סלוניקי טיולי * עצמאי + צילומים

היגענו לסלוניקי לשבעה ימים, ולדעתי אפשר למצות את העיר המדהימה בארבעה ימים.
לכן החלטנו לצאת לשני טיולי "חובה" . אחד מפלי התאומיים באדסה + מעינות לוטרקי ,והשני מטאורה- המנזרים התלויים.

יצאנו לטיסת בוקר בחברת התעופה היונית חברת התעופה אגיאן היוונית לטיסה בת שעתיים בדרכינו לשדה התעופה מקדוניה שבסלוניקי.
פה עלי לציין לטובה את השרות,והאדיבות, שהקרין צוות המטוס.
שדה התעופה סלוניקינתב`ג

חברת התעופה אגיאן היווניתחברת התעופה אגיאן היוונית

התמקמנו למשך שבעה ימים, במרכז העיר במלון Cpsis ****מלון מעולה (טיפ בנפרד)
שממוקם ברחוב Monastiriou 18 כ-15 דקות הליכה מהכיכר המרכזית,כיכר ארסטוטלוס, הטיילת,טברנות,בתי קפה ומסעדות.
מלון קפסיסמלון קפסיסמלון קפסיס

הבריכה על הגג

מלון קפסיסמלון קפסיס

סלוניקי - Thesaloniki

סלוניקי

מעט על העיר d2e673b5595c471d1860ac6aedf1564e.jpg

סלוניקי העיר השניה בגודלה ביוון עם כמליון וחצי תושבים ושוכנת במחוז מרכז מקדוניה, ונמנת עם אחת הערים הנעימות באירופה, וקל מאד להתחבר אלה.
צביון צעיר ומיוחד מעניקים לעיר כ- 90000 סטודנטים הלומדים וחיים בעיר.
קהילה גדולה ותוססת של יהודים (60 אלף) היתה בעיר לפני המלחמה שחמישים אלף מהם נשלחו למחנות ההשמדה הי"ד.
נותרה בעיר קהילה קטנה של אלף איש. בכיכר המרכזית הוצבה אנדרטה לזכר הנספים. שרידי הקהילה שעלו ארצה בנו את נמל ת-א.
העיר מעניקה מגוון אפשרויות לתייר,ממוזאונים,מרכזי קניות,שווקים- שוק מונדיאנו המפורסם,טברנות - חיי לילה תוססים ,חופי רחצה (מחוץ לעיר) - הטיילת (כ-8 ק"מ)המקסימה עם שלל בתי הקפה והמסעדות .
העיר משמשת מוצא לטיולים באזור.
העיר בונה בימים אלה את המטרו , והאוטובוס הוא כלי תחבורה די יעיל זול וקל להתמצאות.
המוניות יקרות,ורכב מושכר מיותר בעיר ,כי העיר צפופה,וחניה הוא מצרך דימיוני.
קונים כרטיס באחד הקיוסקים הפזורים בכל פינה שעולה 80 סנט לשעה וחצי,ובכניסה לאוטובוס יש מכונה להחתמה. אפשרי לקנות כרטיס במכונה באוטובוס ביורו,אך המכונה לא מחזירה עודף.
אבל בגדול החלק הכי כיפי בעיר ,פשוט לשוטט ברחובות המרכזיים ובסמטאות.

הדלק 1.74 יורו לליטר כ - 8.5 ש"ח לליטר.
האוכל זול וטעים 18-20 יורו לארוחה זוגית בשרית/דגים + סלט יוני + בירה/יין + קינוח.

המגדל הלבן - White tower

המגדל הלבןצלום מהמגדל על הטיילת
צלום מהמגדל על הטיילת.

