כאמור , בחלק הקודם , אספנו את הרכב ב שד"ת של PUNTA CANA בשעת אחה"צ המוקדמות ספק מקומי THRIFTY , לאחר טיסות מייגעות. שכרנו את הרכב למשך 17 ימים , עם החזרה DROP OFF באותו מקום שד"ת פונטה קאנה. רבכ SUV JEEP בעלות כ 55 US$ ליום הוספתי עבור נהג נוסף - שלא בצדק - הבהרתי קודם , וכן תוספת ביטוח ביטול השתתפות עצמית (לא שילמתי ל THRIFTY ולא ל RENTALCARS.COM , כי אם עשיתי בחברת ביטוח הנסיעות לחו"ל - ביטול השתתפות עצמית - בעלות של 5.5 $ US ליום אצל AIG בארץ!. בנסיעות האחרונות שלנו אני עושה ביטוח נסיעות חו"ל אצל AIG, בודק כמובן לפני כן בחברות אחרות/קונבנציונליות עם סוכן , והמסקנה - חד משמעית : AIG זולה יותר בפער משמעותי , ואם מאן דהוא תוהה באשר ליעילות הביטוח/תשלום בעת מקרה הביטוח , ובכן כבר פעמיים AIG שילמו לי את התביעה , פעם אחת יום עסקים אחדבלבד לאחר הגשת התביעה! )

כאשר אספנו את הרכב , ולפני שנסענו אל המלון (לזכור - לאחר היטלטלות ארוכה מהארץ מעל יממה בדרכים - עצרנו ב סופרמרקט על מנת להצטייד במזון (קל , נשנושים/ביסקוויטים ובעיקר שתייה אותם אנו צורכים לעיתים בלילה בחדר , ולעיתים כאשר האפרטמנט/מלון איננו כולל ארוחת בוקר ולרוב תוך כדי הנסיעות במעבר בין יעד למשנהו). היגענו טרוטים אל בית המלון הראשון באיזור פונטה קאנה , כאמור ב BAVARO . ב באוורו שהינו 6 לילות עם חמישה ימי טיול ביניהם.

בערב הראשון , עם הגיענו אל המלון , לא הצלחנו לרכוש סים מקומי - החנויות המוכרות סים סוגרות יחסית מוקדם , רכשנו את הסים המקומי למחרת בבוקר. לפני רכישת הסים יש /רצוי להצטייד במטבע מקומי. וכאן צצה בעייה. מכשירי ATM לא כל כך פועלים: אולי ניתן למשוך עם כרטיס אשראי מקומי , אך עם כרטיס בינלאומי לא ניתן היה(ניסינו במספר מכונות ATM וללא הצלחה. נאלצנו להיכנס אל סניף בנק (בבנק הראשון לא ניתן היה והופנינו אל בנק אחר) ושם הצלחנו דרך פקיד ולאחר זמן רב - צרכן זמן גדול - להחליף למטבע מקומי. העמלה אשר הבנק גובה - הינה שערורייתית , מעל 10% . לאחר מספר ימים ניסינו בבנק אחר - יותר גרוע : שאלתי מראש כמה $ יגבו ממני עבור סכום נתון של מטבע מקומי - הפקידה ענתה (וגם כתבה על פתק נייר לפי דרישתי 549$ , וגם זאת כאמור עם עמלה שערורייתית. הסכמתי , בחוסר רצון , לבצע את העיסקה ולבסוף ביקשתי את הקבלה( אני תמיד מבקש קבלה בכדי לבדוק את החיוב). בקבלה שהבנק הוציא לי כתוב היה 594$. חשבתי שאינני רואה היטב ( 549 ו 594 בסך הכל די דומים). פניתי אל הפקידה (יש קשיי שפה - אינם דוברים אנגלית ואני לא דובר ספרדית) ושאלתי לפשר הפער : הרי היא עצמה אמרה לי 549$ ואילו הקבלה שניפקה 594$! ענתה לי כי זו העמלה שהבנק גובה, ולטענתה לא ידעה זאת קודם (המשמעות הינה עמלה כוללת של כ 20%!) לכך כבר לא הסכמתי, ודרשתי ממנה לבטל את כל העיסקה! הפגינה חוסר רצון בולט , אך ביטלה(שוב אורך הרבה זמן), ושוב ביקשתי קבלה על הביטול.

