אזור האגמים-זאלצקמרגוט

תשתית התיירות שבאוסטריה מזמינה מטיילים מכל העולם, היא מלאה באטרקציות לכל גיל ,טיול לזוגות,משפחות,אתגרי,נופש,מרחצאות ספא וכו..
 אני רוצה לשתף אותכם בטיול שעשינו במשך שלושה ימים באזור האגמים , שנקרא חבל זאלצקמרגוט -zalzkammergut שפרושו ארץ מכרות המלח. המלח שבזמנו היה יקר המציאות הביא לאוסטריה עושר רב וזה ניכר בארמונות הפאר,הקתדרלות המדהימות, או הטירות המיוחדות.
 חבל ארץ זה כמו שיצא מציור של גדול האמנים -יערות ללא סוף, שטיחים של פרחי בר בשלל צבעים (בקיץ) בחורף הלובן מסנוור,אגמים כחול-טורכיז, בניהן הכפרים שאחת יפה מהשניה, אם מדברים על טבע זה המקום.

מעט על אוסטריה

בקיץ בין יוני לאוקטובר מזג האוויר מעולה,בחורף קר מאד סביב האפס, ובאוסטריה מיטב מסלולי הגלישה וספורט החורף.

התחבורה טובה מאד, obb postbus שעבור 2 ילדים משלמים 50% ויתר הילדים בחינם.

רשת רכבות מהטובות שבאירופה - o.b.b מרושתת בכל פינה במדינה.

רכבת תחתית - u-bahn רכבת תחתית שחלקה נוסעת על פני האדמה.מהירה ויעילה בעיר.

והחשמלית
יש אפשרות לקנות כרטיס משולב - תחתית,חשמלית,אוטובוס. מאד יעיל בעיר.

וכמובן רכב שכור,או קרוון.

לא לשכוח - חשוב-מדבקה לאוטוסטרדות vignette שמודבקת בחלון הקידמי ,אפשר ורצוי לקנות אותה בתחנות הדלק,עלות של 7.5 יורו לשבוע- הקנסות ואין עם מי להתוכח גבוהים- מנסיון (טיפ מסלובניה - 150 יורו)
imagesCAAE4LPZ.jpg דוגמא למדבקה vignette

הכבישים טובים עם שילוט מצוין. זהירות בעיקר בהרים המפותלים.
אוסטריה - מוקפת בשבעה מדינות (הלואי עלינו) .גרמניה,אטליה,שוויץ,סלובניה,צכיה,סלובקיה,הונגריה, שמאפשר לטיולים ללא הפסקה.
באוסטריה אפשר לנהוג עם רשיון ישראלי עד שנה ,אין צורך ברשיון בינלאומי.
חשמל - 220w
מטבע אירו.
 שגירירות ישראל באוסטריה - וינה כתובת - anton frank-gasse 20 vienna
טלפון - 43-1-47646500

נתחיל ונצא לדרך

היום הראשון

fuschl am see

הגענו למינכן לאחר טיסת בוקר, ויצאנו לאזור האגמים לכוון העיירה - fuschl am see
 התמקמנו במלון/צימר - שנקרא rupertihof שברחוב 37 dorfstrabe (טיפ בנפרד).הנמצא כמה דקות הליכה מהאגם.הכפר נמצא 20 ק"מ מזלצבורג.

images.jpgמלון/צימר rupertihof

fuschl am see עיירת נופש ששוכנת ליד אגם פושלסי - fuschlsee עיירה פסטורלית,ציורית ושלוה.
במקום אטרקציות ואחת מהן חופי רחצה למשפחות,ולכל מי שאוהב את האוירה.

1- חוף ציבורי - שנקרא כמו הכפר,חוף שקט, מלא עצים .במקום מזנון והשרות מעולה. התמונה מספרת יותר ממה שאספר. הכניסה בחינם - מומלץ למשפחות.

BadeplatzFuschlsee_gr.jpgחוף ציבורי

2-חוף פרטי שנקרא - stollinger על שם המשפחה שגם משכירה חדרים לנופש .החוף מדהים,בילנו חלק מהיום בחוף הזה,ואני ממליץ בחום ,המקום נמצא בחלק הדרומי של האגם - יש שלוט. במקום מזנון ובית קפה. כניסה לחוף 3 יורו בוגרים ליום, 1.5 ילדים ליום.

imagesCAIJ5SF5.jpgבית הקפה בחוף.

