טיול של חמישה ימים, ארבע לילות, שלושה דורות, שתי ערים וצרפת אחת.

התיכנון: התיכנון עצמאי, בעזרתם האדיבה של מיסטר גוגל ולהקתו.
הרכב הקבוצה: שלוש דורות, סבא+סבתא, אבא, שתי נכדות בנות 16
תאריך הטיול: מאי-2018.
סוג הטיול: יומיים בפאריס + יומיים ביורודיסני
מזג אוויר: פנטאסטי
לינה: ביורודיסני התאחסנו במלון Kyriad Disneyland® Paris : מלון במרחק 5-10 דקות נסיעה מהפארק, המלון בשיתוף רשת דיסני ולכן יש ממנו שאטלים חינם לפארק כל 10 דקות. המלון נקי, נעים, נוח ועלותו סבירה מאוד ביחס למלונות נושא אחרים באזור. הוא לא הכי פנסי בעולם אבל בהחלט סביר מאוד ביחס לעלותו ולייתרונותיו. מומלץ!
 בפריס התאחסנו במלון Hôtel Beauchamps. המלון במיקום פצצה! במרכז השאנז-אליזה, במרחק של כ- 100-200 מטר משער הניצחון, צמוד לחנות הדיסני, אדידס, נייקי.. אחלה! מלון נקי, נעים, נוח ועלותו סבירה מאוד ביחס למלונות אחרים באזור. מומלץ!

הגעה משדה”ת למלון בדיסני, וחזרה מפריס לשדה”ת: עם הנהג משה אללוף. נהג יהודי, דובר עברית, נחמד, מדויק,אדיב ומומלץ מאוד. ייצרנו איתו קשר מהארץ בווטסאפ והוא חיכה לנו כמתוכנן. לחץ פה כדי לראות חוות דעת ופרוט נוסף.

את היומיים הראשונים בילינו באתר יורודיסני ואת השניים וחצי הנותרים טיילו בעיר האורות-פריס.

להלן פרוט המסלול והפעילות :

DAY1 ) יום חמישי 17/5/18:
 אזור יורודיסני:

הגענו למלון בערך בשעה 12:00. הצ'ק אין רק בשעה 15:00 ולכן איחסנו את המזוודות בחדר איחסון יעודי.
מכיוון שהיום קצר, החלטנו לוותר על הפארק עצמו ולבלות באזור שמסביב לפארק דיסני.
 לקחנו מונית מהמלון לאאוטלט הפתוח La Vallee Village Outlet .רבות נכתב על הפארק ברחבי הרשת ואכן כל הכתובים לא איכזבו ותאמו למציאות. האאוטלט מורכב מקניון פתוח ולצידו אחד סגור. הקניון הפתוח מרהיב ביופיו ומזכיר מאוד את שרונה בת”א. הקניון הפתוח מכיל בין היתר המון חנויות יוקרה מהשורה הראשונה בינהם ארמני, דולצ'ה וגאבנה, לאקוסט, ראלף לורן, קלווין קליין ועוד. המחירים נחשבים לזולים ביחס לחנות המותג הרגילות, אבל עדיין העלויות יקרות ולמעשה לא זולות מהעלויות בארץ. בכל-אופן, היופי, הייחודיות, המגוון והיוקרה הם בהחלט אטרקציה שכדאי לקחת בחשבון לחצי יום בלוי. במקום המון בתי-קפה , גלידריות וחנויות מאפה מה שמעצים את החוויה והריגוש.
הקניון הסגור גדול מאוד ועשיר מאוד ברשתות מוכרות ועממיות יותר ומכאן שאטרקטיבי יותר בהיצע למטייל הישראלי.

בילינו באתר כ- 3-4 שעות נעימות מאוד וחזרנו עם מונית למלון בשעות הערב.
בערב נסענו באוטובוס שאטל מהמלון אל דיסני וילאג'.
 הדיסני וילאג' ממוקם ברחבת הכניסה לפארק יורודיסני. הכניסה אליו ללא תשלום והיא מותנת בבדיקה ביטוחנית (שאותה אנחנו הישראלים נעבור ללא חשש blush).
 הוילאג' מרהיב ביופיו וייחודו. זו בעצם קבלת פנים מעולה לעולם הדיסני. בוילאז' ניצבת חנות דיסני ע.נ.ק.י.ת, אפשר לטייל בה וללכת לאיבוד עם הזמן. תכינו כסף ותעופו.
בנוסף לחנות, יש במקום המון מסעדות, בתי-קפה וגלידריות שכולם בסגנונות שונים של דיסני. ארוחות ערב וקינוח בכל אחד מהמסעדות שתבחרו לשבת ייחשב כבחירה מוצלחת ואטרקטיבית. אנחנו אכלנו המבורגרים, צי'פס וסלטים ב-rainforest café, זו מסעדה שמעוצבת כמו גו'נגל. כל 20 דקות המסעדה מתעוררת לחיים, בובות של פילים, קופים תוכים מתחילים לנוע ולהשמיע רעשים של גו'נגל וזו חוויה ייחודית. מומלץ!

