תשעה ימים של שכרון חושים בפריז סוף ספט' - תחילת אוק' 2012 – זוג + שתי מתבגרות
  1. שלב התכנון:
תקציב – 100 יורו לאדם ליום (ברווחה) כולל כניסה לאתרים, מסעדות (בממוצע אחת ליום), בתי קפה, גלידות, קרפים, קניות, לא כולל לינה וטיסה. אפשר להסתדר עם פחות אם רוצים. אנחנו חזרנו עם עודף של 150 יורו והתפנקנו לגמרי.
ספר טוב על פריז – כל ספר (הוצאה שווה ושולית ביחס לעלויות הטיול)
מפה טובה של פריז ושל המטרו (בעברית או כזו שמצויירים בה האתרים)
אפליקציית מטרו פריז (להוריד לנייד). נותן את המסלול הקצר ביותר ממקום למקום.
דירה (חסכון של מינימום 10,000 ₪ בעלויות הטיול + נוחות מירבית) – אנחנו הגענו דרך המלצה על הדירות של מרסל (דירה B2) ומה שהוכיח את עצמו כחשוב ביותר היה תחנת המטרו שמחוץ לבניין (פותחים את דלת האינטרקום ויורדים למטרו), בית קפה מתחת לדירה עם קפה טוב (נדיר בפריז), מאפייה מעבר לכביש וסופר צמוד. יש אתרים נוספים שמציעים דירות ואף דירות יותר מרכזיות – הכול שאלה של תקציב. www.parisrent.info
הסעה משדה התעופה ובחזרה – נוחות מרבית עם ילדים. אנחנו בחרנו בשירות של אלברט בהמלצה של מרסל מהדירות. אלברט הגיע בזמן ולקח אותנו עד לפתח הדירה ולשדה בחזרה ביום האחרון. (טלפון בזק של אלברט – 03-9140342). יש לתזכר אותו לפני החזרה.
מטרו – כרטיס לשבוע (כרטיס פלסטיק עם תמונת פספורט שאפשר לעשות בכל תחנת מטרו) השתלם כספית ויצר נוחות ויעילות בנסיעה במטרו
הופעות - לחובבי הופעות מומלץ לבדוק לפני הזמנת כרטיסי טיסה איזה הופעה יש באותה תקופה. אנחנו פיספנו ביום אחד הופעה של ליידי גאגא.
מים – קנינו בקבוק גדול ולקחנו אתנו לכל מקום ומילאנו בברז בדירה בכל פעם מחדש. במסעדות לבקש tap water (מים מהברז) וכך לחסוך הרבה כסף.
שטרות – לקנות יורו מחולק לשטרות של 50 יורו, 20 יורו ו- 10 יורו לנוחות מרבית בקניות ובאתרים.
כרטיסים מראש – אנחנו הזמנו לאייפל (דרך האתר שלהם) ולדיסנילנד (דרך האתר שלהם) וזה הוכיח את עצמו בגלל קיצור התורים. אפשר גם למוזיאונים אם מתכוונים לבקר בכמה מהם (אנחנו היינו לבסוף רק בלובר, לבנות זה היה די והותר). אפשר גם לקנות כרטיסים למוזיאונים בחנויות FNAC, CARREFOUR, AUCHAN – מבוסס על טיפים במטייל, לא נבדק על ידי). קחו בחשבון, שהכרטיס הוא לפי ימים ברצף (כך שזה פחות מאפשר גמישות או מאד יקר).
גמישות – לנו היה חשוב לייצר עניין לבנות ע"י שילוב בין תרבות, קניות ואטרקציות (אקסטרים ואקסטרים למחצה) ולכן בנינו לו"ז יומי מתאים ומרווח (הופעות הרחוב והדברים הלא צפויים שנתקלנו בהם היו שווים כל רגע פנוי). יחד עם זאת, מזג האוויר בסוף ספטמבר-תחילת אוקטובר הפכפך וכדאי לבדוק בכל יום תחזית למחר כדי לשנות את התכניות בהתאם. כמו כן, את היום האחרון של הטיול השארנו פתוח להשלמות. שווה.
