לאחר שנקנו כרטיסי טיסה של איזי ג'ט לבאזל,ועוד לפני הנסיעה עצמה,פתחו באיזי ג'ט מכירה לקיץ. שושי הודיעה על כרטיסים זולים לג'נבה,ג'נבה בדרך כלל יקרה יותר מבאזל,אז כדאי לך לבדוק,אמרה. את סיכומי טיול לאזור שהיו לפני שנה ושנתיים ראיתי ומאוד התלהבתי מהתמונות,הנופים ומהרוגע שהשתמע מהסיכום. טלפון מהיר לחברים,לבעל,כולם מפקססים לי את הדרכונים ואני מזמינה.לא קל לבחור תאריך,שיהיו מספיק ימים(תמיד חסרים לי בפועל עוד יום-יומיים)שיתאים לכולם.עוד טלפון והתשובות :תזמיני מה שנוח לך,לנו הכול יתאים" כול כך הרבה חודשים מראש מי יודע מה יהיה לו נוח?? הכרטיסים הוזמנו,534 יורו ל4 איש+2 מזוודות. והתפניתי לערב טיול בבית שאן,מרוצה מעצמי עד הגג.האלפים ממתינים לנו,דצמבר תיכף מגיע וקולמר כבר מתקשטת ו רק הילדים אמרו שאמא השתגעה בהשראת הפורום שלה. לאט,לאט נאסף החומר.רובו מאשכולות הפורומים,מסיכומי טיול,טיפים של המטייל. אתרי אינטרנט רבים הוכנסו למועדפים ונקראו בקפידה.מזל שאת חלקם הגדול אפשר היה לקרוא ברוסית.ומזל שעדיין לא שכחתי את השפה.מודה על שש שנות לימוד בבית ספר סובייטי וכמה חברים דוברי רוסית שדואגים לשמר את השפה. גם קבצים מלונלי פלנט הורדו(בתשלום סמלי יחסית) גם על אלזס וגם האלפים הצרפתיים. לא שכול כך התעמקתי בהם. מפחדת לא לפספס מישהו בדרך ,כול כך רבים עזרו בהכנות.עדכנו ממש און ליין.הוסיפו עד פרט זה או אחר.עוד עיירה,עוד טירה,עוד רכבל ומוזיאון.אפילו את עמק אאוסטה הקרוב. בפעם הראשונה ישבתי להכין ממש קובץ לקראת הטיול.אחד מושקע עם לינקים מצורפים ,קטעים,למדתי להעתיק חלקי מפות ולהדביק.בקיצור תהליך של למידה נעימה.ובסופה טיול מקסים. אחרי שהזמנתי לילה אחרון במלון איביס ,שנבחר בגלל השטל לשדה ולאחר שדגמתי את איביס בשדה באזל,והייתי רגוע לגבי המלון,התפניתי לחלוקת הימים לפי מסלול. תחילה הוחלט על 3 לילות בשמוני,לילה בעיירות בעמק אאוסטה 5 לילות סביב אנסי ואחרון כאמור ליעד השדה.הוזמנו מלונות עם אפשרות ביטול כמובן. החברה שלי ביקשה מלונות עם ספא אם אפשר,מצאתי גם כאלה.בשמוני ובעיירת קונה.בעיירת טלואר על האגם אנסי הוזמן מלון עם מרפסת וירידה לאגם וכולם כבר פנטזו על בירה על הדשא באגם. תוך כדי חיפשתי דירות /צימרים והיה לא פשוט למצוא לשני זוגות עם שירותים כפולים או שתי יחידות נפרדות קרובות. רובם ביקשו העברה כספית ,דמי פיקדון-דברים שלא הורגלנו להם. הבנו שמחירי הלינה הם לא כמו ביער השחור שלא לדבר על רומניה והתנחמנו במחירי כרטיסי טיסה הזולים. פתאום ראיתי באחד האתרים דירה מתאימה בעיירת טלואר,בירור קטן עם שושי והיא מפנה אותי לאשכול שגם אני השתתפתי בו ועל הדירה הנ"ל.הדירה הייתה מומלצת והתחלתי בהתכתבות מול בעלי הדירה. העברתי מקדמה של 150 יורו,העמלה לא נוראית,שילמתי רק את החלק שלי בהעברה-8 יורו. עלות הדירה 750 יורו והיא ל7 לילות,לנו יש רק 5,חישוב מהיר ומשנים ל2 לילות בשמוני,לילה באאוסטה ו6 לילות בדירה.חבל לשלם לילות כפולים.הדירה נראית טוב עם מרפסת לאגם,מצעים ומגבות בתשלום 60 יורו לכול הדירה(3חדרי שינה)-מחליטים להביא את שלנו מהבית ולהשאיר אותם שם,חבל על המשקל בחזור. יש מסלול,יש לינות נשאר הרכב.כאן מתחילה הבעיה ודיונים ארוכים מה ואיפה להזמין. חייבים רכב אוטומטי בלבד,ותא מטען גדול ל4 טרולים ו2 מזוודות גדולות. אם כבר יש רכב אוטומטי אז הוא לא גדול מספיק או החלופה שלו עוד יותר קטנה,או לא כולל את כול הביטוחים גם אם נשלם בנוסף,כאן נתקלתי בסוכנים משונים."תתפשרי על גיר רגיל,אין ברירה" -"מאמי לי אין ברירה,עם גיר רגיל רק עם אתה בא בתור נהג". כאן באה ענת מאויס לעזרה ודאגה לרכב מתאים מהצד השוויצרי,אבל מתאים ובמחיר סביר. ערב לפני הטיסה מישהו מפרסם בפורום על "חבר באויס" תוך כמה דקות גם אני חברה באויס וכול זה 10 דקות לפני סגירת השרות ותוך סובלנות מרבית של המוקדן שעוזר שלב שלב לענות על כול השאלון. מוקדם בבוקר קופצים לקנות לחמניות לסנדוויצ'ם לטיסה שחלילה לא נהייה רעבים. שמונה חודשי תכנון והמתנה עוברים להם ואנו בשדה תעופה. המזוודות נמסרות,הדיילת שואלת האם נרצה לשלוח חלק מהטרולים למטוס,מסכימים להיפטר משניים(שוכחת שזה מקנה זכות כניסה אחרי ספידי) ואנו כבר אצל רותי מהדיוטי.דיוטי במהירות בזק,רק מה שהובטח לילדים:בשמים ובשמים ובשמים....ולטרקלין דן,למנוחה ושוב אכילה... התור בשער עליה לטיסה מורכב משני תורים,אני שוכחת לרגע שמגיעה לנו עליה מוקדמת ונעמדים בתור הרגיל.האמת,בארץ פחות נשמר התור של ספידי ולבסוף נראה לי שכולם יחד עולים למטוס. ישבנו במקומות נוחים באמצע,הטיסה יצא בזמן,הייתה מאוד נעימה הדיילים נחמדים,נחיתה בזמן לאחר שטסנו מעל רוב אגם ג'נבה והמראה היה מרהיב. לא היה תור לאויס,רישום לחבר המועדון הקנה שדרוג נעים לרכב ענק,פורד גלקסי עם שבע מקומות, הוזמן רכב פולסווגאן סטיישן,המושבים מאחור קופלו וכול המזוודות הוכנסו יפה. הרכב מאוד יציב על הכביש,גדול,חכם עם התראות צפצוף מכול כיוון,אבל פחות נוח לתמרון,לדברי הנהגים. יצאנו לדרך בערך קצת לאחר 18.00,היו פקקים גדולים ביציאה מג'נבה,ולקח זמן עד שראינו את עצמינו בעיירות סביב האגם.ידעתי שגנים
The Garden of Five Senses. Yvoireיהיו סגורים, אבל בכול זאת החלטנו לעבור בעיירה.העייה מאוד נעימה, סמטאות עתיקות עם פרחים בכול פינה, ירידה לאגם אבל כמובן הכול כבר סגור.

IMG_4498 (Large).JPG

אגם למון

Yvoire

Yvoire היפה

IMG_4504 (Large).JPG
IMG_4502 (Large).JPG

רשת סופרים באזור שמוני

ממשיכים הלאה ועוצרים בסופר להצטיידות ראשונה. כבר היה בשלבי סגירה ,החברה שלי בלי בושה אומרת לשומר אנחנו תיירים,רק מים.Carrefour בדרך מצליחים לתפוס ביד לחם וכמה גבינות,לנשנוש בערב.הבנו את פרינציף העיירות המנומנמות בשעות הערב וממשיכים ישירות ללינה במלון בשמוניLes Aiglons Resort & Spa http://www.booking.com/hotel/fr/hotel-les-aiglons.he.html?aid=330268;sid=1aa440b8dcb5ea4b1a4110bc53f664b0;checkin=2012-06-14;checkout=2012-06-17;srfid=fa21a54a5a015215268017da1149b3a4X2

IMG_4514 (Large).JPG

Les Aiglons Resort & Spa

IMG_4513 (Large).JPG

כול הדרך הירוקה כאשר ההרים של מונט בלאן עם כיפה לבנה ניצבים מולנו ומפלי מים מתגלים בכול סיבוב, גשרים מעניינים ואנו בתוך גלויה.כול הדרך רק צועקים אחד לשני "תראו את המפל" "תראו את הגשר".מגיעים למלון מאוחר בערב,השעה כבר 22.00 אנו רעבים ודי עייפים,פיצרייה קטנה מול המלון פתוחה ואנו יושבים בה לפיצה ובירה. קמים לבוקר מקסים,בהיר,נעים לא יכולנו לבקש מזג אויר יותר טוב,מחליטים מייד לעלות ל Aguille du Midi,צוות המלון מסביר היכן ומה עושים,אין צורך ברכב להגיע עד הרכבלים הכול במרחק הליכה. מתלבשים בבגדים תרמיים,כובע צמר וכפפות בתיק וצועדים לקופות.ידענו מראש שהגונדולות בשיפוץ,המעלית האחרונה אינה פעילה,אבל גם כך ההנאה תהיה רבה.קונים כרטיס משולב ליום אחד ומה שנספיק ננצל. http://www.chamonix.com/welcome,0,en.html העלייה מוקדמת בבוקר,הקרונות עדיין לא מלאים מאוד,העלייה מרהיבה.בתחנה הראשונה שוכחים את עצת הרבים להמתין,להתרגל לנשימות וכאשר רואים את הקרון השני,מחליטים לעלות ולטייל בתחנה הראשונה בירידה הקרון השני קטן יותר,דחוס יותר ומריח פחות טוב. אין מילים לתאר את המראות וההרגשה שם למעלה.קר במידה,מחליק מעט ולבן מסביב.

IMG_4521 (Large).JPG

מבט מהקרונית הראש מתחיל להיות כבד יותר הנשימה פחות סדירה ונראה ששארית המוח מתנדפת וצמר גפן ממלא את מקומה.כדי לא לעשות בושות וחלילה להתעלף,ניכנסים פנימה ושוב יוצאים.