בסיור בטיילית מגיעים למגדל הלבן סמלה של העיר.
המגדל 44 מטר גובהו,נבנה ע"י העותומנים במאה ה-14 כחלק מחומת העיר לאחר כיבושה,ושימש כהגנה על החזית הימית.
המגדל שימש כבית כלא.
חומות העיר נהרסו במאה ה-18 והמגדל הוא השריד האחרון.
במגדל שוכן המוזאון לתרבות הביזנטי המכיל ציור קיר,חפצי אומנות,פסלים וכו..
העליה למגדל רגלית ,והנוף על העיר,הנמל והאזור מרהיב.
פתוח מיום ג עד א בין השעות 8.30 - 20.00 יום ב 13.30 - 20.00 עלות כניסה 3 יורו.

המגדל הלבןהמגדל הלבן

שוק מודיאנו - Modiano market

שוק מודיאנו הוא השוק המרכזי של סלוניקי ססגוני,ריחני ,המכיל גם הלבשה והנעלה,וגם מיטב הבשר,הדגים,ירקות,פירות,וכו..שוק מודיאנו
את שוק מודיאנו תכנן אלי מודיאנו ,מהנדס יהודי ובן למשפחה בנקאים אמידה, ונבנה ב-1922.
השוק נמצא בתוך מבנה מלבני מקורה בגג זכוכית שחלקו מסתיים בסמטאות שמסביב.
סביב ובתוך השוק נמצא טברנות אוכל,טעימות וזולות.
מיקום השוק,ליד הכיכר המרכזית .בכל סיור לטיילת ,לטברנות ,נעבור בקרבתו.
השוק פתוח שבת-17.00 -21.00 א 08.00 - 15.00 ג-ו כל היום.
למעט הפסקת מנוחה בין 13.00 - 15.00

שוק מודיאנושוק מודיאנושוק מודיאנו

מסעדה מומלצת,ביציאה מהשוק מערב,אחרי דוכני הדגים.

מסעדהמסעדה

המסעדה נקיה,שרות אדיב,אוכל מעולה, וזול.
מזטים מעורב דגים /אורז + סופלקי/ציפס + בירה/שתיה קלה + לחם כפרי + סלט יווני גדול .
= 17.90 יורו מסעדה שווה !!

מרכז העיר - כיכר אריסטוטלוס והסביבה

מרכז העירמרכז העיר

כיכר אריסטוטלוס ,אורכה כ -400 מטר מוקפת מבני ציבור מרשימים,בתי מלון, בניני נצגויות,חנויות יוקרה,בתי קפה ומסעדות.
בדרומה נמצאת הטיילת המרשימה,בצפונה האוניברסטה,במערב שוק מודיאנו,ובמזרח אזור הטברנות.
בקצה הכיכר ברחוב אגנטיה - Egnatia, נמצאים קווי האוטובוס שסובבים את העיר.
במרכז פשוט לטייל רגלי,המרחקים קצרים,ורוב האטרקציות במרחק הליכה.

מרכז העירמרכז העיר

טברנה - Palati

פאלטי הוא טברנה עם מועדון בקומה העליונה, ומסעדה בכיכר באזור הטברנות לדאדיקה התוסס שבעיר .טברנהטברנה

מועדון תוסס עם מוזיקה חיה עם זמרת,זמר ולהקה תוססת.
בחצות הגיע בעל המקום שהוא זמר מעולה,(ימאי לשעבר) ושר שירים לפי בקשת הקהל. הערב כלל ארוחה ,מנה ראשונה,בשר/דג,קינוח,יין/בירה,מנות גדולות ובשפע.
השרות מצויין,מקום ידידותי, נווה מדבר בסלוניקי. ערב קסום.

טברנהטברנה

כתובת - רחוב Morihowou 3 לאדאדיקה בכיכר

הטירה/מצודה - Heptapyrgion

הטירה/מצודה של סלוניקי ממוקמת על גבעה מעל העיר העתיקה ano poli , ומיקומה נותן נוף פנורמי קסום ומדהים על העיר,הנמל והים האיגאי.

