הגיע הקיץ לטיול השנתי שבועיים עם הבנות גילאים 3 ו-6

הזמנו כבר בנובמבר טיסה להונגריה בודפשט דרך חברת התעופה wizzair לחופשה של שבועיים באוגוסט.

רצינו לטייל בהונגריה ולא רק בבודפשט. התכנון היה לטייל 10 ימים מחוץ לבודפשט ו-4 ימים בבודפשט.

סוללרי: התכנון היה לרכוש סים מקומי שתמיד הוכיח את עצמו כיותר זול מחבילה מהארץ, אבל חברים בהונגריה הסים המקומי מאוד מאוד יקר קחו את זה בחשבון. עלה לנו 4500 פורינט ל-1G ו-7500 ל-6G.

הטיסה יוצאת מטרמינל 1 המחודש, כל אחת מהבנות קיבלה טרולי

לקחנו גם כיסאות בטיחות: אני אישית מעדיפה להביא מהבית, הזמנת כיסא בטיחות היא לא ערובה לקבל כיסא. מקבלים כיסא על בסיס מקום פנוי ברוב חברות ההשכרה. בלקיחת כיסאות בטיחות/בוסטרים מהבית אני בטוחה שלילדות שלי נוח ואני לא מתעכבת או תלויה במזל של זמינות כיסא בטיחות בחברת ההשכרה.

הטיסה יצאה בזמן, זה פעם רביעית שאנחנו טסים עם וויזאיר והם מאוד מדייקים.

הטיסה של וויזאייר היא לואוקוסט ואינה כוללת שתיה ואוכל. הצטיידנו במים ובחמגשית אישית עבור כל נוסע: עם שעועית אורז ושניצל ששלפנו בשעת רעב באמצע הטיסה – זו היתה החלטה מצויינת ואין ספק שנאמץ לטיולים הבאים.

שנחתנו בבודפשט חיכה לנו נציג מהשכרת הרכב מחברת ההשכרה אוטונום. שכרתי רכב דרך סוכן תיירות שמואל גימפל. נעזרנו בשמואל כבר בטיול הקודם ברומניה לשכירת רכב והוא הצליח להשיג לנו מחיר מעולה שלא הצלחתי למצוא לו תחרות, ולכן גם הפעם נעזרנו בשמואל [email protected]

שכרנו רכב רנו מגאן ב-39 יורו ליום, ביטול השתתפות עצמית רכשנו דרך פספורטכארד בהוספה לפוליסת הבריאות שרכשנו. לא יכולה להמליץ כי לשמחתנו לא יצא לנו להפעיל אותה.

אוקי יוצאים לדרך, את כל המלונות הזמנו מראש, לצערי נזכרנו מאוד מאוחר עם עניין המלונות והיה תפוסה מלאה כמעט כבר חודשיים מראש. בחיפושים מצאתי מלון בוטיק קטן בצפון הונגריה לא רחוק מהדנובה ששבה את ליבי, התכתבנו ארוכות למצוא תאריכים שיסתדרו לנו ובסוף הסתדר לנו לנפוש שם את היומיים הראשונים של הטיול, מהתמונות של המלון יש נוף עוצר נשימה ומסעדה עם אוכל גורמה שלא כדאי לפספס, לכן גם הזמנו מקום במסעדה של המלון ללילה הראשון

קישור לאתר המלון בבוקינג: Natura Hill Hotel

המלון מיועד לזוגות, יש להם חדר משפחה אחד עם מיטת קומותיים שאם מתכננים להגיע לשם כדאי להזמין מראש, אנחנו ישנו בחדר בקומת הקרקע לא בחדר המשפחתי שהיה תפוס :-( אלא בחדר זוגי עם ספה שהבנות ישנו עליה, לשמחתנו דאגו לנו למלא צעצועים בחדר שהעסיקו את הבנות למשחק בזמן ששהינו שם.

עניין שריתק אותי הוא שהמלון בנוי בשיטת בניה אקולוגית אין מזגנים ולמרות שבחוץ היו 38 מעלות, בחדר היה 23-24 וכל זה הודות לשיטת בניה מאוד מעניינת, ניתן למצוא מידע באתר של המלון.

