טיפוס על הר אולימפוס היתה מחשבה שרצה לי בראש כבר זמן מה.

לא היה לי ניסיון קודם בהליכה בתנאי שלג, זאת אומרת שימוש ב- cramp ons, גרזן קרח, רתמה לחבלים וכדומה.

ידעתי שלא אוכל לעשות זאת בכוחות עצמי.

ביוון, ישנם מספר מאוד מצומצם של מדריכי הרים מוסמכים בדרגת IFMGA - UIAGM – IVBV, אירקליס מוסידיס – הומלץ בחום.

באולימפוס הייתי מנותקת מהעולם למספר ימים (קליטה לסירוגין) – האמת שדי אהבתי את הניתוק, נתן לי זמן למחשבות עם עצמי ולאסוף את מה שנאי מרגישה ביחס לטיפוס וכיבוש פסגת האולימפוס בשלג בחורף.

עבורי, הטיפוס היה אתגר, לא רק בגלל תוואי השטח הבלתי מוכר, שכן הטיפוס לבקתה של לזרוס היה לי קשה יותר מאשר הטיפוס לפסגת המיטיקאס.

עבורי היה זה יותר בשל האנשים בפגשתי בדרך, שהתמזל מזלי, ומכל אחד ואחת מהן קיבלתי השראה.

קלי, שאיבדה את בעלה במפולת שלגים לפני ארבע שנים, ובחרה להמשיך בחיים עם שותף חדש (מיכאל) ולא ויתרה על הטיפוס.

לזרוס, בעל הבקתה באולימפוס, מלא באנרגיות חיוביות, מצב רוח מרומם, המון המון סיפורים מצחיקים, שהציל אנשים ממווות בשני מקרים שונים, וצנוע כל-כך שלא סיפר לי על זה , למדתי על כך מהסובבים אותו.

בגין, קולונלו, מיאו, דוד מימי – כולם שמות של מקומות או רעיונות שתמיד יעוררו בי חיוך.

האמריקאים – חבורת ילדים מ- WEST POINT – שהזכירו לי שוב, שלטיפשות אין גבולות.

אז כן, זה היה מדהים, כן זה היה מאתגר, וכן, זה גרם לי להיות בטוחה יותר מבעבר – עליי להמשיך ולכבוש הרים נוספים ביוון.

לא יכולתי לעשות זאת ללא המאסטרו:

מוכשר, סבלני, יסודי, דקדקן, נהדר, מצחיק – אירקליס מוסידיס – אם את חושבת על מסלול מאתגר שתזדקקי למדריךלמעשה לכל מסלול שהוא – אירקליס הוא האיש שלך.

ויאניס – מה לגביו?

יאניס הוא הבחור היווני הכי ישראלי שאני מכירה, לא היה אותו הדבר בלעדיו, למעשה כלום לא היה קורה בלעדיו, הוא עדיין שומר על המדריך היווני מספר אחד שלי.

לכי לטפס על הרים (כל בחורה חייבת שיהיה לה גרזן קרח)

דרורית, מרגישה כמו אלה מהאולימפוס :)