בלוג טיול – אמסטרדם – 4 (וחצי) ימים מלאים – ספטמבר-2022

לחץ כאן ל:קישור למפת אטרקציות אמסטרדם .

התיכנון: התיכנון עצמאי, בעזרתם האדיבה של גוגל ופייסבוק .
 הכנו תוכנית מסגרת יומית והשתדלנו לעמוד בה במסגרת הכוח, הזמן והקופי-שופס שעמדו לרשותינו.

הרכב הקבוצה: שלושה זוגות, ממוצע גילאים 50.

לחיי קבוצה מנצחת

משך ותאריך הטיול: 4 ימים+ערב אחד / 5 לילות. יום רביעי עד שני – 14/9– 19/9 2022.

סוג הטיול: אמסטרדם בלבד, שוטטות ברגל בין האתרים המוכרים, טיול בלי לחץ וללא מחוייבות. ללא הזמנות כרטיסים מוקדמות למוזיאונים, הצגות או אתרים מיוחדים. פשוט מאוד - לנוח ולהנות .

מזג אוויר: קרירות של אמצע ספטמבר.
חייבים חלק עליון, מטריות שיהיו בהישג יד כל היום. לא חם, אבל יחד עם זאת גם לא ממש קר.

לינה: התאחסנו 4 לילות במלון Hotel de Gerstekorrel שממוקם במכרז של המרכז.
על רחוב Damstraat ההומה 24/7, מרחק 50 מטר מכיכר דאם, מרוחק 950 מטר מהתחנה המרכזית, כמעט מקביל לרחוב החלונות האדומים, מרחק יריקה מהקופי-שופ''ס “Bulldog ” וה”Green-House”.
 ( לחץ כאן לקישור לטיפ שרשמתי על המלון).

תחבורה: לפני הנסיעה חשבנו שניקנה כרטיס חופשי-יומי לתחב"צ. בפועל לא רכשנו, והטיול היה רגלי.

מסעדות: הייתה לנו בכיס רשימה של מסעדות "must". מהר מאוד הבנו שאמסטרדם היא שוק אוכל אחד גדול ואין צורך לחפש מסעדה ספציפית.
 אכלנו מכל וכל. דוכנים, בתי-קפה, צי'פסים, שווקים, שווקי-מזון, פנקיקים, מסעדות קטנות ובינונית ועוד ועוד.

אמסטרדם מתעוררת ממש מאוחר, אין לאן לרוץ ואין לאן למהר.
יציאה מהמלון לפני השעה 10:00 בבוקר תפגיש אתכם עם עסקים טרום התעוררות, העיר מתנהלת בניוטרל

Evening-1 : יום רביעי – 14/9/22

נחתנו בשדה"ת סכיפהול בשעה 17:00 לאחר טיסה ישירה עם טרנסאביה.

למלון הגענו בערך ב-18:00, התארגנו על החדרים ויצאנו לשיטוט רגלי באזורים סמוכים למלון.
 הבחירה במלון מרכזי הוכיחה את עצמה מיידית, המון מקומות קרובים והומי אדם במשך כל שעות היום והלילה.

את הערב התחלנו בקופי שופ Greenhouse המשכנו בארוחת צי'פס שחיתות בדוכן הצי'פס הפופולארי Manneken pis - הצי'פס הכחול של הילד המשתין הדוכן הצ'יפס שנחשב לטוב ביותר בעיר, גם בגלל שיטת הטיגון המיוחדת וגם בגלל שלל הרטבים.הדוכן נמצא ברחוב שמוביל מהתחנה המרכזית לכיכר דאם, אפשר לזהות אותו בזכות התור הארוך הקבוע שלו. שווה !!, וסיימנו בחנות המתוקים המטורפת שנמצאת מתחת למלון שבו שהינו.

עוד באותו ערב, הליכה קצרצרה מהמלון הובילה אותנו לכיכר דאם, משם המשכנו לרובע החלונות האדומים. שוטטות ברובע החלונות עבר דרך גשר הפלדה המודפס (הראשון בעולם) .

