טיול יום לברטיסלבה

הפעם הצעה לטיול יום בברטיסלבה. בקיץ נסעתי עם בתי לוינה.

נסענו לחופשה בת שבוע ימים. היות והיה זה ביקור שני בעיר ואת כל החובות כבר ראינו, לקחנו אוטובוס באחד הימים ועברנו לסלובקיה לטיול יום בברטיסלבה.

אל ברטיסלבה הגענו באוטובוס של חברת flixbus.

האוטובוסים יוצאים מתחנת Erdberg בוינה. כרטיסים נקנו באתר מספר ימים מראש. משך הנסיעה שעה ורבע.
 ירדנו בתחנת Most SNP , בכניסה לעיר העתיקה ליד הגשר בעל אותו השם.

מה ראינו ביום אחד?

התחלנו מטירת ברטיסלבה החולשת על העיר. העליה טיפה מפרכת אבל הפיצוי הוא נוף נפלא שנשקף מלמעלה והגנים היפים. לא נכנסו לתוך הטירה.

הסתפקנו בסיור בגנים וישיבה בבית הקפה היפה שבמתחם. בתוך הטירה מוזיאון. מן המתחם אפשר לתצפת על הנהר והגשר והנוף נפלא. הנה תראו

אחר כך ירדנו והמשכנו לעיר העתיקה והקומפקטית-
 ראינו את האתרים המרכזיים (כולם בטווח הליכה) :

האנדרטה המרגשת לזכר הנספים בשואה, הכיכר המרכזית, שער מיכאל הקדוש,

רחוב michalska החביב היה די נטוש באמצע השבוע. מאמינה שבקיץ הוא תוסס מאד.
 ראינו את קתדרלת מרטין הקדוש, את בית התאטרון הלאומי היפה.

שמחנו לפגוש את פסלו של צ׳ומיל האיש העובד מציץ מפתח הביוב כך סתם באמצע הרחוב.

המשכנו בהליכה לא קצרה אל הכנסיה הכחולה היפה והעתיקה. ההליכה לא קצרה אבל הכנסיה מיוחדת מאד. לצערנו היא היתה סגורה. ולא ניתן היה לבקר בפנים.

אחרי שהתעייפנו מכל ההליכות נכנסנו לקניון המודרני eurovea לשמחת הקניינית, שמצאה שם קניות מוצלחות.
קינחנו בארוחת ערב מוקדמת במסעדה נחמדה וחזרנו עם ערב לוינה. שוב באוטובוס. שעה ורבע ואנו שם. יש עצירה קצרה בשדה התעופה למי שרוצה להגיע לטיסה.

היה יום נחמד מאד. טיול יפה וקל לבצוע.