את פראג יצאנו לנו לבקר באמצע חודש פברואר כאשר מג האוויר היה קר (אני שבדרך כלל -סובלת מאוד מקור – לבשתי בגדים טרמיים סוודר , מעיל חורפי, צעיף, כובע צמר ונעליים גבוהות והרגשתי נהדר).

לפראג הגענו ביום חמישי ב11:30 בבוקר – כאשר עלינו על הטיסה ב 8:00 בבוקר. זאת הייתה טיסת up – low cost כאשר הגענו למלון (לאחר נסיעה באוטובוס ורכבת חשמלית ) בסביבות 12-13.

אנחנו לנו במלון unic מלון שהינו מלון ארבעה כוכבים, שארוחת הבוקר בו הייתה לחלוטין משגעת, המון המון מבחר, מלצרים אדיבים, קפה נהדר והמחיר לא היה כל כך גבוהה – מה גם שיצאנו לסוף השבוע הזה כדי להתפנק.

היום הראשון -יום חמישי

איך שהגענו אל העיר – היינו רעבים במיוחד אז ביקשנו מהפקידה בדלפק הלובי במלון שלנו שם של מסעדה עם אוכל מקומי מומלץ ואשר אין לה אופי תיירותי. ואכן היא המליצה לנו על המסעדה – “Lokál Dlouhááá” – ממש ממש התלהבנו מכל האכלים שאכלנו שם, הכל היה ערב לחכינו וכן בן זוגי האהוב יותם– מאוד מאוד התלהב מהבירה שכן המחיר שלה הינו מחיר בדיחה יחסית למחירים בארץ וכן בעיקר יש שם פאולנר.

לאחר שיצאנו שבעים ומרוצים – המשכנו לרובע היהודי בפראג. קנינו כרטיסים במזומן על מנת האפשרות לבקר בכל בתי הכנסת היהודיים שבאזור.

ראינו את בית הכנסת האשכנזי , בית הכנסת הספרדי וכן את בית הקברות היהודי.

יתרה מזאת, ביקרנו במרכז ההזכרה של השואה – בה רשומים כל השמות של הנספים.

המראות היו מאוד מאוד מרהיבים וכן היה מאוד מאוד חמים בתוך המתחמים הסגורים.

לאחר מכן חזרנו למלון – לעשות צ'ק אין ועל הדרך עשינו הפוגה קצרה. לאחר מכן הלכנו למרכז העיר – ועלינו למגדל השעון – אטרקציה מאוד נחמדה ולא כל כך יקרה – וראינו את הנוף מלמעלה. ולבסוף חיפשנו מסעדה טובה לאכול בה מרק גולש בכיכר לחם (מנה שהינה דיי מפורסמת לעיר) . לצערנו – נפלנו על מסעדה שדיי מיועדת לתיירים – אז דיי התבאסנו על זה בטירוף… מצד שני עדיין אכלנו שם מרק גולש – אבל לא הייתי ממליצה עליה. בכל מקרה אחת המסעדות שממוקמות ממש במרכז העיר.

מיותר לציין שעל מנת להתחמם – קניתי לעצמי מידי פעם כוסות קפה בסטארבקס – שהיו לא רעים בכלל + הייתה להם אבקת וניל! (איכשהו בארצות הברית לא תמיד יש להם).

היום השני – יום שישי

את יום שיש פתחנו בארוחת הבוקר במלון – ולאחר מכן יצאנו לעבר הקניון – קניון פלדיום (nám. Republiky 1, 110 00 Nové Měs). שהיה מאוד קרוב לבית המלון שלנו. עשינו שם קצת קניות של סוודרים מחממים לחורף! (אני מאוד ממליצה לקנות סוודרים בחו”ל -תמיד יותר מחמם מהסוודרים הקיימים בארץ).

לאחר מכן צעדנו לעבר רובע המצודה ( 119 08 Prague 1, צ'כיה). המצודה יחסית נמצאת במקום גבוה – אז יחסית מאוד מאוד קר שם אז כדאי להתלבש בהתאם!

היה מאוד מאוד מרהיב אבל למרות זאת מאוד מאוד קר מבפנים כי הכל עשוי שיש. כמו כן יש שם בית קפה למעלה שבמידה ומטיילים בחורף כיף להתנחם בו.

לאחר מכן התהלכנו לרחוב הזהב (zlata ulicka) שם ראינו את הבית של קפקא או אולי איזה בית קיט של הופר הצ'כי קפקא, ובכלל האווירה הייתה מאוד מאוד נחמדה וצבעונית – אפילו היו שם כמה דוכנים של קניית מזכרות.

צהריים אכלנו במסעדה מוצלחת – העונה שלם פוטרפנה הוסא – [Potrefená husa Platnéřská Platnéřská 88/9] (הברווז הירוי – או משהו כזה בתרגום לעברית). אכלנו שם מרק גולש טעים, טעים, טעים!! וכן למנה ראשונה אכלנו גרטן תתפוחי אדמה בשמנת ! – שהיה כל כך כל כך מוצלח!! ממש ממליצה על המסעדה!

