יום ראשון: שיטות בשדרה החמישית מרחוב 34 ועד סנטרל פארק (רחוב 59): אמפייר סטייט בילדינג, ספריה לאומית, חנות אבר-קרומבי, מרכז רוקפלר, חנות השוקולד של "לינט", קתדרלה, חנות אפל (הריבוע), חנות הצעצועים "שוורץ", מרכז קולומבוס (8/59). יום שני: רכבל לאי רוזבלט ( יציאה משדרה 2 רחוב 59) , ביקור בחנות אלקטרוניקה B&H שבבעלות של יהודי חרדי, גם אם לא רוצים לקנות (ענקית !!!)-; כולל מערכת רובוטית להעברת מוצרים. מעבר ליד בניין האום בשדרה הראשונה (אפשר להיכנס לסיור בתשלום) נסיעה ברכבת תחתית לביקור ברחוב הראשי של צ'יינה טאון, מעבר רגלי על גשר ברוקלין, ביקור בבית חב"ד (בית הרבי מלובביץ) ובית המדרש שמתחתיו. ארוחת ערב במסעדת מזון מהיר בשדרה הסמוכה לבית המדרש שנראית כמו רחוב בבני ברק (יקר). יום שלישי: נסיעה על אופניים בסנטרל פארק, כולל כניסה למוזיאון המטרופוליטן ומוזיאון להיסטוריה של הטבע. עדיף שבת או ראשון בהם יש פעילות של אמני רחוב. ההשכרה בפאתי הפארק יקרה מאד. אפשר לשכור אופניים ברחובות סמוכים. אנחנו שכרנו בשדרה 9 בין רחוב 56 ל 57 במחיר של 25 דולר + מס ליום לזוג אופניים. במהלך הטיול אפשר להגיע לפאתי הארלם ולראות את ההבדל ביניהם לבין מנהטן השבעה. ארוחת צהריים ניתן לאכול בsubway שבפאתיה הדרומיים של הרלם. יום רביעי: ביקור בארוע יום ראשון באחת מכנסיות הארלם. אנחנו ביקרנו בכנסיית Grate refugee temple. הארוע התחיל ב 11:00, עדיף להגיע חצי שעה קודם. נסיעה באנדר גראונד לאתר הנצחה לארועי 9.11 -; יש להזמין כרטיסי כניסה מראש באינטרנט, שייט במעבורת לסטאטן איילנד (חינם). יום חמישי: נושאת מטוסים אינטרפיד (הביקור כולל גם כניסה לצוללת, ביקור במבנה בו מעבורת חלל, והצגת סרטונים מעניינים מתקופת שרות נושאת המטוסים), הליכה בטיילת ה HIGH LINE, בדרום מערב העיר (לשעבר מסילת רכבת), סיום ההליכה על הטיילת בארוחת צהריים באחת ממסעדות / דוכני צ'לסי מרקט. סיבוב בגריניצ' ויליג'. יום ששי: קניות באוט לט jersey-garden. נמצא במרחק 40 דקות נסיעה ממנהטן, סמוך לשדה תעופה Newark. באוט לט מיוצגות כל הפירמות והמותגים, חלק מהמוצרים במחירים אטרקטיביים, אחרים במחירי מרכז העיר. למשפחות (5 נוסעים) יהיה זול ונוח יותר לשכור רכב ליום אחד, מאשר לנסוע בתחבורה ציבורית. מומלץ לאכול שם ב Apellsbee's -; חצי מחיר מהמסעדה במנהטן. פעילות לערבים: 1.מעבר באזור טיים סקוור (ברודווי -; רחוב 46 ) מומלץ לעבור מספר פעמים, מרשים בעיקר בלילה. 2.ביקור במשחק כדור בסיס( Base-ball) של קבוצת ה Yankees בברונקס. כרטיסים ניתן לקנות בחנות המועדון בטימס סקוור. מחיר כרטיס 15-500 דולר. גם המקומות הזולים סבירים לצפיה ומאפשרים להיות חלק מהחוויה. הגעה באמצעות רכבת תחתית קו D. מומלץ לעזוב בסוף משחקון 8 בכדי להימנע מההמולה שבסוף המשחק. 3.הופעות בברודווי: משרד לכרטיסים מוזלים (לאותו יום) פתוח במרכז כיכר טימס סקוור מתחת לרמפה כל יום משעה 15:00 ובמי ראשון משעה 11:00. הצגה מומלצת -; מלך האריות (יקר.....). מחירים / קניות : לפני כ 18 שנים בקרנו בארה"ב. מאז המחירים התייקרו מאד. גלון התייקר מ 1.1 דולר לגלון לכ 4 דולר לגלון. המחירים במוטל 6 התייקרו פי 3-4. ארוחת בופה שעלתה 5 דולר במלונות לאס וגאס לפני 18 שנים עולה כיום כ 15 דולר. "מציאות" ניתן למצוא באוטלטים שבלאס וגאס, בתחום ההלבשה וההנעלה. גם האלקטרוניקה זולה. התחבורה הציבורית יקרה, כך גם כל השרותים / אטרקציות האחרות. טיסה: טסנו בחברת טורקיש איר. טיסות מאד נוחות במטוסים חדישים, כולל הקונקשן באיסטנבול (בהלוך יצאנו ליום טיול בעיר העתיקה של איסטנבול - כדאי). המחיר נמוך מחלופה של אל-על בערך בשליש. טיסת פנים של חברת דלתה רכשנו באינטרנט. לבוש ומזג אוויר: בשבוע שביקרנו היה מזג אוויר נח: כ 28 מעלות, גשם לעיתים. כובע ומטריה דרושים, לצד בגדים ארוכים וקצרים. מזון: ארוחה במסעדות מזון מהיר עלתה לנו כ 35-40 דולר. במסעדות שברמה שמעל כדוגמת Denies המחיר למשפחה של 5 נפשות יהיה כ 70 דולר. מבין המסעות ברמה זאת נבחרה על ידינו כמצטיינת Applebee's: אוכל מצויין ומגוון (לא רק ג'נק) ומחירים סבירים (יקר יותר במרכזי ערים). ארוחות בוקר ו/או ערב אפשר לקנות גם בסניפי AMPM או Eleven 7, או לקנות מוצרים ולאכול במוטל.