מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים לטוסקנה (עצות מועילות)

בטוסקנה התיירים מתקבלים באהבה, הטוסקנים חיים מחקלאות ותיירות בעיקר תיירות איטלקית, אך גם תיירים מכל העולם מציפים את ערי המחוז וכמובן את ערי המבצר שניבטות מעל כל צלע הר וגבעה.

בהגיעך לטוסקנה, הדרך הטובה ביותר היא לעשות בישראל תוכנית בטלפון הנייד ולהתקין את האפליקציה של "ווייז", זהו הגי.פי.אס המדויק להפליא בדרכי טוסקנה ואומבריה, ועובד טוב גם בכל אירופה.

הנכון הוא לשכור רכב בישראל ללא הגבלת קילומטרים, כשאתם שוכרים באיטליה תשלמו מס וכן תהיה הגבלת קילומטרים שאחרי המכסה יעלו לכם יותר משכירת הרכב עצמו.

אל תחנו אף פעם בקווים צהובים, בקווים הלבנים תקנו כרטיס ממדחן ותשימו את הפתק על הדשבורד ולא צמוד לחלון הצד.

אל תכנסו עם רכביכם לתוך מרכזי הערים העתיקות, תחנו בחניונים או במגרשי החניה מחוץ לחומות הערים, זה נכון לכל הערים העתיקות והקנסות מגיעים למאה יורו ויותר.

אל תשאירו את רכבכם ללא השגחה כאשר את משאירים אותו עם המזוודות בעיר או חונים באוטוסטרדה לקפה והמזוודות נראות מחוץ לרכב. יש ציידים שאורבים לכם בתחנות הדלק ובזמן שתשתו קפה ירוקנו לכם את הרכב.

במסעדות ובבתי הקפה אין להשאיר טיפים, אלא אם אתם רוצים. הטיפ נגבה מראש בחשבונכם וללא קשר לגובה החשבון, משלמים "קופרטו" לכל אדם (זה המונח לטיפ)

ישנם סוגי סופרמרקטים שונים מהם יקרים ומהם זולים, לא בהכרח באיכות נמוכה, הסופרמרקטים העממיים הם "לידל ופנימרקט" והיקרים יותר הם "איי אנד או, קואופ ואסלונגה" אף כי גם שם ניתן למצוא מציאות ומבצעים לרוב.

אם אתם מוצאים לכם פינת חמד עם מלון דירות, יש תמיד את האפשרות לבשל לבד ולחסוך כסף תוך כדי החוויה לשמה של ללכת לסופר, לקנות את המצרכים, להרגיש קצת כמו טוסקני, ואף לשלב זאת עם ביקורים בפיצריות ומסעדות.

תחפשו תמיד מסעדות ובתי קפה לא ברחובות הראשיים, שם גובים ממכם פי שניים ויותר עבור אותו קפה. בערים הקטנות אין הבדל ולא יגבו יותר עבור הבירה או הגלידה שתקנו בזמן שתשבו ותצפו בעוברי אורח.

אם אתם בגיל שאין לכם ביטחון יותר בנסיעה עצמאית, או שאתם מחפשים את הנוחיות ונהיגה ארוכה מעייפת אותכם, או שאינכם מטיבים לראות בלילה ונכנסים ללחץ, כדאי ומומלץ להצטרף לקבוצות קטנות באותה שכבת גיל שמתארגנת לטיול בן שבעה או עשרה ימים לטוסקנה, לאומבריה או לסן מרינו והחוף האדריאטי, כמו לאמלפי ורומא, או לכל יעד אחר. משרדי הנסיעות בישראל ידריכו אותכם למצוא קבוצה כזאת אך גם אתרים כמו "מוטקה" כמו "למטייל" ואחרים, מציעים הצטרפות לקבוצות קטנות. יש לוודא את הגיל הממוצע בקבוצה ואת מספר המשתתפים המקסימלי לפני שנרשמים.

נסיעה באוטוסטרדה עולה כסף ומשעממת, נסיעה בדרכים מקבילות "סופרסטרדה" אינה עולה מאומה והדרכים יותר מענינות מבחינת נופים ומקומות. המהירות המותרת באוטוסטרדות 130 קמ"ש ובסופרסטרדות 90 קמ"ש.

אם תקבלו דו"ח חניה או דו"ח מצולם, יש לשלם אותו מייד כשתגיע בקשת התשלום, הדוחו"ת נושאות ריבית על ריבית ועשויות להכפיל עצמן תוך פרק זמן לא רב. הדו"ח לא ימחק לעולם.

הכינו שיעורי בית מבעוד מועד לגבי הטיולי יום שאתם מתכננים, חפשו באינטרנט את המסלול שאתם רוצים לנסוע בו, אל תפצלו את הטיול ללינה במקומות רבים, אלא אם כן המרחק הוא מעל מאה קילומטר. לדוגמא: אין טעם למצוא לינה בעיר סיינה ולינה בסביבות פירנצה, או לינה ליד אגם טרזימנו ולינה בסיינה או במונטפולציאנו, וזאת כי המרחקים אינם גדולים ועצם אריזת המזוודות ומעבר למקום חדש ולא מוכר אחרי שלושה ימים במקום אחד, יבזבזו לכם זמן יקר כדי להתמצא מחדש במקום, להכיר את האיזור מבלי לטעול ולחפש שעות איך לחזור למלונכם.

הכותב, אורי נחימזון, הינו ישראלי לשעבר החי באיטליה עשרים שנה ואחד מבעליו של מלון דירות לה מוקיה ומארגן טיולים לקבוצות קטנות.