כרטיסים לבלט – שבוע לפני הנסיעה כבר לא ניתן היה להשיג כרטיסים אז למי שחשוב כדאי להיערך מראש. יש לקחת בחשבון שהצגת בלט מאד יקרה (בסביבות 100 יורו לכרטיס) ויש סיור בבית האופרה ללא הצגה כך שאפשר ליהנות מיופיו של המקום גם ללא ההוצאה הזאת.
מזג אויר – חובה לקחת מטריות בתיק בעונה זו. פעם אחת תפס אותנו גשם פתאומי חזק שגם המטריות בקושי ספגו. כמו כן, כדאי להביא מהבית מעילים חמים מכיוון שבערב קר. לנו זה עבד הרבה יותר משיטת השכבות. לבשנו משהו קל ועל זה מעיל חם והיה נוח להוריד וללבוש לפי הצורך.
סיור קולינרי – מי שרוצה לטעום את העיר גם מבחינה קולינרית וגם מבחינת האווירה המקומית מומלץ לו שיזמין סיור עם שרון היינריך, הישראלית שבפריז, שהיה שווה כל רגע. גם יכולנו להתרשם מהעיר וגם טעמנו מהגבינות, המאפים והשוקולדים הטעימים והנחשבים ביותר כך שבמשך שאר הטיול יכולנו לוותר על קלוריות מיותרות שכן כבר טעמנו מהטוב ביותר.
אירועים בפריז – מומלץ לבדוק איזה אירועים מיוחדים יש בפריז באותה תקופה. אנחנו נקלענו במקרה לשבוע האופנה (וגם יצא לנו לחוות את האירוע בגני טולרי עם כל צלמי הפפרצ'י, היה גדול. כך גם לגבי סיפור פריז שהוקרן בהוטל דה ויל בחוץ).
תכנון היום – אנחנו התחלנו כל בוקר עם קפה בוקר בבית הקפה שמתחת לדירה (הערנו את הבנות כדי שהתארגנו בינתיים וירדנו לנו לשעת איכות זוגית + קניית באגטים להכנת ארוחת הבוקר ו/או להכנת הפיקניק שנעשה במהלך היום באחד הפארקים והגנים הרבים בעיר).

2. הטיול עצמו:

כללי – בכל מקום שפירטתי יש עוד הרבה מה לעשות ולכן צריך את הספר כדי שתוכלו להתאים את זה לצרכים שלכם. אנחנו בחרנו מראש מה כן ומה לא ופעלנו לפי המצב בשטח.
מזכירה לכם שחלק מההנאות הגדולות של הטיולים היומיים היו דווקא דברים לא מתוכננים כמו למשל נגן רחוב שנתן לבת שלנו לנגן בגיטרה שלו (גיטרה מיוחדת), רקדני רחוב, ציירים, ציירי מדרכות וכו'.
יום ראשון:
הגעה לדירה (13.00) ויציאה לטיול רגלי בעיר במהלכו הגענו לכיכר הבסטיליה. בדרך אכלנו קרפים מלוחים ומתוקים(חובה בפריז) ומשם עלינו על אוטובוס תיירים שעבר במקום (שפתוח בגג) באופן ספונטני. רכשנו כרטיסים ליומיים ולמעשה זה היה כלי התחבורה העיקרי שלנו ביומיים הראשונים. בדיעבד נראה לי חכם יותר לנסוע במטרו לסיור באוטובוס תיירים ב- 14.00 (עברית) – חברת cityrama יוצא מכיכר pyramid (מבוסס על המלצה שקראתי במטייל, כאמור לא נבדק על ידי). באופן עקרוני, זאת דרך מצוינת להכיר את העיר ולקבל אוריינטציה. הבנות חגגו על זה!
בדרך עשינו עצירות בשוק, נכנסנו לכנסיית נוטרדאם למיסה בערב (מומלץ בחום – מקסים!) ואכלנו במסעדה ארוחת ערב וחזרה לדירה.
יום שני:
באמצעות אוטובוס התיירים וטיולים ברגל ברחובות העיר.
