אנחנו מטיילים הרבה בזוג, וגם הספקנו לעשות כמה טיולים משפחתיים, בנוסף יש לנו מנהג של נסיעה לטיול בר המצווה (שנה אחרי או באותה השנה) , רק אנחנו ההורים והילד, ללא האחים.
 עם הבכור נסענו ב 2008 לשוויץ , עם הילד השני נסענו ב 2011 לצפון איטליה, עם הילד השלישי ב 2012 לצרפת ועכשיו הגיע תורו של הצעיר.

טיול בר מצווה אחרון:
 היעד- אוסטריה, נבחר ע"י הילד. הטיול תוכנן בהתאם לבקשותיו. הוספתי הרבה תמונות בבלוג, כי אין טוב ממראה עיניים.

11.7 – טיסת בקר מוקדמת עם אוסטריאן איירליינס, נחיתה בוינה ב09:00 ואיסוף הרכב. יציאה לכיוון עמק הוואכאו, עצירה בDurenstein וסיבוב קצר בעיירה התיירותית. האזור מאוד יפה, מוקף כרמים ונהר הדנובה הרחב זורם לאורך הדרך.

עצרנו לצהריים במסעדה ענקית על הדרך, לא זוכרת את שמה. המשכנו ל Mondsee , טיילנו קצת לאורך האגם. יש אפשרות לשוט ולעשות סוגים שונים של ספורט ימי.

הגענו אחה"צ ל St. gilgen קנינו את כרטיס זלצבורגלאנד במרכז התיירות, הנמצא לפני הרכבל.
 חנינו את הרכב במגרש החניה הגדול, שהיה כמעט ריק. עולים ברכבל במשך כרבע שעה בערך. נוף משגע. טיילנו קצת למעלה על מרפסות התצפית. היינו לבד ושעת סגירת הרכבל כמעט הגיעה. פחדנו שייסגרו את הרכבל ונאלץ לרדת ברגל. אמצע יולי ועדיין יש פריחה. מקסים.

נסענו לעיירה Gosau ללינת שני הלילות הראשונים. העיירה עם נוף נהדר וקרובה להלשטט ולאגם גוסאו.

12.7 – יצאנו ל Hallstatt, מכיוון שישנו כרבע שעה נסיעה מהעיר, הגענו מוקדם יחסית וחנינו בחניון P1 . שוטטנו ברגל בעיירה. יצאנו לשייט בספינת תיירים (שכחתי שאפשר לשכור סירה קטנה לבד, אח"כ ראינו את הסירות הקטנות). השייט היה נחמד אך יקר והמדריך דובר הגרמנית, לא הוסיף. ממליצה לקחת סירה לבד. מראה העיירה המשתקפת באגם נהדר.
עלינו לבית הגולגלות skull museum hallstatt מקום שונה ומענין וניתן לקבל דף הסבר באנגלית לגבי הגולגלות המיוחדות.
 ירדנו לרחוב הראשי , המתוייר ומלא החנויות . הסתובבנו קצת ונהננו ממאפה. בסה"כ העיירה מאוד יפה לצילומים. מכיוון שהגענו מוקדם, לא היה צפוף. כשיצאנו לכיוון החניה, כבר ראינו תור של מכוניות לכניסה לחניון.

ממשיכים מהלשטט כעשר דקות ומגיעים לרכבל לתצפית חמש האצבעות. כאן כבר מגרש החניה היה מלא, אך ניתן לחנות בהמשך הדרך. החלטנו לוותר על מערת הקרח שבתחנה הראשונה (כי התכנון היה לעשות את מערת הקרח בוורפן). התור בין נקודת העצירה הראשונה לשניה היה די ארוך, חיכינו בערך 20 דקות. ירדנו בתחנה השניה, הליכה על שביל סלול לתצפית, בערך רבע שעה. השמיים קצת התעננו, אך תצפית נהדרת. לאחר סידרת צילומים, חזרנו במעלה ההר.