IMG_4534 (Large).JPG

מדהימים,עולים על מון בלאן

IMG_4542 (Large).JPG
IMG_4550 (Large).JPG

IMG_4558 (Large).JPG

IMG_4536 (Large).JPG

יש אפשרות לעלות במדרגות לקומות הגבוהות יותר.לאחר קצת הרגעות,עולים עוד,מצטלמים,מצלמים את "המשוגעים" האלה שהולכים על הקרחון ומתיישבים לקפה ומרק חמים.

IMG_4574 (Large).JPG

בירידה כבר ממתינים המוני אנשים,וכולם נדחסים כמו סרדינים,ממש אין כבר מקום והסדרן צועק תכנסו,תכנסו.חוזרנו למלון,להחליף בגדים ולהמשיך לרכבת Montenversעד מערת הקרח ,למרות שהיא עדיין הייתה סגורה.הרכבת יוצאת כמעט ממרכז העיירה,היא כלולה בכרטיס המשולב והנסיעה בה נעימה ביותר.מאותו מקום גם יוצאת רכבת התיירים הקטנה,לא יודעת העם היא כלולה במחיר,אבל ויתרנו אליה בגלל חוסר זמן.לאחר כמה תמונות ומבט על הנוף חוזרים לעיירה באותה הרכבת.יש אפשרות לטיול רגלי,יש בית קפה וכמובן מערת הקרח כאשר היא פעילה.אם יש זמן אפשר לבקר במלון מפואר ב Montenvers, מקום מלא היסטוריה ואותנטיות נבנה בשנת 1880.

IMG_4599 (Large).JPG הירידה למערת הקרח IMG_4581 (Large).JPG ברכבת האדומה

IMG_4591 (Large).JPG

הנופים בדרך
בקיץ, המלון משמש מטרה העיקרית , כלומר, למטפסי הרים, מטיילים והרפתקנים, בדיוק כפי שקרה במאה ה -19., היא שמרה את הקסם והפשטות של פעם.
 נסיעה ברכבת נמשכת 25 דקות (דרך אחת)

IMG_4598 (Large).JPG

IMG_4593 (Large).JPG

בדרך ראינו כמה אפשרויות לבילוי עם ילדים.הפארק היה עדיין סגור,מצרםת לינק

ועוד אפשרות שנראתה מעניינת אבל נפלה מחוסר זמן

רכבת תיירותי קטנה שיוצאת ממרכז שמוני,ממש קרוב לתחנת רכבת Montenvers ל

ממשיכים לכיוון פארק Parc de Merlehttp://www.parcdemerlet.com/ מחנים את הרכב ומבינים שיש עדיין דרך ארוכה לצעוד,ממשיכים עוד כמה ק"מ לחניההשנייה או השלישית,ומתחילים לצעוד.העלייה לא קלה,בדרך יורדות קבוצות עם ילדים ,בשלב מסוים מחליטים לוותר,לא יודעת האם הפסדנו או לא,אבל באמת דרך ארוכה אולי היינו צריכים להמשיך עוד בנסיעה.. עוברים בעיירת Sallanches ומצטיידים במצרכי מזון ליומיים,את הצהריים אוכלים כבר שם כי הגברים רעבים,ואם גבר רעב אי אפשר להמשיך לטייל.בדרך ראינו את הכניסות לעיירות ולקניון Gorges de la Diosazבהם נטייל למחרת היום.הגענו אליו,אבל הכניסה האחרונה עד 17.00 לכן כבר סגור למבקרים,הבחור בכניסה מסביר קצת על השעות המשונות,על מוזיאון הקריסטלים שבו אנו רוצים לבקר גם . http://www.gorgesdeladiosaz.com/uk/plan_acces.asp מכיוון שהמלון שלנו עם ספא כלול,נכנסים להנות ממנו.החמם והסאונה משום מה כבר לא מחוממים כמו שצריך,למרות שיש עוד זמן עד הסגירה,הג'קוזי נעים והבריכה קרה.אני יכולה להבין למה המלון אהוב על התיירים רוסיים,ביתני עץ של הסאונות נמצאים בשטח,בין עצי הליבנה הרבים שכול כך אהובים על הרוסים ומעל הרים מושלגים.הנוף ממרפסת ומחדר האוכל של המלון מקסים.

IMG_4614 (Large).JPG

הנוף מהמלון

ביתני הספא והברכה במלון

בערב,טיילנו בעיירת שמוני,היא מאוד חמודה,די תוססת בערב,מלאה במסעדות,בתי קפה,חנויות עם בגדי ספורט לרוב.מאוד נעים לטייל בה.עוברים את כול המלונות אותם בדקתי לפני ההזמנה ומחליטים שכדאי ללון במרכז העיירה.בגלל שעה מאוחרת,בכול הפאבים כבר לקראת סגירה או שיש אפשרות רק לשתיה. בירה לגברים,גלידה לנשים וחוזרים למלון.

IMG_4616 (Large).JPG

שמוני בערב
 ליום השני היה מתוכנן ביקור בשמורת טבע Cirque du Fer Cheval ,מתייעצים עם פקיד בקבלה ומחליטים לוותר,אני מוותרת בלב כבד,שמעתי רבות על השמורה ,אבל 66 ק"מ המפרידים בינינו מנצחים.נוסעים ל Gorges de la Diosaz.יש לנו גם את הדרך לעמק אאוסטה,את הטירות אי אפשר להספיק הכול ביומיים.אבל כול ההחלטות לאחר שבודקים במודעין המסביר פנים בשמוני מה פתוח ובאיזה שעה.מוזיאון הקריסטלים פתוח רק מ14.00-17.00,ונמצא ממש קרוב ,מאחורי הכנסיה היחידה בעיירה,במרכז.משאירים את הביקור בו ליום החזרה מאיטליה כי ממילא עוברים דרך שמוני בחזור. הקניון הראשון שלנו באזור-מעניין מאוד ומרהיב.הסיור עצמאי ולוקח לנו קצת יותר זמן כי מתעכבים ונהנים מהנוף. הירידה מתונה וההליכה על הגשרים לא מפחידה.מרחוק רואים את הגשר העליון,אבל הוא רחוק ,הבנות נשארות להמתין היכן שהוא באמצע הדרך אליו ובעלה של החברה מטפס לבד לגשר.יש מסלולי הליכה מחות לגשרים .הסיור כשעה וחצי.אפשר לקצר היכן שרוצים,חוזרים מאותה הדרך. http://www.gorgesdeladiosaz.com/uk/plan_acces.asp

IMG_4655 (Large).JPGIMG_4653 (Large) (Large).JPG

IMG_4648 (Large).JPGמתוך הפילויות שיהיו ביולי בשמוני מאתר הרשמי:

11-13 יולי יתקיים Chamonix ה -13 הפסטיבל טיפוס גביע העולם בספורט. תחרויות שאורגנה על ידי הפדרציה הבינלאומית של ספורט טיפוס. במהלך הגמר של השנה שעברה של המונדיאל ב Chamonix נראה כאילו כל העולם התכנסו בכיכר על גדות Arvy, מול מלון "אלפינה". Chamonix עמק, על כל הספורטאים העוסקים בספורט הרים, תמיד היה מקום של פולחן אמיתי, בו אירוע ספורט לחגיגה. אז זה היה אז. שני הקירות, על פי אמות המידה שנקבעו על ידי האירועים "במהירות" ו "את המורכבות של" פרש על הצג - להטוטנים, רקדנים, בדרנים - אלא "showmen" העיקרי היה, כמובן, ספורטאים, אחד מענפי הספורט המרהיבים ביותר, ממריאים אנכית לכמה שניות, כאילו לא היו בני אדם.המתחרה החזק ביותר עם החזקה, וזה היה נחמד לראות איך מצליחים הם הצוות הרוסי - שני צוותי גברים ונשים. התוצאות הרשמיות מדברות בעד עצמן: בעשירייה הראשונה בקטגוריה "במהירות" היו 6 הרוסים, כולל אלוף - סרגיי Abdurakhmanova, מרחף בגמר של הקיר 6.37 שניות.

14 יולי בעמק
Chamonix Mont-Blanc לחגוג את חג לאומי. מ 15 יולי - 19 אוגוסט מידי שבת בשעה 17:00 תוכלו ליהנות קול של סמכות הכנסייה בכיכר המרכזית ב Chamonix, שם במהלך החודש להעביר פסטיבל מוסיקת עוגב.

04-05 אוגוסט יתקיים
Chamonix, אירוע ייחודי - Exchange הבינלאומי של גבישים, המפגיש את ציידי הגבישים אמיתיים בכל רחבי העולם!

13-15 אוגוסט, בעמק יתקיים פסטיבל של 86 מדריכי הרים ב
Chamonix.

24-29 יולי יתקיים Chamonix בפסטיבל ג'אז השלישי של קוזמו, רעיון שנמצא יחד הייחודי של נוף, צלילים, מוסיקה, קארמה וחברים מכל רחבי העולם, מאוחדים באהבתם של ההרים. הפסטיבל הראשון, הרעיון של השייכת מארגן המוסיקאי אנדרה Manukyan, שנערך Chamonix בקיץ 2010. ההצלחה הייתה כל כך ברור כי תוכנית הפסטיבל התרחב עד 5 ימים עוד אפשרויות בילוי באזור שהומלצו ע' מודעין והמלון,אבל לא הספקנו: http://www.chatelard.net/