תמונות מהיום הראשון

DAY2 ) יום שישי 18/5/18:

פארק יורודיסני:
 אנחנו בילינו יום שלם רק בפארק (ללא הסטודיו) להלן מס' המלצות על הפארק:
no רכשנו כרטיסים מהארץ דרך אתר האיטרנט 365tickets.com . רכישה קלה, זולה ובטוחה.
no מהמלון הגענו לפארק עם אוטובוס שאטל שעושה דרכו הלוך-חזור כל 20 דקות.
no לפני הנסיעה מומלץ מאוד לדעת איזה מתקנים יש בפארק ולסמן בדיוק על מה רוצים לעלות.
no אפשר להכניס אוכל לפארק, תביאו נישנושים. בפארק יש מסעדות רבות ומגוונות. המסעדות מסומנות במפת הפארק וליד כל מסעדה יש סימון $, $$, $$ – זול, בינוני ויקר.
no יש 3 אירועים ששווה להיות נוכח במהלך היום: תהלוכה בשעה 12:00, תהלוכה בשעה 17:00 ומופע סיום בשעה 22:30. לשתי התהלוכות הראשונות מומלץ להגיע כ-½ שעה לפני הזמן ולתפוס מקום אסטרטגי לצפייה. את מופע הסגירה בלילה מקרינים ל המגדל שבמרכז הפארק ואפשר לראות אותו מכל מקום בפארק. מופע אשששש.
no יום שלם אחד בהחלט מספיק למצות את כל הפארק, לדעתנו אין צורך ביומיים.
no בין המתקנים המומלצים (לדעתנו):
עולם Frontierlan (המערב הפרוע): big thunder mountain: רכבת הרים מאתגרת עם לופים ומהירות (לא לקטנים ובעלי לב חלש).
עולם adventureland (ארץ ההרפתקאות): Indiana johns: רכבת הרים מאתגרת עם לופים ומהירות, כנ”ל. pirates of the caribbean: שייט מפתיע ומרתק בעולם שודדי הקאריבים, מתאים לכל גיל, לא מפחיד, רגוע אבל סיור מדהים ביופיו ואיכותו.
עולם Fantasyland (ארץ הפנטזיות): It's asmall warld: שייט רגוע לכל גיל, מתקן חובה בכל פארק מכובד, מקסים מקסים. Le carrsousel de Lancelot: קרוסלת סוסים ענקית, גם זה מתקן חובה לכל ילד ונער/ה בכל פארק.
עולם Discoveryland (ארץ התגליות): Star warshyperspace mountain: המתקן הכי מפחיד בפארק. לופים, חושך, לייזרים. עשינו פעם ועוד פעם..
noתאכלו ארוחה באחת מהמסעדות המסומנות במפה ב-$. המבורגרים, צ'יפס ושתייה במחירים שפויים.
noבשעות הערב אפשר לעשות הפסקת קפה בווילאג' שבכניסה לפארק .

תמונות מהיום השני

DAY3 ) יום שבת 19/5/18:
 פאריז – מרכז (אייפל, שער ניצחון, שאנז-אליזה עד הקונקורד).

מיורודסני נסענו למלון בפריס עם מונית (עלות כ-70יורו).
הגענו לפריס בערך בשעה 11:00 והתחלנו את היום בנסיעה במטרו למגדל אייפל. בילינו כשעתיים מסיב למגדל והמשכנו ברגל אל שער ניצחון.
משער הניצחון המשכנו רגלית לאורך השאנז אליזה עד לכיכר קונקורד. בדרך עברנו דרך אינספור החנויות בשדרת השאנז, דרך מוזיאון הגראנד פלאס והמוזיאון הקטן (די פטי פלאה).
 חזרנו בערב למלון תשושים אך מרוצים ומלאי חוויות ושקיות קניות emoji.
 רשמתי קצר אבל היום היה ארוך.