חלאס, נגמרו לנו הכוחות.
חזרנו למלון תשושים ומונעים מאדי האנדרנלין וה- Coffee-Shop (C.S) .
 הסכמנו פה אחד שמדובר באווירה שונה. מיוחדת. מרימה.

הגשר המודפס שברחוב החלונות האדומים
מנצ'ס ציפס שחיתות בדוכן הצי'פס הפופולארי Manneken pis

Day-1: יום חמישי– 15/9/22

היום תוכנן סיור הכרות עם אמסטרדם הקלאסית, אזור המרכז.

מהמלון הלכנו לכיכר-דאם הסמוכה ומשם פנינו דרומה על אחד מרחובות הקניות המרכזי Nieuwendijk.
(*שני רחובות קניות המרכזיים בעיר: רחוב Kalverstraat ורחוב Nieuwendijk – שני המדרחובים מתחילים בדרום ב-Muntplein, עוברים דרך כיכר-דאם ומגיעים כמעט עד לתחנה המרכזית.).

בדרכנו דרומה, ישבנו עם עוגיות שקנינו בחנות Van Stapele Koekmakerij לאתנחתא בבית-קפה הסמוך לחנות העוגיות . העוגיה Van Stapele המפורסמת של אמסטרדם, עוגיית שוקולד נימוחה עם שוקולד לבן בפנים. משהו בין עוגיה לבראוני. מומלץ!

המשכנו עד לשוק הפרחים.
מדובר ברחוב לא גדול במיוחד ובו בעיקר מוצרים הקשורים לגינה ופרחים. זהו השוק הצף היחיד בעולם, עם דוכני תצוגת פרחים הממוקמים על גבי סירות בתעלה. בשוק ריחות נהדרים, אינסוף צבעים והמון אדם, הנעים מעט בצפיפות בין הדוכנים.
השוק פעיל ימים שני עד ראשון: 17:30-9:30 | יום שבת: 17:30-11:30
טיילונו, הרחנו, קנינו פקעות של צבעוני לסבתא והמשכנו כיוון כללי לשוק האוכל המקורה פודהלן מאקרט Foodhallen.

בדרך לפודהלן מאקרט עברנו דרך כיכר ליידספליין | LEIDSEPLEIN (*הכיכר היא אחד הנקודות התוססות ביותר באממטרדם. המקום מלא מסעדות, בתי קפה, אמני רחוב, מועדונים ואווירה קרנבלית מהבוקר עד הלילה בכל יום מחדש. האזור גדוש בתיירים, תרמילאים ומקומיים) , משם עברנו בחטף בפארק וונדלפארק  | Vondelpark. אחלה מקום לשיטוט בין העצים והאגמים, ובין השבילים והשטחים המטופחים. במרכז הפארק יש כמה בתי קפה קטנים וטובים למנוחה וקיוסקים המוכרים שתייה ואוכל. מיקום: 5 דקות הליכה דרומית ל-Leidseplein, מול אזור המוזיאונים. זכינו לזמן פארק- שמש מפנק בתוך הקרירות ההולנדית העירונית.

מהפארק המשכנו ישירות לארוחת צהרים בשוק האוכל המקורה Foodhallen.
*זהו מתחם גדול מאוד המזכיר מעט בקונספט שלו את שרונה מרקט התל אביבי. מלא במסעדות מצוינות , מנות לא יקרות וטעימות להפליא. העיצוב של השוק מהמם.
דוכני האוכל הקבועים נמצאים בשני הצדדים, בשטח המרכזי ישנם מקומות ישיבה.
מגוון הדוכנים נהדר. ההמבורגר אוכל ויטנאמי, קוראני,מקסיקני, מזרח תיכוני-לבנוני, פירות ים, מרקי ראמן יפנים, בשרים ארגנטינאים, מיצים סחוטים מיוחדים, גלידות, ועוגות אישיות יפייפיות.
מקום שווה גם ליום גשום !