מתחם פארק משולב,שמתאים מאוד לילדים,היה סגור עדיין

ממשיכים דרך יציאה לכיוון מנהרת מונט בלאן לכיוון עמק אאוסטה.כרטיס הלוך/חוזר מוזיל את העלויות וחוסך זמן.הנסיעה במנהרה די משעממת,שומרים על מרחק בין המכוניות ומהירות הנסיעה,מתפלאים מהדרך הארוכה בתוך ההרים.עצירה ראשונה באיטליה,העיירה קורימייר.העיירה נראתה די "מנומנמת" למרות שעות מוקדמות של צהריים,כמה חנויות פתוחות,מחירים יקרים,סיבוב בסמטאות וממשיכים לעבר הטירות.
IMG_4663 (Large).JPG קורימייר
IMG_4671 (Large).JPG
IMG_4676 (Large).JPG SARRIOD DE LA TOUR
IMG_4673 (Large).JPG
IMG_4674 (Large).JPG
IMG_4669 (Large).JPG
יכולנו להרשות לעצינו הגעה מאוחרת כי הוזמן מלון בעיירת קונה מראש: Hotel Bouton D'Or
http://www.booking.com/hotel/it/bouton-d-or.he.html?aid=330268;sid=ae01361cdfdf9eb9f6ac137cfddee45f;dcid=1;checkin=2012-06-17;checkout=2012-06-18;srfid=14b222a1286c167364a728fa119274b1X3 בדרך היו מתוכננות שתי טירות,כאשר ידעתי שאולי ולא יהיו פתוחות.בתור חובבי טירות,הסכמנו לעבור בכול מקרה,לפחות נטייל ונראה אותם מסביב.שתי הטירות היפות והמיוחדות היו באמת סגורות לשיפוצים.שאלנו מקומיים והם פשוט לקחו אותנו אחריהם עד הטירה http://www.lovevda.it/turismo/scopri/cultura/castelli/sarriod_e.asp?tipo=scheda&pk=901&nomesch=sch_Patrimonio טירות נוספות http://www.lovevda.it/turismo/scopri/cultura/castelli/default_e.asp SARRIOD DE LA TOUR שהייתה פתוחה אומנם.סביב הטירה נחמד מאוד,מלפניה בוסתן עצי פרי,תפוחים.הצצנו למשרד והבנו שעוד כמה דקות יתחיל סיור מודרך.הסיור באיטלקית,קיבלנו דף הסברים באנגלית ונכנסנו פנימה.עלות הכרטיס 4 מבוגרים 15 יורו והוא מקנה זכות כניסה ל5 טירות,רק ששתיים בשיפוץ.לאחר סיור בטירה הראשונה ויתרנו על היתר.לצערנו הטירה מבפנים לא הייתה מעניינת בכלל.רצפה עתיקה,קיר עם פיסת ציור קיר וציור דקלים שהבנו ממדריכה מסבירים על ירושלים,לא מצדיקים את הזמן שבוזבז.אבל לא נעים לעזוב באמצע.למי לא נעים?אנו ישראליים,אבל נשארים ועושים רושם על המדריכה שנהנינו. .ידענו על הצורך לנטרל כבישים מהירים באיטליה כי עוברים דרך המנהרות אבל משום מצליחים לעבור את כול מנהרות האזור עד כמעט הכניסה ל COGNA .המלון שלנו נמצא ממש הכניסה לעיירה והוא נראה נחמד.מאחורי המלון זורם הנחל שחוצה את העיירה,הזרם אדיר.גם מלון זה כולל ספא ואנו מחליטים להזמין ארוחת ערב במלון,בינתיים להנות שעה בספא ולטייל בערב בעיירה עצמה.בעל המלון מבטיח ארוחת ערב לשעה 19.15 בחרנו מהתפריט לא משהו מסובך.לקראת השעה התייצבנו בחדר האוכל הנעים ואין ארוחה,המלצרית מתנצלת ומבקשת עוד כמה דקות שהופכות לשעה.זמן מבוזבז על ישיבה בחדר אוכל בנוי מעץ שאפשר לנו ללמוד על אביו של בעל המלון ,מגלף בעץ בתור תחביב, והמנורות והפסלים הרבים מעץ מעשה ידיו.כמעט וקמנו ללכת כאשר המלצרית התחילה להגיש ארוחת ערב.היא התנצלה שוב ואמרה שהייתה להם בעיה במטבח,ולנו ערב חצי מבוזבז.הארוחה הייתה מאוד דלה וקטנה,בכלל לא תאמה את הציפיות.המלון עצמו נחמד החדר גדול,מרפסת נעימה .ללינת לילה אחד בהחלט בסדר, http://www.booking.com/hotel/it/bouton-d-or.en-gb.html?aid=330268;sid=1aa440b8dcb5ea4b1a4110bc53f664b0;dcid=1;checkin=2012-07-17;checkout=2012-07-18;srfid=6bb039cd7dcf32ffb89c27ceb55ce324X6
Hotel Bouton D'Or

IMG_4693 (Large).JPGHotel Bouton D'Or
IMG_4684 (Large).JPGIMG_4687 (Large).JPG החדר והנוף מהחלון

IMG_4685 (Large).JPG

מהמלון ממש כמה מטרים ימינה ונכנסים לחניה הגדולה בהתחלת העיירה.ומה ראינו ממש בצאת החניה ולאחר מכן בעוד כמה חצרות?שיחי לילך פרסי,סגולים וריחניים ביותר.לדעתי האנשים שישבו בבניין ממול על המרפסת לא הבינו שתי נשים בוגרות מצטלמות ומתחבקות כמעט עם השיחים.

IMG_4701 (Large).JPG

שיחי לילך פרסי ריחניים

IMG_4704 (Large).JPG

העיירה מאוד נחמדה,עושים בה טיול ונכנסים לפיצריה גדולה שעדיין פתוחה לארוחה מאוחרת.הפיצות טעימות מאוד וגדולות.הפיצרייה נמצאת ממש במרכז ע' הגלידרייה הגדולה ומרכז המודיעין . לאחר ארוחת הבוקר ממשיכים לכיוון מפלי לליאז והגן הבוטני שקרובים מאוד לקונה.לא לפני שמבקרים ומקבלים הסברים במודיעין הנעים.מקבלים מפה טובה לאזור,המלצה על איזה כביש ליסוע כדי להנות מנוף יפייפה ומתחילים ממפלי לליאז.הדרך קצרה,כמה ק"מ ואנו שם.עוצרים בחניה ומתחילים ללכת ברגל לאן שהרוב הולך.עיירת לליאז הקטנה חמודה מאוד ויש מסלולים לטיולים רגליים מסומנים רבים.אנו מחליטים להסתפק במפלים ללא המסלול הארוך.המפלים יפים ועוצמתיים.

IMG_4721 (Large).JPG

מפלי לליאז

IMG_4724 (Large).JPG

IMG_4726 (Large).JPG

יש שני מפלים,עוצמתיים.אחד ממש גדול,נופל מגובה רב.אנשים רבים מטיילים סביב המפלים וגן בשבילי ההליכה.העיירה חמודה מאוד.הבתים בנויים האבן ועץ.אפילו פינת חיי עם עופות משק בית ממש בכניסה לשמורה

אפשר להמשיך ברגל ולהגיע לאגם.אנו ממשיכים לעיירה valndteyל גן האלפיני paradisia

http://www.tripi.co.il/Show.action?item=4653056 http://www.parks.it/parco.nazionale.gran.paradiso/Ecen_dettaglio.php?id=27 שוב נכנסים לעיירה קטנה וחמודה.מסביב הרים גבוהים וירוק בעיניים.כמה ירוק,המצלמה אינה מסוגלת לתפוס את הצבע העז

IMG_4769 (Large).JPG

הגן האלפיני

IMG_4766 (Large).JPG

IMG_4758 (Large).JPG

העיירה חמודה מאוד,הרבה מבקרים והגן נחמד עם צמחיה נעימה ומפלי מיים קטנים ומרהיבים.ממש נעים לשבת על הספסלים הפזורים בגן.ביציאה מבחינים בשלט המכון לחוות גבינות ומחליטים לבקר בה.המחלבה נמצאת בבית פרטי ואנו מוצאים את הבעלים יושבים לארוחת צהרים בחצר.ומה אוכלים בעלי החווה?פולנטה(ממליגה המוכרת לנו מהבית)הרבה גבינות וסיר עם צלי כלשהו.בחנות אחת מבני המשפחה מסבירה לבאי החנות על הגבינות והפרסים שהמחלבה קיבלה.פעמוני הפרסים מאתרים את קירות החנות.הגבינות טעימות מאוד ואנו רוכשים כמות נדיבה שנארזת בוואקוום תוך הסבר איך יותר טוב לשמור על טריות הגבינה.
IMG_4782 (Large).JPG פרות של המחלבה הביתית
IMG_4789 (Large).JPG חנות הגבינות בחווה IMG_4787 (Large).JPG
פעמוני פרס
 כאן תם החלק האיטלקי שלנו בטיול ואנו חוזרים לכיוון שמוני כדי לנסות ולהספיק לבקר במוזיאון הקריסטלים בעיר.הפעם נוסעים בכביש פנורמי מרהיב,שוב עוברים את הטירות בדרך ודרך המנהרה חוזרים לשמוני.מגיעים בדיוק בזמן ונכנסים למוזיאון. הפעם,מתגברים על בעיית כבישים במנהרות,ועולים על הדרך פנורמית יפייפיה.ממש בסופה,כאשר הרעב מתגבר וכבר תכננו לעצור במקום כול שהו להפסקת צהריים,מוצאים פינת פיקניק מקסימה עם שולחן וספסלים ואפילו מפל קטן ממול.מי צריך יותר מזה? IMG_4796 (Large).JPG
IMG_4794 (Large).JPG

IMG_4791 (Large).JPG הגברים בציק מארגנים ארוחה והנשים מתמזגות עם הטבע חבל היה רק הזמן דוחק קצת והרצון להספיק לבקר במוזיאון הקריסטלים מזרז אותנו להמשיך.כרטיס נסיעה במנהרת המון בלאן הלוך/חוזר אומנם לא זול אבל מוזיל את העלויות באם מתכננים לחזור באותה הדרך .
 תחילה חשבנו לעבור במעבר סנט ברנר הקטן,רק שלצערנו הוא לוקח הרבה יותר זמן,לכן נפסל בלב כבד.

IMG_4798 (Large).JPG

בתור למנהרת מון בלאן http://www.chamonix.com/musee-des-cristaux-espace-tairraz,musee-et-exposition,48-3129-sitraPCU369956,fr.html ממוקם ב Espace Tiarraz , אולם תצוגה (מאחורי הכנסייה), האוסף מוצג על 250m2 ומציע למבקרים מגוון מהמם של גבישים ומינרלים כי הוא מתיימר לקחת את הנשימה ממני. שעות פתיחה: כל יום 14.00-19.00 (גם 10.00-12.00 במהלך חופשות וחגים)
 כניסה: € 5 (כולל כניסה לתערוכה גיי-Couttet צילום) אנו מאוד אוהבים קריסטלים ואבנים בכלל,לכן לנו היה חשוב לבקר במוזיאון,אבל בהחלט נעים ומעניין,יש בו כמובן חלק המספר על מטפסי הרים במון בלאן, וסרטונים . הקריסטלים היפיפיים במוזיאון

IMG_4807 (Large).JPG
IMG_4802 (Large).JPG
IMG_4805 (Large).JPG

עוד סיבוב בשומוני היפה,היה יום חם ,ביום אולי פחות אנשים מסתובבים בעיירה,הרוב כמובן בהרים.
 תפסנו תמונה מצחיקה.האמת שרצינו לרגע כמו הכלב החכם להיכנס למים וקצת להתרענן. IMG_4813 (Large).JPG
הדירה בעיירת Talloires מוזמנת מראש והאפשרות הזאת נותנת לנו זמן והחלטה להתעכב ולנסוע דרך עיירתו שחשבנו להגיע אליה כבר מלינה בטלואר, דרך העיירות פסי ומג'ב .

