‏המלצות לברלין :

‏מלון :

קודם כל נתחיל במלון, הכי חשוב זה להבין את האיזור בו תרצו לישון, האיזור המערבי באיזור הקודאם זה האיזור שישנו בו וזה גם האיזור שאני ממליץ לישון בו מכמה סיבות.

‏אחד זה המיקום, ברלין מחולקת למערב ברלין ומזרח ברלין כאשר במערב ברלין יש את שדרת הקודאם, ‏שדרה ענקית ומרכזית בעיר אשר כוללת בתוכה את כל החנויות והמסעדות הכי טובות בעיר.

‏אמנם האיזור של האטרקציות המבנים וההיסטוריה הוא באזור המזרחי, ‏אבל התחבורה הציבורית בברלין כל כך יעילה שלא מרגישים את ההבדל ותוך כ-20 דקות אתה יכול להיות בכל נקודה בעיר.

‏עוד סיבה לישון באזור המערבי היא האווירה, באזור המזרחי יש אווירה מעט מפחידה בלילות עם רחובות חשוכים, ‏אשר לא מזמינים לטייל בשעות החשיכה.

‏אנחנו ישנו במלון Sana Berlin hotel, ‏מלון מעולה במחיר סביר יחסית לארץ והיינו מאוד מרוצים מהשירות‏ מהחדרים ומהמיקום.

‏המלון נמצא בערך כארבע דקות הליכה משדרת הקודאם ויש כשלוש דקות הליכה ליד המלון תחנת Metro.

‏באזור המערבי יש עוד הרבה מלונות במחירים זולים יותר ובמיקומים מעולים.

מסעדות :

‏ברלין מפוצצת באוכל טוב מכל הסוגים בעולם, המון מסעדות המבורגרים אשר מפוזרות בכל העיר, לנו יצא לאכול ברשת Burgermeister בסניף שעל שדרת הקודאם, ‏ ‏לרשת יש שלושה סניפים ברחבי העיר כאשר הסניף המקורי נמצא בתחנת רכבת באזור המזרחי של העיר וכנראה ששני הסניפים האחרים לא מצליחים להגיע לאותה הרמה, ‏ההמבורגר מאוד זול 6 יורו, ‏אבל לא באיכות גבוהה יותר מדי, צ׳יפס טעים נחמד להגיע לשם כשרעבים.

‏עוד המבורגר שאכלנו הוא Shiso Burger, ‏שנמצא בצד המזרחי של העיר ומציג שילוב בין המבורגר לאוכל‏ אסייתי, ‏כאשר הקציצה טעימה מאוד ולחמנייה עשויה מסוג של באן.

‏בנוסף אכלנו אוכל אסיאתי במסעדת Xigon 1987, ‏שנמצאת בצד המערבי של העיר ממש קרוב למלון שישנו בו, ‏מסעדה מעולה יוקרתית וטעימה מאוד, אני הזמנתי את מנת Honey Set אשר הייתה מעולה.

בנוסף ‏אכלנו ברשת Vapiano ‏אשר מציגה את האוכל האיטלקי ומשלבת אותו עם סגנון ה Fast food, היה טעים לא מטורף.

כמובן שמומלץ לנסות את הנקניקיה הגרמנית שפרוסה בכל איזור בעיר, הדוכנים בעיר מציעים נקניקיה לא כשרה חוץ ממסעדה אחת שנמצאת צמוד לאנדרטת השואה ליהודים, הנקראת איטליה משהו (לא זוכר בדיוק).

לגבי ארוחות בוקר, אכלנו במקום שנקרא A Never Ever Ending Love Story, ממליץ מאוד על הפנקייק והפרנצ׳ טוסט שלכם (מנה מפוצצת), בשאר הבקרים אכלנו במקומות מזדמנים (סטארבקס דנקן דונאטס ועוד), מומלץ להגיע לאכול שטרודל במסעדת קפה איינשטיין יש לשים לב שבכל העיר פרוסים סניפים של kaffe Einstein, אבל זה החיקוי ולא מומלץ להגיע אליהם, בעיר יש שני סניפים מקוריים שנקראים caffe Einstein, אחד מהם רחוק מהמרכז והשני נמצא ליד חנות השוקולד המפורסמת והגדולה של ברלין.

בנוסף הגענו ביום חמישי לשוק אוכל גדול הנמצא באיזור המזרחי אשר הציג בדוכנים את כל סגנוני האוכל בעולם עם אווירה מעניינת וכיף גדול, השוק נקרא Markthall kreuzberg. פתוח בשעות 17:00-22:00 כל חמישי.

לגבי חיי לילה, יצאנו לבר שנקרא Monkey bar, נמצא באיזור המערבי בשדרת הקודאם, בר מגניב מאוד נמצא בקומה העשירית של בניין ומציג תצפית על כל העיר (מומלץ מאוד).

