון, ובכלל השירות מעולה. הצוות יוצא מגידרו לעזור בכל המובנים. אנחנו עזבנו מוקדם את המלון (טיסה ב-06:05) וקיבלנו שקיות אוכל ושתיה לדרך. המלון כאמור מחולק לשניים: חלק ישן יחסית מול המרינה (מומלץ שם לקחנו חדרים עם נוף למרינה ולעיר העתיקה), חלק חדש מאחור ששם כאמור הסאונות ומרכז הספא והטיפולים (קומה 5). המלון נמצא במרחק הליכה מהעיר העתיקה (5-10 דקות).

קניות: מן הסתם זה חלק מהחויה, בעיקר לנשים...במרחק הליכה מהמלון (בערך 20 דקות) נמצא מרכז קניות קטן בשם מדיסון כתובת: Rajska 10, 80-850 Gdańsk, Poland. לא מצאנו שם יותר מדי אבל מצאנו שם כרטיס סים מקומי ב-5 זלוטי עם 6 ג'יגה לגלישה!! לדעתי מחיר הכי טוב בעיר (סוכנות של ORNAGE). החלטנו לקחת רכבת קרובה מתחנת Główny למול הגדול באיזור שנקרא Galeria Bałtycka בכתובת aleja Grunwaldzka 141, 80-264 Gdańsk, Poland

כאמור 4 תחנות (ראה תחבורה למעלה). מול מדהים כמובן עם כל הרשתות הגדולות ומחירים יחסית זולים. אשתי וכלתי יצאו משם עם הרבה שקיות (זארה, פול אנד בר, ועוד ועוד). היה קר בחוץ אז בהחלט היה שווה. חשוב לזכור!! פעמיים בחודש בימי ראשון כל המולים סגורים!! אנחנו נפלנו על יום ראשון כזה אבל נסענו לשם בשבת כיון שאמרו לנו במלון…

מסעדות ובתי קפה: אז כאמור המלצתי בחום על המסעדה של המלון שנקראת Brovarnia. אגב, אנחנו היינו שם בסופ”ש של סנט פטריק הקדוש (חג של האירים) וגם היו תפריטים מיוחדים וגם בערב שישי ריקודים אירים ובשבת מוזיקה חיה, וכמובן בירה שזרמה כמים…

מקום נוסף שהגענו אלין דרך טריפאדוויזר נקרא Pierogarnia Mandu - Oliwa בכתובת

ul. Kaprow 19 D, Gdansk 80-316, Poland

מסעדה טובה מאוד שמגישה דמפלינג מכל הסוגים והגוונים. עומדים שם בתור לצהריים...מחירים ממש מצחיקים (שילמנו 165 זלוטי ל-4 אנשים כולל שתיה...). מקום נוסף קרוב למלון שאכלנו בערב לפני הטיסה נקרא Izakaya Sushi Bar בכתובת

Ul. Szafarnia 11/13 | Waterlane, Gdansk 80-755, Poland

אחלה סושי בהמון קומבינציות. אני שתיתי מרק עוף רמאן והיה טעים מאוד…

בתי קפה יש כמובן המון, גם ברחוב הראשי בעיר העתיקה וגם רשתות טובות כמו סטארבקס וקפה קוסטה ועוד ועוד. צריך פשוט להכנס למקום עצמו ולראות האם יושבים אנשים בפנים. להציץ בויטרינות של העוגות ולהחליט. המחירים קצת יותר נמוכים מאשר בארץ (8-13 זלוטי לקפה הפוך תלוי בגודל).

העיר העתיקה: מקום לא גדול אבל בהחלט יפה ושווה טיול של יום אחד מקסימום יומיים. הרחוב הראשי מאוד יפה וכמובן איזור הקתדרלה הגדולה ומה שמסביב. אפשר גם להסתובב לאורך הנהר ולהכנס פנימה לעיר העתיקה בכל הזדמנות דרך אחד השערים. על המפה שקיבלנו מהמלון היה מצוין מגן דוד קרוב לרחוב הראשי בעיר העתיקה והיה כתוב מרכז יהודי. לא מצאנו שום דבר בשטח…

אנחנו נפלנו על מזג אויר יחסית מאוד קר (2- עד 7- בלילה) אבל מצד שני בשבת וראשון הייתה שמש ושמיים כחולים, אז זה קצת פיצה על הקור העז. צריך להתלבש חם ולא לחשוש. אפשר להסתובב גם במזג אויר כזה, וכאמור מדיי פעם נכנסים לבית קפה להתחמם. במרץ-אפריל צריך מזל מן הסתם, מצד שני המחירים מצחיקים ואפשר להנות בכל סיטואציה, הכל בראש...תבלו!