פעם שלישית שטסנו לפולין השנה ושוב עם ריינאייר. גם הפעם הטיסה עברה בסדר גמור והמחיר השתלם כמו בפעמים הקודמות...נחתנו אחר הצהריים והזמנו אובר ע”פ ההמלצות. פעם ראשונה שבצעתי הזמנה כזו דרך האפליקציה אבל מהר מאוד מבינים את העקרון. צריך להזמין באולם היוצאים כיון שיש שם WI FI ואז לצאת החוצה ולחצות ישר את הכביש לכוון מגרש החניה של השכרת הרכבים. יש שלט גדול MEETING POINT לשם מגיעים כל נהגי האובר. בפלפון מקבלים את תיאור הרכב, מספרו ותמונה של הנהג. מאוד יעיל וזול כמובן (21 זלוטי). הבחור הגיע תוך 5 דקות.

הזמנו מלון מקסים בכיכר המרכזית ושמו BROVARIA, מה שמרמז על כך שהוא משמש גם כמבשלת בירה ויש בו גם מסעדה ובר מעולים, ונהננו מכל רגע! מלון קטן בבניין עתיק (21 חדרים) וחמוד מאוד. לבקש חדר עם נוף לכיכר! יש חלונות כפולים ולכן לא שומעים כלום בלילה!! אנחנו היינו בחדר מספר 25. ארוחת בוקר מעולה! למעט הקפה פילטר שאנחנו פחות אוהבים.

כעקרון יומיים מלאים בהחלט מספיקים עבור העיר הזו. לנו היו שלושה בגלל לוח הטיסות (חזרנו שבת בבוקר). חשבנו לנסוע לברלין ליום אחד בסוף לא יצא. ביום האחרון, שישי, פשוט שוטטנו להנאתנו במדרחוב, קצת קניות (אשתי) אוכל טוב ובתי קפה, מה רע?

טיילנו רק ברגל, גם שרפנו קלוריות וגם רואים את המראות ושומעים את הקולות וזה נחמד מאוד. לא היינו באגם מלטה על שלל האטרקציות בו כיון שהעונה מסתיימת שם בסוף ספטמבר. הלכנו יום אחד לחצי האי טומסקי (לא רחוק) דרך הנהר וחצינו את גשר המנעולים. על ידו יש את המוזיאון של פוזנן. מבנה מרשים מאוד ומומלץ כך שמענו. אנחנו לא נכנסו. בחצי האי עשינו סיבוב קצר, נכנסנו לקתדרלה (מרשימה!) ועברנו ליד המבנה המשוחזר ששימש חלק מארמון המלכים לפני כאלף שנה. בחצי האי הזה למעשה פוזנן נוסדה ושימשה כבירת פולין הראשונה! משם חצינו שוב את הנהר והגענו למבנה שהיה בית כנסת וחולל ע”י הנאצים במלחמה. אגב, לא רחוק יש סימון במפה של מגן דוד אבל מצאנו שטח פתוח. הערכה שלי שמדובר בבית קברות יהודי שכבר לא קיים.

למחרת בילינו בעיקר במדרחוב של פוזנן רחוב Półwiejska שהוא בלי ספק הרחוב היפה ביותר בפוזנן. במרכזו נמצאת מבשלת הבירה הישנה של פוזנן STARY BREWARY שהפכה למרכז קניות ענק ומודרני. היינו שם מספר פעמים כולל ביקור בסטארבקס לקפה ועוגת גבינה טובה מאוד...שווה כל רגע! במדרחוב הזה נמצא גם ה-מקום לאכול פירוגי אורגינל!! טעים רצח.. וזול להפליא (בין 1.2 ל-1.9 זלוטי לפירוגי אחד). בקצה המדרחוב, בצד של הפארק קרוב לסינימה סיטי שלהם, מצאנו אנדרטה לזכר יהודי פוזנן (תמונה מצורפת).

