הגעתי לדובאי למסע הופעות ראשון של תזמורת סימפונית ישראלית( התזמורת הסימפונית ירושלים) בדובאי. ניגננו 4 קונצרטים בהיכל קוקה קולה ארנה (17,000 מקומות) מה שהשאיר לי 4 בקרים פנויים לחרוש את העיר.לפני הנסיעה החלפנו כסף באינטרט והוא חיכה לנו בשדה התעופה בן גוריון . זה בדיוק מה שהיינו מקבלים בשדה התעופה בדובאי, דולר אחד שווה 3.6 דירהם . בעיר השער טיפה יותר טוב 3.65 אבל לוקחים גם עמלת החלפה חד פעמית ככה שזה יוצא אותו דבר אלא אם כן אתה מחליף סכום משמעותי. ספטמבר עדיין נחשב מחוץ לעונה בדובאי והסיבה: חום ולחות כבדים ובלתי נסבלים. תארו לכם את אילת בשיא הקיץ, אמצע היום עם תוספת לחות של איזור ה70 אחוז. ממש הרגשה שאתה נכנס לסאונה. למרות שהכל ממוזג כולל תחנות האוטובוס והמטרו (שהוא עם שרוולים ארוכים ממוזגים) כדאי להתנהל במוניות עם שלט צהוב(לא הלימוזינות בלבן שעולות פי 5) ולהגיע מדלת לדלת .יש רק קו מטרו אחד ארוך (השני לא משמעותי) וכאמור הצעידה אליו וממנו אלא אם כן זה רק לטווח קצר בלתי נעימה . המוניות הצהובות דומות במחיר לישראל. גם שתי אטרקציות חשובות ה"כפר הגלובאלי ו "וגן הקסמים" סגורים עד אוקטובר הפלוס הגדול להגיע בתקופה הזו שכל האטרקציות כמעט ריקות ואין תורים לדוגמא באתר הסקי היינו ממש פחות מ5 אנשים..ולכן גם המחירים נמוכים וגם יש כל מיני הנחות באינטרנט שיכולות להגיע לחצי מחיר; צריך פשוט לשוטט ולהשוות לעומת זאת במקומות שאתה רוצה לראות אנשים בערב כמו מקומות הבילוי החיצוניים לאורך החוף ריק וגם אתה תעדיף להיות תחת מזגן.אומרים שמאוקטובר המצב מתחיל להשתפר ומנובמבר ועד אפריל מזג האויר ממש מצוין אבל אז תתכונן לתורים כי התיירות הפכה להיות מקור הכנסה משמעותי בכלכלת דובאי . בדובאי נמצא גם מטה גינס ו הם באמת שברו כמה שיאים שאותם תרצה לראות :

בבוקר הראשון רצנו לשיא גינס הראשון הבניין הכי גבוה בעולם

קומה 124 במגדל

בורג' חליפה קנינו כרטיס משתלם במיוחד שמשולב יחד עם האקווריום בקניון דובאי המחובר למגדל.כמובן שזה עד קומות 124 125 ובשעות הבוקר עננים קצת הפריעו לראות למרחוק אבל סך הכל זה לדעתי כדאי ולו רק בשביל ההרגשה שאתה מתהלך במקום הכי גבוה בעולם. היתה אפשרות מאוד מומלצת לשישי ושבת בבוקר להגיע לפני הזריחה אבל ויתרנו.אחרכך

ירדנו לתוך קניון דובאי

אחד ממיני הקישוטים בקניון דובאי של מפל מים

שהוא גם הגדול בעולם בשטחו אבל זה לא פוגם ביופיו ואפשר ורצוי להקדיש לו כמה שעות טובות בעיניי זה ביקור חובה! כפי שכתבתי היה לנו גם כרטיס כניסה לאקווריום ואחד מהקבוצה שלנו שצולל באילת פעמים רבות יצא יחד איתנו מופעם מבעלי החיים שלא ראינו אף פעם ולא היינו מאמינים שקיימים..יש לאקווריום קיר חיצוני מזכוכית לתוך הקניון ונדמה לך כשאתה בחוץ שאפשר להסתפק בו. לדעתי שווה להיכנס..בלילה לאחר הקונצרט שלנו עוד הספקנו להגיע למופע המזרקות מתחת למגדל.מופע מים של 3 דקות מתואם עם מוסיקה שונה כל חצי שעה .כדאי לעמוד באמצע מתחת למגדל על מנת לקלוט את כל המזרקות בבת אחת משני הצדדים. גם המגדל עצמו מואר באורות ססגוניים.