לפני שירדנו, החלטנו לעצור לצהריים במסעדה שראינו ליד תחנת הרכבל. התברר כהצלחה.
 יושבים מול נוף נהדר, אוכל טעים ולא יקר,אוירה טובה, (צריך להיכנס פנימה להזמין מה רוצים לאכול, יש תמונות ותפריט על הקיר, מעל הקופה, ואז לשבת במרפסת, את האוכל שהזמנתם יגישו לכם). המסעדה נמצאת בלוד'ג Lodge am Krippenstein https://www.lodge.at/en/restaurant/

נוסעים לאגמי Gosau, עוברים דרך הלשטט , עוברים את האגם הראשון בגוסאו ומוצאים במזל חניה פנויה צמוד לתחנת הרכבל, ליד האגם.
 מכיוון שעוד שעה נסגר הרכבל, עולים (עם כרטיס זלצבורלאנד חינם). נוף נהדר, אחד היפים שראינו.

מטיילים כחצי שעה על הרכס ויורדים ברכבל האחרון. (שקלנו ירידה ברגל, אך לא היינו בטוחים הזמן שייקח לנו להגיע למטה וראינו שהשביל הקצר ברובו בתוך היער).
מגיעים למטה, לאגם ושוכרים סירה קטנה. השייט מהנה, הנוף מקסים
 כבר שש בערב וגם תחנת הסירות נסגרת. חוזרים לצימר שלנו הנמצא עשר דקות מהאגם.

13.7- יוצאים למגלשות Abtenau כשעה נסיעה. מגיעים עם הפתיחה, כך שאנחנו כמעט לבד, (עם כרטיס זלצבורלנד, חינם), אין סיכוי שאעכב אף אחד ואני גם עולה. צירוף של גלישה ונוף משגע.
ממשיכים לפארק החבלים באניף , בדרך עוברים ב Lammerclamm. השילוט לחניה לא ברור, אך מגיעים.(כלול בכרטיס). מימין לקופה ניתן לרדת במסלול של חמש דקות, לחלקו המרשים יותר של הערוץ ואנחנו מחליטים ללכת בכיוון זה. יש מסלול ארוך יותר מצידה השמאלי של הקופה לאורכו של הערוץ.
פארק החבלים Anif. הוויז כיוון אותנו לחניה מעבר לנהר. מסתבר שיש חניה בפארק עצמו.
פארק מעולה, עם מסלולים בדרגות קושי שונות. מאוד בטוח. היינו כבר בכמה פארקי חבלים בקנדה, איטליה וצרפת וכאן האבטחה הטובה ביותר, יש מנגנון שאינו מאפשר לשחרר נעילה של תפסן אחד, אם התפסן השני לא בטבעת שעל החבל. בצמוד למסלולי החבלים יש אגם קטן שניתן להתרחץ בו. כרטיס הכניסה כולל את הפארק והאגם (ישנה הנחה למחזיקי כרטיס זלצבורלאנד.)
 בילינו שם מספר שעות.

המשכנו למגלשות Keltenblitz שב Bud duerrnberg . אני נשארתי למטה, הבנים עלו והיה כנראה תור ארוך למעלה. כשהגיעו למטה לא היו מרוצים. מישהו שגלש לפניהם, עיכב אותם.
בכלל חווית הגלישה, תלויה בגולשים לפניך. מספיק שהגולש לפניך שם הרבה ברקסים, חווית הגלישה שלך נפגמת.
 נסענו למלון שהזמנו ללילה זה, כעשר דקות ממפלי גולינג Golling falls. לאחר קפה ועוגה במלון, החלטנו לצאת למפלים (כלול בכרטיס). מסלול קצר מוביל למפלים. מאוד יפה ואין הרבה אנשים , כי השעה היא שעת אחר הצהריים. המשכנו בשביל, חצינו בסמוך למפל את הנחל וטיפסנו מצידו השני של המפל. חזרנו באותה הדרך. מסלול יפהפה.

14.7 – תכננו לעלות למערת הקרח בוורפן, אבל קמנו ליום בהיר והחלטנו לנסוע כשעה וחצי ל Kitzsteinhorn . בתחנת הרכבל רואים במצלמות שמתענן. אני כבר מבואסת. בעלי מתעקש לעלות (יש הנחה של עשרה אחוז עם הכרטיס). מתחילים לעלות, ענן אפור גדול, מכסה אותנו, ואז לקראת סוף העליה, ברכבל השלישי, כשאני כבר מיואשת, הענן ממשיך הלאה. הנוף נהדר, כמו שרק נוף בגובה אלפי מטר, יכול להיות.