וכאן יש עוד הסבר בוידאו שצילמנו:

האוכל במסעדה היה מעולה באמת ניכר שיש שף מאחורי כל מנה ומנה, גם לבנות היה טעים מנת הילדים. אבל קצב הגשת המזון היה איטי ביותר בקטע גורמה .שכל מנה נהנים ממנה המון זמן שאני לא בטוחה שעם ילדים עייפים זה כדאי. ארוחת הערב מתחילה ב-7 ונגמרת כמעט ב-10 בלילה. בשלב כלשהו אני פרשתי להרדים את הבנות. המסעדה צמודה לחדרים.יום שני בטיול: אחרי ארוחת בוקר נהדרת במלון, הלכנו לעירייה להצטייד בפירות העונה ולטעום מהגלידה השכונתית. עלינו לתצפית בשם

‪National Flag and Heroes' Monument of Zebegény

כתובת: ‪Kálváriahegy‬, ‪Zebegeny‬ 2627 הונגריה

היה מאוד חם אבל הנוף היה שווה את זה

ומשם הלכנו לטבול בדנובה. נסיעה קצרה של כמה דקות מהמלון

בצמוד לחוף יש דוכן להשכרת קייאקים וקנו שהיה סגור, התקשרנו ותיאמנו למחרת.

אחרי הטבילה במים המשכנו לחווה מקומית שתיאמנו עימם טלפונית בבוקר מהמלון, הם ביקשו שנגיע ב-3 כדי שתגיע בחורה דוברת אנגלית. קיבל אותנו סבא הונגרי חביב שלא דובר אנגלית והצלחנו בעזרת חיוכים לתקשר. עשה לנו סיבוב בחווה והראה לנו את כל החיות וגם גורי שפנים שרק נולדו ועטופים, היה מאוד מיוחד חוויה של חווה אמיתית.

בחווה יש פרות, עזים, כבשים, חזירים, חזירת בר, תרנגולות, יונים, ברווזים, שפנים, ארנבים ועוד.

המקום לא ערוך למבקרים ללא תיאום מראש: אנחנו היינו שם לבד, בחווה יש גם מסעדה ביתית עם תפריט באנגלית במחירים הוגנים מאוד, תצטרכו לתאם מראש אם תרצו להגיע ולסעוד כאן. אווה המקסימה היא בעלת החווה לא רצתה לגבות מאתנו תשלום כי לבסוף כלתה דוברת האנגלית לא יכלה להגיע כפי שהובטח לנו. הוסכם על פשרה שנאכל כמה פנקייקים ונשתה במסעדה הביתית בתשלום כמובן כהכרת תודה. בתפריט באנגלית הם קוראים לזה פנקייקים אבל במשפחה שלי קוראים לזה פלצ'ינקי והפלצ'ינקי הזה היה טעים כמו של סבא שלי :-)

וגם עוגה :-)

בחווה יש גם נדנדות, טרמפולינה, בית עץ ומשחקי חצר שהילדות נורא נהנו לשחק שם.

כרטיס ביקור של החווה המשפחתית

אכלנו ארוחת ערב במסעדה בשם ‪Vasparipa Falatozó‬ שנמצאת בעייריה שישנו בה. עובדת מהמלון המליצה לנו עליה. התברר כהצלחה בעל המקום היה אדיב: יצא מגדרו לתרגם לי מנה במנה ולהסביר את כלל המרכיבים ועזר לנו לבחור מנה ולשנות אותה שלא יהיה חלב ובשר ביחד שיתאים עבורינו, משהו שממש לא ברור מאליו. האוכל היה טעים בעיקר המנות ילדים.

כתובת: ‪Petofi ter 6.‬, ‪Zebegeny‬ 2627 הונגריה

יום שלישי: אחרי ארוחת הבוקר ממשיכים שוב לדנובה לשכור קנו, שכרנו קנו ל-3 שעות בעלות של 2000 פורינט. תיאמנו מראש את ההגעה שלנו: כנראה המקום לא כל כך מתוייר ולכן לא פתוח תמיד. אם רוצים יותר מ-3 שעות זה אפשרי בתוספת לא גדולה. אבל בעניי לא צריך יותר עם ילדים קטנים.

הבעלים אנדרו ואשתו שניהם אדיבים ומדברים אנגלית מצויינת. התחלנו לחתור במרץ וגם הבת הגדולה שלנו (בת 6 וחצי) חתרה. הגענו לאי באמצע הדנובה בחתירה קצרה. שחינו בנהר, הקפצנו אבנים ונישנשנו פירות. מצורף האתר לעסק השכרת הקנו : http://www.depo-z.hu/en/

אחרי חתירה נוספת החזרנו את הקאנו והמשכנו לכיוון וישגרד. רצינו לעבור עם המעבורת אבל זה כל שעה עגולה ובדיוק פספסנו מומלץ לתכנן מראש בהתאם ללוח הזמנים, החלטנו לא לחכות ולהמשיך בכביש זה יוצא אותו זמן.

