חזרתי מטיול 5 ימים בפראג (עם בני בן ה9)מה בחרנו לראות על מה אפשר לדלג (לדעתנו) וכמה עצות טובות...
לפני הנסיעה רכשתי את מדריך ,"העולם" (יש שם מפה בעברית!)וגם צילמתי בלוגים והנה הרשמים:
פראג מדהימה ביופיה אבל לאחר יום יומיים אתה מגלה שהכייף האמיתי הוא לשוטט יום ולילה ברחובות העיר העתיקה לראות הופעות רחוב בכיכר העיר העתיקה ברחבה לפני שדרות וסלאב ובגשר קארל ולהנות מהפסלים, כיכרות ,בתים (לא לשכוח להרים את הראש)לא קרה כלום אם פיספסת אתר מסוים יש מספיק אתרים יפים לא פחות
מהמומלצים במדריך על כל צעד ושעל... בכל זאת הנה כמה נקודות חובה נוספות:(כדאי להעזר במדריכי התיירים
 שמסתובבים עם הקבוצות שלהם כי כל השלטים כתובים רק בצ'כית והם גם נורא אדיבים ושמחים לעזור).

שייט על נהר הוולדובה בסירת פדלים:  מתחת לגשר קארל ישנה מסעדה שמשכירה סירות פדאלים במחיר מצחיק:200 קרונות לשעה(40 שקל)אתה שט בנהר בין הברבורים משני צדדיך הנוף משגע ובנוסף אתה זוכה לנפנופי ידיים לשלום מכל ספינות התיירים שחותכות
 אותך ומהתיירים של גשר קארל שמקנאים בך ממש מרגיש "סלברטי" לרגע החויה מספר אחת שלנו בפראג..

תצפית אל כיכר העיר העתיקה ממלון u prince
טיפ שלקחתי ממדריך ,"עולם" (אם כי יש טעות בספר לגבי המיקום)כשאתה עומד מול השעון המפורסם בכיכר אתה לוקח שמאלה 20 מטר ונכנסים למלון u prince עולים לטרסה אם בא לכם נחים לקפה וצופים בנוף המשגע של העיר
 העתיקה אפשר גם לראות את "טכס " השעון משם אנחנו היינו שם פעמיים גם ביום וגם בלילה..המלון עצמו כל כך יפה ששוה לרדת ברגל כל קומה מקסימה

גבעת פטרז'ין-מגדל התצפית
הנוף היפה ביותר של פראג מעמדת תצפית זו של ה"אייפל הקטן" הבן שלי נהנה מאוד גם להגיע מתחנת אוייזד
ברכבת הכבלים .כשמגיעים למגדל כדאי לעלות במעלית אבל לרדת ברגל כי הנוף משגע גם מהמרפסת האמצעית.
 אם תבחרו לעזוב את הגבעה ברגל תתכונונו לצעידה ארוכה כי זה בסיבובים .למטה כדאי להצטלם עם פסל קורבנות הקומנזים

המצודה והאיזור מתחתיה
בניגוד לעצות של אחרים אני נותן לכם מסלול של כמה שעות שיכסה לכם את כל המקומות החשובים
תגיעו לקראת 12 לכניסה למצודה לא לשכוח לצאת מהחשמלית בנקודה הכי גבוהה (צפונית) אחרת תצטרכו לטפס
תתמקמו לטכס החלפת משמר המצודה שמתחיל ב12 הטכס מרשים ביותר :צחצוח חרבות תזמורת נפלאה
 והכי מרשים רצינות הקצינים מפקדי הכיתות לא להחמיץ! לאחר מכן לא קנינו כרטיס אלא הסתפקנו בכניסה חופשית להצצה בקתדרלת ויטוס הקדוש ושיטוט קצר במצודה אחר כך לא לצאת ביציעה מהמצודה אלא לחזור חזרה לנקודת הכניסה ןלפנות ימינה לרובע לורטה כדאי לקפוץ למוזיאון המריונטות ואפשר גם לראות את השמש של פראג אחר
 כך לגלוש דרך רובע נובי סבייט לרחוב נורדובה עד שתגיעו לכיכר מלטה כיון שאני ובני מתענינים במוסיקה קפצנו משם קרוב למוזיאון כלי הנגינה ברחוב
karmelistska 22 nu שהיחוד בו מלבד אוסף כלי הנגינה שבכל חדר יש שני זוגות אוזניות ואתה מעביר בלחיצת כפתור ושומע את הכלים שאתה רואה לי ולבן זו היתה חויה אבל אולי לא לכל אחד..משם להגיע לקיר של לנון ואחר כך
למוזיאון קפקא לא בשביל להיכנס למוזיאון אלא רק בשביל להסתכל ולהצטלם עם פסל המשתינים של צ'רני שבכניסה בכלל כל הפסלים של צ'רני ברחבי העיר הם חובה בעיניי : יפים.שונים ומתריסים.משם שתי דקות ואתה עוד פעם בגשר קארל.

לרובע היהודי הגענו ביום האחרון קצת "שבעים" ועייפים ממראות גם לא הרגשנו כל כך תחושה של גיטו היות והכל
מעורבב עם פאבים מסעדות וחנויות רגילות הסתפקנו בהליכה סביב בית הקברות ואיפה שאפשר היה להציץ פנימה מבלי לשלם הצצנו ובאמת היה מאוד מרשים את החסר השלמתי לבני בקריאה מהמדריך על בתי הכנסת על סיפור
הגולם של הרבי ממה"רל וכולי...
 היינו גם בהופעה של התאטרון שחור שירי הביטלס קצת מבולבל .מופע המזרקות ברובע הולסוביץ'(מדהים ב10 הדקות הראשונות אחר כך חוזר על עצמו ובגן החיות (לא שוה לבזבז עליו חצי יום )

לא לשכוח ילדים משלמים מחיר מופחת בכל אטרקציה ובתחבורה ציבורית חצי!עדיף לקחת כרטיס יומי ולא לפי זמן
כי אתה תמיד נתקע ואז הזמן לא מספיק.. ואתה מפחד שיבוא פקח...(אם כי אני מוכרח להודות שיש בזה גםהנאה מזוכיסיטית...)
לא לשכוח בפראג כניסת החשמל לקיר היא לשניים! לבוא מצוידים !
מסעדה צ'יכית זולה ונפלאה היא olse תחנת חשמלית כיכר olsanske כמה דקות בחשמלית מספר 9 הברווז והחזיר הצלוי מהטובים שאכלתי בחיי וכמובן הבירה..
מלון ויז'קוב שמוצע בעסקות הנופש רחוק מלהיות 4 כוכבים כמו שהובטח משהוא בין 2 ל3 הוא לא נעים מקבלים שמפו וסבון בשקית קטנה...לזכותו אפשר להגיד שארוחת הבוקר סבירה והבנות מהקבלה מאוד נחמדות אבל חסרות ידע תירותי. המטילים האחרים
 שחזרו איתנו במטוס היו מלא שבחים למלון פנורמה שמוצע באותה רמת מחיר..