ישנה רחבת גלישה על מזחלות פלסטיק (יחסית לטיטליס קטנה מאוד), אבל נחמדה. עשינו כמה סיבובים וממשיכים לחקור את ההר. עולים למרפסת התצפית. הולכים במנהרה ובה תצוגות שונות למרפסת תצפית נוספת. אוכלים צהריים במסעדה שלמעלה וחוזרים למקצה נוסף של גלישות.
רבים מהמבקרים על ההר הם מבני דודנו, אולי בגלל שיום שבת ותושבי האזור מבלים ביום זה.
בירידה למטה נוף נהדר נפרש לפנינו.
השעה שלוש ואנחנו מחליטים לנסות ולבדוק מה קורה במאגרי קפרון Kaprun‬, נוסעים חמש דקות, בעמק ווחונים בחניית הקומות, בקומה העליונה. מפלס הקומה האחרונה , הוא מפלס השביל המוביל לביתן מכירת הכרטיסים. קונים כרטיסים לאוטובוס האחרון היוצא לסכרים 15:30 .
האוטובוס מגיע בזמן וממנו יורדים מטיילים שחזרו מן הסכרים, להפתעתנו אנחנו פוגשים משפחה מהארץ שאנחנו מכירים. עולם קטן.
 נוסעים עם האוטובוס, דרך מנהרות ומגיעים לרחבה ממנה ניתן לצפות על האגם וללכת על הסכר. השמיים מתעננים ומתחיל לרדת גשם, שוב ענן חולף לשמחתנו. מבררים ונאמר לנו שהאוטובוס האחרון חוזר בחמש. השעה כבר ארבע ואנחנו מחליטים לדלג על התצפית העלינה והמעלית העולה למעלה ובמקום זה לרדת בטיול רגלי למטה ב"שביל העשבים", טיול שאמור לקחת 40 דקות בערך.

המסלול נהדר, בשביל אכן יש עשבים וגם המון פרחים (אמצע יולי) ומראה האגם שנוצר מהסכר מהפנט. יחד אתנו צועדים זוג צ'כים צעיר, הם מצלמים אותנו, אנחנו אותם ומחליפים חוויות על פראג. הגענו לתחנת האוטובוס האמצעית בזמן. בדיעבד, הייתי מקדישה יותר מהזמן שהיה לנו ומנסה להגיע מוקדם יותר לאתר וכך גם לקחת את הזמן לתצפיות ואולי לטיול רגלי נוסף באזור.
 נוסעים ללינה במלון ב Fusch , בכדי להיות קרובים בבקר לדרך הגרוסקלוקנר. מגלים שליד המלון יש כנסיה ושומעים את פעמוניה מצלצלים (מזל שלמחרת יום א' והפעמון לא צלצל בשבע בבקר). מחליטים לנסוע למרחצאות Alpentherme Gastein בעיירה Bad Hofgastein. (כלול בכרטיס). כיף אמיתי, בריכות פנמיות מחוממות עם זרמים, בריכה חיצונית מחוממת עם נוף משגע. המסעדה במקום נסגרה בשבע, בערך כשהגענו. התברברנו קצת בעיירה בחיפוש אחרי משהו לאכול. חזרנו בחשכה למלון. לא מומלץ, כי הדרך שאמורה להיות ראשית, לא מוארת.

15.7 – יוצאים בבקר לדרך ה Grossglockner . (חינם עם הכרטיס) השמיים מתעננים ומתחיל גשם. בעלי כהרגלו מתעקש להמשיך (התעקשות שהוכיחה את עצמה כנכונה, אתמול). הרכב מטפס בגשם, עוצרים רגע לצילום נוף מכוסה עננים וממשיכים למעלה. רואים מרחוק פיסת שמיים בהירה. מחליטים לנסוע לתחנה האחרונה, בתקווה שיתבהר. כשמגיעים למעלה, אכן מתבהר ואנחנו מאושרים ( מודה, שוב בעלי צדק כשהחליט שנמשיך..)
 חונים בחניה הקרובה, שכבר די מלאה. הולכים לתצפית על הקרחון (לטעמי מאכזב בהשוואה לקרחונים אחרים שראיתי בקנדה וצרפת). עלינו למרפסת המסעדה שנמצאת ליד החניה וממנה הלכנו בשביל, כשמתחתנו על הכביש למטה צועדים מטיילים אחרים. מרכז המבקרים מאוד יפה, בנין שקוף ובו תצוגות ומשקפות בהן להשקיף על הקרחון.