במג'ב חלק מרחובות סגורים לשיפוצי כביש,מוצאים חניה ברחוב צדדי לא רחוק למדרחוב .זמן מתאים להפסקת קפה.העיירה נחמדה,עדיין היו בה אנשים והיא היתה פחות מנומנמת אבל משונה מאוד.בבלונז'רי יש עוגות אבל אין קפה,בבתי קפה/מסעדות/פאבים הייתה אפשרות לקפה ללא עוגה.בחלק מהם ממש צעקו לנו "No food" .נראה לי מאוד הגיוני לקנות בבלונז'רי מאפה ולאכול אותו עם הקפה במסעדה/פאב,אבל החינוך הרוסי לא מאפשר זאת.מה נבוא עם הסנדוויץ שלנו למסעדה?חבל,כי בהמשך הבנו שבצרפת,לפחות בחלק הזה של אזור,הדבר לא פסול כלל.
 הסתפקנו בקפה והמשכנו לאנסי.עיירה שאי אפשר לשתות בה ולאכול משהו לא משאירה לנו רושם טוב,לצערי.היא גם הייתה מלאה בבני דודים שלנו ונתנה הרגשה מוזרה.האם לעבור בה בכול מקרה?אולי אבל מוקדם יותר ביום.

IMG_4818 (Large).JPG

מג'ב

IMG_4820 (Large).JPGIMG_4817 (Large).JPG

אתר תיירות אנסי

הדירה הוזמנה דרך אתר http://www.holiday-rentals.co.uk/p649149a מכיוון שזאת פעם ראשונה בה הזמנתי לינה דרך אתר זה,היתה התכתבות מרובה עם הבעלים,שכללה העברת מקדמה בסך150 יורו ,בעלות סבירה של 8 יורו,קבלת מכתב וחוזה מהם,החלטות על הבאת מצעים משלנו בקיצור נדמה לי שהשארתי רושם של נודניקית אמיתי.המפתחות המתינו לנו כמובטח בתא דואר בתוך קופסא קטנה,הדירה התגלתה כגדולה ויפה.הנוף מהמרפסת היה משכר.דירה מאובזרת במטבח על כול פרטיו,מכונת כביסה,שלוש חדרי שינה שני חדרי נוחיות ואמבטיות/מקלחת,מייבש שיער ואינטרנט שמשום מה לא הצלחנו להתחבר דרכו.הדבר קצת פגם בתכנון שלנו לקשר על הבית וגלישה באינטרנט.העלות היא 750 יורו לשבוע עבור מצעים עוד 60 יורו,אבל הבאנו את שלנו.בעצת גולשי הפורום הצטיידתי מהבית בנייר כסף,טבליות למדיח ולמכונת כביסה ותבלינים. היה חסר לנו בדירה נוזל כלים ומטליות,נייר טואלט.את כול הקניות ערכנו על הבוקר בעיר אנסי.מתחת לבניין בן 3 קומות יש מסעדה וחלק ממנה גם ממש על המזח.

Talloires apartment rental

במהירות בזק הוכנה ארוחת ערב וישבנו על המרפסת צופים לאגם עד השעות המאוחרות. הדירה אגב,מחולקת לאגפים.בקומת הכניסה שלה חדר שינה+מקלחת ונוחיות,מטבח,סלון,פינת אוכל ומרפסת ענקית.עולים לקומה השניה ושם עוד 2 חדרי שינה,אחד עם מיטה זוגית והשני מיטות נפרדות שניתן לצרף,חדר אמבטיה נוח ונוחיות.התקרה משופעת קלות,בחדר עם מיטות נפרדות השיפוע חד יותר.תתאים יותר לילדים שמן הסתם יותר נמוכים. מתעוררים לבוקר בהיר ושמשי מול נוף מדהים של האגם.חוץ מכול הנופים חלקינו גם מתעורר לריחות מגרים שעולים מהמטבח.מישהו כבר נמצא עמוק בהכנת ארוחת הבוקר.

IMG_4826 (Large).JPG

הנוף המשכר ממרפסת-אמיתי מצולם,לא פרסומי

IMG_4827 (Large).JPG

ארוחת בוקר מהירה במרפסת ומגלים משפחת ברבורים ששטה לה לכיוון המזח מול הבניין שלנו.הם כנראה רגילים שממסעדה נותנים להם אוכל.אבא,אמא ושלושת הברבורים הקטנים.כול בוקר הם באו לבקר ואנו כבר חיפשנו אותם באופק.

IMG_5019 (Large).JPG

משפחת הברבורים
בקובץ הכנה לטיול,בכוונה לא סידרתי את האפשרויות לפי ימים מדויקים.החלטנו לזרום ולראות איך מתקדמים.בערב להחליט לאן מטיילים בכול יום,לפי מזג האויר ומצב הרוח.
 בבוקר הראשון באזור מטיילים באנסי.היו המלצות רבות על מקומות חניה,אבל כשנכנסים לעיר רוצים רק לתפוס חניה ולצאת מהרכב.חנינו בחניה הגדולה במרכז,החניה נקראת כמו המלון הגדול שנמצא צמוד לה.לא זוכרת כמה זמן הסתובבנו בעיר,עלות החניה 6 יורו.לאחר שלא הצלחנו להתחבר לאינטרנט,הגענו למודעין,גם לקבל מפות ושעות וגם לדבר עם הבית.ביקשנו ממודיעין לרשום לנו כתובת של סופרים ומרכזי קניות,את שעות פתיחה של של הטירות,של הגנים הסודיים.קיבלנו הדרכה על הכול בסובלנות ונעימות. במודיעין המליצו לרכוש כרטיס לאינטרנט,ושלחו אותנו לרחוב הראשי שהיה מלא בחנויות אופנה נעימות.בגלל שתכננו לבקר באוטלט ע' אנסי,דחינו את ביקור בחנויות.הכרטיס נקנה,משום מה לא עזר הרבה,המשכנו לכיוון העיר העתקיה והסתובבנו בה די הרבה. העיר העתיקה היפיפייה ומלאה במסעדות ומסעדות..התחלנו בטיפוס מתון לכיוון הקטדרלה שבה שוכן מוזיאון.בדיוק הייתה בו תערוכה מעניינת.הטיפוס לא קל,אחר כך ראינו שהיתה אפשרות יותר נוחה.לפחות הורדנו כמה קלוריות. התעניינו מה בתערוכה ולגברים שבחבורה פחות נראה אז ויתרנו.אהבתי לראות ברחבה בכניסה קבוצות של ילדים כנראה מבית הספר.נחמד לראות ילדים צעירים מבקרים בתערוכות,דבר שראינו אחר כך לאורך טיול כולו,בטירות ואפילו בשייט.חזרנו לעתיקה,הירידה הרבה יותר קלה.בשלב מסוים נמאס לראות את כול שפע המסעדות והלכנו לכיון הגלידרייה הפינתית הגדולה.המבחר עצום וקשה לבחור, אז מה עושים בוחרים הרבה,גם וגם . אנסי

IMG_4846 (Large).JPG
IMG_4851 (Large).JPG

IMG_4834 (Large).JPG

IMG_4835 (Large).JPG

IMG_4845 (Large).JPG
IMG_4855 (Large).JPG

IMG_4856 (Large).JPG
IMG_4854 (Large).JPG

איך אפשר לא לצלם את הרובע מכול זוית אפשרית?
 מלפנים נפרש פארק ירוק מקסים לשפת האגם,בדרך עליו תעלות מיים.דייגים עומדים עם חכות,אנשים סתם מתבוננים.והדגים ענקיים. הפארק כול כך נעים.לא רצינו לעזוב אותו.יש מתחמים סגורים עם מתקנים לילדים,אנשים מטיילים עם הכלבים.שמנו לב שהגזע לברדור אהוב על המקומיים,כי היו רבים מאוד,ולנו קצת נצבט הלב על בקי,הלבדרורית המתוקה שלנו שהלכה לעולמה בדיוק לפני שנה(בשיבה טובה)) .דווקא הצבעים האהובים על הצרפתים הם חום שוקולד ושחור,להבדיל מהבז'ים/לבנים בארץ.בפארק הקימו בדיוק פסלי צמחים והניחו ביתני עץ חמודים מאוד.מצידו השני של הפארק חוף רחצה עם מיטות שיזוף מעץ והמוני אנשים.המים קרים.
 להבדיל מערים אחרות באירופה,ראינו המוני ילדים.ולא רק בפארקים עם ההורים.ילדים ביקרו עם כיתות לימוד בטירות והייתה להם הפעלה,בשייט בשאנז,כיתת לימוד על אופניים,בפארק חיות. הגן העירוני,והתעלות

IMG_4880 (Large).JPG

IMG_4879 (Large).JPG

IMG_4887 (Large).JPG

IMG_4884 (Large).JPG

לקחנו שייט בספינה גדולה,כדי לתת מנוחה לרגליים וקצת להשתזף.בשייט,כמובן,כול ההסברים בצרפתית.עוברים טירה,כנסיה ואת הבית שלנו,עושים לו שלום

IMG_4865 (Large).JPG

IMG_4868 (Large).JPG

הנה הבית שלנו,צילום מהשייט

IMG_4876 (Large).JPG לפני שחזרנו לטלואר,עברנו בסופר שהומלץ במודעין , מתחם גדול הנמצא ברחוב avenue de geneve 134 בannecy יש בו סופר Carrefour גדול מלא כול טוב ולא רק אוכל,חנויות אופטיקה,בגדים,קוסמטיקה כול מיני.... המחירים בסופר סבירים עד זולים מהארץ,בחנויות הנוספות במתחם לא בדקנו.הוא נמצא ממש ביציאה מאנסי,עדיין בתוך העיר.של חנויות,מקומות אוכל מהיר די בזריזות עשינו סופר כמעט כמו בבית,עם שקיות מלאות כול טוב,בשר,דגים ואפילו תפוחי אדמה וברוקולי, חזרנו לדירה. מילה לגבי הקניות בסופר.יש רשתות קטנות בעיירות וגדולות יותר מחוץ להן.המחירים בגדולות הרבה יותר זולות ממחירי סופר בארץ.למי שנמצא בדירה מאובזרת ולא מפחד מקצת בישולים יכולה להיות ממש חוויה.לא חייבים בישולים ארוכים,הרי חופש,אבל מוצרים טריים שזורקים על מחבת,גבינות ונקניקים,פסטות טריות,רביולי טריים ויש ארוחה. כמובן בירה ויין טוב. המחירים במסעדות מורגשים בכיס. קצת תבלינים וקפה אהוב הבאנו מהבית
 בערב עוברים בעיירה שלנו.אהבנו אותה מאוד.היא התאימה לנו.רגוע וחמודה,מזח יפייפה,מסעדות של המלונות,רחובות וחנויות קטנות וחמודות.במיוחד חנות שוקולדים ביתיים וריבות.היה כייף לשבת בנמל. טלואר בערב

IMG_4891 (Large).JPG
IMG_4898 (Large).JPG

IMG_4899 (Large).JPG

כאן תכננתי להזמין לינה,אבל לא היה לשני זוגות.בערב שטיילנו,היה שלט :לינה פנויה במחיר 90 יורו+ר.בוקר 10 יורו
 הניקוד בבוקינג אולי לא מזהיר אך החדרים גדולים,מחיר רגיל למקום והגינה....סוף הדרך..וממש מול האגם והטיילת עם דשאיים מדהימים וורדים.