אח”כ הלכנו לכוון טירת ZAMEK מקום יפה מאוד (גם הוא שוחזר מן הסתם) ששימש מקום משכנם של אצילי פוזנן לפני מאות שנים. היום המקום מאכלס בעיקר תערוכות, הצגות, ופסטיבלים (בזמן שהותנו היה פסטיבל קולנוע בינלאומי). כל המבנים מסביב, שגם הם יפים בזכות עצמם, משמשים כיום את הפקולטות השונות של אוניברסיטת פוזנן. בכלל העיר ממש תוססת מבחינת פעילות תרבותית וחיי לילה בגלל הסטודנטים. הרבה מאוד מועדונים וברים שעובדים עד השעות הקטנות למי שמעוניין. בתמונה למטה מבנה משולש (לא רואים אבל יש לו 3 צלעות..) לזכר מפצחי קוד האניגמה ממלחמת העולם השניה למי שמכיר את הסיפור. 3 סטודנטים מהפקולטה למתמטיקה של פוזנן.

חוצמזה, כפי שציינתי, הסתובבנו הרבה באיזור העיר העתיקה. ישבנו במספר בתי קפה נחמדים וגם כמה מסעדות שהומלצו באתר ונמצאו אכן שווים. מפתיע או לא, אבל לא אכלנו במסעדת המלון למעט ארוחת הבוקר...ככה יצא כיון שטיילנו ורצינו לשבת במקומות אחרים. כאמור המסעדה מאוד מומלצת ותמיד כשחזרנו לחדר המקום היה מלא על שלושת חדריו!! (הבר בכניסה מצד שמאל, מסעדה קטנה בכניסה מצד ימין, והאולם הגדול בקומה הראשונה עם דוודי הבירה הענקיים).

בתמונה למטה, חצר פנימית של ארמון לשעבר שמשמש היום את אחת הפקולטות הרבות של אוניברסיטת פוזנן. מצד ימין תערוכה מתחלפת. הסיבה לצילום, מעבר לרקע היפה, היא ספסלי “המשתלה” הניידים!! עיצוב מיוחד ורעיון פשוט וגאוני...

שמענו וקראנו על הרבה מקומות לקניות כמו אאוטלט פקטורי (חייבים רכב או שני אוטובוסים!), קניון מלטה (כאמור לא הגענו לשם) או פוזנניה (אותו כנ”ל). אנחנו הסתפקנו במול מבשלת הבירה וספציפית אשתי הסתפקה בזארה וב-H&M…

לגבי כסף, כרגיל באנו עם 200 זלוטי מהארץ (שער טוב בכל CHANGE) והחלפנו בקנטור המקומי (יש הרבה) בשער של 4.24 הכי טוב שמצאנו.

טיסה חזרה מוקדמת כרגיל 06:30, במלון הכינו לנו שקית עם כריכים ומעדן+קפה חם ושוב הזמנו אובר ועבד טוב כמו בהגעה (25 זלוטי עקב שעת לילה). פעם שלישית ולא אחרונה כפי הנראה...עוד לא היינו בורשה...סך הכל פוזנן עיר יפה מאוד. הופתענו לטובה אבל כאמור יומיים מלאים בהחלט מספיקים.

מסעדות ובתי קפה: Weranda Lunch & Wine. מקום מדהים במול מבשלת הבירה (קומה ראשונה אפשר לעלות במדרגות מול H&M). אכלנו שם צהריים עסקית פעמיים! ונהנו גם מהמקום וגם מהאוכל (27 זלוטי כולל שליש בירה! פשוט בדיחה). אגב, מדובר ברשת ויש להם גם בית קפה קטן וחמוד בעיר העתיקה ברחוב Świętosławska 10. מסעדה נוספת שאכלנו בה פעמיים ארוחת ערב ע”פ המלצות ומאוד נהננו! PIORO FENISKA ממש ליד מלון BROVARIA בכיכר המרכזית. אוכל טעים וטרי ושירות טוב מאוד. דג פורל שלם בגריל עם תפוחי אדמה אפויים וסלט טעים ב-30 זלוטי…

ולסיום הפירוגי המפורסם, יש להם שני סניפים, אנחנו ישבנו כאמור במדרחוב Półwiejska 10. המקום נקרא PIEROZAK. חבל על הזמן, באמת, טעים פחד...:))

ישבנו גם ב- Świętosławska 12 Szarlotta Bistro סוג של מסעדה איטלקית ושתינו מרק פטריות מוקרם. היה פחות מוצלח.