מפה-לשם כבר אחר-הצהרים, חוזרים לכיכר דאם, מנוחה קטנה במלון ושוב יציאה בערב.
.. קופי שופס ומנצ'נסים . גלידריית ואן דר לינדה - גלידת שמנת המדהימה + קרוקט הגבינה. *הגלידה רכה מדי בשביל ליצור כדור אז היא נראית קצת מוזנחת. , יש רק וניל,אין תוספות, רטבים וקישוטים אבל הטעם מטורף. van der linda צמודה לפרימארק במרכז. מומלץ !

תמונות מ-DAY1

בשוק הפרחים (Bloemenmarkt)
בפארק וונדלפארק  | Vondelpark

Day-2: יום שישי– 16/9/22

יום נוסף שמתחיל בהליכה לכיכר-דאם ומשם דרומה לכיוון כללי שוק אלברט קאופ.

מגיעים לכיכר רמברנט שבמרכזו ניצב פיסלו של הצייר המפורסם רמברנדט , עושים אתנתחתא קלה בקופי שופ סמוקי (מומלץ!) וממשיכים לכיוון השוק.

שוק אלברט קאופ | Albert Cuyp Market פתוח שני-שבת 17:00-9:30 (סגור בראשון) . זהו השוק המפורסם בעיר ובו החל מגבינות ונקניקים וכלה באביזרי הלבשה, תיקים ונעליים. לאורך השוק דוכנים רבים ובצדדיו חנויות של ממש . על אף מסחריותו המחירים בו סבירים.
טיילנו בשוק, אכלנו הארינג, פנקקים, גבינות חאודה איכותיות, וואפל הולנדי והמשכנו לפיקניק בפארק סרפתי | Sarphatipark שנמצא ברחוב המקביל שוק .
הפארק נחשב לאחד היפים בעיר שבמרכזו אגםובית לבנים קטן מציע אזורי מנוחה רבים ושקטים, ספסלים והרבה צמחיה ירוקה. ההמלצה היא להסתובב בשוק, לקנות מטעמים שונים ואז לצעוד לכאן ולעשות פיקניק שקט בצל העצים.

אחרי אתנחתא בפארק עשינו דרכנו לארחות אחר-הצהרים בהארד רוק קפה שבכיכר ליידספליין | LEIDSEPLEIN.

הטיול בשוק, בפארק סרפתי וכל הדרך להארד-רוק-קפה הינו בשכונת דה פייפ (De Pijp) . מדובר בשכונה טרנדית, שכונה מלאה בבתי קפה, מסעדות מפוארות ובעיקר כזו המציעה חיי לילה . השכונה ציורית ויפה לעין עם ארכיטקטורה מיוחדת, ומבנים יוצאי דופן. כל אלה עושים את ההליכה ברגל והשיטוט ברחובות לחוויה 100ממת.

הארינג בשוק
פיקניק בפארק סרפתי
חניון אופנים מקורה !! בשכונת דה-פייפ
Hard-Rock-Caffe שלעלום רק נמשיך לחגוג

Day-3: יום שבת – 17/9/22

בימי שבת ושני מתקיים שוק ססגוני נורדמארקט (Noordermarkt) ברובע יורדן - Jordaan District.
את מרבית היום בילינו בשכונה הססגונית ובשוק.
מדובר בשכונה מתפתחת עם חנויות בוטיק קטנות ולא ממוסחרות, גלריות והרבה חצרות פנימיות ומטופחות.

שכונת היורדן בנתה את שמה בזכות חנויות הבוטיק, בתי הקפה והמסעדות האיכותיות וחוויית השוטטות הנעימה ברחובות הקטנים והיפהפיים. השכונה מטופחת, נקייה ומאד אסתטית. היא הפכה לאחת השכונות המבוקשות והיקרות למגורים בהולנד והפכה לביתם של אנשי ברנז‘ה, אמנים מצליחים ומשפחות צעירות ובעלות אמצעים.