חוזרים לרכב ומתחילים לרדת עם הרכב, עוצרים במפל מקסים שנמצא ממש על הדרך. עוצרים לתצפיות. מתקרבים לנקודה 4 לתצפית האדלוויס והשמיים מתעננים שוב. עשרות אופנוענים חונים בחניה ומחכים שיתבהר. מתבהר חלקית ואנחנו ממשיכים. בתחנה 2 יש המון פרחים ושלטי הסבר על ההרים שראשיהם מכוסי עננים.

גן המשחקים והמסעדות מימין ליציאה מהדר, מלאים במטיילים, יום ראשון היום. אנחנו ממשיכים ומוצאים מסעדה השייכת לבית מלון, ממש על הדרך. נוף כפרי, אוכל טעים ומלצרית מסבירת פנים: Gasthof Barenwirt https://www.gasthof-grossglockner.com/en/
 אתמול חלפנו על פני נקיק זיגמונד טון Sigmund-Thun Klamm , החלטנו לעצור היום (כלול בכרטיס). הנקיק מקסים. מסלול קל על גשרי עץ, בסמוך למים השוצפים.

אחד ממסלולי הנקיקים היפים שאני ראיתי. בסיום המסלול מפל מלאכותי ועליה קצרה מובילה לשביל לאורך אגם Klammsee. טיילנו קצת לאורך האגם וחזרנו לחניה.
 נסיעה קצרה , מביאה אותנו לצימר ב Wald im Pinzgau ממש בקרבת הדרך המובילה למפלי קרימל.

16.7- למפלי קרימל Krimml Falls (כלול בכרטיס) הגענו מוקדם, חניה 4 בה הומלץ לחנות ריקה. מכונת הכרטיסים לא עבדה. חנינו ויצאנו למפלים. מסלול נהדר העולה בצמוד למפלים. מרפסות תצפית וזרימה אדירה של מים. עלינו בערך שעה, עם עצירות לתצפיות, עד לחנות ולמסעדה. יורדים באותה הדרך, עכשיו כבר מלא מטיילים,מזל שהגענו מוקדם.

חוזרים לרכב ומגלים שמחסום החניה סגור וכמובן אי אפשר לצאת ללא כרטיס. השומר אומר לבעלי לחזור לקופת הכרטיסים ושם על סמך כרטיס הכניסה שקיבלנו, ייתנו לו כרטיס יציאה מהחניה. הצלחנו לצאת.
 עוברים לטירול: החלטנו לנסוע דרך מעבר ההרים גרלוס Gerlos, צריך לקחת בחשבון שיש נקודת אגרה בראש ההר. מראה הרכס ומפלי קרימל במלואם, מהמם.

חולפים ליד אגם Speicher Durlasbonden היפה. עוצרים בחניה ממנה מטפסים לתצפית, למעלה על שולי האגם. יש מסעדה למעלה לרעבים.
 עוצרים לתצפית על עמק זילטרל Zilteral .