עברנו בדרך ציורית שגובלת בסלובקיה, לפעמים אם יש מזל רואים במבי וחיות רבות בצידי הכביש

תחנה ראשון בדרך לוישגרד היא עיר אסטרוגום בה יש קתדרלה מיוחדת שקראנו שלא כדאי לפספס.

קודם אוכל, פיצה מצויינת במסעדה Rizzo באמצע העיר בכתובת

‪Lorinc utca 5‬, ‪Esztergom‬ 2500,‎ הונגריה, המסעדה נהדרת במיוחד הפיצה המחירים קצת יקרים ואוסיף שאין בה מזגן

ממה שאנחנו התרשמנו העיר מאוד מוזנחת וחוץ מקתדרלה אין מה לחפש שם.

הקתדרלה/בזיליקה נחמדה יש נוף יפה (חביב לא חובה הגעה)

המשכנו למלון שלנו בוישגראד Silvanus Hotel

נוף מהמם עם שלל בריכות: בפנים מחוממות ובחוץ עם נוף!

(תמונה מאתר המלון)

האוכל במלון לעומת זאת היה פחות לטעמי למרות שהם מדורגים נורא גבוה.

יום 4: צמוד למלון יש אטרקציה לילדים, מגלשת הרים בשם ‪Visegrad Bobsled Track‬

חוויה כיפית לכל המשפחה, אפשר לקנות כרטיסיות שונות של מבוגרים וילדים.

משם המשכנו למצודת וישגרד מה שמכונה אצל הישראלים מצודת העננים. במבצר יש כמובן מבצר יפה שניתן לסייר בו, נוף מדהים. תצוגה של שעווה בתוספת תשלום. בחצר המצודה יש הצעות לפעילויות נוספות בתשלום כמו רכיבה על סוס , ירייה בחץ בקשת וצילום תמונה בלבוש מלכים. התוספות היו במחיר מגוחך של כמה מאות פורינטים.

אכלנו צהריים מאוחר במסעדת ‪Siraly Restaurant‬, כתובת : Rév u. 15, Visegrád, 2025 הונגריה

חזרנו למלון לטבול בבריכה.

יום 5: מבקרים בעיירת האומנים סנט אנדרה יש מדרחוב מאוד נחמד איך אפשר שלא להתפנק בקיורטוש

משם יוצאים לכיוון בלאטון לישון בעירייה בשם סיופוק במלון mala garden

מלון בוטיק מצוין באמת עם מסעדה ברמה מאוד גבוהה אכלנו שם פעמיים מרוב שהיה לנו כל כך טעים. ארוחת הבוקר לא נופלת מארוחות בוקר בארץ, קיבלנו אותנו עם חיוך ובכל רגע במלון הרגשנו שהשירות שם בדברים הקטנים. והכי חשוב יש משחקיה נהדרת בתוך מסעדת המלון.

(תמונה מאתר המלון)

קיבלו אותנו עם קבלת פנים של שתייה ומאפה לכל אחד מהמלון כבר אמרנו?

עשינו סיבוב קצר בעיר + טבילה בבריכה, אכלנו ארוחת ערב מצויינת במסעדת המלון.

יום 6: התעוררנו ליום קריר עשינו סיבוב על החוף, האכלנו ברבורים וברווזים בשאריות הלחם מארוחת הבוקר

החלטנו להמשיך לפארק חבלים בעיר זמרנדי – מומלץ !

אחלה פארק העברנו שם 3.5 שעות בקופה לא ינסו למכור לכם כלום. צריך לבקש במפורש מה רוצים ובנוסף הכניסה חינם משלמים על כל אטרקציה בנפרד ההבדל הוא שבקופה הראשית ניתן לשלם באשראי להבדיל מבכניסה לאטרקציה עצמה שם התשלום הוא במזומן בלבד.

מה יש בפארק?

טיפוס חבלים לכל הגילאים שמתחלק ל-3 דרגות שהמגבלה של כל דרגה היא גובה מינימום.