יותר לא ניסיתי למשוך מטבע מקומי באמצעות כרטיס האשראי! איך התנהלתי כספית בהמשך?

ובכן , ברפובליקה הדומיניקנית (לפחות בתקופה שהייתי בה) יש להם "שריטה" רצינית בנושא כרטיסי האשראי. ברוב המקומות באם משלמים בכרטיס אשראי (ולא במזומן במטבע מקומי) הם גובים עמלה של 15%/18% , אולי 10% לפעמים באם משלמים עבור אטרקצייה. בבתי המלון - היכן שניתן היה שילמתי בכרטיס אשראי ולא גבו עמלה. במסעדות - ברובן גבו עמלה!בחלק מן האטרקציות שילמתי ב US$ , ובחלק שילמתי במזומן במטבע מקומי (לשם כך החלפתי ב צ'יינג' מ $ למטבע מקומי).

אין לי לפיכך מתכון בטוח/חד משמעי כיצד להתנהל עם התשלומים! בכל אופן - להיזהר עם תשלום בכרטיס אשראי (לברר קודם עלות , ולשקול תשלום ב $ מזומן!).

נא לשים לב: הרפובליקה הדומיניקנית הינה מדינת עולם שלישי. הדבר מתבטא לא רק ב סחר/מכר בנושא כרטיסי האשראי, אלא גם בתשתיות דרכים רעועות , ובפערים באיכות החיים בין האיזורים הכפריים לבין העירוניים.

באשר ל סים המקומי אשר הוזכר לעיל:

לא ניתן היה (כפי שרצינו) לרכוש סים מקומי כבר בשדה התעופה. נאלצנו לקנות ב משרד/קיוסק ביום שלמחרת הגעתנו (שעות פעילות מוגבלות, לא פתוח בערב). גם היו הבדלים במחירים. הרשת הנפוצה CLARO. היתה להם הצעה : שבועיים (היינו יותר משבועיים, ואסביר מייד) ימים 15GB בעלות של כ 600 PESO DOMINICAN . זה רק DATA. הוספתי עוד 200 DOP עבור שיחות טלפון (לצורך קשר עם ספקים להזמנת אטרקציות, נדמה לי - לא זוכר בוודאות - כי עלות שיחות הטלפון 7 DOP לדקה). ניתן היה לעשות HOT SPOT כך שיכולתי לחבר מכשירים נוספים! באשר לזמן - שבועיים - ובכן החבילה הראשית אכן נותנת 15GB לשבועיים , אך הכרטיס עצמו נותן עוד 4GB למשך 5 ימים. כלומר (היה לי קשה להבין זאת לנוכח קשיי השפה) : כאשר מתחילים את השימש ב סים ACTIVATION יש 5 ימים בהם הכרטיס מנצל את ה 4GB הראשונים, ואילו ביום החמישי הכרטיס עובר לצרוך את החבילה של ה 15GB (וזאת למשך שבועיים נוספים). מכיוון שלנו היו 18 ימים בדומיניקנית - החבילה לעיל סיפקה את הצרכים שלנו.

המסלול המעגלי אשר עשינו ברפובליקה הדומיניקנית DOMINICAN REPUBLIC היה : התחלה וסיום PUNTA CANA כנגד כיוון השעון : 6 לילות פונטה קאנה >>>> 4 לילות חצי האי SAMANA >>> מעבר אל PUERO PLATA בצפון למשך 4 לילות >>> ירידה דרומה אל איזור סאנטו דומינגו הבירה (היינו ב BOCA CHICCA) למשך 3 לילות אחרונים. מ בוקה צ'יקה יצאנו בבוקר בחזרה אל AP PUNTA CANA (כשעתיים נסיעה) לצורך החזרת הרכב ולטיסה אל ארה"ב (בשעה 3 אחה"צ).

כבישי אגרה - יש מעט כבישי אגרה ב דומיניקנית , בעיקר בדרום באיזור PUNTA CANA / SANTO DOMINGO , כבישי האגרה באיכות טובה. יש גם כביש אגרה (בעלות גבוהה יחסית 400 DOP ) באיזור LAS TERRENAS קרוב אל חצי האי סמאנה SAMANA.

בחלק השלישי והאחרון אעמוד בקיצור/סכימאטית (פרוט מלא ניתן למצוא ב GOOGLE) על האטרקציות אותן ביצענו במהלך הטיול.