מזמן לא עשינו מגלשות הרים,עוצרים בארנה של Zell am Ziller . מגלשות קצרות, עליה במסוע לא ברכבל. פיצה נהדרת במסעדה שבמקום.
 ממשיכים עשר דקות למלון ב Mayrhofen . בא לנו מרחצאות. נוסעים 45 דקות ל Worgel https://www.woerglerwasserwelt.at/en/pool-area/adventure-pool/
נהדר, לא עמוס, כי כבר ערב. יש שתי מגלשות אבובים לשמחת הבנים. בריכה חמה חיצונית עם נוף יפה. בריכות זרמים פנמיות כולל בריכת מי מלח מוארת באורות צבעוניים. נהננו מאוד.
חזרנו בעשר למלון במיירהופן. הכוונה הייתה לעלות למחרת לקרחון ה Hintertux אך מכיוון שהיינו בקיצנשטהורן ולא עשינו את מערת הקרח בוורפן, החלטנו למרות המרחק לנסוע למערה ולהגיע מוקדם (בדיעבד, מבחינתי היה מיותר לחלוטין).
17.7- היום המבוזבז בטיול. יצאנו בשבע, עם ארוחת הבקר שארזו לנו במלון ערב קודם. הגענו למערת הקרח Eisriesenwelt שליד Werfen בתשע, חנינו ממש קרוב לכניסה. העליה לא קלה, היה מעונן, כך שלא ראינו הרבה נוף (בחזרה התבהר). למרות שהגענו מוקדם נאלצנו לחכות בפתח המערה, כמעט שעה, שתתחיל ההדרכה לקבוצת דוברי האנגלית. התלבשנו בהתאם, חולצה טרמית דקה ופליז מעליה, אנחנו מתורגלים, לא היה לנו קר וכשהיה חם בעליה ניתן להוריד את הפליז. מטפסים 700 מדרגות וגם יורדים כמות זו. המערה חשוכה והסיור נעשה עם עשישיות. ישנם מקומות בהם המדריך עוצר ומאיר תצורות קרח. אנחנו התאכזבנו (בקרנו בסלובקיה במערה קטנה יותר אך עם תצורות קרח ותאורה נהדרות, שהעליה אליה לא הייתה כל כך מאתגרת). הנוף בירידה מאוד יפה, אבל ניתן לראותו מכל הר אחר באיזור. הבנתי שחבל שלא בקרנו במערת הקרח בדכשטיין, ליד תצפית חמש האצבעות.
החלטנו לפצות על האכזבה בפארק מים, נסענו ל Therme Amade שבאלטנמרקט. צפוף מאוד. נכון, יש בריכת זרמים עגולה בחוץ. נכון, ביום קצת סגרירי וקר, כמו שהיינו בו, נחמד להיות בחוץ בבריכה המחוממת, אבל הרעש וההמוניות במקום לא התאימה לנו. ברחנו משם.
לסיכום יום זה, המעבר חזרה מטירול לאזור זלצבורג והנסיעות הארוכות, היו מיותרים. היינו צריכים להשאר עם התכנית המקורית ולבקר בהינטרטקס.
 התקשרנו מהדרך למלון שהזמנו לשני הלילות האחרונים ליד זיפלד Apart Hotel Olympia Tirol , הודענו להם שנגיע לקראת עשר בלילה, הם הסבירו לנו שמעטפה תחכה לנו מימין לכניסה עם הכרטיס הפותח את הדלת למלון ולחדר.

https://www.booking.com/hotel/at/apart-garni-olympia.he.html מלון הדירות מומלץ.

נוף נהדר, ארוחת בקר טובה מאוד, יחס מעולה של אנשי הצוות והקבלה. במקום חדר שירות הכולל חטיפים, שימורי, משקאות ועוד, בתשלום, שאתה משאיר בתיבה. ניתן גם להשתמש במכונת כביסה. מגבות להחלפה, או אם חסר, ללא תשלום. השכרת אופניים. קרוב ליציאה לכביש הראשי לאטרקציות בטירול.
18.7 – יוצאים למגלשות ב Imst . המגלשות באמת ארוכות מאוד. חיכיתי הרבה זמן למטה שהבנים יירדו. הפעם, בעלי ביקש מהמפעיל למעלה, שהיה נחמד, לחכות קצת לפני שהוא משחרר את הילד לגלישה, כך שאם הגולש לפניו איטי הוא לא ייעצר בגללו. היה יופי.
 בתכנון אזור 47, אך בפארק המים ביום הקודם, הילד ובעלי קיבלו שניהם מכה חזקה ברגל ימין, במגלשת האבובים ולא התחשק להם פארק אקסטרים או מסלולי הליכה. המשכנו לתצפית נהדרת על מפלי Stuibenfall ומשם לאגם Piburger שביל מקסים מקיף את האגם. השתקפות העננים נהדרת. עשינו פיקניק במקום.

הבנים רוצים שוב מגלשות הרים, נסענו ל Mieders alpine coaster מגיעים לקופה, הקופאית אומרת שיש תור של שעה למעלה ואם אנחנו רוצים ניתן לעלות ולחכות שעה, או לרדת ברגל מכיוון שהרכבל האחרון יורד מההר בעוד חצי שעה. וויתרנו בצער רב.

החלטנו לנסוע למרכז המבקרים של סוברבסקי שליד אינסבורק https://www.swarovski.com/en-AA/ מאוד נהננו, גם מהתצוגות בתוך המוזאון וגם מהמיצגים בפארק בחוץ.

19.7 - נוסעים לערוץ הרוחות Leutasch Spirit Gorge התחלנו את המסלול מהצד האוסטרי.
מאוד יפה. מגיעים לחלק הגרמני, קונים כרטיס לכניסה לחלק היפה עם המפל. שווה. חוזרים מצידו
 השני של הנחל לנקודת ההתחלה. עליה לא קלה. טיול של שעתיים שלוש עם עצירה לצילומים ותצפיות.