בערב, נפגשנו עם זוג חברים אהובים שלנו (שבאנו לראותנו מבודפשט היפה שם הם מתגוררים) וישבנו בבר מסעדה – כמו מסעדת ביסטרו כזאת “ la republica” – שהגישה מנת חצי אווז – מעולה!!

היום השלישי – יום שבת

התחלנו את היום בצעידה לעבר גשר קרל – גשר מרהיב וגדול במיוחד. עצרו שם על מנת להביט בפסל של ישו עליו כתובות המלים “קדוש קדוש קדוש ה' צבאות” בעברית.

מראה שבהחלט היה מרהיב – וכן כמובן שחצינו את הגשר. יש עליו המון אנשים שמוכרים כובעים מגניבים של חורף – כמובן שלא קנינו אחד – אבל לחלוטין זה היה נחמד לראות.

אחרי ששוטטנו קצת באזור גשר קרל התחלנו לצעוד לעבר הטירה vysehrad castle - דרך ארוכה יחסית אם הולכים לשם ברגל – וראינו הרבה נופים, וחומה. הדבר לקח לו בערך חצי יום – להגיע עד לטירה וכן לחזור משם למרכז העיר ולהסתובב.

ביקרנו גם בחנויות בלט – אם יש כאלו שמתעניינים – אז מסתבר שיש שם חנויות לרקדניות בלט עם כל הציוד הדרוש (נעליים, חצאיות וכו').

וכן ישבנו בבר מאוד מאוד מגניב – של פאולנר – שבו אכלנו בייגלה ובוטנים שהיינו בטוחים שאנחנו מקבלים בחינם – אך ברור שלא! היינו כמובן צריכים לשלם על כל בייגל שאכלנו.

לקראת ערב נכנסנו למוזיאון הסקס של פראג, נשמע מלהיב. לפחות אנחנו חשבנו שזה מלהיב – אבל היו כל מיני מכשירים, קונדומים רב פעמים , פרסינגים/עגילים לכל מיני אזורים אינטימיים וכן איך לא, סרט פורנו של שנות ה20 בערך. המחיר כניסה לא היה כל כך זול. אבל בכל זאת – היה לחלוטין נחמד (לא יודעת אם שווה את המחיר).

ולקראת ערב, חזרנו לאכול במסעדה בה ביקרנו ביום הראשון – ואז גילינו שהתפריט משתנה ! וכן שכל המנות שאכלנו ביום הראשון כבר לא קיימות – אז הפעם בחרנו מנות פחות מוצלחות – אבל המסעדה עדיין לחלוטין מומלצת.

היום הרביעי – יום ראשון

היה לנו יום שלם למלא כיוון שהטיסה שלנו הייתה בערב, לא בטוחה שזאת הייתה הבחירה הכי חכמה שלנו – אבל ככה זה כשלבן זוגך האהוב אין ימי חופש כאהבת נפשו. וכן יש לנו עוד הרבה עולם לראות ביחד :).

ביום זה החלטנו לצאת מאוד מאוד מאוחר מבית המלון באזור 11 – וכן לשים את המזוודות בחדר המזוודות של המלון.

התחלנו את היום בבית קפה – באזור המצודה שם אכלנו קיורטוש , קפה ושוקו . וכן לאחר מכן צעדנו לאזור השגריריותומול שגרירות צרפת ראינו את קיר המחאה של ג'ון לנון – שהיה ממש נחמד – מקום ממש נחמד לצלם בו תמונות.

לאחר מכן צעדנו שוב לכיוון גשר קרל ונפרדנו מזוג החברים האהוב עלינו. והמשכנו בדרכנו על מנת לבקר במוזיאון קפקא – כיוון שזה סופר שאני מאוד מאוד אוהבת – היה מאוד מאוד מרענן במוזיאון הזה, הציפייה שלי הייתה שהמוזיאון ידבר על חייו בעקבות הספרים שכתב אך לא כך הדבר היה, המוזיאון כלל את סיפור חייו – ילדותו וסיפר על נשותיו – המוזיאון יחסית חשוך אבל מאוד מאוד מעניין (לחובבי הז'אנר) – רק בסו, המוזיאון הראו את כל ספריו מסודרים על פי השנים בהם הם נכתבו . אפילו קנינו בחנות המזכרות של המוזיאון שני ספרים של קפקא.

אחרי המוזיאון הלכנו לאכול במסעדת המבורגרים העונה שלם the fat cat – מסעדת המבורגרים שאני אישית מאוד מאוד אהבתי – בן זוגי יותם , פחות אהב (ותכלס הוא אכל הרבה יותא המבורגרים ממני בחייו ) – בכל מקרה אני לחלוטין ממליצה – היא ממוקמת לחלוטין במרכז העיר והמנות לא קטנות אלא לחלוטין נדיבות.

וזהו לקראת שש בערב תפסנו את רכבת החשמלית + אוטובוס לכיוון שדה התעופה. וטסנו לישראל!.