הטירה/מצודה

הטירה/מצודה - היא ביזנטית והוקמה במאה ה- 4 לפני הספירה ,נכבשה במאה ה-14 ע"י העותומנים ,אשר שיפצו והוסיפו מגדלים. כיום יש עשרה מגדלים.
עד 1989 שימש המקום בית כלא.
היא ממוקמת בפינה הצפון מזרחית של האקרופוליס של סלוניקי.
המקום עובר שיפוץ,שהחל משנות השבעים.
הגענו למקום בסיור של קו 50 המתחיל במגדל הלבן. (פרוט בהמשך)

הטירה/מצודההטירה/מצודה

סיור סלוניקי - Sightseeing thesaloniki

סיור בסלוניקיסיור בסלוניקי

אוטובוס תיירים קו 50 פתוח היוצא מתחנה ראשונה ליד המגדל הלבן כל ארבעים דקות. משך הסיור ללא ירידה מהאוטובוס כשעה.
בתחנה יש דוכן שמוכר כרטיסים,מקבלים אוזניות ב -8 שפות שונות.
הסיור עובר בשמונה תחנות שונות (ראה מפה) כאשר יש אפשרות לרדת בכל תחנה לסייר ולהמתין לאוטובוס הבא.
עלות ללא ירידה 6 יורו. עם ירידה וטיול באזור 9 יורו. מעט יקר ,אבל נוח וממצה.

סיור בסלוניקי

סיור בסלוניקיסיור בסלוניקי

אנדרטה להנצחת יהודי סלוניקי

אנדרטהאנדרטה

קהילת יהודי סלוניקי המפוארת, מהגדולות בעולם והגדולה ביוון שלפני מלחמת העולם השניה מנתה מעל חמישים אלף איש.
כשהנאצים כבשו את העיר החלו משלוחים לתאי הגזים שבאושוויץ, 19 משלוחים.
מהקהילה המפוארת הושמדו כ-45 אלף הי"ד.
כיום נותרו בעיר כאלף יהודים.
האנדרטה הוקמה ב -2006 מיקומה - מכיכר אריסטוטלוס יורדים לטיילת פונים ימינה ,הליכה של כמה דקות והיגענו.

אנדרטהאנדרטה

מרכז קניות ענק-קניון קוסמוס הים התיכון Mditerranean - cosmos

בשנת 2005 נחנך קניון הים התיכון הוא הגדול בסלוניקי,וממוקם 11 ק"מ ממזרח למרכז העיר.

קניון הים התיכון

הקניון מאד פופולרי ומקום בלוי לא רק אצל הסלוניקים,אלא אצל מבקרים מכל האזור ואף שכנים מבולגריה,סרביה, מגיעים אליו למסע קניות ובלוי.
זהו קניון ענק, והייתי אומר "עיר קטנה".
כ-200 חנויות,30 בתי קפה ומסעדות, בארים, סופר ענק, מגרשי משחק לילדים, בתי קולנוע ,מספרות, כנסייה, באולינג ,אמפיאטרון, שרותי בנק , ואם שכחתי משהו ,גם זה נמצא....
המתחם על פניו נראה יקר מחנויות בעיר,אבל נמצא בו הכל מכל.
המתחם פתוח חוץ מיום א בין 9.00 - 21.00
במתחם חניה שרק השנה החלו לגבות כסף (1.5יורו לכל היום ,מהשעה 20.00 חינם) למאות מכוניות,אוטובוסים וכו...
קווי אוטובוס 35 45 עוברים במתחם.
כתובת neon moudanion - thesaloniki המקום שווה ביקור !!