IMG_4900 (Large).JPG

חשבנו ודיברנו בינינו כמה שונה סגנון הבילויים כאן ובארץ.כזאת טיילת יפיפייה וכמעט ריקה.
 מסעדות של המלונות וסתם היו מלאות במבקרים. בטיילת תל אביב או אפילו נתניה מואר ואנשים רבים מטיילים עד שעות הבוקר המוקדמות שלא לדבר על 20.00 בערב. בדירה ממתינים להם הסטייקים ודג סלומון שנקנו בקראפור וריח בשר מהמסעדות מביא אותנו למרפסת שלנו,שם מוגשת ארוחת ערב לתפארת.

IMG_4906 (Large).JPG

איזה ארוחת ערב זאת הייתה!!!!! ומה לא היה בה...כמובן בליווי בירה לגברים ויין טוב לנשים.לאחר ארוחת הערב,במרפסת תוך התבוננות באגם אני מזכירה את התפוחי אדמה של מסעדת אילוויס,מוקרמים עם הרבה גבינה.ואז,החבר שלנו עונה לי :מה הבעיה?תקבלי אותם למחר.ולבוקר פשטידת ברוקולי מוקרמת הולך??מה הולך?רץ ,בקצב כזה ארשם לשני מחזורים של שומרי משקל,לאחר הטיול.טוב כדי לא להיות פרזיטית אני ממונה על הקפה ובעלי על הכלים.מה לעשות פרובינציה, לא הבנו את המדיח הצרפתי. חוסר אינטרנט בדירה היה מורגש ומעצבן.ויותר מזה ,בעלת הדירה עמדה על שלה שיש חיבור והקוד רשום על הקופסא של המודם.ניסינו הכול,ובכול וריאציה-ללא הצלחה.היה נכון יותר אילו היא הייתה רושמת אותו במדויק על פתק שהשאירה לנו בדירה. בבוקר החלטנו על קניון טבע .Montrottier וטירת הקרובה עליו מאוד Gorges du Fier
הגענו קודם לטירה,וקצת הסתובבנו בחצר,בגנים ובעיקר נהנינו מהנוף שנשקף ממנה.בכניסה לטירה נאמר לנו שהכניסה רק מ14.00 עד שעה זו מבקרים בה תלמידי בית ספר ויש להם פעילות יפהקיבלנו רשות להיכנס לשירותים וכך הספקנו לתת מבט על פעילויות הילדים.מקסים,הילדים הולבשו בבדי אבירים,הבנות עם כובעים ומטפחות משי,הסתובבו בטירה כמו נסיכים קטנים Montrottier טירת

IMG_4909 (Large).JPG

IMG_4966 (Large).JPG

המשכנו לקניון שנמצא ממש קרוב לטירה.הקניון מאוד יפה,אהבנו אותו יותר מדיאוזז ע' שמוני,כול אחד שונה ודי דומה.בהחלט כדאי לבקר בו.רק לחשוב שכול הסלעים האלה מתחת לאדמה והנחל שזורם לו ביניהם.הירידה לא קשה במיוחד,וההליכה על הגשרים לגובה מסתורית משהו.מתוך האבנים היה אפשר לראות כאילו פנים.כשיצאנו מהגשרים היה שלט עם הסבר.מסתבר יש אגדה המספרת על נסיכה שחייה בטירת Montrottier הקרובה וחיכתה לאהוב ליבה.הפנים שלהם כאילו מפוסלים באבן.את פני הבחורה ראינו בדרך חזרה את הבחור לא הצלחנו לזהות.בכלל אפשר לדמיין פרצופים ודמויות מהסלעים.מסתורי אמרנו כבר.אפשר לצרף עוד ועוד תמונות.... Gorges du Fier IMG_4934 (Large).JPG

IMG_4945 (Large).JPG

IMG_4942 (Large).JPG

IMG_4952 (Large).JPG

IMG_4951 (Large).JPG
חזרנו לטירה לסיור מודרך.המדריך-איש נעים הליכות ,אדם מבוגר ,היה מאוד דיסקרטי.כשעמדנו איתו לבד ודיברנו,התעניין מאיפה אנו,סיפר שהיה בישראל,עבד עם מלך מרוקו שנים ואפילו זרק כמה מילים בעברית.כאשר דיבר עם כול הקבוצה,ואמר אנו(הקבוצה)מאוד מגוונת,אמר שאנו מרוסיה(דיברנו בינינו רוסית)וקרץ לנו.חברה שלי שאלה אותו בסוף במבט כזה.כאילו לא בדיוק מרוסיה,והוא רק אמר שיש כול מיני אנשים, מאיפה לדעת מיהם?הבנו.הטירה,להבדיל מטירות האיטלקיות,יפייפיה גם מבפנים,חדרים מאוד מסודרים,הרבה כלי חרסינה,כלי נשק. .קניתי כמה גלויות למזכרת.
 בתוך הטירה כמובן אסור לצלם
IMG_4962 (Large).JPG

עדיין נשאר לנו כוח ויש אור יום עד מאוחר אז המשכנו לכיוון אקס לה בן.ביקרנו תחילה באקווריום.הוא לא גדול,לילדים יהיה אולי מעניין.בעלי מאוד אוהב דגים ואקווריומים אז לא מפספסים אם יש על הדרך.האקווריום נמצא בפורט הקטן
http://www.aixlesbains.com/en/activities-a-culture/activitie s/discovery--sitraloi375392--aquarium-du-lac-du-bourget.html
IMG_4989 (Large).JPG

הכי נחמד זה בפינת ליטוף הדגים
IMG_4990 (Large).JPG
לצערנו כאן תמו כול האטרקציות של אקס לה בן עבורנו.
נכנסנו למודעין שהוא גם משרד שייט בפורט הגדול.היה יום שלישי.ביום שלישי אין שייט למנזר על האי.ולא היה שום שייט.החלטנו לעלות על רכבת הקטנה,לעשות סיבוב באקס.עמדנו היכן שאמרו לנו,בשדרת העצים מחוץ למודיעין.המתנו והמתנו ומי לא בא?הרכבת הקטנה.מהמודיעין כבר יצאו הביתה ואנו המשכנו לסיבוב נופים מסביב האגם,לתצפיות.
חשבנו אולי לעלות עם הרכב לאבביה(המנזר)פגשנו זוג צרפתים נחמדים שבעזרת ידיים הסבירו לנו שלא כדאי כי סגור והדרך קשה וטלולה.

http://aixdesophie.blogspot.co.il/2012/06/tout-sur-le-petit- train.html
השייט שלא היה לנו
עשינו את המסלול כמו שיעל כתבה בסיכום שלהם רק הראות נהייתה אפורה והתמונות יצאו לא משהו.לא עצרנו בעיירות רק עברנו דרכם.חלק גדול מהם היה לקראת שינה והעדפנו להתקדם לשאנז
 תצפית על אגם בורג' IMG_4999 (Large).JPG הכבישים היפים והמפותלים  IMG_5000 (Large).JPG

כמה ממראות הדרך הזכירו לי את נופי רומניה,רק ששם החציר נערם לגובה,,כנראה שאלה הם מראות של רוב המקומות הכפריים בדומה לטוסקנה . IMG_5158 (Large).JPGIMG_5157 (Large).JPG

שאנז,כמה קטנה כך יפייפיה.כמובן כבר השייט אינו יוצא.איחרנו ולילי מתלהבת מהסירות הקטנות.נזכרת איך עשו שייט דומה בתעלות בספרד ומנסה לשכנע אותי לשייט כזה.תבינו אני והמים הולכים יחד מקסימום בג'קוזי.שייט רק בספינה גדולה ורק באגם, לים הפתוח אני לא יוצאת ולסירות הקטנות לא נכנסת.פחד אימים.למזלי,הסירות כבר הוכנסו ללינה,השייט גם הוא כבר לא יוצא,נשאר לנו לעשות סיבוב קצר בעיירה הקטנה ולהמשיך לטלואר. שאנז' הקטנה והיפה

IMG_5006 (Large).JPG

IMG_5008 (Large).JPG

כשהיינו באקס כנראה ירד גשם במחזותינו כי הכבישים היו רטובים.נכנסנו לדירה ופתאום התחיל ממש מבול,לראות גשם על האגם היה יפה במיוחד כאשר כבר נמצאים בבית.בלילה מידי פעם שמענו גשם וקצת רעמים אבל מתעוררים ליום בהיר ויפה.מזג האויר לצידינו מחייכים ומנצלים את הבהירות למעבר col de la forclaz. ומשם למערה ולמפל נוסף בSeythenex
באגם,יצאו השייטים לאימונים או תחרות והברבורים שלנו מגיעים גם
 מתחילים את היום ממרפסת בדירה IMG_5098 (Large).JPG

IMG_5097 (Large).JPG

IMG_5022 (Large).JPG שטים ישר למסעדה על החוף במעבר הרים הנוף ממכר ומטריף חושים.כמה דוכני מכירת מזכרות,מלון ומסעדה עם נוף לאגם.ומחלבה פרטית המחירים בחנויות המזכרות ההיצע היו הרבה יותר טובים מאשר בחנויות בעיר והעיירות סביב האגם.הצטערתי מאוחר יותר שלא רכשתי יותר שם col de la forclaz IMG_5030 (Large).JPG

IMG_5040 (Large).JPG
 מסעדה עם נוף מדהים על האגם

IMG_5034 (Large).JPG

IMG_5042 (Large).JPG

GROTTE et CASCADE de SEYTHENEX http://www.cascade-seythenex.fr/index.php/en Seythenex
Maison des grottes
 74210 Seythenex
74210 Seythenex - France
T. 0450445597
 Fax 0450445597
ביקור במערה בליווי הדרכה.התמזל מזלנו ובקבוצה היו עוד אנשים שאינם דוברי צרפתית לכן המדריכה החמודה תרגמה גם לאנגלית.ההסבר היה מעניין,הבנו שהמערה עדיין בחקר ומעת ולעת מגלים עוד ועוד פינות,המים מציפים את חלקי המערה ולכן לוקח זמן לחוקרים.ההליכה לא קלה היא הזכירה כמה פעמים לשמור על הראשים ולהחזיק בחבלים משני צידי השבילים.הייתה איתנו משפחה עם ילדים קטנים,שתחילה די פחדו.ההורים הלכו עם כפכפים ואני בתור אמא פולניה ממש לא הבנתי איך אפשר ללכת במערה בכפכפי גומי עם ילד על הידיים.לאורך רוב הסיור הדאגות שלי היו על הזוג ההורים ועם כול צעד בשלוליות מים הייתי מוכנה כבר נפשית לתפוס את הילד הנופל. המלצה,גם עם בא לכם לטייל בסנדלים,נעלי עקב או יחפים-תזרקו לרכב נעל ספורט או הליכה נוחה עם סוליה לא מחליקה נגד כול צרה,הרכב יכול לסחוב כמעט הכול.במיוחד כאשר מטיילים עם ילדים. לאחר הסיור,אפשר לטייל באופן עצמאי ,לרדת למפלים,לעלות בשבילי ההליכה,יש ביתן עם סרטון מצגת על המערה והאזור.במקום מסעדה קטנה חמודה וכמה שולחנות פיקניק מעץ פזורים בשטח.