תמונות מהיום השלישי

DAY4 ) יום ראשון 20/5/2018:

פאריז – רובע המארה.
עם המטרו הגענו על הבוקר לכיכר הבסטיליה. סיבוב קצר בכיכר ומשם המשכנו ברגל לבית הכנסת השני בגודלו בפריס ברחוב des Tournelles. בזכות חג השבועות שנחוג באותו יום זכינו להכנס ולשאת ברכה להמשך טיול מוצלח.
מביהכ”נס המשכנו לכיוון פיסלו של בורמשה ולא וויתרנו על פינוק מתוק בפטיסרי המדהימה Le Notre שנמצאת ממש מאחורי הפסל. משם המשכנו לכיכר פלאס דה-ווז' (Place des Vosges) המקסימה, שם ניתן לשתות באחד מבתי הקפה , או להצטייד במאפים צרפתיים עתירי חמאה ומיץ תפוזים ולאכול על אחד הספסלים בכיכר ארוחת בוקר. אנחנו בחרנו ברביצה קלה על הדשא עם שאר המון הרובצים ואינספור צילומים.
בשלב הזה לבנות כבר דיגדג קניות אז הלכנו ישירות לחנות “Supreme” שנמצאת ברחוב 20 Rue Barbette הסמוך. בזמן שהבנות עסוקות שופינג, אנחנו המבוגרים שוטטנו להנאתנו ברחוב רוזייה (Rue des Rosiers),זהו רחוב מדובר באחד הרחובות היהודיים ביותר בפריז, ואחד מהפופולריים ביותר בקרב מבקרי המארה, רחוב תוסס ושוקק מטיילים, מלא בתי-קפה, מאפיות, חנויות פלאפל מיוחדות, מסעדות ומלא מטיילים מכל העולם כיף גדול.
מפה המשכנו למרכז התרבות – מרכז פומפידו, הייתה שניות במחלוקת לגבי יופיו – המבוגרים התלהבו והצעירים פחות. לא משנה, העיקר שיעשו V על המרכז.
הגיעה שעת הצהרים והחלטנו לחתוך במטרו לגני לוקסמבורג שברובע הלטיני. נחנו כשעה-שעתיים ברחבי הפארק הירוק הענק והמקסים. במרכז הפארק אגם רחב ידיים שליו ילדים משיטים סירות קטנות שניתן להשכיר במקום, אטרקציה מגניבה לילדים, מומלץ!
לאחר האתנחתא חזרנו עם המטרו לקתדרלת נוטרדאם שממוקמת במרכז אי קטן שבאמצע נהר הסיין (בין הרובע הלטיני לרובע המארה). הקתדרלה מרהיבה ביופייה (לא לשכוח שפה צילמו את הסרט “הגיבן מנוטרדאם”) , עמוסת תורים לעייפה ומלאה באטרקציות נחמדות ברחבת הכניסה וברחובות שמסביבה – מופעי רחוב, ציירי רחוב, נגני רחוב וכמובן חנויות מזכרות.
מהכנסייה שמנו פעמנו לכיוון מוזיאון הלובר.
בדרך חצינו את גשר נוטרדאם שמקשר לרובע המארה וחלפנו ליד המבנה המרשים של “עירייה הוטל דה-וויל (Hotel de Ville)” – זהו מבנה עשיר, מרהיב ביופייו ומפואר מאוד, כיאה לסטייל הצרפתי, סימטרי ומלא בפרטים קטנים ומדויקים. מדהים!
סיכמנו את פרק רובע המארה במטרו שהביא אותנו אל הכניסה למוזיאון הלובר שכבר היה סגור. רחבת הכניסה למוזיאון כל-כך יפה ומיוחדת ששווה להגיע גם אם לא מתכוונים להיכנס למוזיאון. בשעות הערב, השמש צובעת את המבנה בגוון זהוב מלטף. הצטלמנו, הצטלמנו, הצטלמנו והמשכנו לשיטוט נוסף וארוחת ערב מסכמת בשאנז-אליזה.
 יום ארוך ללא ספק, לא מעט הליכה משולבת בנסיעות במטרו. אבל בהחלט יום קסום שייזכר לטובה.

תמונות מהיום השלישי

DAY5 ) יום שני 21/5/2018:

פאריז – היום האחרון.

מונית אוספת אותנו מהמלון לשדה התעופה בשעה 12:00.
 הבנות לא וויתרו על בוקר שופינג בשאנז והביאו לי קריזה שאיחרו למונית (לא נורא בסופו של דבר לא כל יום הם מבקרות ב- Abercrombie בשאנזאליה, מחלתי להן.. blush).

ככה חלפו 5 ימים משגעים בצרפת וחזרנו לשגרה, ללחות, לפקקים ולקיץ בישראל ..