הולנד- לא רק אמסטרדם -מסלול קסום ב-6 לילות
יצאנו את שדה התעופה בן גוריון עם שחר בחברת התעופה ההולנדית K.L.M k.l.mולאחר טיסה של כארבע שעות נחתנו בשדה התעופה schiphol הנחשב לאחד הגדולים בעולם,אשר ממוקם 12 ק"מ דרומית מערבית לאמסטרדם. סכיפול נמל התעופהשדה התעופה סחיפול

היום הראשון והשני
יצאנו את שדה התעופה והתחלנו טיול חלומי סובב אמסטרדם (באמסטרדם ביקרנו בעבר).
יצאנו לכוון הכפר המדהים Giethoorn - גיטהורן נסיעה של 130 ק"מ מזרחית לאמסטרדם, והתמקמנו לשתי לילות, במלון מקסים (טים נפרד) 104 יורו ללילה.
**** de harmonie שממוקם על גדות התעלה בכתובת - beulakerweg 55
מלון דה הרמונימלון דה הרמוני

מזרח אמסטרדם חיטהורן - Giethoorn חיטהורן-עיירה קסומהחיטהורן-עיירה קסומה

חיטהורן-עיירה קסומה

חיטהורן עיירה קטנה ויפיפיה גן עדן, אשר נבנתה בתוך אגם, הממוקמת בצפון מזרח הולנד,כ-110 ק"מ (כשעה ורבע ברכב) מאמסטרדם ומכונה "ונציה של הולנד" אבל להבדיל מונציה היא כפר קטן ולא עיר.
האטרקציה המרכזית בעיירה היא התעלות הרבות שמקיפות אותה,וניתן לשכור סירה לשעה,שעתיים ,או בשייט מאורגן. במהלך השייט נראה מבנים עתיקים,
נשוט בין בתי הכפר,אל האגם המנקז את כל התעלות,ניתן לעגון ולרדת לכוס קפה,וכמובן נקבל מפה מסודרת של התעלות,למרות שאי אפשר ללכת לאיבוד.
המקום עם אוירה פסטורלית,רגועה,מומלץ לטיול עם ילדים שמאכילים את הברווזים שרואים לאורך הדרך.
אין כניסה לעיירה עם רכב,יש חניה בכניסה והכניסה לאזור התירותי ברגל,הליכה קצרה,של כעשר דקות.
טיפ חשוב לשוכרים סירה ! !
לא למהר לשכור סירה כבר בכניסה,מחיר יקר(27 יורו-שעה). המשיכו ללכת פנימה בתוך העיירה יש מזח ליד גישרון שם המחיר יורד.
יש בחור בשם מייק חייכן ואדיב,נמצא בבית 27 (שילוט בעברית) או במזח (חפשו אותו) ,המשכיר בזול 12 יורו,שעה שניה 10 יורו.
חשוב לבקש מפה/מסלול לפי הזמן ששכרתם.!!
מקום קסום, שווה ביקור !!
חיטהורן-עיירה קסומהחיטהורן-עיירה קסומה
חיטהורן-עיירה קסומה

לאחר יומיים קסומיים המשכנו לכוון העיר ארנהם,נסיעה של 110 ק"מ. היום השלישי Arnhem -ארנהם ארנהם עיר גדולה ותוססת הנמצאת על גדות נהר הריין במזרח הולנד .
בעיר מספר אטרקציות כמו המוזאון הפתוח,ביקור בעיר העתיקה בהולנד וקרובה כ-20 ק"מ - ניימכן (נגיע בהמשך), אותנו דווקא ענין הביקור בגן החיות burgers zoo burgers zoo

בעזרת תיפאורות ועיצוב מדהים,ההולנדים הפכו את גן החיות לאטרקציה שמושכת כמליון וחצי מבקרים בשנה.
גן החיות מציין 100 שנה להיוסדו.
הגן מחולק לשישה מתחמים,וכל אחד מהמתחמים מוקדש לאזור אקלימי וגיאוגרפי שונה,בכל מתחם יש את החיות הקשורות לנושא.
גן החיות burgersגן החיות burgers

גן חיות מרשים,מראות קסומים, גם לנו הגדולים, הדורש לפחות חצי יום ביקור.
עלויות
עד גיל 4 חינם. ילדים מגיל 4 - 16 16 יורו. בוגרים 18 יורו.
הגן פתוח בין השעות 7.00 - 19.00 כל יום, כל השנה.
כתובת - Antoon van hooffplein 1 arnhem שווה ביקור !!