3- חוף שנקרא wesenauer החוף נמצא כ- 10 דקות הליכה ממרכז העיירת. לדעתי מה שראיתי החוף מלא באוהלים ומתאים למשפחות. במקום מגרשי טניס,כדורעף,טמרפולינת מים,טניס שולחן,סירות חתירה להשכרה. ילדים עד גיל 6 חינם, נוער עד 16 1.5 יורו , בוגרים 2.5 יורו. חניה לכל היום 3 יורו. משעה 15.00 המחירים יורדים בחצי.

דייג

לכל חובבי הדייג אגם פושלסי ידוע כאחד האגמים הפופולרים לדייג באזור. ירדנו לאגם וקיבלנו 5 פיתיונות לדייג לאדם. אסור לדוג עם פתיון חי. באגם מבחר של דגים.עבור 17 יורו אפשר לדוג בין 9.00 - 17.00 וגם מ - 17.00 - 21.00 עבור 15 יורו .מה שעלה ברשת - בתאבון. במקום מתקני מנגל ותאמינו אוכלים טוב. כמובן שתייה תשלום בנפרד. חוויה - שווה.

כמו שכתבתי העיירה היא עיירת נופש,יש מסלולי הליכה רבים לשוהים במקום מספר ימים,ואפשרי לצאת לזלצבורג.
לאחר יום קיצי (יולי) כמובן ללא הלחות והחום שבבית ,בערב זה מה שקורה גשם שנמשך מספר שעות,הלואי עלינו בבית.

ערב גשום (יולי) ב - fuschl

gmunden  היום השני

לאחר ארוחת בוקר ביתית ומעולה יצאנו בנסיעה לכוון אגם traunsee לעיירה gmunden ששוכנת בקצה הצפוני של האגם. גמונדן עיירה בת 12000 תושבים,עיירה משגעת עם נוף מדהים לאגם .לפני שממשיכים ,ניכנסנו לקפה טוב ולהנות מהנוף המרגיע.

gmunden-austrian-alps-austria+1152_12818704247-tpfil02aw-19523.jpg

ב - גומדן אטרקציות רבות,אבל לדעתי חשוב להכנס ללשכת התירות שם להתעדכן .
 כתובת - toscanapark 1 gmunden הם אדיבים ומסבירים בסבלנות רבה.

1-תושבי העיירה אלופים בקרמיקה,הם מיצרים קדרות מאות שנים .תוכלו לראות עיצוביים יפים ולקנות במחירים סבירים בחנות שנמצאת ב- rathausplstz שווה ביקור.
2- שייט על האונייה גיזלה,אוניית קיטור ששופצה בשנות השמונים.אטרקציה ייחודית באוסטריה. יוצאת ב-13.00 לסיור של כ-3 שעות.
 בכתובת - traungasee 12a
3-טיול רגלי לאורך הטיילת,מרגיע ופסטוראלי. ישיבה בבית קפה/קונדיאטוריה עם ...ללקק את הצלחת
שמשקיפה על האגם וההרים סביב.
 כתובת - esplanade 1

gmunden-strobl-austria+1152_13030457075-tpfil02aw-3601.jpgהטיילת

קשה לעזוב את המקום,אבל ממשיכים לאגם אטרזח attersee am see הממוקם בלב אזור zalzkammergut לעיירה מקסימה  steinbach
 עיירה כ-1000 תושבים שעיקר פרנסתם על תיירות הנופש באגם והסביבה.הכף לטייל לאורך הטיילת המלאה בתי קפה,מסעדות,וכמובן נוף מדהים.

view-from-the-balcony.jpgבירידה לעיירה סטיינבאך steinbach

019.JPG מגורים בעיירה

041.JPG באגם

אנחנו ממשיכים לאורך האגם ומתחברים לקטע הדרומי של אגם mondsee בדרכינו לעיירה st.gilgen שנמצאת בחלק הצפוני של אגם wolfgagsee

st.gilgen
עיירה שלווה וציורית ששוכנת על גדות אגם וולפנגסי - wolfgnagsee אחת העיירות היפות באזור.

