הסתיים טיול בן 3 שבועות, מסע נפלא לקמצטקה.עונת הטיולים קצרה, עונת הדובים הדגים קצרה עוד יותר. לכן בשונה ממסעות אחרים, את המסע הזה התחלתי לתכנן כשנה מראש. פרק הזמן שבו הדובים הדגים בנהרות קצר ביותר (כ-30 יום). בנוסף קיימות מגבלות על מספר המבקרים בכל אתר שבו ניתן לצפות בדובים. באתרים בודדים אלו מספר מקומות מקומות הלינה מצומצם. לכן נדרש תכנון ושריון מקומות לינה כשנה מראש.

בקמצ'טקה לא מטיילים לבד. צריך ליווי מקצועי, הגנה מפני דובים שיוצאים מהסבך במפתיע, ידיעת המסלולים ויכולת התאמתם לכושר המטיילים, יכולת הדרכה בהליכה על מדרונות מכוסים בקרח, באפר געשי, בסבך צמחיה ועוד ועוד, שימוש ברכבים בעלי יכולת עבירות יוצאת דופן, ונהגים מנוסים. בקיצור נדרשת מקצועיות.

היינו 3 זוגות, כולם “צעירים ברוחם”. הצלחתי לתכנן במגוון, טרקים בנוף נפלא בדרגות קושי לפי בחירה (מרמת טיולים סבירים ועד לרמת קושי גבוהה אך ורק למי שבקשה מסלולים אתגריים).

גולת הכותרת מבחינתי האישית: דובים דגים בנהרות, דובים ועוד דובים.., הגענו לאגמים, להרי געש וחצינו נהרות.

התקשרתי עם חברה מקומית שארגנה עבורנו את המסע והובילה אותנו באופן מושלם, “ציון 100”.

(חברה קטנה ולא גרגרנית, פועלת ללא תקורות, קיבלתי מחיר מצוין ותנאים מצוינים בהשוואה למחירי חברות גדולות).

בקמצ'טקה שולט מזג האוויר והוא משתנה שעתית ויומית. הגעה למקומות המעניינים מבוצעת ברובה על ידי מסוקים ואלו טסים או לא טסים בהתאם לתנאי מזג האוויר במוצא וביעד. לכן חשוב לתכנן באופן מודולרי ולהתאים את הטיסות לתנאי מזג האוויר. לכן הקשר בין המארגן לבין חברות המסוקים חייב להיות מעולה, וכך היה, בצענו את כל הטיסות שתכננו מראש (בהתאמת הימים למזג האוויר).

מתאים לכל הגילים, עם בריאות טובה, אשמח לסייע למתעניינים רציניים בהתאמה לרמות כושר, מועדים, ומטרות !!