בדרכינו לדרום מערב אמסטרדם החלטנו להכנס לעיר עתיקה ביותר בהולנד הנמצאת כ -20 ק"מ דרומית מארנהם - העיר ניימכן - nijmegen
ניימכן העיר העתיקה בהולנד,למרות שנפגעה במלחמת העולם,עדיין שומרת על יופי עתיק .
עצרנו במטרה לבקר באזור העתיק שבמרכז העיר.
המקום שוקק חיים,בתי קפה,מסעדות,חנויות ממיטב המעצבים ,חוויה של מספר שעות למנוחה להמשך הדרך.
העיר העתיקה nijmegenהעיר העתיקה nijmegen
העיר העתיקה nijmegen

יצאנו את ניימכן בשעות הערב לכוון דרום מערב להאג,נסיעה של 134 ק"מ,
והתמקמנו במלון ***ibis den haag (טיפ נפרד) מלון הממוקם במיקום מרכזי בלוי ,וכעשרים דקות הליכה למדורודם.
כתובת - Gevers deynootweg 63
איביסמלון אביס

היום הרביעי דרום מערב אמסטרדם Madurodam - מדורודם- פארק המיניטורות מדורודם -פארק מיניטורותמדורודם -פארק מיניטורות
מדורודם -פארק מיניטורותמדורודם הוא פארק מיניטורות ואטרקציה תירותית בסכוונינגן אשר בהאג.
סעו לפי שילוט scheveningen haven ואז לפי שילוט Madurodam הנמצאת 60 ק"מ דרומית לאמסטרדם.
מדורודאם בנויה ברבע עיגול,כאשר החלק הרחב מציג שכונות וכפרים מודרנים וככל שנכנסים פנימה מגיעים להולנד העתיקה,ארמון המלוכה וכיכר דאם.
המקום נבנה בשנת 1952 כתרומה מהוריו של הסטודנט/חייל גורג מדורו יהודי שנספה במחנה הריכוז דאכו, ולהנציח את שמו.
המקום פתוח כל יום כל השנה מ-9.00 - 18.00 בחורף ועד 20.00 בקיץ.
כניסה 10 יורו לילדים מגיל 3-11 . 14 יורו לבוגרים.
חניה 7.5 ש"ח במקום מסודר. אטרקציה לילדים,וגם לנו הגדולים. שווה ביקור !! מדורודם -פארק מיניטורותמדורודם -פארק מיניטורות
מדורודם -פארק מיניטורות

יצאנו את מדורודם בדרכינו לגני קוקנהוף,נסיעה של 30 ק"מ.
גני קוקנהוף - keukenhof גני קוקנהוף - מקום קסוםמיקם הגנים

גני קוקנהוף - מקום קסום

גני קוקנהוף - אחד המקומות השווים, ממוקמים כ-35 ק"מ דרומית לאמסטרדם ,בעיירה ליסה - Lisse
הגנים נחשבים לאחד הגדולים והיפים בעולם עם כ- 7 מליון פרחים,מטופחים ופורחים, ציבעוניות מדהימה, משטחי ענק ללא סוף ,צבעוני,נרקיס,ינקינטון וכו... הם מחזה מדהים שלא רואים ביום יום.
שטח הגנים מתפרס על כ-20 דונם,עם שבילים של קלומטרים.
המקום פתוח באביב בין מרץ לסוף מאי - בשעות 8.00 - 19.30
התאריך משתנה לפי הפריחה רצוי לברר לפני שיוצאים.
מחיר כניסה - 15 יורו בוגרים , 7.5 יורו מגיל 14 - 4 .
חניה במקום בשפע.
גני קוקנהוף הם חגיגה לאוהבי הטבע,ואחד הארועים היפים באירופה.

אין כמראה עינים......
גני קוקנהוף - מקום קסום
גני קוקנהוף - מקום קסוםגני קוקנהוף - מקום קסום

יצאנו את הגנים המדהימים בשעות הערב המאוחרות,לאחר יום מאד מיוחד בדרכינו לצפון הולנד לעיירת הדייגים וולדאם, נסיעה של 60 ק"מ
התמקמנו במלון **** van der valk אשר בכפר katwoude כשני ק"מ מוולדאם, למשך שלושה ימים.
מלון מצויין (טיפ נפרד) 74 יורו ללילה. בכתובת -wagenweg 1 katwoudeIMGP0069.jpg

מלון ואן דה וולק

היום החמישי והשישי

המרחק בין שלושת הכפרים /עיר הוא קצר 50 ק"מ ,כך שלקחנו יומיים כדי לבלות ולהנות באזור מאוירה פסטורלית במיטב המסורת ההולנדית.