את הבוקר

מבנה התמונה

השני פתחנו בביקור בבניין המסגרת שהיה שווה ביותר לא לוותר בסוף על מופע העתיד ב3 ממדים.בדרכינו לשם שוחחננו עם נהג הטכסי של המלון שראה שאנחנו רוצים להספיק הרבה במעט זמן והיציע לנו לעמוד לרשותינו כל היום שזה מבחינתינו 9 בבוקר עד 13 וחצי כי אחר כך עבודה. תמורת 260 דירהם.זה היה משתלם במיוחד וכדאי לעשות דילים כאלה הוא לקח אותנו אחרי התמונה לפני נהר החוצה של דובאי נהר גריק לשכונה הראשונית בסטקיה תשם מוכרים שרוולים בפחות מ10 דירהם שהם 9 שקל! אבל היה נורא חם ולכן מיהרנו לברוח .גם ויתרנו על הרעיון הנחמד לחצות את הנהר בסירה שעולה דירהם אחד!ברחנו מהר למונית הממוזגת וחצינו איתה את הגשר לשוק הזהב

שהוא בעיניי ביקור חובה !ניתן לתמונות לפרט:

הטבעת הכי גדולה בעולם עם תעודת גינס למטה
המחרוזות הכי גדולות בעולם בשוק הזהב
מצד שמאל למטה נמר מזהב במשקל 10 וחצי קילו בשווי מיליון וחצי דולר1

הכל בשוק זהב אמיתי ואין הנחה משמעותית אולי של עד 10אחוז.לעומת זאת אחר כך עברנו לשוק התבלינים שלדעתי מאכזב ואפשר לדלג עליו אלא אם כן אתה מחפש איזה תבלין מיוחד שאתה יודע שקיים רק שם. בכל זאת אם תרצה לקנות שם משהו דע שאפשר להוריד עד 90 אחוז :מהמחיר הראשוני בדולרים המוכר עבר לאותו מחיר בדירהם ואחרכך הוריד עוד....

על הכרת ממלכת דובאי דרך עיניו של נהג טכסי פקיסטני

בדובאי שולט חליף/ מלך.חצי העיר שלו.רק 10 אחוז מהתושבים ששני הוריהם בעלי אזרחות זוכים גם לאזרחות שמקנה זכויות רבות כמו לימודים בית ,מענק נישואים עצום, בחינם.שאר האנשים הם עובדים זרים מהודו ופקיסטן בעיקר אבל גם ממאה מדינות ענייות אחרות שעובדים בשכר נמוך אבל כזה שעדיין מאפשר להם לתמוך במשפחתם אבל לא מאפשר להם בגלל מיסוי גבוה להביא את משפחתם לביקור או לנסוע לבקר אותם בארצם ב31 שנות עבודתו בדובאי סיפר נהג הטכסי שלנו הוא ביקר את משפחתו בפקיסטן רק 3 פעמים!אפילו אם הוא מגזים זה נשמע מזעזע!הם נמצאים בכל מקום מנקים אחריך היכן שלא תדרוך ושומרים על עיר נקיה להפליא.

יום שליש קניון סקי בתוך קניון האמרויות

במעלית הסקי עם שלג אמיתי ממש כמו באתר סקי רגיל

איפה תמצא עוד מקום בעולם שבחוץ 40 מעלות ובפנים -4.כיף מאוד .כל ציוד הסקי כולל מעליות+חליפת סקי רק לא כולל כפפות וכובע ב200 שקל לשעתיים.וזה מספיק לגמרי כי האתר בכל זאת קטן ואפילו אני שאני גולש ברמה בינונית עד נמוכה עשיתי את מעט המסלולים הקצרים (כחולים לגמרי) בפחות מדקה.ואחרי שעה אתה עדיין נהנה אבל הריגוש יורד כי זה כל הזמן אותו דבר.אני לא רוצה לחשוב אם הייתי צריך לחכות בתור לעלות כל פעם במעליות כי אז באמת אולי רק למתחילים ממש כדאי להגיע. הקניון עצמו במעט הזמן שטיילתי בו לטעמי רגיל לגמרי ולא מלהיב כמו קניון דובאי..

את הבוקר הרביעי החלטתי להקדיש לחופי וים דובאי

הזמנו יום קודם דרך השוואת אתרים באינטרנט שייט בסירת מנוע. ואמנם השגנו את אותו השייט לשעה וחצי עם מדריך באנגלית ובקבוקי שתייה חופשית בחצי מחיר.השייט מאוד נחמד והסיפורים של המדריך מאוד מענינים.מומלץ ביותר

מלון בורג' אל ערב. על אי בודד משלו המלון הכי יקר בעולם מביאים אותך במסוק משדה התעופה למנחת על הגג. המחיר בהתאם..

ולבסוף למרות החום לא ויתרנו על טבילה במימיי המפרץ הפרסי שהם לטעמי משהו בין ים המלח וים התיכון .

זה מה שבחרתי והספקתי לעשות ב4 בקרים .מקווה שעזרתי כמובן שכל ההמלצות הם טעם אישי ולא בשום אופן מקצועי (במקצועי אני מוסיקאי).הכי חשוב מהראשון לאוקטובר מתחיל פסטיבל אקספו 20 שנדחה ל21.כולם מדברים על זה כל הזמן שזה הולך להיות "משהו משהו."אפילו תחנת מטרו הוסבה על שמו .אם מגיעים בתקופה הזו לא להחמיץ!!

מאחורי ה"עין של דובאי, גלגל ענק כמובן הכי גדול בעולם..