בכניסה לעיירה על הכביש הראשי נראה את הרכבל שעולה להר zwofferhorm (טיפ בנפרד) שמשקיף בפנורמה מהיפות שראיתי על כל האזור. חוויה שאסור להחמיץ,למרות שלא זולה.

DSCF2905.JPGרכבל בסט.גילגן-st.gilgen

בעיירה אפשר לראות בכיכר המרכזית ליד העירייה את פיסלו של מוצארט . אפשר לעשות שייט לכפרים באזור האגם,אבל כף גדול לטייל בטיילת על גדות האגם להכנס לקפה,כולם טובים ולקנח בעוגה עתירת קלוריות.

st-gilgen-004.jpgכיכר הערייה ופסלו של מוצרט

חומר ואטרקציות נוספות ניתן למצוא בלשכת התיירות.
 כתובת - mondsee bundesstrabp 19 st.gilgen

נמשיך ונחצה לצד השני של האגם ל - st.wolfgang

st.wolfgang

בדרך לסט וולפגנג

עיירה תיירותית,שוכנת לחופו של אגם וולפגאג, בת 3000 תושבים.
מה לעשות בעיירה? המון..

1-לטייל ברחוב markt ומשם להמשיך לאגם.
 2-להשכיר סירה לשעה+ מרגיע ופסטורלי.

3- רחצה בחוף.

4-מרכז הכפר שוכן על שפת האגם,ושם תמצאו את אוניית הטיולים המשיטה באגם.

5-אטרקצייה שאסור לפספס - העליה להר שאפברג - schaffberg גובה 1800 מטר. ליד המעגן תראו את המקום שממנו עולים להר.מטפסים עם רכבת קיטור שעולה עם גלגלי שיניים,כ-45 דקות לתצפית בקצה ההר,והנוף היפה שבנופי האזור. קונים כרטיס הלוך וחזור. כל שעה עגולה יש רכבת. מגיעים וניגשים לקופה להזמין מקום חזרה. לדעתי שעה וחצי זמן סביר לשעות במקום. במקום מסעדה,בית קפה,ומלון. המשיכו עוד לכוון הרכס 100 מטר ותוכלו לראות את הנוף בצד השני. הפנורמה המדהימה - אנחנו נהננו מאד. לא לשכוח בגד חם.
 המחיר 25 יורו לא זול,אבל חוויה.

העליה לפיסגה
פיסגת schaffberg - שאפברג

זה היה יום מרתק,והחלטנו ללון בעיירה מדהימה זו. אני מזמין את כל הלינות באתר שנקרא bookink .com (טיפ בנפרד)
 הגענו למלון שהזמנתי שנקרא -haus windhager - האוס וינדהאגר (טיפ נפרד) שנמצא כמה דקות ממרכז העיירה.מקום שקט,פסטורלי,עם אטמוספרה מדהימה.

תמונות המלון/צימר - haus windhager

בוקר טוב - מתחילים את היום השלישי.

באד - אישל bad ischl

יוצאים לאחר ארוחת בוקר מצוינת, לנסיעה קצרה לבאד-אישל- bad-ischl
עיירת הספא באד אישל היא בירת החבל. בעיירה למעשה חתם הקייסר על מסמך הכרזת מלחמה על סרביה והיה האות לפתיחת מלחמת העולם הראשונה. זוהי עיירה יפיפיה שאסור לפספס.
 1- טיול במדרחוב (חניה מאחור ליד נהר אליזבת)

המדרחוב ליד בית העיריה

1. 2- בית הקפה המפורסם - zauner שנמצא במדרחוב ברחוב pfarrgasse 7 .
     ישנו סניף נוסף בשדרה הציורית על הטיילת בשם - hasner
    העוגות בעלות טעם שמימי,צריך לטעום כדי להבין. אני ממליץ להכנס לשבת על כוס קפה טעים מאד ולהזמין את ה- zauner stollen המפורסם (נוגט עם ופלים,אגוזי לוז ושוקולד) - עתיר הקלוריות,אבל.... מעדןןןןן.
    אפשר כמובן לקנות ולקחת מעדניים ששומרים על טריות מספר שבועות(זה נכון מנסיון) .תווך המחירים בין 8 יורו ל-30 יורו. בית הקפה נחשב לאחד הטובים באוסטריה ומהמובילים באירופה.

badischl10.jpg imagesCA6S9T1F.jpg

3- אטרקציה נחמדה לראות את מרכז העיר והסמטאות, היא הרכבת הצהובה שנעה באיטיות ויש הסבר באנגלית,וגרמנית.נחמד לילדים. הרכבת יוצאת כל יום מ-9.00 עד 18.00 וזמינה כל הזמן. מחיר 5 יורו לבוגרים 3 יורו לילדים. יש כתובת ,אבל היא עוצרת ברחוב ואז לפנות לנהג והבחור עונה באדיבות.