קניון הים התיכון

טיול יומי מחוץ לסלוניקי

מפלי התאומים באדסה - Edessa - ולוטראקי/פוזאר-המעינות החמים

אדסה - Edessa

בחבל מקדוניה המחוז הגדול ביותר בצפון יוון אשר בירתה סלוניקי, שבה נולד אלכסנדר הגדול נמצאת עיירה קטנה בת 16 אלף תושבים והיא אדסה.
אדסה יושבת על צוק גבוה, הנוף הררי ,מפלי מים בשפע ,פארקים, ועצי דולב ענקיים .
היגענו לעיירה אחת מהיפות שביוון, לאחר נסיעה של שעה וחצי כ -90 ק"מ ,על כביש 2 E86 היוצאת מסלוניקי, בנוף ירוק ומישורי.
העליה לכפר מפותלת ומגיעים ישר לכיכר המרכזית,לבית הקפה (הקפינאו) שבו נמצאים שני עצי דולב גדולים .כאן נראה את התעלות שנפגשות לשני מפלים העוזבים את העיר ויורדים בגובה של 60 מטר.
תעלות המיםתעלות המים
נרד עד למרגלות המפל בדרך מסודרת,ויש מקום שבו המפל עובר עלינו מקדימה .
מחזה מרשים.
חניה וכניסה בחינם.מפלי אדסהמפלי אדסה

נצא את אדסה חזרה לכביש E -86 ונפנה לפי שילוט לכוון לוטראקי פוזר שנמצאת ליד העיירה הציורית Aridaias למרגלות הר ה - kaimaktsalan סה"כ - כ 25 ק"מ.

לוטראקי/פוזאר - אתר נופש והמעינות החמים

לוטראקי מפורסמת בזכות מעיינות הטרמיים הנובעים מבטן האדמה וזורמיים בערוץ הנחל לאורך קלומטרים רבים. אתר המעיינות הוא למעשה שמורת טבע גדולה.
לוטראקי/פוזאר
בסיור לאורך הנחל נפגוש צמחייה מיוחדת,גשרוני עץ, וברכות קטנות טבעיות שנוצרו בטבע.
המקום יתפתח לאתר נופש ומרפא,ובמקום בתי מלון ומתקני ספא רבים.
בחורף האתר פתוח ומשלב סקי למרגלות ההר .
בחלק מזרימת הנחל נפגוש מפלי מים שחלקם מוזרמים לבריכה מלכותית עם מים טרמיים בטמפרטורה של 36 מעלות.

לוטראקי/פוזארלוטראקי/פוזאר

החניה והכניסה לאתר בחינם.
תמורת 2 יורו ניתן להכנס לבריכות ,כאשר ליד הכניסה מלתחות, ומקלחות.
במקום מסעדה גדולה, האוכל טעים,אך כמו בכל אתר תירות מעט יקר.
המקום פתוח בין 7.00 - 22.00
להצטייד במגבת.. שווה !!!!

טיול יומי ארוך מחוץ לסלוניקי

מטאורה - Meteora המנזרים התלויים

מטאורה
מטאורה הוא שמם של המנזרים התלויים והצוקים המגיעים למאות מטר.
אחד מפלאי עולם ..האזור נבחר ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמית בשנת 1988 .
למטיילים ביוון........
היהלום שבכתר. מקום קסום ,אוירה פסטורלית. חובה !!
יצאנו מסלוניקי לנסיעה של ארבע שעות עם הפסקה ,כ -230 ק"מ ,על כביש 2 E90 לכוון Grevena ושם על כביש 15 נסענו לכוון העיירה שנמצאת למרגלות הצוקים Kalambaka ,אבל על דאגה ה g/p/s מכוון מצויין.

כל מה שהוסיף כבר נכתב.. לכן אין כמראה עיניים...

מטאורה
מטאורהמטאורה
מטאורהמטאורהמטאורה

מסעדה יחודית במטאורה

כתובת - oikonomou 2 נמצא מסעדה מאד ביתית ויחודית.
אין תפריט,פשוט מזמינים את האורח למטבח ושם הוא בוחר מתוך מבחר מנות את מה שבה לו. מחיר צלחת 10 יורו- לא זול אך סביר. שתיה וסלט תשלום לחוד. האוכל ביתי וטעים.