טיול משפחתי לתאילנד

למה לדעתי כדאי לוותר על ביקור בחוות הצלת הפילים

בקיץ 2018 נסענו לטיול משפחתי בתאילנד – הונג קונג. הורים עם נערה בת 17.

היות ובתאילנד כבר בקרנו בעבר בחרנו לצרף יעד נוסף במזרח.

קראתי והתייעצתי קצת והפור נפל על הונג קונג.

כך מצאנו עצמנו מטיילים שלושה שבועות בחום הלוהט של יולי אוגוסט.

שבועיים טיילנו בתאילנד – צפון, פטאיה ובנגקוק. קצת שונה מהמסלול שמקובל. אחר כך טסנו לשבוע נוסף בהונג קונג ומקאו.

אז איך היה ?

היה טיול יפה אך גם מורכב. היו חלקי הנאה גדולים אבל יחד עם זאת היה גם גשום מאד.

באופן כללי לא ממליצה על נסיעה ביולי אוגוסט. היינו חולים לא מעט ונתקלנו בתופעות מטרידות שקשורות ביחס לבעלי חיים. על אחת מהן אכתוב כעת.

הפילים של תאילנד

לצערנו, גם היום, במדינות שונות בעולם, פילים משמשים אמצעי בידור לתיירים או נרצחים למען תעשיית השנהב.

בתאילנד תמצאו עדיין מופעים שונים של בעלי חיים כולל פילים. זאת למרות העובדה שלפיל יש משמעות גדולה בתרבות התאילנדית. הפיל הופיע אפילו על אחת הגרסאות ההסטוריות של דגל תאילנד, ויש האומרים שאחד האלים היה בדמותו של פיל. אבל הפיל שימש גם חיית עבודה ונשא עצים. במשך השנים, עם השינויים בתעשיית העץ, הפכו הפילים נושאי המשאות מובטלים.

חלקם מצאו עצמם בקרקסים. אחרים הועברו לחוות הצלה.

"חוות הצלה" צמחו כפטריות ברחבי תאילנד. בקרנו באחת כזו בשנה שעברה. ביקור שהחל בסקרנות והערכה למפעל ההצלה של הפילים הסתיים בתחושה של החמצה ואכזבה.

בפוסט המלא שכתבתי העלתי שאלות בדבר מופעי הפילים, חוות ההצלה הללו וגורל בעלי החיים בתאילנד ובכלל. כתבתי מילים נוקבות למדי. הרגשתי כעס ששיתפתי עם זה פעולה.

כמה שונה היה לראות שנה קודם פיל חופשי באפריקה, בבית הגדול הטבעי שלו. אפשר גם אחרת!!.

ישנן המון אטרקציות נחמדות לנוער כמו פארקי חבלים, אומגות, גנים יפים. אפשר לבקר בשווקים ובמקדשים מעניינים. אפשר לרחוץ ולנפוש ליד חופים יפים.

אין צורך לשתף פעולה עם תעשיית הפילים.

את פרטי הטיול המלאים כולל טיפים, לינקים ודיון בסוגית הפילים תוכלו למצוא כאן.