החלק המסחרי של השכונה מתפצל לשני רחובות – כיכרות מרכזיים הבנויים בצורת מלבן ארוך, במרכזו ספסלים, פסלים ושולחנות ישיבה של בתי הקפה, מסביב מדרחוב לחציה של רכבים ואפניים ובמעגל החיצוני ממוקמות החנויות והמסעדות, אחת מהן נקראת לינדנחראכט (Lindengracht) והיא זו שמארחת את שוק האוכל והפרחים של האזור (בימי שבת ושני) והשניה נקראת ווסטרסטראאט (Westerstraat).

מזג האוויר נעים מבטיח חווית שוק ושיטוט מושלמת.

בשארית חצי היום השני המשכו בשופינג במרכז העיר והמשכנו לטייל ברובע הסיני.
הרובע הסיני מתאפיין מסעדות זרות- סיניות, הודיות, יפניות, אינדונזיות, מלזיות, תאילנדיות ועוד; חנויות מיוחדות , מקדשים דתיים; שילוט וסימון בשפות זרות; מבנים בעלי צורה ומאפיינים ייחודיים, סגנון בנייה שונה וקישוטים אוריינטלים. פגשנו כבר רובעים סיניים מכובדים מזה האמסטרדמי.
בכל אופן, לא וויתרנו על הפאד-תאי והאגרול במקום ועל ביקור במקדש סיני Zeedijk Tempel ובמקדש הבודהיסטי Fo Guang Shan He Hua לוטוס אור הבודהה.

בערב אכלנו במסעדה ישראלית מקומית PITA וכמובן לקינוח ישיבה בקופישופ האגדי The Bulldog

מתוקים ושאר ירקות בשוק Noordermarkt שבשכונת יורדן
מזג אוויר מנצח ביורדן Jordaan

Day-4: יום ראשון– 18/9/22

היום הפלגנו עם מעבורת לצידו הצפוני של אמסטרדם - רובע שכונה בצפון אמסטרדם מזח NDSM Werf.

המעבורת יוצאת בערך כל 1/2 שעה מצידו האחורי של התחנה המרכזית ובהפלגה חינמית קצרה מאוד מגיעה למזח NDSM .
הגעה למעבורת: חוצים את תחנה רכבת מרכזית התחנה ויוצאים מהצד השני, תמצאו את עצמכם על הרציפים של צי המעבורות המחברות את מרכז אמסטרדם עם צפון אמסטרדם. צריך לבחור את המעבורת הכי מערבית (בצד שמאל כשיוצאים מהתחנה) "מעבורת NDSM".

המזח עד לא מזמן היה אזור תעשייה אפרורי והפך ממספנה תעשייתית למוקד תרבותי תוסס.
המזח מארח דרך קבע אומני רחוב, פסטיבלים רב תחומיים, תערוכות, מסיבות ריקודים, הופעות ומגוון רחב של אירועים, בסביבה ייחודית ומקורית.
אנחנו הגענו ביום קריר ורטוב ולכן היה פחות תוסס ממה שציפינו.
בכל אופן, במזח יש מלא מכולות וגרפיטי ססגוני בכל פינה.
לאחר שיטוט באזור, ישבנו באחד המקומות המומלצים במזח הוא פלאק (Pllek), בית קפה ונקודת תצפית מרהיבה. המבנה עשוי מכולות ישנות, מה שהופך אותו ליחיד ומיוחד. אחלה מקום ישיבה עם נוף לנהר ולאמסטרדם.
עוד במזח מבחינים בעגורן ישן שעבר הסבה והיום משמש בית-מלון, מדהים!

אחרי בילוי בNDSM חזרנו במעבורת לתחנה המרכזית ומשם המשכנו למוזיאון נמו למדע וטכנולוגיה.
הבילוי במוזיאון מיועד בעיקר לילדים ונוער אבל בכל-זאת אנחנו המבוגרים הצלחנו להנות ולהשתעשע.