כניסה לכל מיני אטרקציות וחנויות מיוחדות שנקרו בדרכינו ו/או דרך המלצות באתר למטייל.
מסלול מומלץ:
קולנוע רקס (היה סגור. פתוח מימי רביעי עד א') – לא לוותר!
מוזיאון השעווה (הנאה צרופה לכל המשפחה!), בניין האופרה (היה בתכנון, אך איחרנו את שעות הפתיחה – לבדוק מראש), פסאז'ים בסביבה.
בזילקת סקארה קר - כדאי לעלות ברכבל, חוויה לילדים. מונמארטר – סיור ברחובות הציוריים, כולל ציור בת המצווה ויין למבוגרים שבחבורה.
רשת בגדים זולים טאטי – רובע 9 מטרו barbes rochedouart – אנחנו לא הגענו לזה
יום שלישי:
עשינו כרטיס למטרו לשבוע
סיור בבית האופרה (מהמם!)
גאלרי לפייט (ולו בשביל לראות את התקרה)
סיור מתוקים בעיר ב- 13.00 בצהריים (שרון דרך אתר – paris chez Sharon ) תוך כדי ביקור באתרים כמו הפנתיאון, אוניברסיטת סורבון וגני לוקסמבורג המדהימים ורחובות באזור הרובע הלטיני. בכלל, הסיור עם שרון מומלץ בחום. ראשית, היא מקסימה ומעניינת. דבר שני, היכרנו חלק מהעיר בעזרתה כולל מנהגי המקום וטעמנו את הטוב ביותר מבחינה קולינרית – גבינות, מאפים ושוקולדים. הבנות חגגו על זה ונהנו מאד בחברתה של שרון. ארבע שעות סיור!!! יקר אבל שווה כל אגורה!!! (200 יורו לכל המשפחה).
www.parischezsharon.blogpot.com
מסעדה מומלצת באזור המונפרנס (ע"י שרון) la plomb de cantal (מנת הדגל "טרופד" – פירה עם גבינות – מעדן!)
יום רביעי:
אייפל (11.30) – בהזמנה מראש עלינו עד למעלה. חוויה אמיתית!
שוק באזור – כולל טעימה מכל מיני מאפים טעימים בשוק עצמו וקנייה זולה של פיצ'פקעס
שער הניצחון, שאנזה ליזה (בעיקר הצצה בחנויות המיוחדות), מוזיאון לובר (פתוח עד עשר בלילה בימי רביעי ויש פחות אנשים בשעות הערב). בעמדת המודיעין ביקשנו המלצה למסלול מקוצר לילדים לאטרקציות המרכזיות וטוב שכך, כי גם זה היה יותר מדי בשבילן ולמעשה מכאן והלאה החלטנו שאנחנו מוותרים על מוזיאונים.
יום גשום וכך ויתרנו על גני טולרי.
יום חמישי:
יום שבמקור תוכנן לדיסנילנד אך תחזית מזג האוויר שינתה את התכניות וכך מצאנו את עצמנו בפארק המים המקורה של פריז (כתבו באינטרנט פארק מים בפריז ותגיעו לזה). זאת הייתה ההפתעה של הטיול שכן מדובר בפארק מים מדהים ביופיו, מקורה ומלא באטרקציות לילדים, כולל מגלשות מים שוות. מבחינת הילדות, זה היה יום מופלא! הן חגגו על זה. המקום יפה, נקי ומרשים. נהנו מאד, כולל יציאה החוצה למתחם פתוח המדמה חוף ים. פשוט מקסים!!! מומלץ בחום ליום גשום! www.aquaboulevard.fr
לגברים – הכניסה עם בגד ים בלבד ולא עם מכנסי גלישה!!!
באזור נמצא פארק אנדרה סיטרואן – פארק מקסים עם כדור פורח (אנחנו חזרנו אליו פעמיים ולא יכולנו לעלות לכדור בגלל שהמקום היה סגור בגלל הרוח, מומלץ להתקשר לשאול. אנחנו ויתרנו).
www.ballondeparis.com
בדרך חזרה עצרנו באזור רובע המארה ואכלנו בשוק קוסקוס ומאכלים יהודיים. זול וטעים.