נסענו ל Mittenwald שבגרמניה, הסתובבנו קצת בעיירה, קנינו גלידה והתחלנו בנסיעה לזלצבורג, ממנה היינו צריכים להמריא אחר הצהריים לוינה ומשם לארץ.
בחרנו לנסוע דרך גרמניה ולא לחזור בכביש המהיר מאינסברוק לזלצבורג. נתקענו בפקקי תנועה וחשבנו שנאחר לטיסה. כחצי שעה לפני שדה התעופה, קיבלתי סמס מאוסטריאן איירליינס : "הטיסה מזלצבורג לוינה בוטלה", אתם תטוסו הערב מזלצבורג לפרנקפורט, משם למינכן ומשם לארץ. הגעה לארץ לפנות בקר. התקשרתי אליהם וביקשתי לדעת מתי הטיסה הבאה מזלצבורג לוינה ולארץ. מחר בבקר ב11:00, הגעה לארץ אחר הצהריים של שישי. מתאים לנו.
נסענו לשדה לבקשתנו, קיבלנו בדלפק שובר למלון בשדה, ארוחות וכרטיסי טיסה למחר. מכיוון שהרכב השכור היה עד למחרת בבקר, השארנו את הרכב ברשותנו. יצאנו לסיבוב קצר במדרחוב ובגשר המנעולים והלכנו לישון לילה, במקום לעבור לילה בטיסות.
 למחרת בבקר המראנו מזלצבורג לוינה, טסנו מעל אזור האגמים, מראה משגע לסיום הטיול.

קצת לסיכום:
• כרטיסים נקנו שמונה חודשים מראש 365$ לכרטיס, לוינה, חזרה מזלצבורג דרך וינה.
• רכב ל10 יום - הושכר בשלמה סיקסט. בתחנה הוספנו 25 יורו והרחבנו לביטוח הכולל שמשות צמיגים וכל נזק שהוא למרכב התחתון. יומיים לפני סוף הטיול, הבגאז' ניתקע ולמרות התמיכה שקבלנו מסיקסט בטלפון, לא הצלחנו לפתוח אותו. הם הציעו לנו לנסוע לאינסברוק ולקבל רכב חלופי. החלטנו לוותר ולהסתדר עם בגאז' סגור. כשהחזרנו את הרכב יידענו בתחנה שהתקלה לא נפתרה. הם התנצלו אל חוסר הנוחות שהיה לנו, ומכיוון שהיה לנו ביטוח המכסה הכל, שחררו אותנו ללא עיכובים.
• כל הלינות הוזמנו מראש, מכיוון שהיינו רק עם ילד אחד בן 13, תכננו טיול מנקודה לנקודה ולא טיול כוכב. מצד אחד מגביל גמישות, מצד שני מאוד נח וחוסך נסיעות מיותרות.
• הנסיעה למערת הקרח בוורפן, הייתה ארוכה ומיותרת. המערה הייתה האכזבה של הטיול, לא שווה נסיעה מיוחדת.
• מגלשות ההרים נהדרות, בתנאי שאתה לא נתקע אחרי מישהו פחדן..
• התפנקנו בטיול זה, הזמנו את כל הלינות עם ארוחת בקר, ניתן להוזיל עלויות אם גרים בדירה.
• כרטיס זלצבורגלאנד היה מאוד שימושי עבורנו, ביקרנו בהרבה אתרים הכלולים בו. הכרטיס תקף מיום הפעלתו. אנחנו הפעלנו בפעם הראשונה בערב, לכן "פספנו" יום. כדאי להפעיל בבקר.
• הטיול הותאם לרצונותיו של הילד, הייתי מורידה במינון המגלשות ופארקי המים ומוסיפה יותר מסלולים ברגל.
• נעזרנו בספר "המשפחה המטיילת", מאוד נח לדפדוף והתמצאות , גם במהלך היום.
• השתמשנו במפת גוגל- עם מסלולים, אטרקציות ואתרים, שהוכנה על ידי מראש.
• צריכים להיות מוכנים לוותר על חלק מהדברים, לא ניתן להספיק הכל, אוסטריה משופעת אטרקציות ואתרים מדהימים.
 • הגשנו תביעה לחברת התעופה, על ביטול הטיסה, קבלנו פיצוי כספי שכיסה את מחיר כרטיסי הטיסה + . עכשיו אפשר לתכנן טיול נוסף, בוודאי נשוב לאוסטריה...