IMG_5046 (Large).JPG
IMG_5048 (Large).JPG
IMG_5051 (Large).JPG

תחילה נראה לנו לא נעים להוציא את התיק שלנו עם המצרכים לפיקניק אבל שאלנו ונענינו ששולחנות העץ לרווחת המבקרים ומותר לערוך פיקניק עצמאי..קפצנו לרכב בחניה ממול הכניסה וערכנו פיקניק במקום. המקום מאוד נעים,שולחנות פיקינק רבים פזורים בשטח.בתי עץ קטנים,מסעדה קטנה וחמודה.אפשר לטייל למפלים או לנוח בטבע .
 בביתן בו הוקרן הסרטון היו ברושורים רבים לפעילויות באזור.מצאנו שם מידע על מגלשות הרים ופתאום בא לנו מאוד.

IMG_5064 (Large).JPG
IMG_5066 (Large).JPG

http://www.lasambuy.com/ גי.פי. אס אמר שהמרחק כ7 ק"מ,נוסעים. ה7 ק"מ נראו כ27 הדרך עולה ועולה,הנוף יפה וזה מזכיר לי את כביש 500 הצפוני ביער השחור,את הלילה ש"הלכנו" לאיבוד ע' באדן-באדן.
 צוחקים .נכנס לנו כבר לפולקלור המשפט שלי מלילה ההוא "לילי, תוציאי אותי לצוויליזציה".הגענו למקום ולא ראינו נפש חיה.יצאנו לבדוק,אפילו לדבר לא היה עם מי. הרכבלים עמדו ורק מרחוק נראו הפסים של המגלשות.ומה מסתבר?שמרוב התללהבות לא שמנו לב כי המקום פתוח רק מיולי. בדרך ראינו פארק שאולי יעניין משפחות עם ילדים

שוב מזכירים לעצמינו לבדוק בפעם הבאה רכישת כרטיסי טיסה עם פתיחת העונה התיירותית באזור. הבנו שהטירה Menthon St Bernard הקרובה לטלואר פתוחה רק ביום שישי,והיום לא.אבל בכול זאת מחליטים לעבור דרכה,אם תהיה יפה אולי נחזור לפחות נראה איפה היא.בדרך אם כבר אנו באזור עוברים את העיירה TONES,מרכז נחמד,הרבה חנויות ומסעדות.העין תופסת חנות נעליים ואני מצלמת תמונה עבור בנות הפורום וכול אוהבות החברה.תגידו לא אותו סגנון כמו טבע נאות? המחירים לא משהו,קניתי בטבע נאות במיוחד לקראת הטיול זוג יפה בטורקיז אז מסתפקת בצילום. TONES

IMG_5071 (Large).JPG

IMG_5069 (Large).JPG

IMG_5070 (Large).JPG

הטירה Menthon St Bernard
סגורה,עצרנו בחניה,אבל מחסום אינו מאפשר אפילו לטייל סביבה . עוד זוג עוצר,ישראליים.בפנים בחצר כלבי סנט ברנרד ראו אותנו ודהרו לכיוון שלנו.אישה בוגרת נותנת להם קול צעקה והם חוזרים.כאן אנו מוצאים נשק סודי....מקל נקניק והכלבים מזלי ריר שוב לידיינו.
 נחזור לטירה ביום שישי.

IMG_5075 (Large).JPG
IMG_5074 (Large).JPG

אין מגלשות אין טירה,חוזרים לדירה לארוחת ערב ולאחר מכן יוצאים שוב לאנסי בלילה.
כול הזמן בשמיים רואים את הגלשנים ואני נזכרת איך יורם עלה לרחף שם עם הילדים.ראינו את מקום הנחיתה שלהם והם היו כול כך גבוהה בשמיים,משוגעים.
 החלטנו על ארוחת ערב מהירה כדי להספיק לטייל ערב באנסי המוארת.צחקתי כשקנינו בסופר רביולי ופסטה טריים,עכשיו בדיוק הם מתאימים לארוחה מהירה.טונה גבינה במקרר מלווה אותם נהדר. עשרות גלשני רוח צבעוניים בשמיים

IMG_5080 (Large).JPG

אנסי יפיפייה גם בלילה.מוארת,מלאת אנשים וגם...אנשי ביטחון.יש לא מעט שתויים ומוזרים אחרים,הם אומנם לא נטפלו לעוברים ושבים ומכוניות שיטור רק עוברות בסמטאות אך נזהרים פתאום וצועדים יחד. גם בערב המאוחר המרכז מלא מסעדות מלאות באנשים,יש כאלה שבשלב סגירה ויש פאבים שרק נפתחים.שונה אנסי מעיירות האחרות שעברנו בדרך,טוב היא לא בדיוק עיירה.אחרי גלידרייה "שלנו" ראינו תור לגלידריה קטנה ופעילה מאוד.היה שם תור לא קטן של חבורות צעירים אז נעמדנו גם,מסתבר שבשעות הערב מקבלים כדור גלידה נוסף ע"ח הבית,אולי בגלל זה או שבאמת הגלידה טובה.ממשיכים לכיוון הפארק.בפארק פחות נעים לטייל,הייתי מצפה לפגוש בו זוגות צעירים לצערי פגשנו רק כמה שתויים.הפעם חנינו בחניון קרוב למודיעין, לא בתת קרקעית.
 הדרך לרכב קצרה. אנסי בלילה

IMG_5086 (Large).JPG

IMG_5090 (Large).JPG

IMG_5092 (Large).JPG מתחילים להרגיש את סיום החופשה המתקרב.נשארו עוד יומיים,רשימת האפשרויות רבה אבל החלטנו לא לרוץ,לא להיכנס לעיר גדולה בשביל כמה שעות.נסיעה ברכבת גם היא לוקחת זמן ולא מעט כסף עם עושים חשבון ל4 איש.לכן ליון היפה,שכל כך פנטזתי אליה,אספתי הרבה חומר על בתיה המצויירים,מוזיאון המינאטורות- תישאר לטיול הבא,ואולי נגדיש לה יותר זמן כיעה לעיר יפה וגדולה. מתחילים את היום באיזי. נוסעים לגנים הסודיים,במודעין באנסי המליצו להיכנס גם ל RUMMILLY במפה היא מסומנת כיעד עם מוזיאונים,כנסיה מרכז עתיק.לטעמינו היא היתה מנומנת מידי.לא בדקנו האם המוזיאונים פתוחים שערנו שהם וודאי גם רק מ14.00.הנסיעה לגנים הסודיים עוברת דרך העיירה שממש לא נראת מבטיחה,לרגע חושבים שאנו לא בכיוון ושואלים עוברת אורך.כן זה ממש כאן בסיבוב. http://www.youtube.com/watch?v=sQDyy2duhDA http://www.jardins-secrets.com/ עוצרים בחניה וממתינים כי גם כאן נפתח ב13.00.מבחוץ המקום לא נראה גדול במיוחד,חזית מבנים נמוכים נחמדה,מרפסת עץ בה מתינה קבוצת אנשים מבוגרים ואני כבר חושדת שאולי היה מיותר.הכניסה והיציאה דרך חנות מזכרות קטנה ומאוד ריחנית.בה משלמים על הכניסה,מקבלים דפי הסבר על הגנים,על העומדים מאוחרי המלאכה ויוצאים לדרך.המקום מקסים.הוא בנוי ממש כמו אחוזה,עם חדרים רבים מעוצבים באופן מיוחד בסגנון מיוחד תוך הקפדה רבה על כול פרט.עוברים בחדרים אחד אחרי השני.חדרי שינה מסוגננים,חדרי רחצה,בריכת שחיה וחדר מנוחה,מרפסות סגורות,מטבח, חצרות עם מזרקות ושבילים.אפילו שרותי מבקרים מסוגננים ומיוחדים. IMG_5114 (Large).JPG

IMG_5127 (Large).JPG

IMG_5108 (Large).JPG

IMG_5129 (Large).JPG
IMG_5135 (Large).JPG מקורות ההשראה לגנים: תוניסיה
אריחים zelliges
הכפר כחול לבן של Sidi Bou סעיד משובץ דלתות
תוניס מדינה ו מבוך של סמטאות, כי להסתיר סוד ארמונו.

מרוקופאטיו ו Riads, שנבנו של Adobe ו Ksour בערוץ Dades
Kasbah מסוידים לבן צבעוני (גן Ouda רבאט)
Jardin Majorelle במרקש (ארכיטקטורה כחול).

ספרדכל האנדלוסית גנים של סביליה, קורדובה וגרנדה, אלהמברה בפרט.

אירופה כל האכסדרות רומנסקיות
Monreale בסיציליה כדי הביזנטית
מורי הקתדרלה של נוטר דאם דה פוי
בהרי האלפים, עתיק מגולף בקתות עץ מגולף (סבוי ושוויץ), מוזיאונים של אמנות עממית (Mus Dauphinois גרנובל, ואת מוזיאון Bulle ב Valais שוויצרי)
ארט ברוט נשלט היטב עם מחשבות שווא של סוס, ו Picassiette טורט ...
 פסטיבל גן Chaumont סור לואר לצד ניסיוני וחדשני עם שילוב בגנים של חפצים המוטים מן הפונקציה הרגילה שלהם.

כדאי לתרגם את האתר לשפה מובנת יותר,יש בו מידע רב ומעניין. היה יום חם ושמש חזקה דבר שקצת הפריע על טיול בחצר היפה.יוצאים דרך החנות לא לפני שרוכשים סבון ריחני במיוחד.
נותנים צ'נס נוסף לאקס לה בן.
אולי שפטנו אותה בחומרה.מגיעים לנמל ונכנסים למשרד מכירת כרטיסי השייט.מרוצים מעצמינו.אין שייט.מה אין???אנו באנו הפעם בזמן וביום המתאים .
השיט האחרון ב17.00 מהמנזר, משם..לא למנזר.בהבנת הנקרא והנשמע.כדי לחזור ב17.00 משם צריך להגיע לשם ב15.30.זה מתחיל לעצבן.שואלת את הדוברת על רכבת הקטנה.
כן,כן יש,תעמדו כאן עוד 15 דקות היא באה.
 לבדיקה לפני ההגעה...