1 ) דרגת כל הגבהים – מתאימה לילדודס הקטנים , אין גיל מינימום אבל כדאי להתייעץ בקופה

2 ) מתחילה בגובה 130

3 ) מתחילה בגובה 150

חוץ מזה יש מבוך שרק הילדים משלמים. רכבת פחם אמיתית חביבה לילדים זה להיט (מבוגרים גם משלמים), בלונים ענקיים שנכנסים וצריך להתגלגל בתוכם שהם צפים מעל המים ואחרון חביב שיט זוגי או יחיד בסירות קטנות שניתן לנווט ולהשפריץ מיים לאמיצים והרטובים. אין ספק שהמקום סופר מומלץ אנחנו מאוד נהננו.

חזרנו למלון עייפים ומרוצים לארוחת ערב נוספת במסעדת המלון.

לאחר הארוחה הלכנו לטייל בטיילת של העיר: ואוו העיר משתנה בלילה, מדרחוב מגניב ומואר מלא בתי קפה עם מוזיקה של נגני רחוב ולהקות. השכרנו רכב אופניים משפחתי שמונע בפדלים ונהנו מהטיילת הנהדרת בעלות של כ-1200 פורינט לחצי שעה ו-2000 פורינט לשעה.

יום 7: שוב ארוחת בוקר נהדרת במלון שלנו בסיופוק, נסענו לעיר העתיקה טהיני

העיר אכן עתיקה ובה מדרחוב נחמד לטיול עם בסטות שמוכרות את מרכולתן אומנות מקומית

בתים עם גג של קש, המדרחוב מוביל לגבעה עם נוף לאגם היפה

הגענו בדרך לאוטו למסעדה נהדרת עם אוכל הונגרי אותנטי ומוזיקה מקומית שמתנגנת על ידי להקת הבית

משם המשכנו למלון הבא שלנו במערב האגם Kolping Hotel Spa & Family Resort

מלון שמיועד למשפחות: יש מתחם בריכות לילדים, מתחם נפרד בבניין אחר של בריכות למבוגרים. ג'ימבורי ענק, פעילויות שונות לילדים כולל במחיר המלון כולל גו-קארט פדלים, טיפוס על קיר טיפוס, טיפוס חבלים, חץ וקשת ועוד והפעילויות בהתאמה לגילאים השונים. לדוברי ההונגרית יש גם בייביסיטר במשחקיית המלון. המלון קרוב לאגם מים טרמיים Hévíz מה שהביא אותי להזמין במלון היו המלצות רבות על האגם אבל שהגענו למקום המקומיים המליצו לנו לא להכניס ילדים לאגם מסיבות בריאותיות קצת התאכזבנו אבל מצאנו דרכים אחרות להעביר את הזמן. השהות במלון היא חצי פנסיון האוכל היה סביר פלוס.
 כמה מהאטרקציות במלון:

במלון זה היינו 4 לילות, עקב האטרקציות הרבות במלון יצאנו החוצה רק יום אחד.

נסענו לטייל בעיר Keszthely הקרובה למלון, ביקרנו בארמון ‪Festetics Palace‬

יש המון מוזאונים בתוך הארמון במחיר אחד! אבל בחרנו להתמקד רק בכמה אחרת נהיה פה יום שלם. זו הזדמנות לראות ארמון עם רהיטים מלכותיים, לא רכשנו אישור צילום ולכן בארמון אסור היה לי לצלם ותצטרכו להאמין לי:-)

הבנות התעקשו ובצדק ללכת למוזאון הרכבות

(תמונה מרשת האינטרנט)

מוזאון הציד, קצת חששתי מהמראות של חיות מפוחלצות אבל מאוד עניין את הבנות לראות את כל החיות ממרחק קרוב

משם הלכנו לטייל במדרחוב של העיר אכלנו גלידה שמענו נגני רחוב, מזג האוויר היה מושלם לים ולכן התקדמנו לחוף ב-‪Keszthely‬ , חוף הים הוא בתשלום אבל שווה היה ממש כייף להיות בחוף בלי גלים ואפשר להיכנס ואין עומק!

שם שכרנו מגלשת מים שניתן לפדל לחצי שעה פידלנו והתגלשנו, העלות בטווח של 1400-2300 פוריטנ לחצי שעה תלוי בסוג הסירה.

לקינוח מזרקות ביציאה מהחוף שהיה מאוד קשה לשכנע את הבנות לעזוב את המקום

פרק הונגריה נגמר ואנחנו יוצאים לכיוון בודפשט. נכתוב על כך בלוג בנפרד :-)