4- ארמון הקיסר והפארק שסביב kaiservilla שנמצא ב - jainzen 38 - bad ischl סיור מודרך בלבד,פתוח כל יום בין 9.00 - 17.00 הכניסה בתשלום.

5-טיול מהנה ליד גשר אליזבת, שעל נהר traun

כפי שכתבתי זאת עיירת ספא ומרחצאות,אבל מי שמגיע לספא זה סיפור אחר.

ממשיכים (לדעתי) ליהלום שבכתר - העיירה -
הלשטט -hallstatt

אלשטט עיירה מהיפות שראתי באירופה,עיירה שקטה,פסטוראלית כמו שיצאה מכן הציור של רב אומן. העיירה מהעתיקות שבאוסטריה ומהמצולמות.

אלשטט היא עיירה עם פחות מאלף תושבים,היא נבחרה לאחת מפלאי הטבע ע"י אונסקו.במקום מספר רב של פנסיונים,בתי קפה ,מסעדות,דוכני גלידה,החניה מחוץ לכפר ונכנסים רגלית ישר למרכז.שווה ומומלץ לקחת סירה ולראות את הברבורים והשלווה שהמקום מקרין.במקום מספר אטרקציות ,רכבל,מכרה מלח,אבל אנחנו רק הוקסמנו מהעיירה המדהימה והטיול באגם וסביבתו.
 ניתן לגשת ללשכת התיירות ולקבל אינפורמציה.

הכתובת - strasse 169 halstatt

עיירה מדהימה אסור לפספס - שווה !!!!

יצאנו לאגם גוסאו - gosau -כ 7 ק"מ דרומית מערבית להלשטט,במקום מסלולי הליכה,נוף מרגיע והעיקר

שקט פסטוראלי ורגיעהההההההההההההה. מומלץ.

file_0_big.jpgטיול באגם המרגיע גוסאו - gosau imagesCANXZK1H.jpg093.JPG

מרחקים

מינכן - פושל אם סי - 170 ק"מ.
פושל אם סי - גמונדן - 70 ק"מ.
גמונדן - סטניבאך - 30 ק"מ.
סטניבאך - סט- גילגן - 18 ק"מ.
סט- גילגן - סט וולפגאנג - 19 ק"מ.
סט וולפגאנג - באד אישל - 17 ק"מ.
באד אישל - אלשטט - 21 ק"מ.
אלשטט - אגם גוסאו - 7 ק"מ.

סה"כ באגמים ללא מינכן = 182 ק"מ קסומים,ומרחק סביר.

בהמשך יצאנו לכוון האלפיים,אזור הטירולים,זה ספור אחר.

טיפים

1- לא ליד כל עיירה לעצור, אחרת תצטרכו שבוע ויותר.

2- בחלק מהעיירות לחנות את הרכב במקום מסודר ולטייל רגלי.הסמטאות בעיירה מאד צרות ולא נוחות לנסיעה.הכל נמצא קרוב.

3- סט גילגן ווולפגאנג הם עיירות משני צידי האגם, הנוף שווה לשניהם,בחרו אחת מהעירות .אני מאד אהבתי את הרכבל של סט.גילגן ,וגם את העליה ברכבת להר בוולפגאנג ?? העלויות גבוהות לשיכולכם !!

4- כשעולים ברכבל למעלה קר,רצוי בגד חם, מזג האויר מפתיע...

5- ה - g.p.s מכשיר מדהים. הדכנו את המפות.

6- אני אוהב להתהדכן בלשכת תיירות מקומית. האינפורמציה עדכנית,וההסבר ברור. הם עוזרים גם למצוא מקום לינה.

7- סעו בזהירות, אנחנו נוסעים בהרים ,אל תמהרו - מספיקים הכל, - היום הוא ארוך.