לא דובים לא יער ולא רכבת.עדיין מוקדם,נכנסת למודיעין והפעם דורשת ממנה לבדוק עבורינו.הפקידה מדברת עם "קולגה" אבל גם ההיא לא יודעת.יש בעיר פסטיבל מוזיקה,אולי בגלל זה היא לא מגיעה?? נהג הרכבת אינו עונה לה לטלפון. מחליטים על סיבוב קטן בעיר,לפחות לראות רחוב או שניים. IMG_5160 (Large).JPGIMG_5162 (Large).JPG יום מוזיקה,לפחות נהנים משיר או שניים
 אחרי עוד חצי שעה.חוזרים וממהרים לשאנז,שם עוד אפשר להספיק לשייט.בדרך שוב עולים על תצפית והפעם הראות טובה יותר והאגם בורג' נראה מקסים. IMG_5216 (Large).JPG בדרך מצליחים לשכנע אותי לגבי הסירה הקטנה, בתנאי שלא נכנסים לאגם,אני מוכנה.40 יורו לסירה,אנחנו 4 איש.סביר מאוד. בעלת הסירות מסבירה שיקח קצת מעל חצי שעה להטעין,לחבר אותה למצבר,זה זמן שיש לנו לשבת בבית.השיט מהנה ביותר.הסירה עם מנוע חשמלי,השטתי אותה לבד.יש רק ימינה שמאלה,קדימה ואחורה.לילי קצת מאוכזבת,לעט מידי לטעמה.לי בדיוק מתאים.בזמן המתנה לתדלוק הסירה ע' סוללה חשמלית אנו דוגמים קפה ועוגה באחת המסעדות .נהנים ממראות חבורת רוכבי אופנועים שמסיימים לאכול ומסתדרים בשורה,ממתינים אחד לשני ויוצאים לדרך.חבורת תלמידים עם מדריך על אופניים עוברים ,כנראה בשיעור אופניים או טיול רכוב.

IMG_5167 (Large).JPG
IMG_5199 (Large).JPG

IMG_5198 (Large).JPG
IMG_5171 (Large).JPG

אני מרגישה מה זה טוב,הצלחתי לעבור את מחסום המים,אומנם בקטן אבל בכול זאת.

IMG_5187 (Large).JPG

http://www.bateaucanal.com/ קשה להיפרד משאנז.גם בה היה יום מוזיקה,למרות שלא הורגש,בכניסה לעיירה יש מוזיאון ובית מוזיקה,ממנו בקעו צלילים די משונים.לא נכנסנו,העדפנו לטייל בסמטאות.פתאום הגברים שלנו חזרו עם שלל קטן,פירות יער טריים שקטפו בשולי היער.
 התלהבנו כמו ילדות קטנות,כי את תות היער אני אכלתי בשנה שעברה ברומניה,את הפרי השני(אפילו את שמו לא זוכרת)נראה לי שבפעם אחרונה לפני 1973. פירות יער ממש מהשיחים

IMG_5208 (Large).JPG
IMG_5213 (Large).JPG

IMG_5205 (Large).JPG

ממהרים להספיק לטירה.מגיעים ממש לקראת סגירה,ואני כבר רואה איך לא מכניסים אותנו. לילי יורדת מהרכב וקונה כרטיסים בקופה.אנחנו מזהים את האישה בקופה ,זאת שצעקה על כלבי הסנט ברנרד.מקוים שהיא לא מזהה אותנו.משום מה לילי מתעכבת אני פותחת חלון ומקשיבה לשיחה ביניהן.פתאום,לילי מתכופפת לאישה והן מתנשקות,לילי מראה לה מגן דויד שלה. מה קורה כאן?מרוב הלם לילי שוכחת היכן שמה את כרטיסי הכניסה,הצעיר שפוגש אותנו בכניסה לסיור פרטי, אומר שיודע שקנינו כרטיס וזה לא נורא.אז מה הסיפור?
 האישה בקופה מסתבר,בת משפחת Menthon והיא סיפרה ללילי את סיפור אביה.בזמן מלחמת העולם השנייה הוא עזר לילדים יהודים,הילדים שמרו על קשר מכתבים עם הבית וסיפרו שטוב להם,האמא לא האמינה ובאה לבקר אותם,ביציאה מהעיירה היא נתפסה ונהרגה ע' הגרמנים. הילדים גדלו עוד זמן מה במשפחה והתפזרו,אחד מהם חי היום בישראל בירושלים.האבא של הקופאית בת המשפחה,קיבל פרס על הצלת ילדים יהודים והיא מגיעה לארץ בספטמבר השנה לביקור אצל אותו הילד שהיה מוחבא בטירה בזמן המלחמה.מרגש מאוד.הסיור מאוד מעניין,הטירה יפייפיה,הבחור מעמיק מאוד בהסבריו,מנסה האנגלית שלו ובה מאוד והוא משתדל להסביר לנו באנגלית קלה את מה שלא הבנו,ענה ברצון על השאלות.זכינו לסיור פרטי ממש,לא לחוץ,למרות שעת הסגירה ונהנינו מאוד.ביציאה מהטירה,אנו מאחלים לברונית נסיעה טובה לירושלים ושוב מודים לה והיא לנו.הצוות כבר לפני פיזור הביתה,כמה חבר'ה צעירים ושתי נשים בוגרות.ואני מאוד רצית אם לא היינו כבר לאחר שעת הסגירה, הייתי מבקשתי לבקש ממנה לראות את הכלבים. http://www.chateau-de-menthon.com/fr/index.php
 טירת Menthon

IMG_5227 (Large) (2).JPG

IMG_5229 (Large).JPG

IMG_5241 (Large).JPG

IMG_5237 (Large).JPG

נוף לאגם ממרפסת הטירה

בחזור לדירה שוב עוברים את הפורט של טלואר,נעים וכייף לשבת על הספסלים הרבים,במסעדות אנשים מתיישבים לארוחות ערב,אחרוני המשתזפים מתקפלים וכמה מבעלי הסירות קושרים אותן למקום.סיבוב נוסף ואין ברירה חוזרים לדירה .צריך עוד לארגן את הדברים,לסדר קצת את הדירה.בהתכתבות בינינו לא היה צורך בתשלום ניקיון סופי,רק להחזיר את הדירה במצב שקיבלנו. בטיילת בטלואר

IMG_5258 (Large).JPG

IMG_5270 (Large).JPG
ארוגות לבנדר
IMG_5256 (Large).JPG
IMG_5267 (Large).JPG

טוב,נקיון יסודי לא תכננו לעשות,אבל לפנות אשפה ,לארגן,ולסדר לא היתה בעיה.השארנו אותה באמת מאורגנת. זהו,אנו מרגישים את סוף הטיול.
מחר היום האחרון.שתי אפשרויות לסיום הטיול,בתכנון לטייל במפלי הריסון.ענתת דיווחה כמעט און ליין כמה המפלים יפים ושכדאי לנו לטייל לשם.רחל,כמה פעמים הזכירה אותם ואם רחל שולחת אותי לשם אני בדרך כלל מקשיבה לה.אבל אני לא לבד.הנהגים שלנו עייפים.למפלי הריסון כ145 ק"מ מטלואר ועוד 50 בחזור לג'נבה.
האופציוה השנייה ביקור בקניון השטן.
מעניין רוב הגולשים טיילו מנקודת לינה אחת,בדרך כלל מ אקס לה בן והספיקו הכול.או שאנו כבר מזדקנים או שאני לא יודעת מה.
 נכנעת לרוב,קניון השטן.מה יכול להיות,כולם אמרו שהוא המיוחד בין הקניונים. בערב,ארוחת ערב מכול מה שנשאר,רביולי,דגים,נקניקיות והרבה גבינה.האמת,בסופר חשבתי לעצמי למי קנינו כול כך הרבה אוכל?בפועל הסתדרנו נהדר עם כול השפע שנקנה.

IMG_5272 (Large).JPG

בבוקר,השקמה מוקדמת,סידור מהיר של הדירה ובדיקה אחרונה מה אספנו ומה לא,משאירה בארון חומר כתוב בעברית בתקווה שבעלת הדירה תשאיר אותו אולי לישראלים שיבואו. ארוחת בוקר והכנת סנדוויצים לדרך,נשארו עוד פירות ואפילו בירה,יש לנו לילה נוסף בשדה ג'נבה לכן לוקחים הכול איתנו
משפחת הברבורים כבר עברה אותנו,ירדנו להאכיל א הברווזים בשארית הלחם.
 שלום לנוף,לאנסי,לדירה ויוצאים לדרך.

IMG_5273 (Large).JPG
IMG_5096 (Large).JPG

ומי מגיע מרחוק? כול כך הרבה עבודת הכנה,קריאת כול כך הרבה חומר,אפילו קובץ מסודר והנה החופשה עומדת להסתיים.
עד בבוקר היינו בהתלבטות האם למפלי הריסון או קניון השטן?עוד אפשרות של Sixt-Fer-Cheva נפלה כי היה רחוק עוד יותר.זהו,הכנסנו לרכב את כול הציוד,את התפוחים שעדיין נשארו ונוסעים לקניון השטן.
כול יום אמרנו בקול רם,הם חיים בגלויה,אבל ממש כך.בדרך עוד עצרנו בסופר הגדול באנסי,מיים ועוד קצת מצרכים לסנדוויצים וגבינות אחרונות הביתה .איך אפשר להשאיר גבינת ברי טובה של 450 ג"ר ב2.10 יורו על המדף??במתחם הסופר הבחנו בחנויות נחמדות לאורך כול הקומה,איך לא ראינו קודם?על פרק הקניות אסכם בסוף.הוא די כאוב.

הדרך לקניון השטן כמו רוב הדרכים בכול החופשה, ירוקה,פיתולית ומקסימה.מהירות נסיעה מותרת 90 ק"מש אבל נראה שזאת בדיחה כי ממש אי אפשר לנסוע במהירות זו,חלק ממקומיים טסים.

גיל סיכם את הביקור בקניון כחווייתי ביותר,מבין כול הקניונים שביקרו.הגענו למקום,התאספה עוד קבוצת אנשים,היו ביניהם זוג של רוסיה והולנדי הבחורה תרגמה והסבירה לנו,כי בחנות/קופה דיברה רק צרפתית ושלחו אותנו לאן שהו להמתין למדריך.ההדרכה כמובן בצרפתית.קיבלנו דף הסבר באנגלית,המדריך החליט שמספיק לו לרדת ולעשות סיבובים כול היום,רק אמר שאם יהיו שאלות הוא כאן ושתק.
הירידה לקניון לא קלה,ארוכה.הצמחייה יפה פראית די דומה ל Gorges du Fier.הסלעים הרבה יותר פראיים.אהבנו בכול מקרה.ביציאה יש שולחנות פיקניק עליהם ערכנו פיקניק וקינחנו בגלידות. המדרגות הרבות לקניון השטן

IMG_5282 (Large).JPG

IMG_5329 (Large).JPG
IMG_5335 (Large).JPG

תמונות רבות מהקניון כדי להעביר את עוצמת הטבע ולהצדיק את הנסיעה הארוכה

החלק של אנסי היה מרווח יותר.אפשר להוסיף עוד יומיים לניצול מרבי יותר לטייל גם באקס לה בן והעיירות סביבה.אפשר להתייחס לחופשה באנסי כמו לחופשות בפראג4-5 ימים.