יום שישי:
דיסנילנד (תחזית ליום יפה)
כדאי להגיע מוקדם וכך להספיק ביום אחד.
קו A4 RER - מגיעים במטרו לתחנות שיש בהן את הקו וקונים כרטיסים לנסיעה ברכבת!!!
לקחת מפה של הפארק בכניסה ולהשקיע כמה דקות כדי לראות איפה המתקנים השווים.
קיצור תורים (יש ליד כל מתקן) – כדאי להשתמש כדי להספיק את המתקנים, זה עוזר מאד.
מומלץ להביא אוכל ושתייה. התורים במסעדות ארוכים מאד.
יורודיסני – space moutaine (מפחיד מאד), בז, רכבת הרים אינדיאנה ג'ונס, סטאר טור, טירת הרוחות (לצערנו היה סגור לשיפוצים), pirats of garibian, big thunder mountain
ב- 17.00 תהלוכה ממש בכניסה – מקסים!
ב- 20.30 מופע זיקוקים ופירוטכניקה – מהמם!
שימו לב, כדאי לרכוש באינטרנט כרטיס משולב גם ליוניברסל סטודיו – שימו לב, גם בו יש מתקנים ששווים לא פחות!!! הקדישו להם זמן לפני התהלוכה (אולי עדיף אפילו להתחיל את הבוקר שם).
קינחנו במסעדה איטלקית שקרובה לדירה (יש המלצה באתר של מרסל).
יום שבת:
גני טולרי עד ללובר ומבט מבחוץ
רחוב ריבולי עמוס התיירים ושלל חנויות
כיכר ווג'
פומפידו על שלל אמני הרחוב
הרובע היהודי, כולל פלאפל מצוין ברחוב רוזייר.
יום ראשון:
קולנוע רקס – סיור עם פעלולים בקולנוע. נהדר!!! טוב שלא ויתרנו.
עצירה בשאנזה ליזה ב"אבר קרומבי" (כן, לא ייאמן, אבל עמדנו בתור לחנות. מה לעשות, אנחנו עומדים בהבטחות שלנו לילדות)
יער בולון - יער ענק ויפה. באנו ערוכים לפיקניק (ענבים, גבינות קשות, באגטים, ירקות) + דמקה סינית שהבאנו מהבית (כיף ככה לשבת על הדשא ולשחק) חשוב מאד לדעת שקשה למצוא בו שירותים (אנחנו לא מצאנו וזה אילץ אותנו לוותר על שייט באגם) ולרוץ לחפש שירותים מחוץ ליער. בדיעבד הסתבר ש"לעשות בטבע" זאת אפשרות מקובלת.
בערב – בניין המונפרנס (כולל עלייה לקומת הגג) מהמם. הערה- בהנחה שלא שמתם לב (קשה לי להאמין), בשעות הערב, האייפל מהבהב באורות כל שעה עגולה למשך חמש דקות. מראה עוצר נשימה. שימו לב במיוחד כשאתם על גג הבניין, לעמוד בכיוון הנכון בשעה עגולה!
טיול באיל סן לואי, כולל גלידת ברתיון המפורסמת.
יום שני:
לה דפנאס - אזור ההייטק של פריז
מאד יפה לראות את הבניינים המיוחדים והגינות ביניהם.
הבטחנו לילדות קניון – הקניון שם גדול ויקר ובעיניי זה היה מיותר.
חזרנו לדירה, השארנו את הדברים ויצאנו לסיבוב אחרון בפריז, הפעם בשייט (אוי הרגליים). בסופו ירדנו שוב באזור איל סן לואי, השקפנו על הנוטרדאם באורות הערב ואכלנו במסעדה איטלקית מצוינת ברחוב לידו. טיילנו ברחובות, אכלנו קרפים וחזרנו לדירה לארוז.
יום שלישי
קפה בוקר
באגטים אחרונים בהחלט!!!
הסעה לשדה התעופה.
נ.ב.
 לא לשכוח ביצי הפתעה מהדור הישן שאין להשיג בארץ. כולם שמחים לקבלן.