צפון אמסטרדם
כפר הדייגים וולדאם - volendam Volendam_10.jpgכפר הדייגים - וולדאםצפונית לאמסטרדם ישנם מספר כפרי דייגים , כשכפר הדייגים וולדאם המוכר והמפורסם (עם הסיפור על הילד שעצר עם האצבע את הסכר והציל את הכפר).
הכפר ממוקם כ-22 ק"מ צפון מזרח לאמסטרדם, נסיעה של כחצי שעה מאמסטרדם על כביש N 247 .
בעבר היה הכפר ,כפר דייגים שהתמחה בדגי הירינג, כיום המקום הפך למקום מתוייר ועיקר פרנסת התושבים מבוססת על התיירות,נראה את התושביים בתלבושת מסורתית,סיור בשווקים,בתי קפה ומסעדות בשפע.
כפר הדייגים - וולדאםכפר הדייגים - וולדאםכפר הדייגים - וולדאםמקום תוסס !

זאנסה סחאנס - Zaanse schans plano-zaanse-schans.jpg
זאנסה סחאנסזאנסה סחאנס - כפר קטן על שפת אגם zaan הנמצאת כ-20 ק"מ צפונית לאמסטרדם.
הכפר - מוזאון פתוח (כניסה חינם ,חניה בתשלום) עם בתי עץ ירוקים ששוחזרו מתקופת המאה ה-17 כפר שעצר מלכת,ושומר על צביון הולנדי מסורתי.
גשרי עץ יפיפיים ,ותחנות רוח פעילות בכל פינה.
בכפר בית מלאכה קטן ליצור קבקבי עץ, וגבינות, וניתן לראות את תהליך היצור.
בכפר לא להחמיץ את מפעל השוקולד,הריח מכוון למפעל..
אחת לשעה עגולה יש תצוגה של יצור קבקב וגבינות ,אטרקציה שאסור לפספס.
יש אפשרות לרכוש מוצרים בחנויות המפעל.
זאנסה סחאנס
זאנסה סחאנסזאנסה סחאנס

אלקאמר - Alkmaar map-of-noord-holland.gif
אלקאמר עיר הגבינותאלקאמר היא עיר בהולנד הממוקמת 45 ק"מ צפונית לאמסטרדם.
העיר מפורסמת בעיקר הודות לשוק הגבינות המסורתי שלה,Edam -הגבינות שנמצא בכיכר המרכזית מול מוזיאון הגבינות.
השוק נפתח באפריל עד ספטמבר כל יום שישי בין השעות 10.00 ועד אחר הצהריים,עם הדגמה של עסקי הסוחרים ולא ניתן לקנות בו,אך סביב דוכני גבינות לקניה בשפע.
במקום בתי קפה,מסעדות, מקום תוסס וססגוני,עם מיטב התלבושות והמסורת ההולנדית. שוק הגבינותשוק הגבינות
שוק הגבינותשוק הגבינות

שוק הגבינות

היום השביעי

Albrt cuyp market - שוק אלברט קאופ את היום השביעי הקדשנו לקניות,הנכדים מצפים....יצאנו את המלון סה"כ כ-16 ק"מ לאמסטרדם - לשוק albrt cuyp market הוא השוק המפורסם של אמסטרדם, ולא התאכזבנו כלל. שוק אלברט קאופשוק אלברט הוא שוק ססגוני עם אוירה טובה כ-250 דוכנים וחנויות, שנמצא ליד האופרה במרכז אמסטרדם, שבו ניתן למצוא הכל !! החל מאוכל,גבינות,מאכלי ים ,פירות וירקות ועד לביגוד,וריהוט,קוסמטיקה,ביגדי עור,הנעלה,ואם שכחתי לציין דבר מה,גם זה נמצא..... ראיתי קונים שמתווכחים ומורדים מחיר,שוק מציאות אמיתי ובמחירים שפויים. בשוק נמצא גם בתי קפה רבים. אווירה טובה.
השוק נמצא ברחוב - albert cuypstraat
פתוח משני עד שבת בין השעות 9.00 ועד 17.00
ניתן להגיע עם החשמלית מספר 4 ,16 ,24 ,25
שוק אלברט קאופשוק אלברט קאופ
שוק אלברט קאופ

זהו..התארגנו ליציאה בשעות הערב המאוחרות לכוון שדה התעופה בסיכפול נסיעה של 24 ק"מ, את הרכב החזרנו בשדה, והביתה
הביתה
המרחקים בהולנד קצרים,השטח מישורי והנהיגה קלה.
במסלול תחנות דלק,מסעדות,ומקומות עצירה רבים. סה"כ כ-600 ק"מ.

בריאות וסעו בזהירות ,תהנו.