לגבי קניות,שדווקא תליתי תקוות לגביהן.
מתחם גדול נמצא ברחובavenue de geneve 134 ב annecy יש בו סופר Carrefour גדול מלא כול טוב ולא רק אוכל,חנויות אופטיקה,בגדים,קוסמטיקה כול מיני.... המחירים בסופר סבירים עד זולים מהארץ,בחנויות לא בדקנו.
 שריינו זמן למתחם הגדול ב

http://epagny.centrecommercial-auchan.fr/ במתחם מאוד גדול,מאוד.עיר ממש,הרבה חניות,צריך להבין איפה לעצור ע' איזה חנויות.
הרבה כיכרות,ונהגים חסרי סובלנות.לצאת מהמתחם היה גם לא פשוט.
 נכנסנו לחנות רשת לבית חמודה,סתם לראות.חברתי קנתה מכשיר קילוף לתפוחים(איך לא)ותפוחי אדמה.לא רק מקלף גם חותך בספיראלה.

נכנסנו ל AUCHAN שהיה זול קצת יותר מקראפור(בקוסמטיקה)הביגוד ותיקים בכלל לא משהו(ממש לא משהו)המחירים לא זולים.זאת לא תקופת סוף עונה.החנויות הרבות מסביב(באותו המבנה)היו יקרות ביחס לישראל.גם בארץ סנדל אורטפדי עולה בערך 100 יורו.חולצה של סליו לבנים,התקשרתי לשאול אם לקנות להם,30+,גם בארץ זה המחיר בסוף העונה עכשיו.
קניתי שוקולדים לבית ולעבודה וקוסמטיקה שמשמעותית זולה יותרלמרות שכן שריינתי זמן לקניות הפעם,הרגשתי "בזבוז" זמן אולי בגלל גודל המתחם או היותו מחוץ לעיר,ללא יופי של העיר,גם התקופה(טרום סוף עונה)הורגשה במחירים הגבוהים ולהתפשר על "הנה רכשתי בחו"ל" לא התאימה.
זהו, הקניות נדחו לכריסמס,לקולמר והאזור,שם היו בדצמבר מחירים מאוד נוחים,בחנויות היפות בשדרה כך שאפשר לשלב בין טיול לקניות בכייף.
הבנים אמרו "אמא בגדים נקנה לבד,תביאי גבינות" והבת בכל מקרה לא אוהבת את הטעם שלי.קרם גוף, עדיף של ויקטוריה סיקרט, תמיד עדיף לה מבגד. מקניון השטן יצאנו ישירות לכיוון ג'נבה.את הרכב היה צריך להחזיר ב18.00,פחדנו מפקקים בכניסה לעיר.קרוב לג'נבה כבר התחלנו לחפש תחנת דלק.היו כמה אבל עם כרטיס חבר כך שגם הצ'יפ על כרטיס אשראי החדש לא עזר.תדלקנו בסניף קארפור,בהם יש תחנות דלק גם ופקיד בבודקה.שומרים קבלה וכמובן מצלמת את שעוני הרכב לפני המסירה.תלמידה טובה של הפורום.

לדעתי אפשר היה לעבור שוב בעיירת . Yvoire ואולי בגנים שהיו פתוחים הפעם

http://www.booking.com/hotel/ch/geneve-aeroport.en-gb.html?aid=330268 כדאי לבדוק מחירי לינה באתר הרשמי של מלון איביס,בימי ראשון יש מחירי מבצע שאינם ניתנים לשינוי/החזר.קרוב לנסיעה משתלם להזמין דרך המלון,החיסכון מורגש.
הגענו בזמן,הפקקים היו סבירים ומצאנו קל את המלון.פקידת המלון הסבירה בדיוק לאן להגיע להחזיר את רכב לאויס והדריכה איך לצאת מהשדה בתחבורה ציבורית,קיבלנו כרטיסים לכול כלי תחבורה ליומיים. הפקידה שמחה לספר שהתמזל מזלנו ובעיר יש ...איך לא? פסטיבל המוזיקה ויש חגיגות בכול מקום.בעיר. מה זה אומר?
בפארקים,ע' האגם,בכנסיות,בבתי קפה וסתם ברחוב מנגנים בהרכבים שונים מסתם חבורות ועד נגני הפילהרמונית,זמרי האופרה,להקות רוק וכו'...... מחזירים את הרכב,רושמים דו"ח לגבי השריטה.מסכן שלנו נסרט בחניה באקס לה בן,כשלא הולך אז לא הולך.יש ביטוח ביטול השתתפות עצמית לכן רק דו"ח.את תוספת הנהגים,מסתבר משלמים בהחזרה,וחוסר ידע והבנת הצרפתית,מחזירה אותנו לשדה עצמו לפקידת אויס עם אנגלית משופרת,לרגע חששנו שמחוייבים על נזק.הסבר זריז שהתשלום על נהגים נוספים,משלמים ויוצאים לכמה שעות לעיר.
 הגענו בקו 10 מהשדה למרכז העיר,עברנו תחנה אחת יותר מידי ויצאנו ממש קרובים לפארק,שאלנו עוברי אורך שעזרו להתמצא וצעדנו עם הרוב תחילה לכיכר ואחר כך לפארק.הכיכר הייתה עם במה אחת וכסאות רבים סביב,בפארק היו כמה וכמה במות עם הרכבים שונים.דוכני מזון רבים עם תוצרת עצמית לרוב.שולחנות וכסאות פזורים מסביב,אנשים מחופשים ודי מוזרים.בגלל המופעים בו זמנית היה יותר רעש ממוזיקה.עשינו סיבוב גדול,הספקנו אפילו לאכול שווארמה טורקית(לא טעימה) ונקניקיות עם צ'יפס ויצאנו לטייל בעתיקה.

שמח בפארק

חותכים סלט,בדוכן השכן של אוכל ביתי
IMG_5367 (Large).JPG
IMG_5369 (Large).JPGמוזיקה בין התותחים

IMG_5370 (Large).JPG מאחת החצרות שמענו מוזיקה נעימה מאוד,נכנסנו,מסביב עמדו וישבו אנשים רבים ,על הבמה הופיע הרכב של זמרי אופרה,כך הם בכול אופן נראו לנו.

IMG_5375 (Large).JPG
IMG_5377 (Large).JPG

היה מקסים,חבל שבאנו לקראת הסוף,משם המשכנו לכנסיה למופע נוסף,פחות נעים,טיילנו ברחובות וכאשר הרגליים הכריעו והגוף זעק "קפה" החלטנו לחזור למלון.לא לפני שעברנו כמה בתי קפה.לצערי הרגשנו כמו עני בפתח.המחירים ממש בשמיים,ביחס לצרפת.ג'נבה יקרה.
 יקרה,קפה ל4 איש 200 שקל. כמה תמונות מהעיר

IMG_5345 (Large).JPG
IMG_5344 (Large).JPG
IMG_5384 (Large).JPG
IMG_5385 (Large).JPG
IMG_5391 (Large).JPG

לא מרגישה את עצמי בנוח,לא נעים להסתכל על תפריט ולחשב את העלות הארוחה האם מספיק רעבים או חוזרים לסנדוויצ'ים ותפוחי עץ שעדיין נשארו.
אז איך ג'נבה?
רועשת,אולי בגלל כל המוזיקה,מלאת זרים,לא היוו לנו כוחות להגיע לאגם. חזרנו עם קו 10 למלון,הזמנו השכמה וב5.20 היה השאטל הראשון לשדה.
 מלון איביס ג'נבה היה מוצלח,ונעים הצוות מסביר פנים ועוזר.בבוקר הספקנו לשבת על כוס קפה ולדרך. הגעה לשדה מהירה מאוד,רעיון אדיר היה להחזיר רכב ערב קודם,כך יכולנו לישון עוד קצת ולהגיע רגועים.. בדלפק של איזי ג'ט היה כבר תור גדול.לא הבנתי מה אנו אמורים לעשות עם הבורדינג פס,הראנו אותו לאחת הדיילות שעברו וצעקו לכולם "תל אביב,תל אביב" היא אמרה להמשיך לעמוד בדלפק.שקלנו את המזוודות הן היו בעובר קילו אחד,הדיילת רק חייכה ואמרה שזה בסדר. שאלה האם נרצה למסור טרולים לטיסה,ברצון התפטתרנו משניים מהם.הקפדנו שיהיה זה טרול בלי הסנדוויצים לדרך.על דף המודפס שלנו היא רשמה את שער העלייה לטיסה. בידוק בטחוני מתבצע לכולם יחד,והיה תור לא קטן,למרות שזז מהר.צריך היה להוריד חגורה וכול דבר מברזל,חלק מאנשים גם פתחו מראש בעצמם את הטרולים.אחד הטרולים שלנו ציפציף,הבודקת פתחה אותו,ראתה טונה סנדוויצ'ים חטיפים,גרעינים,ופותחן שבטעות נשאר בתיק.כבר התכוננו לזרוק אותו לפח,אבל היא רק אמרה "או מאמא" וסגרה את התיק יחד עם הפותחן. מחויכים צעדנו דרך ארוכה מאוד לשער שלנו.עמדו שני תורים לנו היה רשום מספר עם התור הקצרצר,נעמדנו אחרונים בו ואז ירד לי אסימון,בגלל שמסרנו מזוודות היתה לנו זכות לעלות אחרי הספידי,דבר ששכחתי בעליה בארץ.דיברנו על זה ביניינו ופתאום חלק מנוסעים התערב בשיחה ללמדנו שאנו לא בתור הנכון.הרגשתי מה זה מלומדת ובוגרת איזי ג'טים,נתתי להם הרצאה בנושא.דיילת קרקע בדיוק הודיע ברמקול ושאלה מי מעוניין להכניס מזוודה למטוס פנימה,משום מה לא היו קופצים או שלא הובן . הטיסה עוברת בנעימים,הצוות מאוד נחמד,חייכני וסובלני.אפילו דובר כמה מילים בעברית. מים קרים בכוסות הונחו על מגש ע' עמדת הדיילים לרווחת כולם. מחירי האוכל והשתייה במטוס היו סבירים . הנחיתה הייתה בזמן,ללא איחורים והקברנית בירך את כולם בעברית ובישר על תחזית מזג האויר של 34 מעלות חום. ברוכים הבאים לישראל.

IMG_5398 (Large).JPG

חופי הארץ:תל אביב,תל אביב
 מפת הטיול שהוכנה במיוחד
https://maps.google.fr/maps/ms?msid=217391129567655446748.0004ae10ea355a0d6013b&msa=0 אתר מזג האויר לאזור

אתר סימון סופרמרקטים
http://www.supermarche.com/rhone-alpes/ וכמובן איזי ג'ט

מקורות מידע וטיולים שהיו לי לעזר גיל ואדיס באלפים https://forum.lametayel.co.il/forum_msg/goto-3187759#msg_3187759 https://www.lametayel.co.il/גיל+ואדיס+באלפים+הצרפתים