לגבי טיולים, אנחנו לקחנו את אמיר בברלין, על היום הראשון שלנו, ממליץ מאוד לעשות את זה גם ולעשות את זה דרכו, מדריך מקצועי מאוד שאוהב את העבודה ויודע להעביר מידע, בונה את האטרקציות מדבר לדבר וגורם לך להכיר את העיר בצורה טובה להמשך הטיול, אמיר לקח 35£ לאחד, סיור הקלאסי מומלץ מאוד בין השעות 10:00-15:00 בדרכ נגמר מעט מאוחר יותר. (הוא לוקח את המשתתפים למסעדת הנקניקיות הכשרות שדיברנו עליה).

אטרקציות :

‏ישנם הרבה אטרקציות בעיר אשר מציגות את ההיסטוריה הגדולה שהעיר חוותה, ‏מההיסטוריה שמדברת ‏על חלוקת העיר עם חומת ברלין עד להיסטוריה בתקופת מלחמת העולם השנייה, עם הרבה ‏אנדרטאות מעניינות ‏ומבנים מרשימים וגדולים, ‏על כל האטרקציות רשום באינטרנט, אבל את הסיפורים המעניינים באמת רק המקומיים יודעים ובגלל זה אני ממליץ ללכת ולעשות סיור עם מדריך.

‏בנוסף יש לעיר 200 מוזיאונים להציע, ‏אנחנו לא ניכנסנו אבל שווה לבדוק.

ישנם כמה שדרות שחייבים לעבור בהם, כמו שדרת קודאם שדרת אלכסנדר פלאץ ושדרת האקושה מרקט.

‏בנוסף יש את גן החיות המרשים של ברלין, ‏שאני ממליץ להשאיר לסוף הטיול ואם יישאר זמן שווה להיכנס.

הסוני סנטר הוא מבנה מרשים וגדול שגם נחמד ללכת לראות, אבל אין יותר מדי מה לעשות שם, חנות של אלקטרוניקה.

לספורטיביים מבנינו יש אופציה לעלות על עמוד הניצחון של ברלין 290 מדרגות ולראות תצפית מדהימה של כל העיר, החוויה עולה 3.5 €.

שופינג :

‏יש בעיר את כל החנויות הכי ידועות בעולם אשר נמצאות במספר מרכזים, המרכז הראשון הוא שדרת קודאם אשר לאורך כל שלושת קילומטרים וחצי שלה מפוזרות החנויות הכי מפורסמת בעולם במחירים הגיוניים ושפויים, ‏המרכז השני הוא כיכר אלכסנדר פלאץ ‏אשר מציג גם כן את כל החנויות, המרכז השלישי הוא מרכז האקושה מרקט, ‏והמרכז האחרון והגדול ביותר הוא Mall of Berlin, ‏הקניון הגדול ביותר באירופה.

בקה דה ווה אני לא ממליץ לעבור, 7 קומות של דוכנים של חנויות יוקרה (גוצ׳י פראדה וכאלה) אבל חשוב לדעת שבקומה השישית נמצא מרכז טקס פרי, אשר אם אתם טסים בשעות שהטקס פרי בשדה סגור אתם יכולים ללכת לעשות את זה לילה לפני בקה דה ווה.

תחב״צ :

דבר שהוא חובה בטיול לברלין הוא שימוש בתחבורה ציבורית, העיר גדולה והמרחקים בין האטרקציות הרבות לא קטנים, האוטובוסים המטרו והרכבת הקלה של העיר כ״כ יעילים שזה פספוס לא להשתמש בהם, ובנוסף הכרטיסים משתלמים. קניית כרטיס תחבורה ציבורית מקנה כניסה לשלושת האופציות כאשר ישנם הרבה סוגים של כרטיסים, את הכרטיס המתאים לכם תתאימו לפי כמות הימים שאתם בעיר, אפשר לקנות כרטיס יומי כרטיס שבועי כרטיס לנסיעה אחת ועוד. אנחנו החלטנו לקנות כרטיס שנקרא DAILY TICKET, אשר הקנה לנו כניסה לכל התחבורה הציבורית בעיר לארבעה ימים מהשעות 9 בבוקר עד 3 לפנות בוקר שלמחרת, כך שכל היום יכלנו לנסוע בתחבורה הציבורית, והמחיר הוא 23€ לאדם.

לגבי נסיעה מהשדה למלון ומהמלון לשדה אני ממליץ על בחור בשם טוני, היה חמוד ואמין והסיע במחיר זול משמעותית משאר האופציות, תרשמו לו בוואטס אפ - ‭00 49 176 30435366‬.